شناسه خبر: 13335 منتشر شده در مورخ: 1397/2/24 ساعت: 09:18 گروه: ورزشی  
تامین مخارج نایب قهرمان پارالمپیک، از دستفروشی تا نگهبانی!

تامین مخارج نایب قهرمان پارالمپیک، از دستفروشی تا نگهبانی!

نایب قهرمان کم‌بینای بازیهای پارالمپیک لندن و ریو درحالی تمرینات آماده‌سازی خود را برای حضور در بازیهای پاراآسیایی جاکارتا در مشهد انجام می‌دهد که می‌گوید از پارالمپیک ریو تاکنون به دلیل بیکاری، نداشتن شغل و شرایط بد زندگی مدتی اقدام به دستفروشی می‌کرده و همچنان نیز بیکار است.

به گزارش ایران سپید به نقل از ایسنا سجاد نیک پرست مرد نقره‌ای بازیهای پارالمپیک لندن، ریو و قهرمان جهان و بازیهای کشورهای اسلامی که بیش از ۲۰ مدال رنگارنگ در ماده پرتاب نیزه در کارنامه خود دارد، با انتقاد نسبت به بی‌توجهی مسوولین استان بوشهر نسبت به ورزشکاران پارالمپیکی شهرستان گناوه، به خبرنگار ایسنا گفت: با وجود این که افتخارات زیادی را برای استان بوشهر در مسابقات پارالمپیک، پاراآسیایی، جهانی، بین‌المللی و .. کسب کردم، اما همواره مورد کم‌لطفی مسوولین ورزش این استان قرارگرفتم به طوری که بعد از پارالمپیک ریو مدت ۶ ماه بیکار بودم و برای تامین مخارجم مجبور شدم برای مدت کوتاهی در گناوه با فراهم کردن دکه‌ای دستفروشی کنم.

وی افزود: با وجود این که بارها برای پیدا کردن کار به مسوولین استان بوشهر، استاندار، نماینده مجلس و... مراجعه کردم تا کاری حتی در حد نگهبانی به من بدهند تا مشکلی برای تامین مخارج و انجام تمریناتم نداشته باشم، اما متاسفانه مسوولین و فرماندار استان بوشهر با بی‌توجهی از این موضوع می‌گذشتند و با وجود این همه افتخارات اهمیتی به این موضوع قائل نبودند.

نیک پرست ادامه داد: معاون وزیر کار وقتی در جریان مسائل و مشکلات من قرار گرفته بود به محلی که کار دستفروشی می‌کردم، مراجعه کرد و با دادن ۵۰ میلیون تومان و وعده کار از من درخواست کرد که دکه دستفروشی را جمع کنم. البته با توجه به این که مدت یکسال از این ماجرا می‌گذرد، هنوز بیکارم.

نایب قهرمان کم‌بینای بازیهای پارالمپیک ریو در پاسخ به این پرسش که آیا از سوی فدراسیون نابینایان و کم‌بینایان و کمیته ملی پارالمپیک نیز مورد کم‌لطفی قرار گرفتید، افزود: فدراسیون و کمیته تا حد توانشان از من حمایت کردند و کوتاهی در این زمینه نداشتند. من انتقادم از استاندار قبلی استان بوشهر است که هیچ‌وقت توجهی به ورزشکاران پارالمپیکی این استان نداشت. حتی سال گذشته که دکه زده بودم و دستفروشی می‌کردم مدیرکل تامین اجتماعی استان پیش من آمد و گفت؛ دکه را جمع کن مشکلی برای کار نیست اما با وجود وعده وعیدهای زیادی که سال گذشته به من دادند، هنوز بیکارم. واقعا برای من ورزشکار پارالمپیکی جای تعجب دارد در استانی که شرکت‌های نفتی زیادی دارد کار حتی در حد نگهبانی برای من فراهم نیست.

نیک پرست تاکید کرد: به جز جوایز بازیهای پارالمپیک ریو که از طرف وزارت ورزش و جوانان دریافت کردم، هنوز هیچ کدام از جوایز مسابقات جهانی لندن، بازیهای کشورهای اسلامی در باکو آذربایجان و ... را دریافت نکرده‌ام و زندگی خود را با همان جوایز بازیهای پارالمپیک ریو سپری می‌کنم.

وی در پایان گفت: به دلیل امکانات ضعیف بوشهر در حال حاضر تمرینات خود را در مشهد زیر نظر مربی‌ام که خود نیز مشهدی است، انجام می دهم تا بتوانم با آمادگی بالایی خود را برای بازیهای پاراآسیایی جاکارتا آماده کنم تا مدال نقره خود را در جاکارتا به طلا تبدیل کنم.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *