شناسه خبر: 13556 منتشر شده در مورخ: 1397/3/28 ساعت: 10:48 گروه: بهداشت و سلامت  
دلایل عفونت گوش

دلایل عفونت گوش

یک متخصص گوش حلق و بینی گفت: یکی از دلایل عفونت گوش؛ رطوبت و خیس شدن کانال گوش و خارج نشدن آب از آن است .

به گزارش ایران سپیدبه نقل از ایسنا: دکتر مشهود تقی‌لو با اشاره به اینکه چند عامل در بروز عفونت خارجی گوش موثر است، گفت: رطوبت و خیس شدن کانال گوش یکی از عوامل بروز عفونت گوش است و زمانی بروز پیدا می‌کند که آب در اثر استحمام و یا ورود فرد به استخر وارد انحنای کانال و در عمق زیاد گوش می‌شود و چون گوش نمی‌تواند آن را تخلیه کند، زمینه را برای عفونت ایجاد می‌کند.

وی افزود: گرم کردن گوش بعد از حمام و استخر نیز می‌تواند موجبات درد گوش را ایجاد کند؛ به طوری که فرد بعد از حمام و یا استخر از سشوار استفاده کند می‌تواند باعث درد گوش شود.

این متخصص گوش، حلق و بینی اظهار کرد: یکی از دلایل دیگر برای بروز عفونت گوش، نبود جرم گوش است؛ چراکه جرم گوش یک ماده اسیدی و ضد میکروب است که برای جلوگیری از عفونت گوش ایجاد می‌شود و در صورتی که میزان این ماده کم شود و یا به دلیل شستشوی گوش این ماده از بین برود، می‌تواند موجب عفونت گوش شود.

تقی‌لو خاطرنشان کرد: افرادی که شناگر هستند نیز گاها دچار بیماری گوش شناگر که یک نوع عفونت گوش خارجی است، می‌شوند که در واقع استخوان کانال گوش افزایش ضخامت می‌دهد و کانال گوش گرفته می‌شود و زمینه را برای عفونت فراهم می‌آورد.

وی در خصوص علایم این بیماری افزود: یکی از علایم گوش شناگر، ترشح عفونت زرد مایل به سفید است. همچنین گوش به شدت درد ناک می‌شود و حتی نمی‌توان به لاله گوش دست زد. کانال گوش متورم و فرد دچار کاهش شنوایی و سرگیجه می‌شود.

این متخصص در خصوص درمان این بیماری خاطرنشان کرد: اولین قدم برای درمان عفونت گوش شناگر، تخلیه عفونت و تمیز کردن کانال گوش است و سپس پزشک معالج نسبت به تجویز یک سری قطره جهت کاهش عفونت اقدام می‌کند.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *