شناسه خبر: 13429 منتشر شده در مورخ: 1397/3/7 ساعت: 09:45 گروه: اجتماعی  
فضاهای تفریحی و ورزشی اصفهان نابرابر است

فضاهای تفریحی و ورزشی اصفهان نابرابر است

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: امروز شاهد فضاهای تفریحی و ورزشی نابرابری در سطح شهر اصفهان هستیم.

به گزارش ایران سپید فریده روشن پیش، در جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار داشت: فضاهای تفریحی و ورزشی که امروز در سطح شهر اصفهان شاهدیم با پراکندگی ناعادلانه ای همراه است که تمامی اقشار مردم در مناطق مختلف به یک میزان و با کیفیت یکسان نمی توانند از این فضاها استفاده کنند.

وی به اشکالات موجود در ناوگان حمل و نقل شهری اشاره کرد و بیان داشت: در بسیاری از خطوط شاهد کیفیت نامناسب ناوگان حمل و نقل هستیم و گاها تعداد کم اتوبوس ها باعث شده مسافرین مدت زمان زیادی را منتظر اتوبوس باشند.

عضو شورای شهر اصفهان آلودگی شدید هوا را یکی از عوامل نارضایتی شهروندان دانست و افزود: در حال حاضر تعداد کمی از پل های عابر پیاده مکانیزه را در سطح شهر شاهدیم به طوری که در نقاط کمتر برخوردار و حاشیه ای این پل هوایی بسیار معدود است.

وی با بیان اینکه عموماً پله های برقی پل های هوایی در شب ها بسته و خاموش می شود و امکان استفاده از آنها وجود ندارد، تصریح کرد: این امر تردد عابران را به خصوص اگر جزو گروه های خاص باشند با محدودیت مواجه می کند البته باید پل های هوایی پرتردد به منظوراستفاده معلولین و افرادی که به هردلیل قادر به استفاده از پله نیستند، مجهز به آسانسور باشد.

روشن اضافه کرد: امنیت پل های هوایی در ساعات مختلف شبانه روز به دلیل پوشیده شدن پل یا پله برقی با سقف های کاذب مات و رنگی به نحوی که از بیرون دیده نمی شود با مخاطره روبه رو است.

وی تاکید کرد: در حال حاضر با مهیا شدن فضای مناسب برای وقوع برخی جرایم همچون کیف قاپی و جابه جایی مواد مخدر، انگیزه تردد در برخی از پل های هوایی به خصوص در شب و برای زنان و کودکان کاهش یافته است به همین دلیل پیشنهاد می شود علاوه بر تعویض پوشش این مکان ها به پوششی شفاف که از بیرون قابل رویت باشد، روشنایی این پل ها و معابر محل تردد نیز تأمین شود.

عضو شورای شهر اصفهان ادامه داد: علاوه بر پل های هوایی، پیاده روها، ایستگاه های اتوبوس، ورودی پارک ها و فضاهای سبز به هیچ وجه برای دسترسی افراد دارای معلولیت، نابینایان، زنان باردار و مادران و پدرانی که فرزند خود را با کالسکه حمل می کنند، مناسب نیست.

وی از وضعیت بد عبور و مرور معلولان گلایه کرد و گفت: فضاهای شهری برای افراد سالمند و همچنین معلولان، عبور کالسکه و واکر مناسب نیست.

روشن افزود: این موانع باید به گونه ای باشد که امکان عبور وسایل افراد مختلف از آن ها فراهم شود در همین راستا می توان از ابزار فرهنگسازی برای جلوگیری از تردد موتور سیکلت به پیاده روها استفاده کرد./مهر

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *