شناسه خبر: 13532 منتشر شده در مورخ: 1397/3/24 ساعت: 07:36 گروه: اخبار روزنامه ایران سپید  
روزنامه پنجشنبه 24 خرداد 1397

روزنامه پنجشنبه 24 خرداد 1397

عاشقان عیدتان مبارک باد - روند افزایش کمک به مددجویان ادامه مییابد - مراکز درمانی ملزم به خرید داروهای تولید داخل شدند - اروشنکو، نابغه آنارشیستی که نابینایان را باسواد میکرد - درمان ناهنجاریهای مربوط به آسیب شبکیه از طریق سلول درمانی - حذف تیم ملی فوتبال ۵ نفره از جام جهانی - بازنشستگی پیش از موعد کار دست مرد میانسال داد

روزنامه «ایران سپید»

پنجشنبه 24 خرداد 1397

29 رمضان 1439

14 جون 2018

سال بیست و دوم شماره 5875

صاحب امتیاز:

خبرگزاری جمهوری اسلامی      

مدیر مسئول: سهیل معینی

سامانه پیامکی: 3000465040

نشانی پستی: تهران- ص.پ. 158755388

تلفن: 84711371

شماره انتشارات: 5-88548892

وبسایت: www.iransepid.ir

پست الکترونیک: iransepid@icpi.ir

عید فطر، روز چیدن میوه های شاداب استجابت مبارک باد

.........عناوین این شماره.......

عاشقان عیدتان مبارک باد 2

روند افزایش کمک به مددجویان ادامه مییابد 4

مراکز درمانی ملزم به خرید داروهای تولید داخل شدند 8

اروشنکو، نابغه آنارشیستی که نابینایان را باسواد میکرد 10

درمان ناهنجاریهای مربوط به آسیب شبکیه از طریق سلول درمانی

حذف تیم ملی فوتبال ۵ نفره از جام جهانی 14

بازنشستگی پیش از موعد کار دست مرد میانسال داد 16

چاردیواری 18

 

...........میعاد

* عاشقان عیدتان مبارک باد: بالاخره فرا رسید موسم جمع شدن خوان نعمت فراوان و باز خالی ماند دستهامان از عطایای بیمنتهای آن که در همه حال و همه وقت، ما را به حال خودمان رها نمیکند. رسیدن موسم برداشت، مصداق همان جمله معروف است: خوان نعمت فراوان و وقت ضیق.... و ما که در این گذار، میان دو وجه متضاد حیرانیم کدامین سو را برگزینیم؛ حلاوت چشیدن طعم عید عشاق درگه معشوق یا تلخی نوشیدن شرنگ وداع با لحظه های بیقراری افطار. تنها دلخوشیمان این است که در چنین روز مهنا و مبارک، همچنان چشم انتظار باز گستردن خوان رحمت دوست بمانیم که زیباترین لحظه، حضور دوباره در میعاد مهربانیست با حضرت دوست که هرچه داریم از اوست. پس به امید رسیدن به میعاد موعود، مبارک میداریم این عید را و سر میدهیم این آواز را به بانگ رسا با جمع یاران موافق و دلدادگان یگانه معبود: عاشقان! عیدتان مبارک باد، عید بر عاشقان مبارک باد..

* افسوس که ایام شریف رمضان رفت، سی عید به یک مرتبه از دست جهان رفت؛ افسوس که سی پاره این ماه مبارک، از دست به یک بار چو اوراق خزان رفت؛ ماه رمضان حافظ این گله بد از گرگ، فریاد که از سر این گله شبان رفت؛ شد زیر و زبر چون صف مژگان، صف طاعت، شیرازه جمعیت بیداردلان رفت؛ بی قدری ما چون نشود فاش به عالم؟، ماهی که شب قدر در او بود نهان رفت؛ برخاست تمیز از بشر و سایر حیوان، آن روز که این ماه مبارک ز میان رفت؛ تا آتش جوع رمضان چهره بر افروخت، از نامه اعمال، سیاهی چو دخان رفت؛ با قامت چون تیر در این معرکه آمد، از بار گنه با قد مانند کمان رفت؛ برداشت ز دوش همه کس بار گنه را، چون باد سبک آمد و چون کوه گران رفت؛ چون اشک غیوران به سراپرده مژگان، دیر آمد و زود از نظر آن جان جهان رفت؛ از رفتن یوسف نرود بر دل یعقوب، آنها که به صائب ز وداع رمضان رفت. «صائب تبریزی»

.........سیاسی

* روند افزایش کمک به مددجویان ادامه مییابد. رئیس جمهوری در دیدار با مددجویان بهزیستی و کمیته امداد با بیان اینکه دولت حمایت از عزیزان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی را وظیفه انسانی، اسلامی و قانونی قلمداد میکند، اظهار کرد: سال گذشته میزان کمک  به مددجویان را 3 برابر افزایش دادیم و اثبات شد که دولت این اراده و توانمندی را دارد و باید این مسیر را ادامه دهد. دکتر روحانی افزود: اینکه هر سال عده ای از نیازمندان توانمند میشوند، افتخار بزرگی برای کمیته امداد، سازمان بهزیستی و دولت است. رئیس جمهوری تقویت رابطه نهادهای اجتماعی دولتی با بخش خصوصی را مورد تأکید قرار داد و گفت: باید هر چه قدر که میشود جامعه توان رسان افزایش یابد و مدیریت این بخشها به سمت مردم، مخصوصاً عزیزان نخبه ای که از جمع نهادهای اجتماعی پرورش یافته اند، سوق یابد.

* رئیس مجلس شورای اسلامی آسیب عدم وفاق در کشور را از صدمه تحریمهای آمریکا بیشتر دانست و گفت: دوستانی مصاف پیش رو را کوچک میبینند و به نزاعهای جزئی میپردازند که این موضوع برای کشور آسیب در پی دارد.

* حسینی پویا، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان خوزستان در رابطه با شایعه فوت حاتم مرمضی در زندان اهواز گفت: این فرد به داعش پیوسته و بر اثر درگیری با سایر عناصر تکفیری در سوریه کشته شده است.

* حجت الاسلام محمدرضا زائری در پاسخ به سخنان امام جمعه اصفهان نوشت: تهدید لازم ندارد، توپ و تشر نمیخواهد، شما کارت را درست انجام بده، شما جذاب و دلپذیر باش، شما اصل جنس باش، شما فقط بویی از نماز جمعه پیغمبر داشته باش، جمعه که سهل است، مردم شنبه تا پنجشنبه هم میآیند! آیت الله سید یوسف طباطبایینژاد، امام جمعه اصفهان اخیراً گفته بود: روایت داریم اگر فردی سه هفته از روی بی اعتنایی نماز جمعه را ترک کند، باید خانه را روی سرش خراب کرد.

.......بهداشت و سلامت

* مراکز درمانی ملزم به خرید داروهای تولید داخل شدند: وزیر بهداشت طی ابلاغیه ای خطاب به رؤسا و سرپرستان دانشگاهها و دانشکده های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی سراسر کشور، آنها را ملزم کرد جهت تأمین داروهای مورد نیاز مراکز درمانی تحت پوشش خود، صرفاً از داروهای ژنریک تولید داخل خریداری کنند. در این ابلاغیه آمده است که خرید داروهای برند ژنریک تولید داخل صرفاً در صورتی مجاز است که قیمت آن توسط شرکتهای عرضه کننده در حد قیمت داروی ژنریک موجود در بازار کاهش یابد.

* نکات بهداشتی که باید در استخر رعایت شود: سخنگوی وزارت بهداشت با بیان اینکه آب به صورت بالقوه محیط مناسبی برای انتقال بسیاری از عفونتها به بدن انسان است، گفت: گرچه وزارت بهداشت از استخرهای شنا بازدید بهداشتی میکند، اما مردم هم باید نکات بهداشتی را رعایت کنند. دکتر ایرج حریرچی افزود: سال گذشته به طور میانگین از هر استخر شنا، 8 بار بازدید شد، اما مردم دقت کنند چنانچه به بیماری گوارشی، اسهالی یا بیماریهای پوستی و قارچی مبتلا هستند، به استخر نروند. همچنین از وسایل شنای شخصی استفاده کرده و قبل و بعد از ورود به استخر، دوش بگیرند و به کودکان آموزش دهند که ترشحات بدن خود را داخل آب نریزند. دکتر حریرچی با بیان اینکه سامانه 190 آماده دریافت نظرات و شکایات مردم است، گفت: افرادی که به استخرها مراجعه میکنند، در صورت مشاهده هر گونه آلودگی و کدورت آب، استشمام بوی گاز کلر، عدم رعایت نظافت در استخرها، به مدیریت استخر تذکر و به سامانه 190 گزارش دهند.

* جراحان ایرانی و پاکستانی با آغاز همکاری مشترک در زمینه پزشکی، هفت عمل جراحی موفقیت آمیز پیوند کبد در شهر کراچی انجام دادند.

* قهوه دوستِ کبد! نوشیدن قهوه میتواند خطر ابتلا به بیماریهای کبدی را کاهش دهد. نوشیدن سه فنجان قهوه یا بیشتر به دور شدن خطر ابتلا به بیماریهای کبدی کمک میکند.

 

.......از شش نقطه جهان

* اروشنکو، نابغه آنارشیستی که نابینایان را باسواد میکرد: اگر همه دنیا او را به عنوان یک نویسنده و مترجم چیره دست بشناسند، نابینایان مناطق مختلف اتحاد جماهیر شوروی اما پیشتر از این، او را به عنوان یک معلم بزرگ میشناسند. «واسیلی اروشنکو» یک نابینای روسی اکراینی است که در ۱۲ ژانویه ۱۸۹۰ در منطقه اوبوچفکا در استان بیلگاراد روسیه به دنیا آمد. نابینا شدن اروشنکو به چهار سالگی او باز میگردد. ابتلای واسیلی به سرخک، عامل این اتفاق ناگوار در زندگی او بود. این اتفاق اما نتوانست خللی در سیر پیشرفت این نابینای نابغه ایجاد کند. علاقه اش به آموختن زبان باعث شد از همان سالهای آغازین زندگی، قدم در وادی جادویی زبانها بگذارد. زبانهای مختلفی آموخت و در زبانشناسی هم نام و جایگاهی برای خود دست و پا کرد. اروشنکو را با سفرهای فراوانش هم باز میشناسند. اولین سفر این نویسنده روس به ۲۲ سالگیش برمیگردد. سفری که به مقصد انگلستان انجام شد و حضور واسیلی در این کشور دو سال به طول انجامید. او در این دو سال، علوم مختلف مربوط به نابینایان را در یکی از مؤسسات ویژه نابینایان در انگلستان آموخت. اولین تجربه آموزگاری واسیلی به ۱۹۱۴ و مدرسه نابینایان توکیو باز میگردد. او در این حضور، مدتی را به تدریس زبان اسپرانتو به نابینایان ژاپنی پرداخت. دو سال بعد، واسیلی به تایلند رفت و نخستین مدرسه نابینایان این کشور را بنا نهاد. پس از مدتی، به هند رفت و در آنجا با اتهام بلشویک بودن زندانی و سپس تبعید شد. مدتی بعد، اروشنکو توانست از هند بگریزد. به بندر شانکهای در چین و از آنجا به ژاپن رفت. تسلطش به زبان ژاپنی به او کمک کرد که مقالات و داستانهای زیادی برای ژاپنیها بنویسد. در ماه می ۱۹۲۱ در تظاهرات کارگری و کنگره فدراسیون سوسیالیست ژاپن شرکت کرد و به همین دلیل دستگیر شد. از ژاپن هم اخراجش کردند و در پی این اخراج، واسیلی راهی پکن شد و در آنجا آموزش روسی را در دانشگاه پکن و کالج زنان چین آغاز کرد. در طول همان اقامت بود که با «لو شون» نویسنده نامآشنای چینی آشنا شد و حاصل این آشنایی، ترجمه آثار اروشنکو به چینی به قلم این نویسنده توانا بود. در ۱۹۳۵، اولین مدرسه نابینایان ترکمنستان را در نزدیکی شهر ماری بنیان نهاد و تا سال ۱۹۴۵ در آنجا ماند. در سالهای ۱۹۴۵ تا ۱۹۴۸ به عنوان استاد مدرسه نابینایان مسکو مشغول بود و در سالهای ۱۹۴۹ تا ۱۹۵۱ در تاشکند به تدریس پرداخت. در سال ۱۹۵۲ به «اوبوخیوکا» رفت تا بر روی کتاب آخرش کار کند. اروشنکو، در همان سال درگذشت. بسیاری از آثار و نوشته هایش در طول زمان بدست افراد مختلف از بین رفته است. در شهر استاری اوسکول موزه ای برای یادبود او بنا شده است.

* گلواژه: و هرگز عهد الهی را با قیمت کم معامله نکنید. نحل، آیه ۹۵

.......دانش و فناوری

* درمان ناهنجاریهای مربوط به آسیب شبکیه از طریق سلول درمانی: به نقل از واحد علوم و تحقیقات، محققان واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی به منظور مانیتور، سلولهای پیش ساز عصبی شبکیه در شرایط آزمایشگاهی، اقدام به طراحی و ساخت حامل بیانی حاوی گزارشگر EGFP تحت کنترل توالی تنظیمی RAX کرد. عاطفه عاطفی، محقق واحد علوم و تحقیقات گفت: تخریب سلولهای گیرنده نوری، بخصوص در آسیبهای وارده به بخش عصبی شبکیه، موجب ناتوان کردن شبکیه و در نهایت نابینایی میشود. امروزه در درمان ناهنجارییهای مربوط به آسیب شبکیه، فناوری سلولهای بنیادی و سلول درمانی برای جایگزین کردن سلولهای از دست رفته به کار برده میشود. وی با بیان اینکه در سلول درمانی و دستیابی به سلولهای آسیبدیده، نیازمند نگهداری سلولهای مورد نیاز نظیر پیش ساز عصبی شبکیه در شرایط آزمایشگاهی هستیم، افزود: نیل به این هدف نیازمند محیطی مناسب برای نگهداری سلولهای پیش ساز عصبی شبکیه در شرایط «in vitro» است. این محقق واحد علوم و تحقیقات تأکید کرد: میتوان با استفاده از حامل بیانی حاوی گزارشگر، تحت کنترل توالی تنظیمی ژن اختصاصی این سلولها، اقدام به مانیتور کردن آنها با حفظ ماهیت در شرایط آزمایشگاهی کرد. عاطفی با اشاره به استفاده از روش کلونینگ ژن در تحقیق خود، افزود: بر اساس این روش ابتدا باید اقدام به مشخص کردن توالی با پتانسیل تنظیمی شود که این توالی معمولاً با طراحی پرایمر از روی ژنوم انسانی تکثیر میشود. وی خاطرنشان کرد: پس از طراحی پرایمرها و تکثیر توالی در شرایط آزمایشگاهی، بخش تنظیمی تعیین شده طبق مطالعات بیو انفورماتیکی، در حامل بیانی بالادست گزارشگر قرار داده میشود تا در نهایت بتوان سلولها را مانیتور کرد. این محقق تأکید کرد: هر گاه بتوان اطمینان حاصل کرد که توالی پروموتر مربوط به ژن اختصاصی این سلولها پتانسیل تنظیمی دارد، میتوان به این نتیجه رسید که سلول هدف، سلول پیش ساز عصبی شبکیه است، بنا بر این با قدرت دست یابی به این سلولها و مانیتور آنها در شرایط آزمایشگاهی، میتوان مجموعه ای از این سلولها را با حفظ ماهیت، نگهداری کرده و در درمان ناهنجاریهای بخش عصبی شبکیه استفاده کرد. عاطفی عنوان کرد: بر اساس نتایج حاصله، ناحیه انتخابی در این تحقیق دارای پتانسیل تنظیمی برای فعال کردن گزارشگر بوده و علاوه بر آن با استفاده از لیپوفکتامین LTX، ترنسفکشن سلولهای پیش ساز عصبی شبکیه، میسر شد. در مرحله اول، تعریف محیطی مناسب برای نگهداری سلولهای پیش ساز شبکیه در شرایط آزمایشگاهی و در مرحله دوم پس از حفظ این سلولها، مانیتور کردن خاصیت چند توانی آنها و اطمینان از حفظ ماهیتشان است. همچنین دستیابی به سلولهای تشکیل دهنده بخش عصبی شبکیه، نظیر سلولهای گیرنده نوری، گانگلیون و... نیز هدف دیگر این تحقیق را در گامهای بعدی تشکیل میدهد.

..........ورزشی

* حذف تیم ملی فوتبال ۵ نفره از جام جهانی: تیم ملی فوتبال نابینایان کشورمان در سومین و آخرین بازی خود در مرحله گروهی مسابقات جهانی که در شهر مادرید در حال برگزاری است، با نتیجه 2 بر 1 مغلوب کلمبیا شد و از جام جهانی که برای اولین بار در آن حضور یافته بود، حذف شد.

تک گل تیم ملی ایران در این دیدار را احمد شاه حسینی از روی نقطه پنالتی به ثمر رساند.

تیم ملی فوتبال نابینایان در اولین بازی خود با یک گل مغلوب آرژانتین و در دومین دیدار، با نتیجه ۷ بر 0 فرانسه را شکست داد. بنا بر این، ملی پوشان فوتبال نابینایان کشورمان با دو شکست و یک برد، در جایگاه سوم گروه B قرار گرفتند و از حضور در ادامه مسابقات باز ماندند. این در حالی است که فوتبال نابینایان ایران در پارالمپیک 2016 ریو، توانسته بود مدال نقره را از آن خود کند و در این مسابقات، انتظارات بیشتری از نایب قهرمان پارالمپیک میرفت. هرچند با توجه به جدول رده بندی مسابقات، در صورت صعود از گروه باید به مصاف برزیل، قهرمان سه دوره پارالمپیک و فاتح چهار دوره جام جهانی میرفتیم و صعود به مراحل بالاتر دشوار به نظر میرسید، اما حذف در گام نخست، بیانگر نکات دیگری است. تیم فوتبال نابینایان ایران پیش از حضور در مسابقات جهانی، در تورنمنت بین المللی بلژیک چندین دیدار دوستانه برگزار کرد. در این تورنمنت، دو تیم شارلوای بلژیک و کلن آلمان را شکست دادیم و مغلوب ژاپن، رقیب دیرینه خود در آسیا شدیم. در همان هنگام با شکست مقابل ژاپن، زنگ خطر برای فوتبال نابینایان به صدا درآمد. باخت مقابل آرژانتین در جام جهانی که در ریو این تیم را مغلوب کرده بودیم و از آن مهمتر، شکست مقابل تیم نه چندان مطرح کلمبیا نشان داد، برای حضور قدرتمند در جام جهانی آمادگی لازم را نداشتیم. مسئله ای که در بازگشت تیم ملی آن را در مصاحبه با جواد فلفلی، سرمربی تیم ایران بیشتر واکاوی خواهیم کرد. «امیر سرمدی»

 

...........حوادث

* بازنشستگی پیش از موعد کار دست مرد میانسال داد: مرد میانسال که برای دریافت حکم بازنشستگی پیش از موعد خودش را به دیوانگی زده بود کار دست خودش داد. او در اقدامی عجیب پسر بچه همسایه را دزدید، اما به جرم آدم ربایی با پنج سال حبس قضات شعبه پنجم دادگاه کیفری رو به رو شد. رسیدگی به این پرونده به دنبال شکایت یک مرد جوان آغاز شد. وی گفت مرد میانسالی که نظامی است در همسایگی ما زندگی میکند. او رفتارهای عجیبی دارد و گاهی اوقات در پله ها داد و فریاد راه می اندازد. سه شنبه پسر 7 ساله ام در حالی که گریه میکرد به خانه مان آمد و گفت مرد همسایه وی را به زور به خانه اش برده است. به دنبال شکایت این مرد، پسر خردسال به پزشکی قانونی معرفی شد، اما آثاری از آزار و اذیت گزارش نشد. مرد میانسال بازداشت شد و آزار پسر خردسال را انکار کرد. وی سه شنبه در شعبه پنجم دادگاه کیفری یک استان تهران پای میز محاکمه ایستاد و گفت: نظامی هستم و از شغلم خسته شده بودم. به همین خاطر چند بار درخواست بازنشستگی پیش از موعد دادم، اما قبول نکردند. به همین خاطر تصمیم گرفتم خودم را به دیوانگی بزنم. من به همین خاطر دو نفر از بچه های همسایه مان را دزدیدم و به خانه آوردم، اما هیچ یک از آنها را آزار ندادم. میخواستم کاری کنم تا همسایه ها شهادت دهند من دیوانه هستم و بتوانم از کار کردن خلاص شوم. پس از پایان اظهارات متهم، قضات وارد شور شده و او را به اتهام آدم ربایی به پنج سال زندان محکوم کردند.

* قتل خواهر معتاد با چوب: یک جوان از ساکنان شهرک طالقانی اهواز که از دست خواهر معتادش خسته شده بود، او را به قتل رساند و فرار کرد، اما متهم چند روز بعد از سوی پلیس دستگیر شد. این جوان در بازجویی گفت: خواهرش را که یک زن جوان بود با ضربات چوب بر سرش به قتل رسانده است. فرمانده انتظامی استان خوزستان انگیزه متهم از قتل را اختلافات قبلی ناشی از اعتیاد خواهرش عنوان کرد.

..........چاردیواری

* با سلام و تبریک پیشاپیش عید فطر، عید بزرگ مسلمین و آرزوی قبولی عبادات و تمرینهای معنوی شما عزیزان روزه دار با هدف سبک شدن روح از وابستگیهای مادی و زمینی. با توجه به عدم انتشار روزنامه در پنجشنبه گذشته مستقیم به سراغ نظرات و پرسشهای شما میروم. در پاسخ به درخواست آقای مرادی از بهبهان و گروه بزرگی از دوستان به اطلاع میرسانم، با درخواست شبکه تشکلهای نابینایان و حمایت سازمان بهزیستی، چاپ بریل قانون حمایت از حقوق افراد معلول در دستور کار همکاران مرکز رودکی است، اما با توجه به حجم قانون، قطعاً امکان ارسال رایگان قانون برای همه دوستان وجود ندارد. متن قانون به طور عمده در اختیار انجمنهای نابینایی کشور قرار میگیرد تا مورد مراجعه دوستان نابینا باشد. علاوه بر آنکه متن قانون در سایت ایران سپید در دسترس عموم نابینایان قرار دارد. در صورت وجود امکانات، شاید امکان چاپ قانون به بریل با درخواست شخصی افراد و پرداخت هزینه آن در مرکز رودکی میسر باشد که اجازه دهید با کسب اطلاع از این مرکز به طور مجدد اطلاعرسانی کنیم. آقای میرعلی  از اصفهان درخصوص حذف بیمه و مالیات از حقوق کارکنان نابینا پرسیدند در پیشنویس قانون حذف مالیات وجود داشت که در هیئت دولت خود بند حذف شد که در صددیم از طرق قانونی پیگیر این امر باشیم، اما در مورد بیمه چون حق بیمه به صندقهای بیمه میرود خود فرد باید بیمه اش را پرداخت کند. بانوی که میخواست نامش محفوظ باشد، در مورد الزام تردد سرویس برای کارکنان نابینا سؤال کردند که این امر درقانون نیامده است. آقای مهدیلو مجدداً در مورد چاپ آیات قرآن و دعاهای روزهای ماه رمضان درخواست داشتند که در مورد آیات قبلاً پاسخ دادیم، اما در مورد دعاهای روز ماه رمضان باید بگویم چند سال این کار صورت پذیرفت و فکر کردیم امسال محتوای دیگری برای ایام این ماه پیشبینی کنیم که حاصلش را در میعاد خواندید. آقای راسخی از یزد درخواست کردند محتوای روزنامه بسته به نظر هر خواننده تغییر نکند؛ زیرا به این شکل روزنامه شخصی میشود و ایشان روال فعلی روزنامه را میخواهند و خواهان این سیر هستند. خانم کبری شمس خواهان حذف شرط سنی آزمون استخدامی برای خانمها شدند. افزایش سقف سنی برای افراد معلول توجیه دارد، اما برای صرف بانوان توجیه منطقی و قانونی ندارد. آقای مهدیپور در مورد رتبه اصفهان در مناسبسازی پرسیدند که این رتبه یک بار منتشر شده است، اما به طور دائم تغییر میکند. مگر آنکه یک شهر در سالهای متعدد رتبه واحدی را داشته باشد. آقای نودهی! در مورد کاهش ساعات هفتگی پرسیدید این امر در بخش دولتی الزامی است، اما شکل آن بسته به نظر مدیریت مربوطه دارد. اینکه کاهش ساعات، روزانه باشد یا مثلاً بتوان یک روز کاهش کار در هفته داشت. آقای اقبالی از کیفیت چاپ روزنامه انتقاد کردند که حق دارند؛ سعی میکنیم علیرغم شرایط بد دستگاه چاپ و کاغذ اصلاح کنیم. فقط مجال خداحافظی دارم و آرزوی تماس مجدد در هفته های آینده، خدایتان یار.

 

 

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *