شناسه خبر: 13417 منتشر شده در مورخ: 1397/3/5 ساعت: 09:43 گروه: دانش و فن آوری  
عصای سفید هوشمند در راه بازار

عصای سفید هوشمند در راه بازار

جوانان کارآفرین در مؤسسه YGA ترکیه با کمک گرفتن از کمپانی تکنولوژیک Vestel به یاری نابینایان شتافته و یک عصای هوشمند را طراحی کرده اند.

به گزارش ایران سپید عصای سفید از زندگی نابینایان و کم بینایان جداشدنی نیست و همچنان به‌عنوان یکی از ملزومات زندگی آنها برای تردد در خانه یا سطح شهر و... محسوب می‌شود. در همین راستا محققان تاکنون تلاش‌های زیادی داشته‌اند که قابلیت‌های این عصای سفید را تا حد امکان افزایش دهند.

بخشی از این محققان، جوانان کارآفرین در مؤسسه YGA ترکیه هستند که با کمک گرفتن از کمپانی Vestel پتانسیل عصای سفید را افزایش داده و درواقع یک عصای سفید هوشمند بسیار کاربردی و فناورانه با نام WeWALK را طراحی و تولید کرده‌اند.
این عصای سفید، یک دسته الکترونیک دارد که عصای معمولی درون این دسته هوشمند قرار می‌گیرد. همچنین چندین دکمه هم روی آن دیده می‌شود. کاربر نابینا این عصای سفید هوشمند را همچون عصاهای معمولی روی زمین می‌زند تا در صورت وجود مانع، از آن مطلع شود ولی نقطه تمایز اینجاست که در این وسیله هوشمند، صدا هم به کمک فرد نابینا می‌آید.

هر بار که نوک عصای هوشمند با یک مانع برخورد کند، صدایی نسبتاً بلند برای کاربر پخش می‌شود و از سوی دیگرWeWALK به وی اجازه می‌دهد که دریابد اکنون باید به سمت راست یا چپ حرکت کند. درواقع ویبره دکمه‌های روی دسته عصا به کاربر کمک می‌کند تا راه خود را راحت‌تر پیدا کند.

در قسمت جلو عصا نیز یک لامپ LED قرار گرفته که به حرکت کاربران کم بینا در طول شب کمک می‌کند. این عصا همچنین به یک پد لمسی مجهز شده که می‌تواند از راه دور با گوشی‌های اندرویدی یا ios ارتباط بگیرد.

این اتصال تلفن به این معناست که کاربر می‌تواند به صورت شفاهی از قابلیت‌های اپلیکیشن‌هایی همچون گوگل مپس یا دستیار صوتی آمازون یعنی الکسا استفاده کند و به این ترتیب فرد نابینا آدرس خود را براحتی پیدا خواهد کرد.WeWALK که اکنون با بهای 349دلار پیش فروش می‌شود با هر بار شارژ USB تا 5ساعت کار می‌کند و اگر همه چیز بخوبی پیش برود این عصا از دسامبر(آذرماه) با بهای 499 دلار راهی بازار خواهد شد.

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *