شناسه خبر: 13401 منتشر شده در مورخ: 1397/3/1 ساعت: 13:21 گروه: دانش و فن آوری  
مایکروسافت کنترلر مخصوص معلولان ساخت

مایکروسافت کنترلر مخصوص معلولان ساخت

هیجان زن و مرد و بچه و بزرگسال نمی شناسد و از نظر مایکروسافت که دستی هم در ساخت بازی های ویدئویی و کنسول بازی دارد، حتی افراد ناتوان و معلول هم باید هیجان را تجربه کنند.

به گزارش ایران سپید  این شرکت برای آن دسته از افراد ناتوان که به دلیل محدودیت های جسمی نمی توانند لذت بازی های ویدئویی را بچشند، کنترلر مخصوص طراحی کرده است.

مایکروسافت اعلام کرده است که این کنترلر با عنوان Adaptive برای کنسول ایکس باکس طراحی شده است. به گزارش این شرکت، کنترلر جدید تا آخر امسال میلادی در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت و مجهز به دکمه های قابل برنامه ریزی بزرگ و پدهای لمسی غول پیکر است و در پشت آن نیز پورت های 3/5 میلیمتری متعددی برای اتصال لوازم جانبی مختلف مانند پدال یا گجت های مخصوص تولید شده توسط مایکروسافت تعبیه شده است. طوری که می توان سوییچ ها، جوی استیک ها و کلیدهای مختلف را به صورت جداگانه به دسته متصل کرد و تجربه ای بهتر برای بازی کردن افراد ساخت.

مایکروسافت می گوید که این کنترلر جدید، منعطف ترین و سازگارترین کنترلری است که ازسوی یک شرکت بازی طراحی شده است و این ابزار می تواند برای بازی با کنسول ایکس باکس وان و بازی های ویدئویی دسکتاپی مبتنی بر ویندوز 10 مورد استفاده قرار گیرد. این کنترلر همچنین از قابلیت های کنترلر بی سیم ایکس باکس مثل برنامه ریزی دوباره کلیدها پشتیبانی می کند. 
امکان هر نوع شخصی سازی و تنظیم برای دسته Adaptive Controller وجود دارد. می توان آنالوگ چپ و راست را به صورت جداگانه به دسته متصل یا اینکه کلیدهای جهت دار بزرگ را جدا از دسته استفاده کرد. این دسته به افراد اجازه می دهد که نه فقط با دست خود، بلکه با دیگر نقاط بدن هم از دسته و کلیدها استفاده کنند. برای مثال پدال های مختلف را به جک مخصوص آن در پشت دسته متصل و کلید را زیر پا قرار دهند.
مایکروسافت در ساخت این دسته، نه تنها از افراد معلول بلکه از سازمان خیریه AbleGamers هم کمک گرفته است؛ سازمانی که سعی می کند بازی کردن را برای افراد معلول و ناتوان هم ممکن کند. سازمان های دیگری مثل Warfighter Engaged و سازمان Cerebral Palsy Foundation و مرکز درمان بیماران ناتوان معزی و مبتلا به ضایعات نخاعی Craig Hospital از سایر موسسه هایی بوده اند که مایکروسافت برای طراحی این دسته جدید با آنها همکاری کرده است.
یکی از معلولین که خود کارمند مایکروسافت است و بدون انگشت در دست چپ متولد شده، اعلام کرد که با استفاده از این کنترلر و شخصی سازی آن می تواند یک بازی کامل را با پاهایش به اتمام برساند.

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *