شناسه خبر: 13456 منتشر شده در مورخ: 1397/3/12 ساعت: 08:49 گروه: اجتماعی  
پیشگیری از ناشنوایی ۱۵ هزار نفر در کشور‌
معاون توانبخشی سازمان بهزیستی خبر داد

پیشگیری از ناشنوایی ۱۵ هزار نفر در کشور‌

معاون توانبخشی سازمان بهزیستی کشور گفت: از ۱۵ هزار ناشنوایی که می توانست بیماری آنها دیر شناخته شود، پیشگیری شده و با مداخله به هنگام زمینه آن فراهم شده که بتوانیم فرآیندهای توانبخشی و آموزشی را آغاز کنیم.

به گزارش ایران سپیدحسین نحوی نژاد گفت: در حال حاضر برآورد ما از جمعیت معلولین متوسط به بالا کشور که نیازمند خدمات توابخشی هستند 2 درصد کل جامعه است.

وی افزود: یک میلیون و 500 هزار نفر معلول در کشور وجود دارد، که نیازمند خدمات توانبخشی هستند، از این تعداد 15 درصدآن ها یعنی 225 هزار نفر، جمعیت کم شنوا و ناشنوا و نیازمندخدمات هستند.

نحوی نژاد گفت: تعداد ناشنوایان ( کم شنوا و ناشنوا) 230 هزار نفر،یعنی 16 درصد جمعیت تحت پوشش بهزیستی است، که 35 درصد آن‌ها زن و 65 درصد آن ها مرد هستند.

معاون توانبخشی بهزیستی ادامه داد: حداقل 85 درصد نوزادانی که متولد می شوند تحت غربالگری شنوایی توسط سازمان بهزیستی قرار می گیرند.

وی تصریح کرد: آمار ارائه شده در 10 سال گذشته نشان می‌دهد، از 15 هزار ناشنوایی که می توانست بیماری آنها دیر شناخته شود، پیشگیری شده و با مداخله به هنگام زمینه آن فراهم شده که بتوانیم فرآیندهای توانبخشی و آموزشی را آغاز کنیم.

نحوی نژاد افزود: خواسته جمعیت ناشنوایان به رسمیت شناخته شدن زبان آنها است.

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *