شناسه خبر: 13464 منتشر شده در مورخ: 1397/3/12 ساعت: 10:52 گروه: بهداشت و سلامت  
ریسک ابتلا به فشار خون در افراد بالای چهل سال چقدر است؟

ریسک ابتلا به فشار خون در افراد بالای چهل سال چقدر است؟

به گفته رئیس نهمین همایش داروسازی بالینی ایران، 30 درصد افراد بالای 40 سال ایرانی فشار خون بالا دارند اما از این تعداد تنها 40 درصد از بیماری خود باخبرند.

به گزارش ایران سپیدبه نقل از ایرنا ، دکتر خیرالله غلامی اظهار داشت: پرفشاری خون بیماری مزمنی است که اگر کنترل نشود، بیماری‌های متعدد همچون سکته های مغزی و قلبی، نارسایی های کلیوی و قلبی و کوری چشم را به همراه دارد.

وی درباره تاثیر مصرف دارو در درمان فشارخون بالا اظهار داشت: این بیماری بدون علامت است و با مصرف دارو می توان از عواقب آن پیشگیری کرد؛ از این رو بیماران دچار فشارخون بالا باید داروهای خود را به موقع و به اندازه‌ای که پزشک متخصص تجویز می کند، مصرف کنند.

رئیس نهمین همایش داروسازی بالینی ایران تصریح کرد: به رغم اینکه حدود 30 درصد افراد بالای 40 سال دچار پرفشاری خون هستند، فقط کمتر از 40 درصد از این افراد می‌دانند که پرفشاری خون دارند و 60 درصد اطلاعی از بیماری خود ندارند.

وی خاطرنشان کرد: تنها 50 درصد از افرادی که می‌دانند پرفشاری خون دارند، از طریق دارو بیماری خود را کنترل می کنند و 50 درصد مابقی هیچ کنترلی بر بیماری‌ خود ندارند.

به گفته غلامی، این مساله نشان می‌دهد که افرادی که دچار پرفشاری خون هستند و بیماری آنها تشخیص داده نشده است یا کنترل نمی شود، دچار مشکلات و عوارض زیادی خواهند شد؛ از این رو ضرورت توجه هرچه بیشتر خانواده‌ها و مسئولان در امر پیشگیری مشهود است.

نهمین همایش داروسازی بالینی ایران و هجدهمین کنگره آسیایی داروسازی بالینی روز 30 خرداد تا اول تیر ماه در مرکز همایش های رازی با حضور سخنرانانی از کشورهای آلمان، انگلیس، آمریکا، کانادا، چین، سنگاپور، اندونزی، فیلیپین، هند، مالزی، تایلند، امارات، عربستان، پاکستان، ویتنام، نپال و نیجریه برگزار می شود.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *