شناسه خبر: 13363 منتشر شده در مورخ: 1397/2/27 ساعت: 11:12 گروه: اخبار روزنامه ایران سپید  
روزنامه پنجشنبه 27 اردیبهشت 1397

روزنامه پنجشنبه 27 اردیبهشت 1397

میعاد - زمان یقه گیری نیست - تلاش یک نابینا برای افزایش شانس استخدام معلولین «بخش سوم» - روشی جدید برای تشخیص بیماریهای چشمی - پخش سریالهای ماه رمضان از سیما - اعلام شرایط ورزشکارانی که تحت حمایت پارالمپیک قرار میگیرند

روزنامه «ایران سپید»

پنجشنبه 27 اردیبهشت 1397

1 رمضان 1439

17 می 2018

سال بیست و دوم شماره 5855

صاحب امتیاز:

خبرگزاری جمهوری اسلامی      

مدیر مسئول: سهیل معینی

سامانه پیامکی: 3000465040

نشانی پستی: تهران- ص.پ. 158755388

تلفن: 84711371

شماره انتشارات: 5-88548892

وبسایت: www.iransepid.ir

پست الکترونیک: iransepid@icpi.ir

شهرُ رمضان الذی انزلَ فیهِ القرآن. (حلول ماه مبارک رمضان، ماه دوری از گناه و ماه بندگی مبارکتان باد.)

.........عناوین این شماره.......

میعاد 2

زمان یقه گیری نیست 4

تلاش یک نابینا برای افزایش شانس استخدام معلولین «بخش سوم» 6

روشی جدید برای تشخیص بیماریهای چشمی

پخش سریالهای ماه رمضان  از سیما 11

اعلام شرایط ورزشکارانی که تحت حمایت پارالمپیک قرار میگیرند 14

حوادث

چاردیواری 18

..........میعاد

* متن ترجمه شده دعای حضرت امام سجاد (ع) هنگامی که به ماه نو نگاه میکردند: ای آفریده مطیع! ای رونده کوشا و شتابان! ای رفت و آمد کننده در منازل معین شده! ای متصرف در چرخ گردان تدبیر! ایمان آوردم به آن کس که به سبب تو تاریکیها را روشن کرد و آنچه را که به سختی میتوان یافت, آشکار فرمود و تو را علامتی از علائم چیرگی و استیلای خود و نشانی از نشانه های قدرت خویش قرار داد و تو را گاهی به نقص و گاهی به کمال و وقتی به طلوع و زمانی به غروب و حالتی پر نور و حالتی گرفته مسخر خویش نمود. در تمام این حالات فرمانبردار اویی و به سوی اراده اش شتابانی. منزه است او، چه عجیب است تدبیری که در حق تو به کار برده و چه دقیق است آنچه درباره تو انجام داده، تو را کلید ماهی نو برای برنامه ای نو ساخته، پس از پروردگار که رب من و توست و آفریننده من و توست و مهار مقدرات من و تو در کف قدرت اوست و صورتگر من و صورتگر توست, میخواهم که بر محمد و آلش درود فرستد و تو را ماه برکتی قرار دهد که گذشت روزگاران آن را از بین نبرد و ماه پاکی که گناهان آن را آلوده ننماید. هلال ایمنی از آفات، سلامتی از زشتیها، هلال خوش طالعی برکنار از نحسی و میمنت بدون گرفتاری و آسایش بدون دشواری و خیر بدون شر، هلال ایمنی و ایمان و نعمت و احسان و سلامت و اسلام باشد. بار الها! بر محمد و آلش درود فرست و ما را از خشنودترین کسانی قرار ده که این ماه بر آنان طلوع کرده و پاکیزه ترین کسانی که به آن نظر نموده و سعادتمندترین کسانی که در آن به بندگی تو کوشیده و ما را در این ماه توفیق توبه عنایت کن و از گناه حفظ فرما و از دست زدن به نافرمانیت بازدار و ادای شکر نعمتت را به ما ارزانی دار و لباسهای عافیت و سلامت بر ما بپوشان و به سبب انجام طاعت کامل, نعمتت را در این ماه بر ما کامل گردان، زیرا که تو بس بخشنده و ستوده ای و درود خدا بر محمد و آل پاک و پاکیزه اش باد.

 

........سیاسی

* زمان یقه گیری نیست. جهانگیری, معاون اول رئیس جمهوری با بیان اینکه آمریکا از توانمندیها و قدرت ملت ایران آگاهی ندارد، گفت: در این شرایط جدید, زمان یقه گیری جناحی نیست و به طور قطع مدیران بی انگیزه و بی حوصله کنار گذاشته میشوند.

* مجید انصاری, معاون روحانی در واکنش به بیانیه جنتی اظهار داشت: فاصله بین دفتر آقای جنتی با دفتر آقای رئیس جمهوری فکر میکنم کمتر از صد متر یا دویست متر باشد و تلفن سیاسی هم دَم دستشان است و خیلی راحت میتوانند نظرات خودشان را با آقای رئیس جمهوری در میان بگذارند. اگر برجام بد بوده, پس چرا ترامپ را به خاطر خروج از آن سرزنش میکنند و چرا کشورهای اروپایی و اعضای 1+5 را به ماندن در برجام و دادن تضمین انجام مفاد برجام توصیه میکنند؟ این یک تناقض آشکار است. صدور بیانیه نشان دهنده نوعی مقابله است.

* صادق زیباکلام، استاد دانشگاه تهران در واکنش به تحلیل برخی اصلاحطلبان که میگویند مردم تجربه رأی به دولت احمدینژاد را تکرار نمیکنند، گفت: دولت احمدینژاد تکرار نمیشود, اما کسر قابل توجهی از 24 میلیونی که به روحانی رأی دادند، در انتخابات ریاست جمهوری 1400 شرکت نخواهند کرد, در عوض آن 16 میلیون نفری که به آقای رئیسی رأی دادند, به حسب تکلیف شرعی همچنان در انتخابات شرکت میکنند و حتی 3-4 میلیون از آرای روحانی نیز به آن سبد اضافه میشود؛ بنا بر این در سال 1400 نامزد جریان اصولگرا با 20 میلیون رأی پیروز انتخابات خواهد شد.

* وزارت خزانه داری آمریکا در دومین دور از اعمال تحریم علیه ایرانیان از زمان خروج این کشور از برجام، «ولی الله سیف» رئیس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران را تحریم کرد. ظریف, وزیر امور خارجه کشورمان در خصوص تحریم ولی الله سیف, رئیس بانک مرکزی از سوی آمریکا گفت: این اقدام آمریکا همانند بقیه اقدامات آنها، اقدامی غیر قانونی است.

 

.......از شش نقطه جهان

* تلاش یک نابینا برای افزایش شانس استخدام معلولین «بخش سوم»: در شماره پیش، گفتگوی مفصلی را خواندیم که با کتی مارتینز انجام شده بود. در این شماره، دنباله گفتگو را با هم میخوانیم. نقش شما در دولت اوباما چه بود؟ به نظر من ناتوانی جسمی مسئله ای است که برای هر دو حزب سیاسی مهم است و من از سال ۲۰۰۹ تا سال ۲۰۱۵ به عنوان دستیار دبیر وزارت کار آمریکا در اداره سیاستهای استخدام معلولان کار کردم. من همچنین به مدت هفت سال در دوره ریاست جمهوری جرج بوش به عنوان عضو شورای ملی معلولیت و در اداره امور مربوط به معلولیت و سیاستهای خارجی خدمت کردم. برای کسانی که با وجود ناتوانی جسمی در تلاش هستند تا شغل پایدار و خوبی داشته باشند چه توصیه ای داری؟ توصیه من به آنها این است که یک مربی پیدا کنند و انتظارات و اهدافی که دارند را برای خودشان مشخص کنند. من مربیهای زیادی در امور مرتبط با ناتوانی جسمی خودم و غیر از آن داشته ام و نکات بسیار زیادی از هر کدام از آنها یاد گرفته ام. همچنین این افراد باید زودرنج بودن را کنار بگذارند و بازخوردهای سازنده و صادقانه را بپذیرند. زمانی که به تازگی استخدام شده بودم, در یک رویداد رسمی مرتبط با کسب و کار شرکت کردم و لباس مناسبی تهیه نکرده بودم. فرد بسیار مهربانی من را به گوشه ای کشید و گفت بهتر است از این به بعد دقت بیشتری در انتخاب لباسهایم داشته باشم. با اینکه از شنیدن این حرف بسیار خجالتزده شده بودم, اما به حرفهای طرف مقابلم گوش دادم و نصیحت او را با قلبم پذیرفتم. من نابینا هستم و متوجه نمیشوم سایر مردم در محیط کار چگونه لباس میپوشند؛ بنا بر این از دوستان و همکارانم خواستم در این زمینه به من مشورت دهند. در نتیجه این موضوع باعث شد اطلاعات بهتری نسبت به طرز لباس پوشیدن کسب کنم و انتخابهای بهتری داشته باشم.

بزرگترین درسی که از دوره کاری خود گرفته ای چه بود؟

شغل من درسهای بسیار زیادی به من یاد داد. بهعنوان مثال زمانی که شما از خودتان توقع داشته باشید که کارها را به بهترین نحو ممکن انجام دهید، انتظار دیگران نیز بالا میرود و باعث میشود در مواقع ضروری روی کمک شما حساب باز کنند. من همیشه قدردان صداقت و راستی همکارانم در تمام مراحل شغلی خود هستم. درس دیگری که در دوره کاری خود یاد گرفتم این بود که بهتر است همیشه برای انجام دادن کارها، پروژه و کمک به همکارانم داوطلب شوم. من کارهای داوطلبانه زیادی انجام داده ام, اما چیزهایی که در عوض انجام این کارها دریافت کرده ام بسیار بیشتر بوده است. در نهایت یاد گرفته ام از دیگران بخواهم به اندازه ارزشهایم به من بها بدهند. افرادی که دارای ناتوانی جسمی هستند, مخصوصاً زنان تصور میکنند که هرگز نباید برای داشتن حقوق مساوی درخواست خود را اعلام کنند. ادامه گفتگو را در شماره بعد خواهیم خواند.

........بهداشت و سلامت

* روشی جدید برای تشخیص بیماریهای چشمی: محققان مرکز بهداشت چشم در UNSW سیدنی با تطبیق تکنیکهای تشخیص الگو که برای ارزیابی تصاویر ماهواره ای مورد استفاده قرار میگیرند، رویکرد جدیدی برای طبقه بندی و تشخیص بیماریهای چشمی مانند دژنراسیون ماکولا مرتبط با سن ایجاد کرده اند. این ابزار ترکیبی از نتایج چندین تکنیک تصویربرداری چشم حاصل شده است و قابلیت شناسایی علائم دژنراسیون ماکولا را دارد. محقق این تحقیق اظهار کرد: میزان اطلاعات مربوط به تصویربرداری تشخیصی که به طور معمول در اختیار پزشکان قرار میگیرد، به طور قابل ملاحظه ای در دهه گذشته افزایش یافته و در نتیجه اطلاعات بی‌شماری  ایجاد کرده است. به همین دلیل برای از دست ندادن اطلاعات, ما به یک روش ساده تر برای پردازش تمام اطلاعات و اطمینان از نشانه های کلیدی نیاز داریم. روش ما با ۹۱ درصد موفقیت برای شناسایی مشکلات چشمی از جمله دژنراسیون ماکولا مربوط به سن ارائه شده است. در بیماریهای چشمی شناسایی اولیه و دقیق برای جلوگیری از نابینایی ضروری است. با این حال شناسایی بسیاری از نشانه های اولیه دژنراسیون ماکولا مربوط به سن دشوار است و ممکن است علائم حدود ۲۵ درصد بیماران مبتلا به بیماری زودرس یا متوسط، تشخیص داده نشود. یکی دیگر از چالشهای اصلی در رابطه با دژنراسیون ماکولا سن و نظارت بر بیماران است تا افرادِ در معرض پیشرفت بیماری در مراحل اولیه شناسایی شوند. پیشرفت بیماری نیز از طریق تصویربرداری چشمی کنترل میشود که روش فعلی خسته کننده و بیثبات است. روش جدید ارائه شده برای مراکز تصویربرداری چشم یا نرم افزارها، برنامه های کاربردی زیادی به همراه خواهد داشت. در نتیجه عملکرد بهتری برای شناسایی بیماری در مراحل اولیه ارائه خواهد کرد. نتایج این تحقیق در نشریه Investigative Ophthalmology & Visual Science منتشر شده است.

 

........فرهنگ و هنر

* پخش سریالهای ماه رمضان 97: رسانه ملی هر سال در ماه مبارک رمضان با دستی پر از برنامه های تلویزیونی و سریالهای مناسبتی, مهمان خانه های مردم میشود. سریالهایی که هر یک بر طبق زمانبندی پخش میشوند. زمانبندی سریالهای امسال ماه رمضان به شرح زیر است: شبکه یک: «سِرّ دلبران»: این مجموعه تلویزیونی بر اساس فیلمنامه حسین حسنی، به تهیه‌ کنندگی محمدرضا شفیعی و کارگردانی محمدحسین لطیفی است که از ساعت 22:15 روی آنتن میرود. داستان این سریال درباره یک روحانی (برزو ارجمند) است که وارد محله ای در یزد میشود و در آنجا درگیر ماجراهای پیچیده ای میشود. برزو ارجمند، محمد کاسبی، فرهاد قائمیان، اسماعیل محرابی و... در این سریال ایفای نقش میکنند. شبکه دو: «پدر»: مجموعه تلویزیونی «پدر» به کارگردانی بهرنگ توفیقی و نویسندگی حامد عنقا، در شبهای ماه مبارک رمضان از ساعت 21:30 روی آنتن شبکه دو سیما میرود. در خلاصه داستان این سریال آمده است: «حامد پسر جوانی است که طی یک ماجرا درگیر داستانی عشقی میشود. او به خاطر اعتقاداتش و پدری که برایش الگویی تمام عیار است، ناچار سر یک دو راهی قرار میگیرد که باید دست به انتخابی سرنوشتساز بزند.» از بازیگران اصلی «پدر» میتوان به مهدی سلطانی، لعیا زنگنه، سینا مهراد، مسعود فروتن، نیما رئیسی، مجید مشیری و با معرفی ریحانه پارسا در نقش لیلا اشاره کرد. عوامل اصلی این سریال که در ماه مبارک رمضان از شبکه دو سیما روی آنتن خواهد رفت، عبارتند از: طراح, نویسنده و تهیه کننده: حامد عنقا، کارگردان: بهرنگ توفیقی، همکار نویسنده: سید حسین امیرجهانی. شبکه سه: «رهایم نکن»: مجموعه تلویزیونی «رهایم نکن» به کارگردانی محمد مهدی عسگرپور و تهیه کنندگی علی پورکیانی، از چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ساعت 20:40 روی آنتن شبکه سه رفت. در مجموعه «رهایم نکن»، امین تارخ، فریبا متخصص، محمدرضا هدایتی، مریم بوبانی، مارال فرجاد، به ایفای نقش میپردازند. در خلاصه داستان «رهایم نکن» آمده است: رسول تولایی به عنوان بزرگتر، محبوب و مورد اعتماد چند خانواده است. این اعتماد به واسطه بازخوانی گذشته, خدشه دار میشود. خانواده هایی که هر کدام با مشکلاتی دست و پنجه نرم میکنند و در پی یافتن مقصر اصلی هستند. مجموعه تلویزیونی «بچه مهندس» از گزینه های انتخابی شبکه پنج سیما بود که از دور رقابت سریالهای رمضانی خارج شد. شبکه یک سیما برنامه «ماه خدا» با اجرای هادی صلحجو را به عنوان ویژه برنامه سحر در نظر گرفته است. همچنین برنامه «ماه و ماهی» به عنوان ویژه برنامه این شبکه تلویزیونی برای افطار در نظر گرفته شده است. فصل جدید برنامه تلویزیونی «ماه عسل» از نخستین روز ماه مبارک رمضان روی آنتن شبکه سه میرود. شبکه نسیم رمضان امسال سری جدید برنامه «خندوانه» را با حضور عروسک معروف, جناب خان پخش میکند.

 

 

........ورزشی

* اعلام شرایط ورزشکارانی که تحت حمایت پارالمپیک قرار میگیرند: شرط نخست کمیته ملی پارالمپیک این است که ورزشکار در رتبه بندی سال ۲۰۱۷ در جایگاه اول تا سوم فهرست رده بندی آسیا قرار داشته باشد. ضمن اینکه رتبه بندی وی در سالهای ۲۰۱۶ و ۲۰۱۸ نیز مد نظر قرار میگیرد. ملاک قرار گرفتن ورزشکاران در گروههای حمایتی طلایی، نقره ای و برنزی که در شماره های قبلی ایران سپید بدان پرداختیم، رتبه ای است که در رده بندی سال ۲۰۱۷ آن رشته در سطح آسیا به دست آورده است. به منظور اطمینان از بررسی تمامی رقبای آسیایی، رتبه بندیهای سال ۲۰۱۶ و ۲۰۱۸ نیز بررسی میشود تا اعتبار رتبه بندی آسیایی سال ۲۰۱۷ به دلیل غیبت احتمالی رقبای سرشناس، زیر سؤال نرود. پس از بررسی رتبه بندی مذکور، ورزشکار در یکی از گروههای شانس کسب مدال طلا، نقره و برنز طبقه بندی خواهد شد. جایگاه ورزشکاران در طبقه بندیهای سه گانه طلایی، نقره ای و برنزی ثابت نخواهد بود و پس از شرکت در هر مسابقه داخلی رسمی و خارجی، نتایج کسب شده در رتبه بندیهای جدید آسیایی ممکن است با تغییر مواجه شود.

* یک نام جدید برای هدایت چلسی: مائوریتسیو پوچتینو، سرمربی جوان تاتنهام به شدت مورد توجه باشگاه چلسی قرار گرفته است. به نظر میرسد روزهای حضور آنتونیو کونته روی نیمکت آبیهای لندن پایان یافته و او بعد از فینال جام حذفی، نیمکت چلسی را ترک خواهد کرد. کونته که فصل قبل چلسی را قهرمان لیگ برتر کرد، امسال عملکرد خوبی نداشت و تیم او حتی سهمیه لیگ قهرمانان را نیز کسب نکرد. علیرغم مطرح شدن نامهایی چون مائوریتسیو ساری, سرمربی ناپولی و لوییس انریکه, سرمربی سابق بارسلونا، اسکای اسپورتس مدعی شد رومن آبراموویچ علاقمند به جذب پوچتینو است. البته پوچتینو چند روز قبل اعلام کرد هنوز 3 سال از قراردادش با تاتنهام باقی مانده و هر تیمی که میخواهد او را جذب کند، باید با مدیریت باشگاه مذاکره کند.

 

........حوادث

* داماد کینه جو خانواده عروس را به گلوله بست: درگیری شبانه داماد خشمگین با خانواده عروس دو کشته و چهار زخمی بر جا گذاشت. این مرد جنایتکار که همراه برادرش شبانه به در خانه پدر همسرش رفته بود, به محض رو به رو شدن با اعضای خانه, آنها را هدف شلیک گلوله قرار داد. این تیر اندازی شامگاه دوشنبه 24 اردیبهشت در بلوار طاق بستان کرمانشاه رخ داد. بررسیهای مقدماتی نشان میداد داماد 40 ساله خانواده به خاطر اختلافهای خانوادگی به همراه برادرش به مقابل خانه پدرزنش رفته و با اسلحه کلاشینکف همه را به رگبار گلوله بسته است. ساکنان محلی که از شنیدن صدای گلوله ها وحشت کرده و به کوچه ریخته بودند, برای ختم این درگیری جلو رفتند که متأسفانه یکی از آنها با شلیک گلوله داماد عصبانی در دم جان خود را از دست داد. در این تیر اندازی همچنین 5 نفر از اعضای خانواده زن جوان نیز مجروح شدند و یکی از آنها که زن 57 ساله ای بود و احتمال میرود مادرزن این مرد مسلح باشد به‌دلیل اصابت گلوله به سرش در بیمارستان جان باخت. ضارب و همدستش پس از این تیر اندازی متواری شدند و تلاش برای دستگیری آنها ادامه دارد.

* قتل به خاطر سرقت: مرد جوان که برای سرقت گوسفند وارد خانه ای شده بود, وقتی با مقاومت صاحبخانه رو به رو شد او را کشت. این حادثه دوشنبه گذشته در یکی از شهرکهای حاشیه ای گنبد کاووس رخ داد و ضارب پس از مجروح کردن صاحبخانه با چاقو, فرار کرد. در حالی که متهم با چاقویی در دست و لباسهای خونآلود در حال فرار بود, مأموران پاسگاه فجر وی را مشاهده و دستگیرش کردند. فرد مجروح هم که توسط اورژانس به بیمارستان منتقل شده بود, به‌علت شدت جراحات وارده جان سپرد. متهم به‌قتل در بازجویی گفت: قصد سرقت گوسفندان را داشتم که با مقاومت صاحبخانه مواجه شدم و وی را با ضربات چاقو مجروح کردم. قصدم کشتن او نبود.

........چاردیواری

* سلام یاران. فرا رسیدن ماه مبارک رمضان را به تمام روزه داران عزیز تبریک میگویم. مستقیم به سراغ پاسخ تماسها و پیامکهای انباشته شما میروم. آقای سعیدی از تهران, خواهان گزارش در مورد استفاده از عینک «eSight» را دارند که در این خصوص گزارش داشته ایم و چون این پدیده نوین است و هنوز به ایران نیامده است, گزارشهای تکمیلی را منتشر خواهیم کرد. آقایان رحمتی و مرشدی در مورد مطالب روزنامه تشکر کرده و به نگارنده لطف داشتند که سپاسگزارم. آقای قاسمی از تبریز خواهان انتشار فایل صوتی قانون حمایت از حقوق افراد معلول شدند و آقای فخوری از استان گلستان خواهان درج بریل قانون در دفترچه ای مجزا. هر دو این درخواستها از سوی شبکه تشکلهای نابینایان و کمبینایان ایران "چاووش" انجام خواهد شد. آقای باقر قلی از تهران از تعلق پلاک ویژه خودرو معلولان به نابینایان پرسیده اند که باید بگویم از نظر قانونی منعی ندارد, اما سازمان بهزیستی به غلط تصمیم به توقف اعطای پلاک به نابینایان گرفته است و دلیل آن را مخالفت ناجا ذکر میکند که در اساس درست نیست, زیرا ناجا نیز توقف این امر را به دلیل درخواست بهزیستی اعلام میکند. به زودی به این موش و گربه بازی پایان میدهیم و ضمن تلاش برای حفظ حقوق نابینایان, پاسخی روشن را منتشر میکنیم. آقای رضا لشکری از کنده شدن یا پاک شدن موزاییکهای برجسته حائل روی لبه سکوهای ایستگاه مرکزی مترو در میدان امام شکوه کردند که امری است صحیح و پیگیر پاسخ آن از شرکت مترو خواهیم بود. آقای احمد پارسا نیز از عدم شیب راههای ویژه افراد معلول در ایستگاههای بی آر تی شکایت کردند که حق با ایشان است و متأسفانه مناسبسازی بسیاری از ایستگاههای سامانه بی آر تی  طبق استاندارد صورت نگرفته است. از طریق ستاد مناسبسازی شهر تهران و شورای شهر پیگیر خواهیم بود. آقای علی حمزه اقدم از پیرانشهر از عدم پاسخ به نامه خود گله کردند و همچنین شکوه از نبود کلاسهای آموزشی مختلف برای نابینایان آن شهر مانند رایانه. جناب حمزه اقدم ما به نامه شما پاسخ دادیم. همچنین در مورد کلاسهای آموزشی باید از سوی انجمن نابینایان آن شهر اقدام شود که ما هرچه سعی کردیم نتوانستیم با آن انجمن تماس بگیریم و کسی پاسخگوی تلفن آن نبود. خانم جمیله تقدسی از عدم عرضه کتب بریل و گویا در غرفه مرکز رودکی در نمایشگاه کتاب شکوه کردند. خانم الحایی از اهواز از سرنوشت انتشار کتاب خانه داری به سبک نابینایی پرسیدند. به که قسم بخوریم که تعلل از سوی نویسنده آن است که دو سال است وعده مرتب کردن مطالبش را داده؛ وگر نه ما آماده چاپ هستیم. آقای حسن باغبانی در مورد مطلبی که مربوط به برگزاری مراسم افطاری بود, ضمن تأیید مفاد آن یادداشت, سازمانهای دولتی را نیز مقصر دانستند و همچنین بر وظیفه خود نابینایان و ضرورت فرهنگسازی تأکید کرده اند. آقای جام! جم حتماً تحول جدید در درمان آر پی اطلاع رسانی خواهد شد. میماند آرزوی قبولی عبادات شما در ماه رمضان.

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *