شناسه خبر: 13434 منتشر شده در مورخ: 1397/3/8 ساعت: 07:51 گروه: اخبار روزنامه ایران سپید  
روزنامه سه شنبه 8 خرداد 1397

روزنامه سه شنبه 8 خرداد 1397

وهمیات از منظر سوره عنکبوت "بخش سوم" - تحریمها را به فرصت تبدیل میکنیم - کاهش چشمگیر قیمت نوبرانه ها - ضرورت آشنایی با شیوه های حفظ سلامت چشم ها - چهارگاه پیشرو، مروری بر آلبوم باله «روز ششم» - نگاهی به وضعیت ورزشکاران نابینای خوزستانی - راننده با تجربه دست سارق را رو کرد

روزنامه «ایران سپید»

سه شنبه 8 خرداد 1397

13 رمضان 1439

29 می 2018

سال بیست و دوم شماره 5865

صاحب امتیاز:

خبرگزاری جمهوری اسلامی      

مدیر مسئول: سهیل معینی

سامانه پیامکی: 3000465040

نشانی پستی: تهران- ص.پ. 158755388

تلفن: 84711371

شماره انتشارات: 5-88548892

وبسایت: www.iransepid.ir

پست الکترونیک: iransepid@icpi.ir

.........عناوین این شماره.......

وهمیات از منظر سوره عنکبوت "بخش سوم" 2

تحریمها را به فرصت تبدیل میکنیم 5

کاهش چشمگیر قیمت نوبرانه ها 7

ضرورت آشنایی با شیوه های حفظ سلامت چشمها 9

چهارگاه پیشرو، مروری بر آلبوم باله «روز ششم» 11

نگاهی به وضعیت ورزشکاران نابینای خوزستانی 16

راننده با تجربه دست سارق را رو کرد

اطلاعرسانی

 

 

........میعاد

* وهمیات از منظر سوره عنکبوت "بخش سوم": در بخش سوم به اوهام دیگری که بشر گرفتار آن است اشاره میشود: ۱6- وَهْم اینکه شکر کردن، تنها به افزایش رزق و روزی می انجامد، حال آنکه در این آیات پرده از تار و پود عبودیت برمیدارد، مثال ناقص: رابطه مادر با شیرخوار، تار و پود جریان شیرخوارگی است؛ تا مادر نباشد و بچه نباشد، پروسه ای تحت عنوان شیرخوارگی شکل نمیگیرد. ابتغاء و رزق عند الله و شکر، تار و پود عبودیتند و ماهیتی از اویی دارند... أِلَیهِ تَرجَعون. پس تا شکر نباشد، عبودیتی اتفاق نیفتاده است.  (آیه ۱۸) ۱7- وَهْم اینکه اگر موضوع حقی را همه (از گذشته تا حال) تکذیب کنند، چهره آن حق را میتوانند مخدوش کنند؛ در حالی که حقیقت با تکذیب از بین نمیرود. ۱8- وَهْم اینکه میتوان با اجبار و زور انسانها را موحد کرد؛ در حالی که حتی رسولان الهی نمیتوانند به اجبار تعبد را بر آدمیان دیکته کنند، بلکه باید حرفهایشان را با استدلالهای روشن بیان دارند.  (آیه ۲0) 19- وَهْم اینکه بازگشت ما به آخرت، پروسه ای منفصل و جدا از خلقت اولیه ماست؛ در حالی که این بازگشت از ابتدا در خلقت اولیه ما نهاده شده و یک جریان پیوسته است. (آیه ۲۲) ۲0- وَهْم اینکه میتوانیم قاعده ای خلق کنیم که ارض و سما را از مسیر عادی خودشان خارج کنیم؛ مثلاً هنگام خطا و اشتباه دیده نشویم یا میتوانیم سرپرست و یاوری غیر از خدا داشته باشیم، در حالی که چنین توانایی نداریم.

(آیه ۲۳) ۲1- وَهْم اینکه آیات و نشانه ها، چیزهایی مسلم برای همگان است؛ در حالی که اگر چنین بود، نیاز به تلاش انسانها و نیاز به کسب معرفت و نیاز به راهنمایی انبیا نبود. ۲2- وَهْم اینکه جهل و کفر یکی است؛ در حالی که کفر زمانی معنا پیدا میکند که اولاً یک چیز واقعاً برای فرد آیت شده باشد و ثانیاً آگاهانه آن را بپوشاند. ۲3- وَهْم اینکه آیات الله و لقاء الله دو موضوع جدا از هم هستند؛ در حالی که وقتی جریانی را میبینیم و درک میکنیم که آیت الهی است. در واقع از همان حیث خدا را ملاقات میکنیم و اگر چنین نشود، آن جریان برایمان آیت نبوده و جهل بوده

است. (آیه ۲۵) ۲4- وَهْم اینکه میتوانیم بر محوری غیر از محور الله به مودت و رحمت برسیم؛ در حالی که هرچه معرفتمان به الله وسیعتر شود، حوزه ارتباطی ایمان با عباد الله بیشتر میشود؛ تا جایی که میتوانیم پا جای پای رحمة للعالمین بگذاریم. ۲5- وَهْم اینکه وحدت بر پایه غیر الله هم میتواند پایدار و موجب مودت شود؛ در حالی که هر گونه وحدت و مودت بر پایه غیر الله به جز تکفیر و تلعین یکدیگر ثمری نخواهد داشت. (آیه ۲۶) ۲6- وَهْم اینکه مهاجرت صرفاً مکانی است و حال آنکه آنچه مهاجرت را ارزش میدهد، هجرت بسوی الله است.

* گلواژه: او کسى است که (روح) شما را در شب (به هنگام خواب) میگیرد و از آنچه در روز کرده‏اید، با خبر است. سپس در روز شما را (از خواب) بر مى‏انگیزد و (این وضع همچنان ادامه مى‏یابد) تا سرآمد معینى فرا رسد. سپس بازگشت شما به سوى اوست و سپس شما را از آنچه عمل میکردید، با خبر میسازد. انعام آیه ۶۰

.........سیاسی

* تحریمها را به فرصت تبدیل میکنیم. رئیس جمهوری در دیدار با فعالان اقتصادی  برونگرایی اقتصاد ملی را از الزامات و سیاستهای اصلی نظام دانست و با یادآوری اینکه اگر کنار هم باشیم، هر تحریمی را به فرصت تبدیل خواهیم کرد، گفت: بخش خصوصی قادر است حربه تحریم را خنثی و فرصتسازی کند. وی افزود: آنها (آمریکاییها) دروغ میگویند که هدفشان از تحریمها مردم ایران نیست؛ آنها ملت ما را هدف گرفته اند.

* محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان در بدو ورود به هند گفت که انجام دیدار از کشورهای مختلف با هدف رایزنی با مقامها درباره برجام ادامه خواهد یافت.

* سید عباس عراقچی، معاون وزیر امور خارجه گفت: تا کنون جدیت اروپا در حفظ برجام را شاهد بوده ایم، اما تواناییشان را مطمئن نیستیم.

* محمدجواد حقشناس، عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی اظهار کرد: امیدواریم این فرصت برای جریان اصلاحات فراهم شود تا اصلاحطلبان بتوانند در دیدارهای خود با رهبری زمینه ای برای طرح دیدگاههای خود کسب کنند.

* بر اساس آمار گمرک ایران از تجارت خارجی فروردین ماه سال جاری، در این مدت یک ماهه ۹۸۰ تن لوازم آرایشی و بهداشتی به ارزش بیش از ۱۱ میلیون دلار به ایران وارد شده است. رقم ریالی واردات انجام شده به ایران در این حوزه نیز بیش از ۴۱ میلیارد تومان است.

* ایالات متحده آمریکا در لیست تحریمی شرکتهای هواپیمایی ایران، شرکت هواپیمایی ارائه دهنده سرویس به رئیس جمهوری ایران را نیز قرار داده است. الجزیره نوشته: احتمال زیاد وجود دارد که آمریکا عامدانه این شرکت را نیز در لیست تحریمی خود قرار داده تا به زعم خود رئیس جمهوری اسلامی ایران را "تحقیر" کند.

* بر اساس جمعبندی نشست فوق العاده فراکسیون امید، محمدرضا عارف به عنوان گزینه فراکسیون امید برای هیأت رئیسه مجلس انتخاب شد.

.......اقتصادی

* کاهش چشم گیر قیمت نوبرانه ها: اسد الله کارگر، رئیس اتحادیه میوه و تره بار اظهار کرد: قبل از ماه رمضان قیمت هندوانه از ۳۰۰ تا ۱۵۰۰ تومان بود، اما با شروع این ماه قیمت این محصول در بازار عمده فروشی میوه و تره بار از ۷۰۰ تا ۲ هزار تومان رسیده است. هر سال در ایام ماه رمضان قیمت میوه کاهش مییابد و مختص امسال نیست، اما قیمت نوبرانه هایی مانند زردآلو که از ۱۴ تا ۳۰ هزار تومان بود، نزدیک به ۵۰ درصد کاهش یافته است.

* اعطای تسهیلات به کارفرمایان در قبال به کارگیری مددجویان: حق گویان، مدیر کل حرفه آموزی و کاریابی کمیته امداد امام خمینی گفت: به بنگاههایی اقتصادی که افراد تحت حمایت این نهاد را به کار گیرند، به ازای هر نفر مبلغ ۲۰ میلیون تومان وام قرض الحسنه پرداخت میشود.

* آجیل وایتکسی هم داریم؟! احمدی، رئیس اتحادیه فروشندگان خشکبار و آجیل شایعه استفاده از وایتکس رقیق شده در آجیلهای کهنه و قدیمی برای فروش دوباره و عرضه به بازار را تکذیب کرد.

* افزایش ۲۰ درصدی حد اقل حقوق کارمندان دولت: شورای نگهبان استفساریه مجلس شورای اسلامی در خصوص جزء ۱ بند الف تبصره ۱۲ قانون بودجه سال ۹۷ را مغایر قانون اساسی تشخیص نداد و به این ترتیب افزایش ۲۰ درصدی حقوق حد اقلی بگیران در دولت اعمال خواهد شد.

* ثبت ۱۴ هزار شکایت مردمی از طریق تلفن ۱۲۴: غلامرضا صارمیان، مدیر کل امور حقوقی و رسیدگی به تخلفات سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان گفت: 81 درصد شکایتها در بخش کالا و 19 درصد در بخش خدمات بوده است. از سوی دیگر 71 درصد از شکایات دریافتی به صورت تلفنی، 15 درصد حضوری و 14 درصد دیگر کتبی بوده است.

* ایران سومین تولید کننده گردو در جهان: مدیر کل دفتر امور میوه های سردسیری و خشک وزارت جهاد کشاورزی پیشبینی کرد: در حال حاضر عملکرد گردو در ایران ۱.۵ تا ۲.۵ تن در هکتار است.

.........بهداشت و سلامت

* ضرورت آشنایی با شیوه های حفظ سلامت چشمها: با افزایش سن، ریسک بروز مشکلات بینایی افزایش مییابد، اما به گفته متخصصان با انجام برخی اقدامات میتوان سلامت چشمها را حفظ کرد. معاینه چشم: تا سن ۴۰ سالگی معاینه کامل از سلامت چشم داشته باشید؛ چرا که علائم اولیه بیماری یا تغییر در بینایی در این زمان و بدون هیچ علامتی آغاز میشود. آگاهی از ریسک خطر: آگاهی از سابقه خانوادگی ابتلا به بیماریهای چشمی مهم است؛ چرا که برخی بیماریهای چشمی ارثی هستند. به عنوان مثال اگر یکی از نزدیکان شما مبتلا به دژنراسیون ماکولا بوده، احتمال ابتلای شما به این بیماری ۵۰ درصد است. استفاده از عینک آفتابی: قرارگیری در معرض نور فرابنفش خورشید هم ریسک بیماریهای چشمی نظیر آب مروارید، زواید گوشتی روی چشم و سرطان را افزایش میدهد. از این رو همیشه در فضای باز و زیر نور خورشید از عینک آفتابی استفاده نمایید.

* دکتر زهرا عبد اللهی،
مدیر کل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت با بیان اینکه عرضه نمکهای تقلبی بدون ید با عنوان "نمک دریا" موجب بازگشت بیماری گواتر در کشور خواهد شد، گفت: نمکهای غیر استاندارد توسط افراد سودجو به صورت زیرپله ای، زیرزمینی و قاچاقی تهیه میشوند. نمک دریا مورد تأیید وزارت بهداشت نیست و آنالیز این نوع نمکها در آزمایشگاه مشخص کرده که علاوه بر نداشتن ید، درجه ناخالصی زیادی دارند و آلوده به فلزات سنگین مانند سرب، آرسنیک و کادیوم هستند.

* احمد جنیدی، مدیر کل سلامت و محیط کار وزارت بهداشت، با اشاره به اینکه گردش مالی دخانیات در کشور ۱۰ هزار میلیارد تومان است، گفت: هزینه درمان زیانهای ناشی از دخانیات ۳ برابر گردش مالی دخانیات در کشور، یعنی حدود ۳۰ هزار میلیارد تومان است که بر نظام سلامت، صندوقهای بیمه ای و بودجه عمومی کشور خسارت وارد میکند.

.......آهنگ و درنگ

* چهارگاه پیشرو، مروری بر آلبوم باله «روز ششم»: چهارگاه، از جمله دستگاههای موسیقی ایرانی است که بسیاری از آهنگسازان ایرانی سبک کلاسیک به سراغش رفته اند و از تمهایش بهره جسته اند و آثار ماندگاری را هم عرضه کرده اند. «پروانه»، یکی از همین آثار ماندگار است که بیش از هفت دهه پیش، «امانوئل ملیک اصلانیان»، پیانیست نامآشنای ایرانی با الهام از نغمات چهارگاه تصنیف کرد. حال به بهانه انتشار نسخه ای ارکسترال از آن در آلبومی با نام «باله روز ششم»، مروری کوتاه خواهیم داشت بر این آلبوم جدید که در آن «مهران روحانی»، اجرایی ارکسترال از «باله روز ششم» اثر ملیک اصلانیان را ضبط کرده است. اگر اهمیت یک آلبوم را تنها در انتشار یک قطعه مهم تاریخی هم بدانیم، باید اهمیتی چشمگیر برای «روز ششم» قائل شویم. زیرا بالاخره پس از هفت دهه ضبطی شایسته از قطعه پروانه (نسخه ارکستری) امانوئل ملیک اصلانیان به دست میدهد. نسخه پیانویی پروانه را اصلانیان در سال ۱۳۳۳ نوشت. دانستن همین نکته کافی است تا پس از دقیق شنیدن آن دریابیم چه اندازه رویکردش به استفاده از مصالح موسیقی ایرانی نو و جسورانه بوده است. آن روزها جریانِ اصلی چندصدایی نویسی موسیقی معطوفِ «هارمونیزه» کردن ملودیها با کمک نوعی هارمونی تیِرسِ (Tiers) سازگار شده با موسیقی ایرانی بود. تنها یک سال پیش از آن پرویز محمود «کنسرتینو برای ویلن و ارکستر» را با بهره گیری از مصالح موسیقی ایرانی نوشته بود (بعید است آن زمان شنیده شده باشد). در این زمینه و زمانه است که میتوان ارزش قطعه را دریافت. به کارگیری هارمونی بر اساس سومهای غیر تونال، چهارمها و پنجمها برای ملودیهایی در مُد چهارگاه و استوار نگهداشتن فضای مدال، در زمان آفرینش پروانه بسیار نوآورانه بوده است (حتا از آن نوآورانه تر، چندصدایی مقدمه همایون، نسخه پیانویی که در نسخه ارکستری نیست). قطعه بیشتر حول تمِ مشخصه چهارگاه میگردد، از آن گسترش مییابد و دوباره بازمیگردد. علاوه بر محتوای چندصدایی، این برخورد فرمی با ماده اولیه و فن گسترش (ارجاع به یک تم نشاندار دستگاهی و بسط بر اساس منطق آن و نه تمی از یک آهنگ شناخته شده یا خود یک آهنگ کامل) نیز بر تازگی کار می افزود. حتی امروزه هم که این روش برای آهنگسازان ایرانی کاملاً شناخته و بسیار متداول شده، دست یافتن به موفقیت موسیقایی (بر اساس استواری درونی) که اصلانیان ۶۵ سال پیش به تنهایی به آن رسید، بسیار دشوار است. با این حال نسخه ضبط شده در آلبوم حتی برای کسانی که پروانه را از قبل میشناختند نیز تجربه ای تازه است. زیرا ویژگیهای پیانو نوازانه نسخه اول و در نتیجه کمی شخصیت قطعه در آن دگرگون شده. رنگآمیزی ارکستر مخصوصاً با نقشی که به بادیهای برنجی سپرده، آن رقص عاشقانه پروانه وار را جلوه ای بیرونی و حماسی بخشیده است. اجرای پروانه را با پنجه های سحرآمیز فیلسوف موسیقی ایران، امانوئل ملیک اصلانیان، بر روی وبسایت ما بشنوید.

.......ورزشی

* نگاهی به وضعیت ورزشکاران نابینای خوزستانی: مهرداد صفر احمدی، سرپرست هیأت ورزشهای نابینایان استان خوزستان در خصوص وضعیت ورزشکاران نابینای ملیپوش این استان گفت: در حال حاضر، هشتمین مرحله از اردوی تیم ملی جودوی نابینایان در تهران در جریان است که امید نوری جعفری، فرید عساکره و محمدعلی شنانی در اردو هستند. وی ادامه داد: خوشبختانه امید جعفری توانست در مسابقات آسیایی جودو، سهمیه مسابقات پارا آسیایی جاکارتا را به دست آورد. احمدی بیان داشت: موفقیت ورزشکاران نابینای خوزستانی در ماههای اخیر تنها به جودو خلاصه نمیشود، بلکه میکاییل دیانی نیز در مسابقات قهرمانی کشور دو و میدانی که انتخابی تیم ملی هم بود، توانست با قهرمانی در دوهای 1500 و 5000 متر و ثبت رکورد لازم، مجوز حضور در جاکارتا را از آن خود کند. سرپرست هیأت ورزش نابینایان خوزستان ابراز داشت: در حال حاضر، ورزشکاران نابینای خوزستانی در رشته های مختلف، از شرایط خوبی برخوردارند و سعی میکنیم سهمیه های بیشتری برای مسابقات پارا آسیایی اندونزی نصیب خوزستان شود.

* خبر شیرین محمد صلاح: در روزهای اخیر، اخبار ضد و نقیض فراوانی درباره غیبت ستاره مصری در جام جهانی مطرح شده است. اما صلاح در صفحه رسمی خود نوشت: در بازی فینال لیگ قهرمانان، شب بسیار سختی را سپری کردم. اما من، یک جنگجو هستم. بر خلاف همه پیشبینیها، من اطمینان دارم که به جام جهانی میرسم و باعث افتخار مردم کشورم خواهم شد. حمایت آنها، قدرتی را که من نیاز دارم، به من تزریق خواهد کرد. در این حین، راموس که باعث مصدومیت صلاح شد، در حساب توئیتری خود نوشت: گاهی اوقات فوتبال روی خوشش و گاهی هم روی بدش را به ما نشان میدهد. در نهایت، همه ما همکاران حرفه ای هستیم. ریکاوری سریعی داشته باش صلاح! آینده منتظر توست.

.......حوادث

* راننده با تجربه دست سارق را رو کرد: راننده میانسال که یک بار از سوی مسافرش قربانی سرقت با آبمیوه مسموم شده بود وقتی این بار مسافر دربستی خودرویش به او پیشنهاد داد برای خرید نسکافه توقف کند، او را تحویل کلانتری محل داد. از اواخر سال گذشته گزارش سرقتهای سریالی از رانندگان مسافربر با شیوه خوراندن آبمیوه مسموم به پلیس افزایش یافت. راننده ها در شکایت خود اظهار داشتند که مرد میانسالی در محدوده شهریار به صورت دربست سوار بر خودروهای سواری شده و در بین راه به بهانه تشنگی برای خودش و راننده نسکافه و بستنی میخرید، اما داخل آنها داروی بیهوشی ریخته و بعد از بیهوش شدن راننده اقدام به سرقت گوشی تلفن همراه و پولهای راننده ها میکرد. در تحقیقات اولیه تصویر چهره نگاری متهم به دست آمد و زمانی که در اختیار سایر مالباختگان قرار داده شد، از سوی آنها مورد شناسایی قرار گرفت. بررسیها برای دستگیری متهم ادامه داشت تا اینکه مرد میانسالی به یکی از کلانتریهای شهریار رفت و مدعی شد که مسافرش قصد بیهوش کردن او را دارد. او گفت: چند سال قبل مسافری سوار کردم که به من آبمیوه مسموم تعارف کرد. بعد از خوردن آبمیوه از هوش رفتم و زمانی که به هوش آمدم متوجه شدم وسایلم به سرقت رفته است. از طرفی چند وقتی است که از راننده ها شنیده ام مردی به عنوان مسافر سوار ماشین میشود و با تعارف نسکافه و بستنی مسموم آنها را بیهوش کرده و وسایلشان را سرقت میکند. امروز هم مسافرم به من پیشنهاد نوشیدن نسکافه داد، احتمال دادم که او سارق باشد. برای همین وی را به کلانتری آوردم. در، حالی که مسافر میانسال منکر سرقت بود، کارآگاهان تصویر چهره نگاری او را تطبیق داده و بدین ترتیب وی به سرقت سریالی با شگرد بیهوشی اعتراف کرد. در تحقیقات مشخص شد که او با این شگرد از 8 راننده در شهریار و 4 نفر در تهران سرقت کرده است.

* حکم جالب دادگاه برای شکارچی پرندگان مهاجر: قاضی دادگاه در لنگرود استان گیلان با صدور رأیی جالب، فروشنده غیر مجاز پرندگان وحشی را به پاکسازی ساحل دریای خزر در چاف و چمخاله محکوم کرد. این مرد 50 ساله پرندگان مهاجر را که شکارشان ممنوع است در بازار محلی لنگرود میفروخت. وی پس از دستگیری بر اساس حکم یکی از قضات دادگستری این شهرستان، به پاکسازی زباله سه کیلومتر ساحل دریای خزر در چاف و چمخاله محکوم شد. بر اساس بند ج ماده 10 قانون شکار و صید، حمل، عرضه، فروش و صادرات جانوران وحشی زنده یا کشته و اجزای آنها بدون کسب پروانه یا مجوز از سازمان حفاظت محیط زیست جرم است و مجازات تا 6 ماه حبس دارد. پارسال نیز یکی دیگر از فروشندگان غیر مجاز پرندگان وحشی به پاکسازی محیط زیست محکوم شد.

* اسید پاشی روی خودروها در میرداماد تبریز: دو مرد ناشناس شنبه شب روی خودروهای متوقف در کنار خیابان میرداماد تبریز اسید ریختند و متواری شدند. برخی ساکنان محل و میهمانانی که برای ضیافت افطاری به خانه دوستان و آشنایان خود در این منطقه رفته بودند، با احساس بوی شدید اسید که در فضا پیچیده بود از خانه ها بیرون آمدند و ضمن بررسی متوجه شدند دو ناشناس روی 7 دستگاه خودرو به صورت یک در میان اسید پاشیده اند. نیروی انتظامی درباره این حادثه و اسیدپاشیها تحقیقاتی انجام داده، ولی از عاملان ایجاد این خشونت خیابانی هنوز گزارشی منتشر نشده است.

* پسر پلاستیکی رکورددار گینس: پسر هندی که قادر است بخشهایی از بدنش را 360 درجه بگرداند، رکورددار گینس است. «یاش کینگ» 18 ساله که به پسر پلاستیکی مشهور شده، از توانایی خاصی برخوردار است و میتواند دستان و کتف خود را به طرز عجیبی بچرخاند که هیچ کس قادر به انجام آن نیست. انعطاف پذیری بدن این جوان سبب شده است تا بتواند پس از جلب توجه کارشناسان گینس، نام خود را در این کتاب به ثبت برساند. او میگوید این حرکات هیچ آسیبی به بدنش نمیرساند و به عنوان تمرینهای ورزشی محسوب میشود.

 

.........اطلاع رسانی

* هیئت عزاداران حسینی به آگاهی نابینایان و کمبینایان میرساند: افرادی که تا کنون به مشهد مقدس مشرف نشده اند, به صورت رایگان به این سفر اعزام میشوند. تلفن تماس: 09121333790-09120242139 آقای مرشدی

* بدین وسیله به اطلاع اعضای محترم انجمن نابینایان ایران میرساند که مراسم افطاری انجمن در تاریخ 13/3/97 مصادف با 18 ماه مبارک رمضان در محل انجمن برگزار میگردد. از علاقمندان خواهشمند است تا تاریخ 9/3/97 ضمن تماس با انجمن نسبت به ثبت نام خود و هماهنگی اقدام نمایند.

* مرکز گویای آینور خدمات زیر را ارائه میدهد: 1- ضبط کتب 2- برگزاری کلاسهای آموزش کامپیوتر, اندروید و نوکیا 3- تایپ کتب و جزوات و تبدیل آنها به WORD 4- ترجمه متون انگلیسی و فارسی 5- برگزاری کلاسهای حافظ خوانی و حافظ پژوهی. شماره های تماس: 09361659773-02133072978

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *