شناسه خبر: 13490 منتشر شده در مورخ: 1397/3/19 ساعت: 07:38 گروه: دانش و فن آوری  
بازیهای نابینایی در کنفرانس google

بازیهای نابینایی در کنفرانس google

google همواره توجه خاصی به بحث دسترسی پذیری معلولین معطوف دارد و ، از میان پنج اپلیکیشن که در طول سال قبل میلادی خوش درخشیده بودند، Be my eyes به عنوان اپلیکیشن برتر شناخته شد.

به گزارش ایران سپید حتماً به خاطر میآورید که در آغاز ماه جاری میلادی، کمپانی google برنامه نویسها را دور هم جمع کرد و طی مراسمی که میتوان با صفت باشکوه از آن یاد کرد، ضمن رونمایی از نوآوریهایی که قرار است در طول سال آتی کاربران را با آن شگفتزده کند رونمایی کرد و هم اپلیکیشنهایی را که در طول سال گذشته در حوزه های مختلف اتفاق ویژه ای رقم زده بودند، به رسانه ها معرفی کرد. در میان حوزه های مختلف، google همواره توجه خاصی هم به بحث دسترسی پذیری معلولین معطوف داشته و همانطور که گفته شد، از میان پنج اپلیکیشن که در این عرصه در طول سال قبل میلادی خوش درخشیده بودند، Be my eyes به عنوان اپلیکیشن برتر شناخته شد. اما در بین چهار اپلیکیشن دیگر که در این قرابت از «چشمان من باش» جا مانده بودند، احتمالاً «Audio Game Hub» از اهمیت و جذابیت خاصی برای کاربران نابینا برخوردار باشد.

«Audio Game Hub»، نام یک تیم طراح بازیهای صوتی مخصوص نابینایان است که از سوی Google به عنوان یکی از پنج اپلیکیشن برتر در حوزه دسترسی پذیری در سال ۲۰۱۷ انتخاب شده است. «Able Gamers» و دانشگاه اوکلند، حامیان مالی این تیم هستند. در این تیم که دو سه سالی میشود که اعضایش گرد هم جمع شده اند، تلاش بر آن است که خلأ بازیهای رایانه ای و مبایلی برای کاربران نابینا جبران شود.

«گوشهایتان را باز کنید». این شعاری است که تیم طراح بازی برای خود انتخاب کرده است. آنها معتقدند بازیهایی که طراحی میکنند قرار نیست فقط با هدف کاربران نابینا ساخته شوند. کاربران بینا هم که بسیاریشان علاقمند به انجام بازیهای صوتی باشند میتوانند به سادگی از این اپلیکیشنها استفاده کنند. به همین منظور رابط کاربری بازیهایشان را به گونه ای طراحی کرده اند که توی ذوق کاربران بینا نخورد و آنها هم بتوانند از این بازیها استفاده کنند. ممکن است در میان بازیهایشان، بازیهای دو نفره ای هم باشد که بینا و نابینا در کنار هم بتوانند آن را انجام دهند.

برای استفاده از این مرکز بازی آنلاین قطعاً آشنایی نسبی به انگلیسی جزو شرایط لازم است. بازیها برای پلتفرم اندروید و IOS طراحی شده اند. اگر کاربر اندروید باشید میتوانید نرم افزار بازی را از Playstore دریافت کنید. بعد از نصب برنامه و در نخستین استفاده، از کاربر خواسته خواهد شد که ابزاری با نام google play games را هم که برای راه اندازی Audio Gamehub لازم است، نصب کند. بعد از انجام همهٔ این کارها، در اولین استفاده، روش کار با مرکز بازی به کاربران آموزش داده خواهد شد. نکتهٔ جالب در خصوص این برنامه این است که کاربر نابینا در محیط آن نیازی به صفحه خوان نخواهد داشت و به همین دلیل از کاربر خواسته میشود در زمان استفاده از برنامه، accessibility را غیر فعال کند؛ چرا که محیط بازی کاملاً صوتی طراحی شده است. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این بازیها حتماً سری به آدرس اینترنتی Audiogamehub.com بزنید.

امید هاشمی

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *