شناسه خبر: 13379 منتشر شده در مورخ: 1397/2/31 ساعت: 07:58 گروه: اجتماعی  
اقدامات جدید نهضت سوادآموزی در اجرای قانون حمایت از معلولان

اقدامات جدید نهضت سوادآموزی در اجرای قانون حمایت از معلولان

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی اقدامات این سازمان را در زمینه اجرایی کردن قانون حمایت از معلولان بیان کرد.

به گزارش ایران سپید به نقل از مهر هفتمین جلسه شورای معاونان و مدیران کل سازمان نهضت سوادآموزی تشکیل  شد. دستور جلسه این شورا که با حضور علی باقرزاده معاون وزیر و رئیس سازمان، معاونان و مدیران کل سازمان نهضت سوادآموزی تشکیل شد به بررسی نتایج پیگیری مشاوران سازمان از معاونت‌های سوادآموزی سراسر کشور و وظایف سازمان در خصوص بندهای قانون حمایت از معلولان و مصوبه مجلس شورای اسلامی اختصاص یافته بود.

باقرزاده معاون وزیر و رئیس سازمان بعد از استماع گزارش حیدری تفرشی در خصوص تماس مشاوران با معاونان سواد آموزی، ضمن تبریک فرا رسیدن ماه مبارک رمضان بیان کرد: با توجه به نتایج حاصله تقریبا ۹۵ درصد معاونان سوادآموزی کم و بیش از برگزاری گردهمایی اخیر معاونان سوادآموزی و روسای ادارات سوادآموزی در مرکز آموزشی رفاهی شهید سعیدی اعلام رضایت کرده‌اند.

وی در خصوص وظایف سازمان در زمینه اجرایی کردن قانون حمایت از معلولان افزود: سازمان نهضت سوادآموزی به عنوان یک نهاد انقلابی و خدمت رسان اجتماعی اقدامات متنوعی را در ارایه خدمات به معلولان و افراد با نیاز ویژه انجام داده است.

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی در خصوص پست‌های مورد اشاره قانون برای بکارگیری معلولان، اعلام کرد: اکنون صد درصد پست‌های تلفنخانه و ۵۰ درصد پست دفتری سازمان به همکاران با نیاز ویژه تخصیص یافته است.

باقرزاده با اشاره به ضرورت مناسب سازی فضای فیزیکی ساختمان برای تسهیل عبور و مرور افراد با نیاز ویژه تاکید کرد: ضروری است در اسرع وقت هماهنگی و برنامه ریزی لازم برای ایجاد یک رمپ برای تسهیل ورود این افراد به منظور بهره مندی آنان از خدمات سازمان نهضت سواد آموزی صورت پذیرد.

وی در انتهای سخنان خود اعلام کرد: البته باید اعلام کرد سازمان نهضت سواد آموزی علاوه بر پیاده سازی بندهای موجود در این مصوبه اقدامات حمایتی متنوعی از قبیل تاکید بر آموزش افراد با نیاز ویژه و معلول و تولید کتاب های ویژه نابینایان برای بهرمندی آنان از خدمات سوادآموزی و تخصیص اعتبارات ویژه برای شناسایی و جذب معلولان جسمی و حرکتی بی سواد یک برنامه ضربتی از سه سال قبل شروع کرده و به دستاوردهای چشمگیری در این زمینه دست یافته است.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *