شناسه خبر: 13423 منتشر شده در مورخ: 1397/3/6 ساعت: 08:18 گروه: اجتماعی  
اولین مرکز جامع اختلالات بلع و تغذیه برای معلولان ذهنی یزد ساخته می‌شود

اولین مرکز جامع اختلالات بلع و تغذیه برای معلولان ذهنی یزد ساخته می‌شود

رییس اداره بهزیستی شهرستان اردکان از پیشرفت 35 درصدی ساختمان «مرکز جامع توانبخشی اختلالات بلع و تغذیه » ویژه معلولان ذهنی در شهرستان اردکان خبر داد.

به گزارش ایران سپید به نقل از ایسنا «امیرولی عضدزاده» ، اظهار کرد: ارایه خدمات دندان‌پزشکی برای معلولان ذهنی یکی از سخت‌ترین اقدامات دندان‌پزشکی است که معمولاً باید توسط تیمی از متخصصان و در حالت بیهوشی انجام شود.

وی آشنا نبودن و رغبت نداشتن دندانپزشکان به درمان بیماری‌های دهان و دندان معلولان ذهنی ومحدودیت وجود مراکز ویژه اختلالات دهان و دندان معلولان ذهنی در استان و کشور را از بزرگترین مشکلات این گروه از معلولان بر شمرد .

  عضدزاده افزود: در چنین شرایطی متاسفانه این افراد به علت تعدد مشکلات جسمی و طولانی بودن خدمات توانبخشی،‌ مصرف داروهای متعدد و غیره از بهداشت دهان و دندان خوبی برخوردار نیستند و زمانی برای دریافت خدمات دندان پزشکی مراجعه می‌کنند که مساله آنها حاد شده است .

رییس بهزیستی اردکان ایجاد مرکز تخصصی اختلالات بلع و تغذیه و دندانپزشکی معلولین ذهنی اردکان توسط خیران را گامی در راستای خدمت هر چه بیشتر به این قشر از معلولان دانست و افزود: این مرکز نخستین مرکز خصوصی و تخصصی اختلالات بلع و تغذیه و دندانپزشکی معلولین ذهنی در استان و شهرستان اردکان است که با همکاری خیّر بزرگوار دکتر «عبدالرحیم داوری»  در زمینی به مساحت ٢ ۱ ٢ هزار مترمربع و با زیربنای ۱۵۶ هزار مترمربع در حال ساخت بوده و تاکنون  با پیگیری و جلب مشارکت خیرین پیشرفت ٣ ۵ درصدی داشته است .

گفتنی است، بیش از ۵۰ هزار نفر معلول دراستان و ٢ هزار معلول در شهرستان اردکان زندگی می‌کنند و مرکز تخصصی اختلالات بلع و تغذیه و دندانپزشکی می‌تواند علاوه بر این تعداد معلول در سطح شهرستان و استان، منطقه‌ی جنوب شرق کشور را نیز پوشش دهد .

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *