شناسه خبر: 13484 منتشر شده در مورخ: 1397/3/16 ساعت: 06:12 گروه: اجتماعی  
قانون حمایت از حقوق معلولان از سال آینده اجرایی می شود

قانون حمایت از حقوق معلولان از سال آینده اجرایی می شود

معاونت امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور از اجرای قانون حمایت از معلولان در سال آینده خبر داد.

به گزارش ایران سپید حسین نحوی نژاد معاونت امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور،  اظهار کرد: قانون حمایت از معلولان به تصویب رسیده و هشتم اردیبهشت سال جاری توسط رئیس  جمهور ابلاغ شده است.

نحوی نژاد اضافه کرد: طی سال های متمادی ایراداتی به لایحه ای که تقدیممجلس شورای اسلامی شده بود، وارد می شد که در نهایت مرتفع شد و قانون  حمایت از معلولان به تصویب رسید.

وی در ادامه تصریح کرد: تصویب قانون حمایت از معلولان گامی بزرگ برای سازمان بهزیستی کشور در جهت ارائه خدمات بهتر به جامعه هدف معلولان تحت پوشش به شمار می رود و امیدواریم که مشکلات معلولان با تصویب این قانون به مرور مرتفع شود.

عزم بهزیستی برای  اجرای دقیق قانون حمایت از معلولان

معاونت امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور خاطرنشان کرد: در قانون جدید حمایت از معلولان، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور ملزم به پرداخت هزینه جامعه معلولان تحت پوشش در قالب بیمه پایه شده است.

نحوی نژاد در ادامه تاکید کرد: سایر دستگاه های اجرایی از سال آینده ملزم به اجرای قانون حمایت از معلولان هستند و سازمان بهزیستی کشور با جدیت اجرای این قانون را دنبال می کند.

وی یادآور شد: نقش رسانه ها و خبرنگاران در چگونگی اجرای قانون حمایت از معلولان نقشی مهم و تاثیرگذار است و در کنار تلاش بهزیستی برای اجرا شدن هر چه بهتر آن، از جایگاه ویژه ای برخوردار است.

پرداخت حق پرستاری  برای نگهداری از معلولان در منزل

معاونت امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور تصریح کرد: در قانون جدید حمایت از معلولان مبلغی را به عنوان حق پرستاری برای مراقبت از معلولان در منازل در نظر گرفته شده است  که والدینی که توانایی نگهداری از معلول خود را دارند، از مزایای حق پرستاری بهره مند می شوند.

نحوی نژاد در پایان یادآور شد: افزایش مستمری معلولان تحت پوشش سازمان  بهزیستی در سال آینده، از دیگر اهدافی است که با هدف بهبود شرایط معلولان انجام خواهد شد.

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *