شناسه خبر: 13458 منتشر شده در مورخ: 1397/3/12 ساعت: 09:05 گروه: دانش و فن آوری  
AccessNote, اپلیکیشن یادداشتبرداری در اندروید

AccessNote, اپلیکیشن یادداشتبرداری در اندروید

مختصات صفحات لمسی به گونه ای است که دسترسی به بسیاری از بخشهای دستگاه های هوشمند را آسانتر می کند.

به گزارش ایران سپید اگر برای فعال کردن یکی از گزینه ها در گوشی صفحه کلیددارتان باید چندین دکمه مختلف را می فشردید و از چندین صفحه مختلف عبور می کردید، در صفحه لمسی، با دانستن موقعیت مکانی هر گزینه بر روی صفحه، به راحتی میتوانید با یک اشاره، آن گزینه را فعال کنید. این را میتوان یکی از مزایای کوچ کاربران، از صفحه کلید به صفحه لمسی به حساب آورد. اما شاید تنها نکته ای که روند کوچ را برای کاربران قدری دشوار میکند، مشکلی است که بسیاری از کاربران صفحات لمسی در نوشتن با آن مواجه میشوند. فرایند نوشتن به کندی انجام می شود و اصلاح نوشته ها هم کاری مشکل به نظر می رسد. برنامه نویس ها اما برای حل این مشکل کاربران نابینا دست به طراحی اپلیکیشنهای مختلفی زده اند که تا اندازه ای توانسته این روند را برای کاربران نابینا و کمبینا آسانتر کند. پیشتر اپلیکیشنی با نام accessible editor در میان نابینایان شناخته شده بوده و کاربران زیادی از امکانات آن برای نوشتن و خواندن متون استفاده میکرده اند. این بار اما «AFB»، فدراسیون نابینایان آمریکا، اقدام به طراحی اپلیکیشنی برای خواندن و نوشتن در محیط اندروید کرده است.

«AccessNote»، نام برنامه ای است که AFB طراحی کرده و به شکل رایگان در اختیار کاربران نابینا قرار داده است. به کمک این برنامه، کاربران قادر خواهند بود متون مورد نظرشان را در محیطی مناسبسازی شده تایپ کنند و متنهای تایپ شده را به شکل دلخواه پوشه بندی کنند. این برنامه نسبت به نمونه ای که در بالا یاد شد، از چند برتری عمده برخوردار است که بد نیست نگاهی به این ویژگیها بیاندازیم:

اولین قابلیت این برنامه، امکان جستجو در متون است که به دو شیوه در اختیار کاربر قرار میگیرد: جستجو در میان نام پرونده های ذخیره شده و جستجو در متن جاری. به این ترتیب، کاربر قادر خواهد بود از میان پرونده ها، پرونده مورد نظرش را پیدا کند یا در متن جاری، کلمه ای را که به دنبال آن است جستجو کند.

امکان اتصال برنامه با dropbox هم از دیگر قابلیتهای این اپلیکیشن است که به کاربر امکان میدهد یک نسخه پشتیبان از هر آنچه که مینویسد در دراپباکس خود نگهداری کند. قابلیت ارسال متن به شکل پیوست یا به عنوان متن ایمیل هم از دیگر امکانات این برنامه است.

امکان درشتنمایی حروف برای کاربران کمبینا هم از ابزارهایی است که در این برنامه گنجانده شده. افزون بر اینها، در هنگام تایپ متون انگلیسی هم یک غلطیاب در اختیار کاربران قرار گرفته که میتوانند به کمک آن، غلطهای املایی متنشان را اصلاح کنند.

کاربران میتوانند برای استفاده از این امکانات و سایر قابلیتهای دیگری که در این اپلیکیشن گنجانده شده، وارد «Play Store» شده و در قسمت جستجو، کلمه «AccessNote» را نوشته و از میان نتایج، گزینه مورد بحث را انتخاب و نصب کنند.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *