شناسه خبر: 13531 منتشر شده در مورخ: 1397/3/23 ساعت: 11:13 گروه: سیاسی  
روند افزایش کمک به مددجویان ادامه می یابد

روند افزایش کمک به مددجویان ادامه می یابد

رئیس جمهوری در دیدار با ممدجویان سازمان بهزیستی اظهار کرد: سال گذشته میزان کمک‌ به مددجویان را 3 برابر افزایش دادیم و اثبات شد که دولت این اراده و توانمندی را دارد.

به گزارش ایران سپید حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی شامگاه سه شنبه در دیدار صمیمی با مددجویان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی(ره)گفت: امروز باید سازمان‌ها و نهادهای حمایت‌کننده، دولت و خیرین دست به دست هم بدهیم و فضایی را در جامعه ایجاد کنیم که فرزندان این جامعه نسبت به آینده خود امیدوارتر باشند.

روحانی تصریح کرد، بسیار خوشحال‌کننده است که در جمع فرزندان تحت پوشش عده‌ای از نخبگان و فرهیختگان جامعه هستند و این نشان‌دهنده آن است که استعداد لازم برای رشد و شکوفایی این عزیزان وجود دارد و باید بتوانیم از این فرصت به خوبی بهره‌برداری کنیم. رئیس جمهوری با بیان اینکه کمک به فرزندان تحت پوشش این نهادها را افتخاری برای خود می‌دانیم، خاطر نشان کرد: آنچه به عنوان وظیفه بر عهده ما قرار دارد این است که جامعه احساس امنیت و عدالت کند و در این راستا همه باید دست به دست هم دهیم تا این احساس و امیدواری به آینده بوجود بیاید.

دکتر روحانی اضافه کرد: باید این احساس وجود داشته باشد که جامعه مسلمان ما به فکر هم‌نوعان و یاری افرادی است که نیازمند هستند.
رئیس جمهوری با اشاره به اینکه بخش بزرگی از معرفت دینی این است که به دیگران کمک کنیم، گفت: این یاری و کمک‌ رسانی ممکن است ابعاد مادی و معنوی و یا ایجاد احساس امنیت در جامعه باشد.
دکتر روحانی با اشاره به اینکه امروز در برخی از بخش‌ها احساس عدالت در جامعه وجود دارد، اظهار داشت: امروز در بخش آموزش و پرورش عدالت نسبی وجود دارد و برای دانش‌آموز روستایی و شهری کلاس درس و مدرسه مهیا می باشد و این موضوع مهمی است چرا که تمام پیشرفت و تعالی‌ها از مدرسه و کلاس درس آغاز می‌شود.
رئیس جمهوری همچنین احساس عدالت در حوزه بهداشت و درمان را مورد اشاره قرار داد و گفت: در دولت یازدهم و دوازدهم تمام تلاش‌ها در این راستا بوده که مردم نیازمند بتوانند از حداقل امکانات درمانی و بهداشتی با ارزان‌ترین قیمت بهره‌مند شوند و امروز احساس عدالتی در این زمینه در جامعه احساس می‌شود. در حوزه نیازمندی‌های ضروری مردم هم تلاش‌های زیادی به عمل آمده که از جمله می‌توان به گازرسانی به تمامی مناطق و روستاها اشاره کرد و در پایان دولت دوازدهم تقریباً گاز رسانی تمام روستاها به اتمام می‌رسد و این به معنای ایجاد عدالت در جامعه است.
دکتر روحانی خاطر نشان کرد: اگر فرزندانی که والدین را در کنار خود نمی‌بینند، احساس کنند که جامعه با محبت پدری و مادری با آنها رفتار می‌کند، خلاء و جای خالی والدین آن عزیزان تا حدود زیادی پر می‌شود.
رئیس جمهوری با اشاره به اینکه یتیم بودن به معنای آن نیست که پیشرفت انسان کمتر می‌شود، گفت: بالاترین انسان در طول تاریخ گذشته و آینده شخصیت بزرگوار پیامبر اعظم(ص) بود که از همان کودکی پدر و مادرشان را از دست دادند، اما این وجود گرامی به بالاترین مقام در تاریخ انسانی دست یافت.
دکتر روحانی افزود: فرزندان تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی که توانسته‌اند در رشته‌های مختلف نخبه و سرآمد باشند بهترین افرادی هستند که می‌توانند برای آینده عزیزان حاضر در این دو نهاد مفید باشند و رشد و تعالی آنها را به بهترین شکل رقم بزنند، چرا که می‌دانند چگونه نیازهای عاطفی و معنوی این عزیزان را برطرف کنند.
رئیس جمهوری اهمیت تشویق سازمان‌های مردم نهاد برای برعهده گرفتن مسئولیت فرزندان تحت پوشش، گفت: این سازمان‌ها می‌توانند احساس محبت و کمبودهایی که ممکن است از لحاظ عاطفی بین فرزندان وجود داشته باشد را به خوبی پرکنند و باید به جای اینکه خیرین در این حوزه به ما کمک کنند، ما به خیرین کمک کنیم.
دکتر روحانی تصریح کرد: باید افراد نیازمند را به نقطه توانمندی برسانیم و بهترین شیوه را برای پیمودن این مسیر انتخاب نماییم و یکی از اهداف بزرگ دولت یازدهم و دوازدهم این بود که از بچه‌هایی که نیازمند هستند، بهترین مددکاری به عمل آید و فقرمطلق در جامعه ریشه‌کن شود و اینکه دولت در سال گذشته میزان کمک‌ به این عزیزان را 3 برابر افزایش داد به این معناست که دولت این اراده و توانمندی را دارد و باید این مسیر را ادامه دهیم و دولت همه توان خود را در این راستا خواهد گذاشت.
رئیس جمهوری خدمات اجتماعی و هماهنگی بین نهادهایی که این مسئولیت را برعهده دارند، بسیار حائز اهمیت توصیف کرد و گفت: امروز خوشبختانه دو نهاد سازمان بهزیستی و کمیته امداد همدیگر را برای تحقق اهداف کمک و یاری می‌کنند.
دکتر روحانی افزود: اینکه هر سال عده‌ای از نیازمندان توانمند می‌شوند، افتخار بزرگی برای کمیته امداد، سازمان بهزیستی و دولت است.
رئیس جمهوری تقویت رابطه نهادهای اجتماعی دولتی با بخش خصوصی را مورد تأکید قرار داد و گفت: باید هر چه قدر که می‌توان جامعه توان‌رسان افزایش یابد و مدیریت این بخش‌ها به سمت مردم مخصوصاً عزیزان نخبه‌ای که از جمع نهادهای اجتماعی پرورش یافته‌اند، سوق یابد.
دکتر روحانی تصریح کرد: امروز وظیفه مهم همه ما این است که ضمن توجه توانمندسازی و رشد بچه ها، به فکر آینده آنها هم باشیم و آینده آنها به این است که اشتغال داشته و روی پای خود بایستند و این نقطه توانمندی نهایی است که باید همه مد نظر داشته باشند.
در ابتدای این دیدار رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) در سخنانی با تأکید بر اینکه امروز همکاری بسیار خوب و صمیمانه‌ای بین کمیته امداد، بهزیستی و دولت حاکم است، اظهار داشت: امروز نمی‌توانیم هیچ‌گونه گلایه‌ای داشته باشیم چرا که همکاری‌ها در سطح بسیار عالی و صمیمانه جریان دارد.
«پرویز فتاح» خاطر نشان کرد: درآمدهای مردمی کمیته امداد 30 درصد افزایش یافته و این به معنای اعتماد و همراهی مردم با کمیته امداد امام است و ما در کمیته امداد اصل خودکفایی و حفظ عزت خانواده‌ها را مورد توجه جدی قرار می‌دهیم و خود را امانت‌دار مردم می‌دانیم و انفاقات مردم را در همین جهت هزینه می‌کنیم.
در این دیدار همچنین غلامرضا فروغی و ندا قاسمی از فرزندان موفق و نخبه سازمان بهزیستی دیدگاه‌ها و مطالبات خود را در زمینه توانمندسازی فرزندان تحت پوشش سازمان بهزیستی در فضایی صمیمانه با رئیس جمهور در میان گذاشتند.
رئیس جمهوری در پایان این مراسم پس از اقامه نماز مغرب و عشاء روزه خود را در کنار ایتام و فرزندان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) و سازمان بهزیستی افطار کرد.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *