شناسه خبر: 13498 منتشر شده در مورخ: 1397/3/19 ساعت: 11:51 گروه: بهداشت و سلامت  
شرایط اخذ دفترچه بیمه درمان ایرانیان اعلام شد

شرایط اخذ دفترچه بیمه درمان ایرانیان اعلام شد

سرپرست اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان بیمه سلامت ایران، شرایط اخذ دفترچه بیمه درمان ایرانیان را تشریح کرد

به گزارش ایران سپید محمد هاشمی با بیان اینکه تمام  افراد فاقد پوشش بیمه ای می توانند با پرداخت حق بیمه سرانه مصوب سالانه، نسبت به پوشش بیمه درمانی خود و افراد تحت تکفل اقدام کنند گفت:  رعایت شرط خانوار برای متقاضیان بیمه درمان ایرانیان بعنوان یکی از صندوق های پنجگانه سازمان بیمه سلامت الزامی بوده و طبق ضوابط  فرد متقاضی متاهل و همگی فرزند یا فرزندان زیر ۱۸ سال او می بایست بطور همزمان باید بصورت همزمان بیمه شوند.

وی افزود: افرادی که سرپرست خانوار آنها تحت پوشش بیمه ای سایر سازمان های بیمه گر کشور باشند باید افراد تحت تکفل به تبع سرپرست  تحت پوشش بیمه قرار گیرند.

سرپرست اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان بیمه سلامت ایران ضمن اشاره به این مسئله که فرزندان بالای ۱۸ سال خانواده می توانند به صورت انفرادی تحت پوشش بیمه قرار گیرند؛ اظهار داشت: این افراد به شرط تجرد در صندوق بیمه ایرانیان به صورت انفرادی بیمه شده و الزامی به بیمه نمودن آن ها همراه سرپرست خانوار نمی باشد.

هاشمی در خصوص کارکنان دولت خاطر نشان کرد: این افراد می توانند به شرط ابطال دفاتر درمانی خود و اعضای خانواده در دوران مرخصی بدون حقوق از شرایط پوشش بیمه درمان ایرانیان و رعایت ضوابط آن بهره مند گردند.

وی در رابطه با پذیرش بستری بیمه شدگانی که در مدت زمان انتظار صدور دفترچه المثنی قرار دارند؛ گفت: چنانچه بیمه شده در این مدت به صورت اورژانسی نیاز به درمان بستری داشته باشد، می تواند با دریافت معرفی نامه بیمارستان جهت درمان به بیمارستانهای طرف قرارداد برای دریافت خدمات بستری مراجعه کنند.

سرپرست اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان بیمه سلامت ایران در خصوص افزایش عائله  اعم از ازدواج یا تولد نوزاد بیمه شدگان صندوق بیمه ایرانیان افزود: در این راستا با افزایش عائله بیمه شدگان این صندوق، باید یکسان سازی تاریخ اعتبار دفاتر بیمه شدگان بر اساس مانده اعتبار بیمه شده اصلی صورت پذیرد.

هاشمی در خصوص وضعیت نوزادان تازه متولد شده اذعان داشت: چنانچه والدین نوزاد دارای دفترچه بیمه ایرانیان باشد هزینه بستری نوزاد در قالب همین صندوق و با پرداخت کل حق سرانه مصوب و بر اساس یکسان سازی با تاریخ اعتبار دفاتر درمانی والدین از سوی سرپرست خانوار و صدور معرفی نامه بیمارستانی قابل پرداخت خواهد بود. همچنین نوزاد در زمان بستری  می تواند از بدو تولد به مدت یک ماه از دفترچه بیمه مادر استفاده کند.

وی، مدارک مورد نیاز جهت دریافت دفترچه بیمه را عبارت از: اصل شناسنامه، کارت ملی تمام اعضای خانوار، فیش واریزی هزینه صدور دفترچه به ازای هر جلد ۱۰۰۰ تومان، عکس ۴*۳ برای افراد بالای ۲ سال دانست و گفت: به هنگام تعویض دفترچه علاوه بر مدارک فوق، ارائه دفترچه بیمه قبل و اصل شناسنامه فرزندان بالای ۱۸ سال (پسر) و ۱۵ سال (دختر) ضروری و همچنین ارائه فیش واریزی حق سرانه یک ساله الزامی است.

هاشمی در پایان حق بیمه سرانه سالانه را ۲۶۴ هزار تومان برای هر فرد بیمه شده ذکر کرد./ خبرگزاری مهر

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *