شناسه خبر: 13373 منتشر شده در مورخ: 1397/2/30 ساعت: 09:54 گروه: فرهنگی  
راه اندازی 9 مرکز قرآنی ویژه نابینایان در مازندران

راه اندازی 9 مرکز قرآنی ویژه نابینایان در مازندران

مدیرعامل دارالقرآن نابینایان وکم بینایان مازندران، از راه اندازی 9 مرکز قرآنی ویژه نابینایان و کم بینایان در شهرهای استان خبر داد.

به گزارش ایران سپید به نقل از خبرگزاری صدا وسیما، " حمیدرضا جانبازی"در ضیافت افطاری نابینایان دارالقرآن روح الامین شهرستان آمل گفت: این مراکز در شهرهای آمل، قائمشهر، ساری، بهشهر ، گلوگاه، بابل، محمودآباد، نکاء ومیاندرود راه اندازی شده و امیدواریم امسال با کمک نیکوکاران ومردم مراکز قرآنی ویژه نابینایان در شهرهای غرب استان نیز راه اندازی شود.

وی افزود: با توجه به علاقه مندی نابینایان و کم بینیان به فراگیری قرآن، موسسه روح الامین دارالقرآن نابینایان و کم بینایان مازندران مصصم به ساخت مرکز قرآنی و دارالقرآن در شهرهای غرب استان است.

مدیرعامل دارالقرآن نابینایان و کم بینایان مازندران، از خیران خواست تا در ترویج و اشاعه فرهنگ قرآنی کمک های خود را برای ساخت مراکز قرآنی ویژه نابینایان استان اهداء کنند.

جانبازی، که خود از جامعه نابینایان است، گفت: موسسه دارالقران روح الامین از سال 1384 با مجوز سازمان تبلیغات اسلامی و برای ترویج فرهنگ و آموزش قرآن فعالیتش را در مکان استیجاری آغاز کرد.

وی تعداد اعضای این موسسه را بیش از 400 نفر از افراد نابینا و کم بینا اعلام کرد و افزود: حدود 70 نفر از این افراد  حافظ  30 جزء قرآن کریم هستند.

بی توجهی مسئولان استانی وشهرستانی به دعوت های نابینایان

مدیرعامل دارالقرآن نابینایان و کم بینایان مازندران، همچنین از بی توجهی همیشگی مسئولان دستگاه های اجرایی از دعوتنامه های پی درپی معلولان به ویژه جامعه نابینایان کم بینایان در برنامه ها به شدت انتقاد کرد.

وی گفت: درحالی که برای هر برنامه مناسبتی که از مسئولان شهرستانی و استانی برای ایجاد روحیه دهی به افراد زیر پوشش دعوت می کنیم، اما هر بار متاسفانه آنها حضور پیدا نمی کنند و به طریق های مختلفی بهانه عدم حضور می آوردند.

جانبازی اضافه کرد: ما هم امیدی به حضور و کمک از آنها نداریم و خدا را شکر هم نیکوکاران و هم مردم به خوبی از نابینایان و کم بینایان استان حمایت کردند.

وی یادآور شد، خوشبختانه برخی از نابینایان استان دارای استعدادهای زیادی هستند که رتبه های ممتازی کشور را نیز در سال های اخیر کسب کرده بودند.

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *