شناسه خبر: 13577 منتشر شده در مورخ: 1397/3/30 ساعت: 09:32 گروه: اجتماعی  
۸۰۰ هزار خانوار نیازمند امسال تحت پوشش خدمات حمایتی قرار می گیرند

۸۰۰ هزار خانوار نیازمند امسال تحت پوشش خدمات حمایتی قرار می گیرند

رییس امور سلامت و رفاه اجتماعی سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: ۸۰۰ هزار خانوار در کشور خارج از چتر حمایتی بودند که امسال تحت پوشش قرار می گیرند.

به گزارش ایران سپید به نقل از مهر حمید پور اصغری شامگاه سه شنبه در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان که در سالن شهدای دولت استانداری تشکیل شد، به مدل فرضی نظام حمایتی و توانمندسازی  و تعریف بسته های خدمت ویژه اقشار نیازمند اشاره کرد و گفت: این طرح در حوزه های معیشت، غذا، سلامت، مسکن و اشتغال تعریف شده است.

وی جمعیت هدف برای پوشش حمایتی را کودکان بی سرپرست، زنان سرپرست خانوار، سالمندان و معلولان ذکر و عنوان کرد: از ۲۴ میلیون و ۱۶۰ هزار خانوار کشور برآورد شده ۷۸۷ هزار و ۴۷۰ خانوار زیرخط فقر متوسط مستمری داریم.

وی بیان کرد: هم اکنون یک میلیون و ۵۰۰ هزار خانوار و ۵۳۰ هزار خانوار در ایران به ترتیب تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی هستند.

رییس امورسلامت و رفاه اجتماعی سازمان برنامه و بودجه کشور با اعلام اینکه ۸۰۰ هزار خانوار در کشور خارج از چتر حمایتی هستند، گفت: اقدامات و برنامه های حمایتی برای کاهش فقر شامل تامین معیشت، اشتغال، مسکن، امنیت غذایی، حمایت تحصیلی و پوشش بیمه اجتماعی است.

پوراصغری اضافه کرد: از سال ۸۶ تا ۹۵ نسبت مستمری به حداقل حقوق از ۲۰ درصد به ۹ درصد رسیده  و بیانگر این است که افزایش تورم و گرانی بیشترین فشار را به این افراد وارد کرده است.

وی عنوان کرد: ۱۵۰ هزار فرصت شغلی برای مددجویان روستایی و عشایر تحت پوشش کمیته امداد، بهزیستی و بنیاد شهید وامور ایثارگران ایجاد خواهد شد.

وی ادامه داد: از ۲۵ تا ۵۰ میلیون تومان سقف تسهیلات پرداختی به اشتغال مذکور است که محل تامین اعتبار آن صندوق توسعه ملی است.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *