شناسه خبر: 13372 منتشر شده در مورخ: 1397/2/30 ساعت: 09:55 گروه: اقتصادی  
اجاره بهای مسکن حداکثر در حد تورم افزایش مییابد

اجاره بهای مسکن حداکثر در حد تورم افزایش مییابد

مدیرکل دفتربرنامه ریزی و اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی گفت: به نظر می رسد امسال در بخش اجاره بها کمی با افزایش قیمت ها مواجه باشیم و این افزایش در حد نرخ تورم است.

به گزارش ایران سپید معاملات مسکن شهر تهران که شروع سال جاری را با سکته نقطه به نقطه آغاز کرده بود، با خروج ترامپ از برجام و اتمام ظرفیت سکه و دلار در دومین ماه سال ۱۳۹۷ روند افزایشی به خود گرفت.اولین نتیجه‌ی خروج آمریکا از برجام در تعیین تکلیف و ترغیب متقاضیان واقعی برای خرید آپارتمان متناسب با توان ظهور یافت که با کاهش نرخ سود تسهیلات مسکن یکم از ۹.۵ به ۸ درصد همراه شد.

بر اساس اطلاعات خام سامانه‌های ملکی در ۲۷ روز ابتدای اردیبهشت ماه ۱۳۹۷ بالغ بر ۱۴ هزار و ۲۲۴ مورد خرید و فروش مسکن در شهر تهران انجام شده که نسبت به ماه مشابه سال قبل حداقل ۱۱۴ درصد رشد نشان میدهد.در این ماه متوسط قیمت یک متر مربع واحد مسکونی شهر تهران ۵ میلیون و ۵۳۰ هزار تومان بود که نسبت به ماه مشابه سال قبل ۲۹.۵ درصد افزایش یافته است.

مصطفی قلی خسروی، رئیس اتحادیه صنف مشاوران املاک گفت: مردم در خرید مسکن صبور باشند بازار به آرامش میرسد. در هر بازاری بعد از حرکتها وتنش های اقتصادی، ­عده ای سودجو اقدام به افزایش قیمت می کنند تا از این فرصت نهایت استفاده را ببرند.

وی افزود: مردم باید منتظر بمانند تا آرامش به بازار برگردد و سرمایه داران از این فرصت سود نبرند. علی چگینی، مدیرکل دفتربرنامه ریزی و اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی گفت: به نظر می رسد امسال در بخش اجاره بها کمی با افزایش قیمت ها مواجه باشیم و این افزایش در حد نرخ تورم است.

ابوالقاسم رحیمی انارکی، مدیرعامل بانک مسکن نیز اعلام کرد که سیاست این بانک در سال جاری، حمایت از عرضه و تقاضای مسکن و اعطای تسهیلات تا سقف ۱۱۰ میلیون تومان به ازای هر واحد مسکونی به انبوه سازانی است که بر اساس الگوی مصرف، اقدام به ساخت وساز کرده و ساخت واحدهای میان و کوچک متراژ  را در دستور کار قرار دهند.

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *