شناسه خبر: 13351 منتشر شده در مورخ: 1397/2/25 ساعت: 11:19 گروه: اقتصادی  
قیمت آش و حلیم برای ماه رمضان تغییری نکرد

قیمت آش و حلیم برای ماه رمضان تغییری نکرد

رئیس اتحادیه کبابی، حلیم و آشپزندگان مشابه از ثبات قیمت حلیم و آش در ماه رمضان خبر داد و گفت: قیمت هر کیلوگرم آش شله قلمکار و حلیم ساده ۱۴ هزار تومان، آش رشته ساده ۱۳ هزار تومان و هر پرس آش و حلیم نیز ۸۰۰۰ تومان است.

به گزارش ایران سپید  حلیم و آش یکی از ثابت‌ترین غذاهای سفره‌های افطار ایرانی‌ها در ماه رمضان است و صف‌های طولانی آن ساعت‌ها قبل و حتی پس از اذان در خیابان‌های مختلف دیده می‌شود که حسین محمدی - رئیس اتحادیه کبابی، حلیم و آشپزندگان مشابه - درباره وضعیت تولید و بازار این غذاهای پرمشتری در ماه رمضان به ایسنا توضیح داد که بر اساس جلسات متعددی که با رؤسای اتحادیه‌های استانی طی روزهای گذشته داشته‌ایم، مقرر شد قیمت حلیم و آش در ماه رمضان هیچ تغییری نکند تا در ثواب روزه‌ها و افطاری‌های مردم شریک باشیم.

وی افزود: با وجود اینکه قیمت همه مواد اولیه و هزینه‌های تولید آش و حلیم، از گوشت، روغن، حبوبات، نخود، رشته، دستمزد، کرایه، انرژی و ... نسبت به سال گذشته افزایش یافته است، تصمیم گرفتیم قیمت آش و حلیم را برای ماه رمضان امسال تغییر ندهیم که بر این اساس قیمت هر کیلوگرم حلیم ساده ۱۴ هزار تومان و با مخلفات ۱۵ هزار تومان است. همچنین هر کیلوگرم آش شله‌ قلم‌کار نیز به قیمت حلیم عرضه می‌شود. هر کیلوگرم آش رشته ساده ۱۳ هزار تومان و با مخلفات ۱۴ هزار تومان است که هیچ تغییری نسبت به سال گذشته نکرده و هر پرس آش و حلیم نیز ۸۰۰۰ تومان قیمت دارد.

پخت حلیم با سیرابی و آشغال گوشت!

رئیس اتحادیه کبابی، حلیم و آشپزندگان مشابه با بیان اینکه قیمت آش و حلیم در استان‌ها بر اساس تصمیم‌گیری اتحادیه استانی اعلام می‌شود که البته مقرر شده آنها نیز قیمت را تغییر ندهند، تصریح کرد: برخی سودجویان در این ماه مبارک با آرداب، سیراب و آشغال گوشت، حلیم بی‌کیفیت و غیربهداشتی را می پزند و با حمل به صورت کاملا غیربهداشتی و در ماشین‌های غیراستاندارد، حلیم بی‌کیفیت تولید شده را در تهران و مراکز غیرمجاز عرضه می‌کنند.

از ساندویچی‌ها آش و حلیم نخرید

محمدی با تاکید بر اینکه ساندویچی‌ها جزو بیشترین صنوفی هستند که در عرضه حلیم و آش ورود می‌کنند، اعلام کرد: از مردم می‌خواهیم که به هیچ وجه از ساندویچی‌ها و مراکز غیرمجاز حلیم و آش نخرند و به آنها اعتماد نکنند، چراکه ارزان‌فروشی هیچ گاه در اغذیه و محصولات خوراکی خوب نیست و نوعی سم‌فروشی محسوب می‌شود.

وی گفت: بازرسان اتحادیه کبابی و حلیم به صورت مستمر و دائمی از واحدهای صنفی مجاز عرضه کنندگان حلیم و آش در ماه رمضان بازدید خواهند کرد و بر روند تولید سالم و بهداشتی نظارت می‌کنند و از آنجاکه می‌خواهیم همه با یک شکل این کار را انجام دهیم و به مردم علامتی برای انتخاب مکان مناسب برای تهیه آش و حلیم نشان دهیم، همه عرضه‌کنندگان مجاز، بنرهای یکسانی تحت عنوان "عاملین فروش با مجوز رسمی از وزارت بهداشت و اتحادیه" سردر مغازه‌هایشان نصب شده است و از مردم می‌خواهیم که حتما از آنها خرید کنند و اگر سلامت‌شان اهمیت دارد، از سودجویانی که تنها به فکر کسب سود بیشتر در کوتاه مدت هستند، خرید نکنند.

رئیس اتحادیه کبابی، حلیم و آشپزندگان مشابه اظهار کرد: همکاری تنگاتنگ و بسیار مناسبی با وزارت بهداشت و اداره اماکن داریم و به محض مشاهده تولیدکنندگان و عرضه کنندگان غیرمجاز حلیم و آش به آنها اخطار می‌دهیم و پس از آن نسبت به پلمپ واحدهای غیرمجاز اقدام می‌کنیم. البته فرآیند طولانی بروکراسی نیز از مشکلات مهم در این زمینه است و امیدواریم در ماه رمضان حساسیت و سرعت در پیگیری این پرونده‌ها افزایش یابد.

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *