شناسه خبر: 13514 منتشر شده در مورخ: 1397/3/21 ساعت: 11:49 گروه: بهداشت و سلامت  
رسانه های دیجیتال در خدمت سلامت

رسانه های دیجیتال در خدمت سلامت

دبیر اجرایی جشنواره رسانه‌های دیجیتال سلامت با اشاره به این که توسعه استارت‌آپ‌های دیجیتال سلامت یکی از اهداف این جشنواره است، اظهار داشت: باید از ابزارهای گسترده تاثیرگذار فناوری امروز جامعه به بهترین شکل بهره برد.

به گزارش ایران سپیدبه نقل از ایسنا، محمدعلی حجازی گفت: رسانه‌ها به‌عنوان یکی از ارکان اصلی توسعه مبانی سلامت و آگاهی‌سازی در این حوزه نقشی به‌سزا در ارتقای سلامت جامعه داشته‌اند، اما امروز به دلیل پیشرفت‌های شگرف در فناوری‌های مدرن و سبک ارائه محتوا در رسانه‌ها، فضای سایبری و دنیای مجازی یکی از مهم‌ترین ابزارهای ارتباطی لقب گرفته‌اند.

وی با اشاره به جمعیت بالای ۴۰ میلیونی استفاده کنندگان از تلفن‌های همراه هوشمند در ایران گفت: با توجه به ظرفیت بسیار بالای فناوری‌ها و اهمیت ارتقای سلامت، باید بتوان به شکل روزآمد این ابزارها را در مسیر ارتقای سلامت در جامعه، مورد استفاده قرار داد و از ظرفیت‌های بالای صنعت دیجیتال در توسعه مبانی سلامت و ایجاد اشتغال سازنده استفاده کرد.

حجازی گفت: امروزه در فرآیند توسعه پایدار، مهمترین عامل در پیشبرد اهداف اقتصادی، اجتماعی و سیاسی و باقی ماندن در عرصه رقابت جهانی، استفاده موثر از منابع علمی و فناوری‌های نوین است. تحقق اهداف عالی نظام سلامت، تنها با برنامهریزی و استفاده از تمامی فناوری‌های روز و نوین محقق خواهد شد و در این میان، تاثیرگذارترین فناوری شناخته شده در دهه گذشته، فناوری اطلاعات است.

دبیر اجرایی جشنواره رسانه‌های دیجیتال سلامت متذکر شد: توسعه استارت‌آپ‌های دیجیتال سلامت یکی از اهداف جشنواره ملی رسانه‌های دیجیتال است.

وی اظهار داشت: شناسایی تولیدکنندگان فناوری و رسانههای دیجیتال، استفاده از این ظرفیت‌ها در رفع نیازهای وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و یکپارچه‌سازی فرهنگی در به کارگیری رسانه‌های دیجیتال در بین مردم، توسعه کاربری فناوری‌های دیجیتال در نظام سلامت، رتبه‌بندی و شاخص‌گذاری آثار و خدمات الکترونیک سلامت و معرفی برگزیدگان با همکاری معاونت اجتماعی و مرکز فناوری اطلاعات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از هدف‌گذاری‌های این جشنواره است.

حجازی افزود: در این جشنواره مقرر شده است تا رسانههای دیجیتال و خدمات الکترونیک برتر در نمایشگاه جانبی، در معرض دید دست اندرکاران نظام سلامت قرار گیرند.

بنابر اعلام روابط عمومی برگزاری این جشنواره، جشنواره رسانه‌های دیجیتال سلامت توسط موسسه فرهنگی آوای هنر سلامت از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برگزار می‌شود. امیرحسین اسدی دبیر علمی و محمد علی حجازی دبیر اجرایی جشنواره رسانه‌های دیجیتال سلامت، برگزاری این رویداد را عهده‌دار هستند.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *