شناسه خبر: 13517 منتشر شده در مورخ: 1397/3/22 ساعت: 07:34 گروه: اخبار روزنامه ایران سپید  
روزنامه سه شنبه 22 خرداد 1397

روزنامه سه شنبه 22 خرداد 1397

نشست ویژه مجلس و سازمان بهزیستی برای رفع مشکل استخدام معلولان - تجربه غنیسازی 20 درصد؛ نمونه ای درخشان از توانایی و استعداد جوانان - آمادگی ۱۰ استان برای پیوستن به نظام ارجاع - موزه ملی ایران به نابینایان بروشور بریل خدمات میدهد - سیری در میان دستگاههای موسیقی ایرانی: «سه گاه» - اولین پیروزی فوتبال نابینایان در جام جهانی - کلاهبرداری به بهانه برنده شدن در قرعه کشی

روزنامه «ایران سپید»

سه شنبه 22 خرداد 1397

27 رمضان 1439

12 جون 2018

سال بیست و دوم شماره 5873

صاحب امتیاز:

خبرگزاری جمهوری اسلامی      

مدیر مسئول: سهیل معینی

سامانه پیامکی: 3000465040

نشانی پستی: تهران- ص.پ. 158755388

تلفن: 84711371

شماره انتشارات: 5-88548892

وبسایت: www.iransepid.ir

پست الکترونیک: iransepid@icpi.ir

.........عناوین این شماره.......

میعاد 2

نشست ویژه مجلس و سازمان بهزیستی برای رفع مشکل استخدام معلولان 4

تجربه غنیسازی 20 درصد؛ نمونه ای درخشان از توانایی و استعداد جوانان 

آمادگی ۱۰ استان برای پیوستن به نظام ارجاع 8

موزه ملی ایران به نابینایان بروشور بریل خدمات میدهد 10

سیری در میان دستگاههای موسیقی ایرانی: «سه گاه» 14

اولین پیروزی فوتبال نابینایان در جام جهانی 17

کلاهبرداری به بهانه برنده شدن در قرعه کشی

........میعاد

* پیاده ای سر و پا برهنه با کاروان حجاز از کوفه بدر آمد و همراه ما شد و معلومی نداشت و خرامان همی‌رفت و میگفت: نه به استر بر سوارم نه چه اشتر زیر بارم، نه خداوند رعیت نه غلام شهریارم؛ غم موجود و پریشانی معدوم ندارم نفسی میزنم آسوده و عمری میگذارم. اشتر سواری گفتش ای درویش کجا میروی برگرد که به سختی بمیری نشنید و قدم در بیابان نهاد و برفت چون به نخله محمود در رسیدیم توانگر را اجل فرا رسید. درویش به بالینش فراز آمد و گفت: ما به سختی بنمردیم و تو بر بختی بمردی.  «گلستان سعدی»

* رهی از نوای نایم بزن و هوای نایی، که دمی چو نی بنالم به نوای بینوایی؛ به همان فریب طفلی، طرب جوانی از من، به چه جادویی جُدا شد که امان از این جدایی؛ چه دلی که بر جبینش همه داغ بی نصیبی، چه گلی که بر نگینش همه نقش بی وفایی؛ به طبابتی که دانی بفرست درد عشقم، به علاج بی‌طبیبی و دوای بی‌دوایی؛ به خلوص خلوت شب که بر آر سر ز خوابم، به صفای اصفیا و به ولای اولیایی؛ در بارگاه نازم بگشا به رخ که آنجا، نه نیاز خودفروشی، نه نماز خودنمایی؛

چه مقام کبریایی که فقیر خاکسارش، سر سروری برآرد به‌مقام کبریایی؛ من اگر چه بندگی را به‌خدا رسانده باشم، همه بنده‌ام خدایا به تو میرسد خدایی؛ به کمند خود که صید دل عاشقان مسکین، به‌نواز از آن اسیری برهان از این رهایی؛ به‌ستاره‌ای سحر کن ره وادی شب من، که سپیده سر بر آرم به دیار روشنایی؛ به نوید آشنا و به صدای پای عاشق، در و دشت، نینوا کن به نوای آشنایی؛ به طواف کعبه، سنگ محک ریاضتت بود، که جدا شدیم از هم من و زاهد ریایی؛ بکشان به عاشقانم که کشی به جرم عشقم، مگرم نه وعده دادی که کشی و بر سر آیی؛ غزل عراقی ای دل نه چنان دمی گرفته است، که تو دم زدن توانی دگر از غزل‌سرایی؛ شب هجر بود و شمعم به زبان شعله می‌گفت، تو به‌سوز شهریارا که تو سازگار مایی. «شهریار»

........ویژه

* نشست ویژه مجلس و سازمان بهزیستی برای رفع مشکل استخدام معلولان: معصومه آقاپور علیشاهی عضو فراکسیون معلولان مجلس در واکنش به اظهار نظر رئیس انجمن ندای معلولان ایران مبنی بر اینکه معلولان در رشته‌های فنی در مرحله آزمون پذیرفته میشوند اما در نهایت در بخش مصاحبه به راحتی رد میشوند گفت: هم‌اکنون باید شرایطی را برای تولیدکنندگان در بخش دولتی و خصوصی ایجاد کنیم که بازار اشتغال در کشور فعال شود، چرا که با نابسامانی موجود در بخش تجارت و بین‌الملل حتی افراد شاغل هم از امنیت شغلی برخوردار نیستند. نماینده مردم ادامه داد: مشکلات اقتصادی باعث شده که بخش خصوصی نتواند در شرایط کنونی دوام بیاورد و با وجود قوانین دست و پاگیر و بروکراسی اداری که در کشور داریم حتی افراد شاغل نیز با مشکلات متعددی مواجه شده‌اند. وی در مورد دلایل عدم اجرای قانون حمایت از حقوق معلولان تصریح کرد: ما باید برای اجرای این قانون در گام اول در بازار اشتغال رونق ایجاد کنیم و بعد در هر رشته برای معلولان سهمیه تعیین کنیم، اما در شرایطی که رمقی برای تولیدکنندگان باقی نمانده است، منطقی نیست که از آنها بخواهیم تا برای این قشر هم سهمیه ویژه‌ای در نظر بگیرند. این نماینده مردم در مجلس دهم، در رابطه با تعیین سهمیه ۵ درصدی برای استخدام معلولان در دستگاه‌های دولتی تأکید کرد: ما در مجلس در طی تصویب مفاد برنامه ششم توسعه، استخدام در دستگاه‌های دولتی را به منظور چابکسازی بدنه دولت ممنوع اعلام کردیم، بنابراین با این شرایط چه راهی برای افزایش سهمیه معلولان وجود دارد؟ عضو فراکسیون معلولان مجلس شورای اسلامی، یادآورشد: البته ما باید با رئیس سازمان بهزیستی نشستی در رابطه با راههای تشویق واحدهای صنفی ایجاد کننده اشتغال در کشور برای استخدام معلولان داشته باشیم که در قالب تخفیف مالیاتی یا دریافت وام کم بهره ارائه شود تا به این وسیله بستری فراهم شود تا معلولان هم جذب بازار کار شوند.

.......سیاسی

* تجربه غنیسازی 20 درصد؛ نمونه ای درخشان از توانایی و استعداد جوانان.  رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار اساتید و اعضای هیئتهای علمی دانشگاهها تجربه غنیسازی   20 درصد را نمونه ای درخشان از توانایی و استعداد جوانان کشور برشمردند و خاطر نشان کردند: در دوره‌ای که برای فروش اورانیوم غنی ‌شده 20 درصد شرط و شروط گذاشته بودند و برخی مسئولان نیز به دادن امتیازاتی در این زمینه گرایش پیدا کرده بود، با تلاش جوانان و با پافشاری و استقامت توانستیم به اورانیوم 20 درصد دست یابیم و دنیا در کمال ناباوری دید که ما به اورانیوم امریکا و روسیه و فرانسه احتیاج نداریم.

* روسای جمهوری اسلامی ایران و جمهوری خلق چین تأکید کردند که اراده دو دولت، تداوم همکاریهای راهبردی مشترک در تمامی حوزه ها است و مصمم هستند که این روابط را بیش از پیش گسترش دهند.

* محسن غرویان مدرس حوزه علمیه قم به شعار نامتعارف «فینگیلی آمریکا، جینگیلی اسرائیل» واکنش نشان داد و گفت: من خبر را خواندم نمیفهم اما واقعاً نمیفهمم معنای این کلمات چیست. اقلیتی که چندان به چشم نمی‌آیند این رویکرد را دارند اما نتیجه اقدامات آنها در فضای مجازی منعکس میشود و پیامدهای منفی بسیاری دارد.

* علی ‌اکبر صالحی درباره بداخلاقیهایی که از سوی عده‌ای در روز قدس انجام شد، گفت: باید بدانیم که انقلاب ما انقلابی اخلاقی بود، نه انقلابی اقتصادی؛ بنابر این، انتظار است هر چه در زمان پیش میرویم از اخلاقیات بیشتری برخوردار شویم.

* حسین کنعانی مقدم دبیر کل حزب سبز ایران گفت: آمریکاییها و دشمنان دنبال این هستند که از برجام ابزاری برای ایجاد اختلاف، تفرقه و دوقطبی کردن در داخل کشور بسازند که رهبر معظم انقلاب در این مورد تذکر و اخطار دادند که عده ای به اسم انقلابیگری، ویرانگری نکنند.

......بهداشت و سلامت

* آمادگی ۱۰ استان برای پیوستن به نظام ارجاع: معاون درمان وزیر بهداشت گفت: تا مدتی پیش  فقط استان فارس دارای نظام ارجاع بود که در دوره جدید گلستان را هم به آن اضافه کردیم. در استان فارس نظام ارجاع به صورت تمام‌الکترونیک انجام میشود تا مردم اذیت نشوند. ساختار الکترونیک ارتباط بین ارجاع با آزمایشگاه و پاراکلینیک را تسهیل میکند. دکتر ‌بابایی ادامه داد: بعد از رفع اشکالات ارجاع در  گلستان، برای توسعه نظام ارجاع در سایر استانها هم اقدام میکنیم. در حال حاضر بیش از ۱۰ استان آمادگی اجرای نظام ارجاع را دارند. امیدواریم تا پایان سال جاری نظام ارجاع را در ۱۰ استان دیگر اجرا کنیم.

* دستمال آشپزخانه عامل مسمومیت غذایی: دستمال‌ چند کاره آشپزخانه اعضای خانواده را در معرض مسمومیت غذایی قرار میدهد. محققان دانشگاه موریس به آزمایش روی ۱۰۰ حوله و دستمال آشپزخانه که برای مدت یک ماه مورد استفاده بودند، پرداختند. آنان مشاهده کردند وجود E.Coli در دستمالهایی که برای چندین کار از قبیل تمیز کردن سطوح و خشک کردن دستها مورد استفاده بوده، محتملتر است. استفاده چند کاره از این دستمالها احتمال انتقال آلودگی و گسترش باکتریها را افزایش داده و به مسمومیت غذایی منجر میشود. دستمال و حوله آشپزخانه، ابر شستشو و حتی دستکش فر را باید به طور مرتب شست یا تعویض کرد. همچنین پیش از استفاده مجدد از آنها باید اجازه دهیم تا کاملاً خشک شوند.

* نگران ارز تجهیزات پزشکی نیستیم: مشاور وزیر و مدیر کل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت، گفت: ارز به صورت مستمر برای تأمین تجهیزات پزشکی و دارو در اختیار قرار میگیرد. ما نگران تأمین ارز نیستیم و اگر کسانی بخواهند از شرایط کشور سوء استفاده کنند به تعزیرات معرفی میشوند در این خصوص مواردی هم بوده است که به وزارتخانه منعکس شده است.

 

.........فرهنگ و هنر

* موزه ملی ایران به نابینایان بروشور بریل خدمات میدهد: محیط طباطبایی رئیس ایکوم ایران با اشاره به کمکهایی که یکی از مسئولان کتابخانه‌ حسینیه ارشاد در بخش نابینایان و ناشنوایان به ایکوم ایران کرده است، گفت: متأسفانه ایکوم اعتباری ندارد که حتی یک پرینتر بریل داشته باشد وگرنه به صورت رایگان همه موزه‌های کشور بروشور بریل از اطلاعات موزه‌ای در اختیار داشتند، هر چند تا کنون خوشبختانه این اتفاق برای موزه ملی ایران رخ داده است. به گفته‌ وی؛ در این شرایط موزه ملی ایران؛ یکی از نخستین موزه‌هایی است که راهنمای بریل دارد، هر چند امکان همراه داشتن این راهنما در خارج از موزه برایشان مهیا نیست، اما تا زمانی که در موزه هستند نابینایان میتوانند با در دست گیرفتن و لمس بروشور با آثار موجود در موزه‌ ملی ایران آشنا شوند. رئیس ایکوم ایران یک پیشنهاد نیز برای موزه‌های کشور دارد؛ او میگوید: از موزه‌ها خواسته‌ایم تا با ساختِ ماکتِ آثار تاریخی به معلولان و نابینایان برای درک آن‌چیزی که در موزه‌هاست کمک کنند. او ادامه میدهد: همه‌ موزه‌ها نیاز به ماکت و مولاژ آثار تاریخی دارند تا در مکانی مشخص در موزه‌هایشان نمایش دهند و دارند معلولان بتوانند آنها را لمس کنند تا با هویت آثار تاریخی آشنا شوند. وی با تأکید بر اینکه در برنامه‌های امسال ایکوم ایران اقداماتی از جمله در نظر گرفتن یک روز با عنوان روز «معلولان و موزه» مشخص و تلاش شد تا دست‌کم در نشستها نامهایی مانند انجمن معلولان، انجمن اسکیزوفرنی و اوتیسم برده شود، موزه ملی ایران را یکی از معدود موزه‌های کشور دانست که برای نابینایان اقدام به تهیه بروشور بریل کرده است. او معتقد است: دیگر موزه‌ها نیز باید این کار را انجام دهند، از جایی که به این فکر کردیم شاید آنها هزینه این کار را نداشته باشند، تلاش کردیم تا این مشکل را برطرف کنیم و در صحبتهای انجام شده ترجمه آثار به بریل و تایپ آنها به صورت رایگان برای همه‌ موزه‌ها انجام میشود، تا فقط هزینه‌ تکثیر این کار را برعهده داشته باشند. محیط طباطبایی اظهار میکند: دست‌کم هر موزه میتواند  یک راهنمای ناشنوا در اختیار داشته باشد، حتی اگر امکان استخدام ندارد، کسانی که تمایل دارند میتوانند هزینه‌ استفاده از راهنما را پرداخت کند. رئیس ایکوم ایران تأکید میکند: ایکوم ایران در روز معلول یک پیشنهاد رسمی به سازمان میراث فرهنگی داد تا شاخص معلولان را در موزه‌های جدید در دست ساخت بگنجاند و در فعالیتِ معرفی نیز وارد شود و از سال آینده به عنوان یک شاخص بومی در جهت موزه‌های برتر مورد توجه قرار گیرد. او با تأکید بر اینکه در حال حاضر ۹ گروه معلول در کشور وجود دارد، اما فقط موزه‌ ملی ایران به معلولان بها میدهد، ادامه میدهد: از یک سو باید به انواع موزها فکر کرد، موزه‌هایی که در بناهای تاریخی شکل گرفته‌اند همیشه در تغییر ظاهر و کاربرد در اولویت هستند نباید برای آنها هر کاربرد و تغییری را در نظر گرفت. وی با اشاره به اینکه در سالهای گذشته موزه‌ فرش دارای سالن نابینایان بوده و حتی طرحهایی مانند نقش کاشان به صورت برجسته بافته میشده تا نابینایان بتوانند آن را لمس کنند، میگوید: تا جایی که میدانم مدتی است این سالن تعطیل شده است. اما باید توجه داشت همه‌ معلولان معلول فیزیکی نیستند. وی در ادامه به برنامه ریزیهایی که برای برگزاری کارگاه‌های آموزشی انجام شده، تأکید میکند: از دو سال گذشته به این بحث توجه داشته‌ایم که چه کسانی در موزه‌های خود به این بحث توجه میکنند، یک سال نیز این روند را چک کردیم، اما کسی قدمی در این زمینه برنداشت، بنابراین سال گذشته اعلام کردیم باید به این بُعد نیز توجه شود اما باز هم این اتفاق رخ نداد، بنابراین امسال قرار است توجه به حضور معلولان به عنوان یک شاخص مدنظر باشد، تا این حد که دو کارگاه آموزشی یکی برای معلولان فیزیکی و دیگری برای معلولان ناتوانیهای گوش و چشم برگزار شود، تا موزه‌ها با تجربه‌ بهتری وارد شوند، حتی اگر شده موزه‌ها برای پُزدادن هم که شده به این سمت بروند.

 

 

.......آهنگ و درنگ

* سیری در میان دستگاههای موسیقی ایرانی: «سه گاه»: مسیری که در میان دستگاههای موسیقی ایرانی آغاز کرده ایم ما را پس از عبور از شور و ماهور و چهارگاه، به سه گاه میرساند. همانطور که پیشتر هم اشاره شد، دستگاه عبارت است از مجموعهای از گوشهها که بر اساس منطقی درونی به طور سنتی کنار هم قرار گرفته اند و معمولاً دارای مدهای خاص خود است. دستگاه (برگرفته از مفهوم محل قرار گرفتن دست بر روی ساز) کلمه ای است که در موسیقی، برای بیان و طبقه بندی حالات شنیداری و احساسی متفاوت یا متمایزی که احساس میشود به کار میرود. یکی از دلایل اصلی ایجاد این حالات متفاوت در شنونده، کوک متفاوت در ساز است و عامل اصلی دیگر آن، غالب بودن اجرا و بیان یک نت خاص است که اجرا میشود. عوامل دیگری همچون ریتم، نوع ساز و ... نیز در این عامل موثرند. افراد و اشخاص متفاوت به فراخور و به دلیل تجربههای متفاوت، حالات روحی متفاوت، نوع شخصیت بارز متفاوت و ... از شنیدن یک ملودی در یک دستگاه خاص، احساس یکسانی را تجربه و بیان نخواهند کرد. اما شباهت کلی در احساس آنها وجود خواهد داشت و تفاوت در مراحل و مراتب جزئیتر دیده میشود. به عنوان مثال ملودی و نغمه ای که کاملاً غمگین باشد، برای هر فرد دیگری نیز غمگین خواهد بود.  دستگاهها در موسیقی هم برای بیان و بر انگیختن همین احساسات و حالات روحی استفاده میشود که در صورت انتخاب شعری مناسب برای خوانندگی (در صورت حضور خواننده)، میتوان بر تأثیر ملودی افزود. بنا بر این هر دستگاه، هر آواز و یا مقام در موسیقی، در قرائت یا موسیقی، حالات کلی خاصی را در شنونده ایجاد و القا میکند. دستگاه سهگاه، یکی از هفت دستگاه موسیقی ایرانی است. این دستگاه تقریباً در همه کشورهای اسلامی متداول است. دستگاه سهگاه، بیشتر برای بیان احساس غم و اندوه که به امیدواری میگراید، مناسب است. نغمه های آوازی موجود در سهگاه، بسیار غم انگیز و حزینند. قابل ذکر است که نغمه های شاد فراوانی نیز در این دستگاه ساخته و اجرا شده اند که میتوان به آهنگ «گل اومد بهار اومد» ساخته توسط مجید وفادار با شعری از بیژن ترقی اشاره کرد. روح ا... خالقی در اثر ارزشمند خود یعنی کتاب «نظری به موسیقی» در باره سه گاه میگوید: « دستگاهی بسیار غمگین بوده گویی نالههای جانسوز آن ریشه و بنیاد آدمی را از جا میکند و از راز و نیاز عاشقان دوری کشیده یا از بیچارگی بینوایان گفتگو میکند.» همچنین  به تعبیر مجید کیانی «سهگاه» سپیده دم است. پایان شب و آغاز روشنایی یا آغاز زندگی انسان که آن هم عشق است. (مقام عشق در هفت وادی عرفان)  البته باید خاطرنشان کرد که حالت این دستگاه در همه جا ثابت نبوده و به ویژه در گوشه «مخالف» آن بسیار باشکوه است. برای سه گاه نمونه های بسیار شناخته شده ای را میتوان مثال زد. نمونه هایی که جزو حافظه جمعی ایرانیان به حساب میآید. از آن جمله اند تصانیف رسوای زمانه، گل اومد بهار اومد و زهره. «ادامه دارد»

 

...........ورزشی

* اولین پیروزی فوتبال نابینایان در جام جهانی: تیم ملی فوتبال نابینایان کشورمان در دومین دیدار خود در رقابتهای جام جهانی اسپانیا، با نتیجه پرگل ۷ بر 0 فرانسه را درهم کوبید. در این مسابقه، تیم کشورمان سه گل توسط صادق رحیمی، دو گل توسط بهزاد زادعلی اصغر و دو گل به وسیله حسین رجبپور به ثمر رساند و اولین برد خود را دشت کرد. آقای فداییفر، سفیر ایران در اسپانیا و مسئولان سفارت ایران در مادرید به همراه خانواده های خود با حضور در محل برگزاری مسابقات شاهد برتری بی چون و چرای تیم کشورمان مقابل فرانسه بودند و ملی پوشان ایران را تشویق میکردند. تیم ملی فوتبال نابینایان در اولین بازی خود، با یک گل مغلوب آرژانتین شده بود.

این در حالی است که تیم فوتبال پنج نفره کشورمان در پارالمپیک ۲۰۱۶ برزیل، آرژانتین را شکست داده بود و با شکست مقابل برزیل در دیدار نهایی، به مقام نایب قهرمانی دست یافته بود. تیم ایران امروز سه‌شنبه با کلمبیا دیدار میکند و در صورت پیروزی در این مسابقه، به مرحله یک چهارم نهایی صعود خواهد کرد.

* برگزاری اولین اردوی تیم ملی گلبال بانوان: نخستین مرحله اردوی آمادگی تیم ملی گلبال بانوان برای شرکت در مسابقات پاراآسیایی جاکارتا با حضور 12 ورزشکار در کرج برگزار میشود. این اردو که از اول تیرماه آغاز خواهد شد، به مدت 9 روز ادامه خواهد داشت. سمیرا جلیلوند، زینب قنبری، مریم جعفرزاده، طیبه استکی، زهره حبیب اللهی، مریم حسامآبادی، نرگس کلبادینژاد، مریم آهوان، فاطمه قمصری، ریزان دژآهنگ، سرور سواری و حبیبه فریسات، 12 ورزشکار دعوت شده به این اردو هستند. لیلا نعیمآبادی به عنوان سرمربی و زهره ابراهیمی به عنوان مربی، تیم را هدایت میکنند. تیم ملی گلبال بانوان که در مسابقات قهرمانی آسیا عنوان پنجم را به دست آورده بود، میتواند در مسابقات پاراآسیایی، شانس خود را برای حضور در پارالمپیک 2020 توکیو امتحان کند.

.......حوادث

* کلاهبرداری به بهانه برنده شدن در قرعه کشی: دو کلاهبردار حرفه‌ای که با ترفند برنده‌شدن در قرعه‌کشی، طعمه‌های خود را به پای دستگاه عابر بانک کشانده و اقدام به کلاهبرداری از آنها میکردند، با تلاش پلیس به دام افتادند. فرمانده انتظامی گلستان در تشریح این پرونده گفت: چندی قبل مردی به پلیس آگاهی علی‌آباد کتول شکایت کرد و از کلاهبرداری ۳۸۰ میلیون ریالی از حسابش خبر داد. بررسیهای مقدماتی پلیس آگاهی نشان داد متهم از طریق تماس تلفنی با این مرد خود را کارمند یک ارگان دولتی معرفی کرده و گفته از آنجا که شماره تلفن همراه وی تخلفی در سیستم مخابرات ندارد از همین رو در قرعه‌کشی شرکت داده و برنده شده است و برای دریافت وجه خود باید به پای دستگاه عابر بانک برود. این مقام ارشد انتظامی استان ادامه داد: افراد کلاهبردار با چرب زبانی و جلب اعتماد مالباختگان به خود، آنان را به پای دستگاه عابر بانک کشانده و با شیوه و شگردهای خاص حساب آنان را خالی و در این مرحله از حساب شهروند مورد نظر، مبلغ ۳۸۰ میلیون ریال برداشت کردند. وی افزود: با همکاری پلیس فتا، دو مرد کلاهبردار دستگیر و در تحقیقات تخصصی، به بیش از ۳ میلیارد ریال کلاهبرداری از شهروندان در سایر استانهای کشور اعتراف کردند. شهروندان در صورت مواجهه با چنین افرادی، موضوع را در نخستین فرصت به پلیس ۱۱۰ گزارش و از رفتن به پای دستگاه عابربانک خودداری کنند.

* 74 ضربه شلاق برای  آزار یک سگ: فردی که در یکی از مناطق شهرستان فومن یک سگ را بسته و سپس مورد ضرب و شتم شدید قرار داده بود با شکایت اداره حفاظت محیط‌ زیست فومن تحت پیگرد قضایی قرار گرفت و به 74 ضربه شلاق محکوم شد. پس‌ از آنکه فیلم این حیوان آزاری در شبکه‌های مجازی منتشر و باعث جریحه‌دار شدن احساسات شهروندان شد با پیگیری و شناسایی فرد خاطی موضوع تحت پیگرد قضایی قرار گرفت و سرانجام این مرد به جرم حیوان آزاری به 74 ضربه شلاق محکوم شد.

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *