شناسه خبر: 13391 منتشر شده در مورخ: 1397/3/1 ساعت: 09:01 گروه: اجتماعی  
۷۶۰ هزار خانوار به خانوارهای تحت پوشش نهادهای حمایتی اضافه می‌شود

۷۶۰ هزار خانوار به خانوارهای تحت پوشش نهادهای حمایتی اضافه می‌شود

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: ۷۶۰ هزار خانوار به خانوارهای تحت پوشش نهادهای حمایتی اضافه می شوند.

به گزارش ایران سپید به نقل ار مهر علی ربیعی گفت: خوشبختانه برنامه کاهش فقر را برای نخستین بار در برنامه بودجه بردیم و کاهش فقر را از کارهای یک بعدی و یک جانبه به سمت بسته کاهش فقر پیش بردیم و مهمترین تصمیمی که گرفته شد این بود که ما اکنون ۲۰۰ هزار خانوار را تحت پوشش داریم که با بعد خانوارشان رقمی حدود ۱۰ میلیون نفر می شوند و تصمیم گرفته شد ۷۶۰ هزار خانوار را هم به آن اضافه کنیم یعنی ۳۰ درصد به خانوارهایی که زیرپوشش حمایتی داریم.

ربیعی افزود: روش تغییر پیدا کرد، نهادهای حمایتی از جمله کمیته امداد و سازمان بهزیستی پشت نوبتی اینها خواهند بود و علاوه بر این، کمیته هایی را در شهرستان ها تشکیل دادیم که اعضای آن وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سازمان بهزیستی و کمیته امداد است و سازمان های مردم نهادی که در زمینه فقرزدایی کار می کنند آنها را هم اضافه و این سازمان ها را هم دخیل می کنیم تا افراد تحت پوششی که این سازمان ها می شناسند را هم بکار بگیریم.

وی گفت: این تصمیم از این جهت خواهد بود که ما سازمان های مردم نهاد را هم وارد چرخه کار می کنیم و با دقت بیشتر و هزینه های کمتر، بحث کمک رسانی را دنبال می کنیم، ضمن اینکه این کار فقط بحث دادن پول نخواهد بود بلکه بحث توانمندسازی هم در دستور کار است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود : در بحث بسته کاهش فقر، ما امسال برنامه ریزی کردیم و از روستاها شروع خواهیم کرد و اشتغال روستایی را با یک اولویتی برای مددجوها و افراد تحت پوشش سازمان های مردمی و نهادها قرار می دهیم.

ربیعی ادامه داد: این افراد ثبت نام می کنند و تضامین لازم را هم سازمان های مردم نهاد می دهند و دیگر بانک ها تضمینی نخواهند گرفت.

وی گفت: پیش بینی کردیم که بیش از ۱۰۰ هزار یا ۱۵۰ هزار نفر از افراد تحت پوشش را در طرح وام روستائیان قرار دهیم که این افراد از چرخه حمایت خارج خواهند شد.

ربیعی افزود: در واقع سازمان فنی و حرفه ای آنها را آموزش خواهند داد و آماده وام گیری خواهند شد و سازمان های مردم نهاد مانند کمیته امداد و سازمان بهزیستی نیز به عنوان مددکار، این روند را دنبال خواهند کرد.

وی ادامه داد: سقف این وام متناسب با طرح هایشان خواهد بود اما این افراد معمولاً وام های خُرد می گیرند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: با آن تصمیمی که برای افزایش مددجوها گرفتیم، اکنون یک خانوار پنج نفره حدود ۷۰۰ هزار تومان با یارانه اش خواهد گرفت که ما فکر می کنیم حداقل دستمزد است.

ربیعی افزود: در بحث بسته تأمین مسکن نیز حدود ۱۹ هزار واحد ما امسال تأمین مسکن حمایتی خواهیم داشت که در بحث حمایتی آن را دنبال می کنیم، البته مسکن معلولان را بنیاد مسکن دنبال می کند.

وی گفت: در زمینه امنیت غذایی و سبد غذایی نیز در روستاها برای مبارزه با سوء تغذیه، امسال بودجه پیش بینی کردیم و در زمینه حمایت تحصیلی و بازماندگان از تحصیل نیز هزینه تحصیل مددجویان تأمین می شود و جزو بسته حمایتی ماست و ما آن را دنبال می کنیم.

وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی افزود : در بحث ایجاد سیستم تأمین اجتماعی نیز حدود ۳۳۵ هزار نفر را در پوشش تأمین اجتماعی از افراد و نهادهای حمایتی قرار دادیم که این افراد به هر حال به سالمندی که رسیدند از نظام تأمین اجتماعی منتفی خواهند شد.

ربیعی گفت: امسال حدود ۲۳۰ میلیارد تومان برای زنان سرپرست خانوار و بیمه کردن آنها تأمین اعتبار کردیم.

وی افزود: این برنامه ها؛ برنامه های خود دولت است که از سال ۹۶ بخشی را اجرا کردیم و ادامه آن در سال ۹۷ بر عهده وزارت کار و رفاه اجتماعی گذاشته شده است و دنبال خواهیم کرد.

ربیعی گفت: ما از بی نظمی در مسائل رفاهی به سمت یک نظم و بر اساس یک نظریه توانمندسازی رسیدیم و ابعاد مختلف را هم در نظر گرفتیم اعم از بخش درمان، آموزش مسکن، اشتغال و معیشت را مد نظر داریم که یک بسته کامل همدیگر را معنا کند و اکنون نیز روی چرخه توانمندسازی کار می کنیم که زیرساخت های آن در دولت قبل بود و در این دولت نیز مبارزه با فقر مطلق و امحای فقر را کار می کنیم.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *