شناسه خبر: 13632 منتشر شده در مورخ: 1397/4/9 ساعت: 09:43 گروه: دانش و فن آوری  
فونت خلاقانه‌ برای نابینایان و افراد عادی+عکس

فونت خلاقانه‌ برای نابینایان و افراد عادی+عکس

طراح خلاق توکیویی سعی کرده خط بریل را با الفبای انگلیسی و ژاپنی ترکیب کند تا هم بیشتر از گذشته در معرض دید نابینایان قرار گیرند و هم رسانه‌های چاپی بتوانند مطالبی برای نابینایان به سادگی منتشر کنند.

به گزارش ایران سپید به نقل از تابناک؛این فوت به نام Braille Neue معرفی شده است و از ایده ترکیب الفبای انگلیسی با همان المان‌ها و علامت‌های خط بریل ساخته می‌شود. نقاط بریل روی حروف قرار می‌گیرند و این‌گونه برای رسانه‌ها ساده‌تر می‌شود یک پیغام یا متن را در فضایی کوچک‌تر منتشر کنند.

فونت خلاقانه‌ برای نابینایان و افراد عادی

فونت خلاقانه‌ برای نابینایان و افراد عادی

مزیت این متن در این است که هم افراد عادی می‌توانند آن را بخوانند و هم افراد نابینا یا کم بینا قادر به درک و خوانند‌اش خواهند بود. پیش از این؛ رسانه‌های چاپی ناچار بودند یک متن خبری را دوباره به صورت بریل برای افراد نابینا پیاده‌سازی کند.

تاکاشی ابتدا از فونت و سبک طراحی الفبای Helvetica Neue الهام گرفته و بعد سعی کرده هر کاراکتر را با دستکاری و تغییر به شکلی دربیاورد که کاراکتر خط بریل نیز روی آن بنشیند و برهم تطابق داشته باشند.

فونت خلاقانه‌ برای نابینایان و افراد عادی

این پروژه دارای دو فونت اصلی است: Braille Neue که شامل کاراکترهای زبان انگلیسی است و فونت Braille Neue Outline که هم کاراکترهای زبان انگلیسی را پشتیبانی می‌کند و هم شامل حروف زبان ژاپنی است.

فونت خلاقانه‌ برای نابینایان و افراد عادی

فونت Braille Neue برای استفاده در مکان‌های عمومی و فضاهای بزرگ مانند بیلبوردها، تابلوهای تبلیغاتی، راهنماهای عمومی و ... مناسب است. این فونت اجازه می‌دهد خط بریل میان مردم و جامعه بیاید و نابینایان در شهر هم بتوانند با بخش‌های مختلف تعامل داشته و اطلاعاتی را دریافت کنند.

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *