شناسه خبر: 13334 منتشر شده در مورخ: 1397/2/24 ساعت: 08:19 گروه: اخبار روزنامه ایران سپید  
روزنامه دوشنبه 24 اردیبهشت 1397

روزنامه دوشنبه 24 اردیبهشت 1397

ثبت نام آزمون استخدامی دستگاههای اجرایی آغاز شد - جلسه غیر علنی مجلس و دولت برای ارز - افشانی بر مسند شهرداری - گزارش طرح ترافیک معلولان, قسمت پایانی - از ساختمانهای بلند فاصله بگیرید - سه مرحله گرمازدگی را بشناسیم - اصفهان قهرمان مسابقات دو و میدانی کشور شد

روزنامه «ایران سپید»

دوشنبه 24 اردیبهشت 1397

27 شعبان 1439

14 می 2018

سال بیست و دوم شماره 5852

صاحب امتیاز:

خبرگزاری جمهوری اسلامی      

مدیر مسئول: سهیل معینی

سامانه پیامکی: 3000465040

نشانی پستی: تهران- ص.پ. 158755388

تلفن: 84711371

شماره انتشارات: 5-88548892

وبسایت: www.iransepid.ir

پست الکترونیک: iransepid@icpi.ir

.........عناوین این شماره.......

ثبت نام آزمون استخدامی دستگاههای اجرایی آغاز شد 2

جلسه غیر علنی مجلس و دولت برای ارز 5

افشانی بر مسند شهرداری 7

گزارش طرح ترافیک معلولان, قسمت پایانی 8

از ساختمانهای بلند فاصله بگیرید 11

سه مرحله گرمازدگی را بشناسیم 13

اصفهان قهرمان مسابقات دو و میدانی کشور شد 17

حوادث

.........ویژه

* ثبت نام پنجمین امتحان مشترک فراگیر دستگاههای اجرایی کشور برای جذب مجموعاً 18207 نفر در 9 دستگاه اجرایی (وزارت آموزش و پرورش، سازمان دامپزشکی کشور، سازمان شیلات کشور، وزارت راه و شهرسازی، سازمان حفاظت محیط زیست، وزارت امور اقتصادی و دارایی، سازمان بیمه سلامت، سازمان ملی زمین و مسکن و سازمان اوقاف و امور خیریه) از 23 اردیبهشت آغاز شد. در این گزارش بخشهایی از دفترچه آزمون که به معلولان اختصاص دارد را درج میکنیم. در دفترچه آزمون آمده است: جذب معلولین عادی (با ارائه معرفینامه از بهزیستی) از محل سهمیه استخدامی (۳ درصد قانون حمایت از حقوق معلولان) صرفاً از طریق شرکت در امتحان مشترک فراگیر، کسب حد نصاب لازم و رقابت بین کلیه داوطلبان معلول (در هر یک از مجوزهای کلی سازمان اداری و استخدامی کشور به دستگاه اجرایی) بر اساس نمره مکتسبه در امتحان مشترک فراگیر و میزان حد اکثر دو برابر ظرفیت جهت معرفی به مصاحبه استخدامی صورت میپذیرد. تذکر 1- معلولین مشمول سهمیه ۳ درصد جهت استفاده از سهمیه اختصاص یافته خود، باید در زمان انتخاب شغل محل (از بین شغل محلهای سهمیه آزاد) شغل محلهایی را انتخاب نمایند که تعداد مورد نیاز (ظرفیت) آن شغل محلها بیش از یک نفر باشد (در مشاغل با یک نفر ظرفیت، سهمیه مذکور لحاظ نشده و انتخاب افراد صرفاً بر اساس نمره مکتسبه صورت خواهد پذیرفت). بدیهی است انتخاب افراد برتر جهت استفاده از سهمیه یاد شده از طریق رقابت بین جامعه معلولین صورت خواهد پذیرفت. سهمیه مذکور قابل تخصیص به سایر داوطلبان نبوده و در صورت عدم تکمیل، باقی مانده ظرفیت این سهمیه نیز محفوظ خواهد شد. تذکر ۲- معلولین محترم باید توانایی لازم برای انجام شغلی که جهت آن استخدام میشوند را دارا باشند. مراحل ثبت نام: تهیه عکس ۴×۳ با فرمت jpg باشد. اندازه عکس اسکن شده حد اقل ۳۰۰×۲۰۰ و حد اکثر ۴۰۰×۳۰۰ باشد. اسکن عکس از روی کارت شناسایی (کارت ملی و شناسنامه) قابل قبول نیست. متقاضیان واجد شرایط با مراجعه به سایت سازمان سنجش آموزش کشور و پرداخت مبلغ ۳۶ هزار تومان به صورت الکترونیکی اقدام به ثبت نام نمایند. داوطلبان دارای معلولیت باید نوع معلولیت خود را در یکی از مربعها علامت گذاری نمایند و فرم دریافتی از سازمان بهزیستی را حد اکثر تا تاریخ ۲ خرداد ۹۷ به نشانی این سازمان (تهران: صندق پستی ۳۱۶۶_۳۱۵۳۵) ارسال نمایند. داوطلب معلول چنانچه نیازمند منشی است, باید قسمت مربوط به این موضوع را علامت گذاری کند. داشتن حد اکثر ۳۰ سال سن برای متقاضیان فوق دیپلم، حد اکثر ۳۵ سال سن برای لیسانس، با معدل تحصیلی 14 به بالا، حد اکثر ۴۰ سال سن برای کارشناسی ارشد با معدل تحصیلی 15 به بالا و حد اکثر ۴۵ سال سن برای دکتری با معدل 16 به بالا در نظر گرفته شده است. پنجمین امتحان مشترک فراگیر روز جمعه ۹۷/۴/۱۵ برگزار خواهد شد.

 

.....سیاسی

* جلسه غیر علنی مجلس و دولت برای ارز. محمدرضا رضایی کوچی, رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت که جهانگیری, معاون اول رئیس جمهوری در جلسه غیر علنی این قول را داد که برجام مشکلی برای اقتصاد کشور به وجود نمیآورد و تأثیری بر زندگی مردم نخواهد گذاشت. وی در توضیح جلسه غیر علنی روز یکشنبه مجلس برای بررسی وضعیت ارز گفت: در این جلسه صحبتها و قولهای بسیاری داده شد که امیدواریم عملی شود که یکی از وعده ها تأمین ارز کشور برای واردات بود. همچنین قول داده شد که ضمن کنترل قیمت ارز, نیاز مردم نیز تأمین شود. وی افزود: در این جلسه حرفهای زیادی زده شد که اصل آن این بود تمامی تلاش دولت بر آن است که فشاری بر مردم وارد نشده و آنها به لحاظ معیشتی آسیب نبینند.

* بهرام پارسایی, سخنگوی فراکسیون امید گفت: در جلسه روز یکشنبه هیئت رئیسه فراکسیون امید قرار شد که کمیته ای مسئول بررسی علت اصلی آتش زدن برجام در مجلس شود تا بعد از آن فراکسیون امید بیانیه ای رسمی در این باره ارائه کند. هفته گذشته و بعد از اعلام خروج آمریکا از برجام, شاهد آتش زدن برجام و پرچم آمریکا در مجلس بودیم و قرار شد کمیته ای در فراکسیون امید مسئول بررسی علت اصلی این موضوع شود.

* محسن رهامی, فعال سیاسی اصلاحطلب با اشاره به اینکه هر اقدام افراطی در واکنش به خروج ترامپ از برجام به نفع آمریکا و به ضرر منافع ملی کشور است، گفت: در این شرایط همه مسئولان کشور از دولت و سایر قوا باید با تدبیر و مدیریت عمل کرده تا با وحدت داخلی، آثار خارج شدن آمریکا از برجام کاهش یابد.

* سردار غیبپرور, رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: با اتفاقات چند روز اخیر شاید دیپلماسی به پایان رسیده باشد و ما باید روی پای خود بایستیم. کشوری که نتواند شکم خود را سیر کند, محکوم به فناست.

 

 

.....اجتماعی

* افشانی بر مسند شهرداری: سید محمدعلی افشانی, کاندیدای تصدی شهرداری تهران در رقابت با سمیع الله حسینی مکارم, سرپرست موقت شهرداری تهران با کسب بیشترین آرا به عنوان شهردار انتخاب شد. بر اساس این خبر شصت و سومین جلسه شورای اسلامی شهر تهران مهمترین برنامه این جلسه در تاریخ 23 اردیبهشت ماه جاری را به تعیین شهردار جدید تهران اختصاص داد. طی رأیگیری از اعضای شورای شهر, محمدعلی افشانی با کسب 19 رأی از 21 رأی از سوی نمایندگان به عنوان شهردار جدید تهران انتخاب شد. این در حالیست که رقیب او حسینی مکارم تنها یک رأی به دست آورده بود و علاوه بر این, یک رأی سفید هم جزو آرای مأخوذه بود. افشانی متولد 1338 عضو شورای مرکزی اعتماد ملی و استاندار فارس در دولت یازدهم بود. وی هم اکنون معاون وزیر کشور و رئیس سازمان شهرداریها و دهیاریهاست.

 

.....گزارش ویژه

* مبنای دسته بندیها معلوم نیست: (ادامه گزارش ایران سپید درباره طرح ترافیک و ادامه صحبتهای سهیل معینی): «معلولان ویلچری، معلولان دارای یک عصا یا معلولان دارای دو عصا؟ مبنای این تشخیص چیست؟» محمد علیخانی در توضیح موارد مربوط به دارندگان پلاک «ژ» چنین اظهار میکند: «درباره معلولان و جانبازان موضوع در دو بخش بررسی شد. یکی معلولان دارای پلاک «ژ» که این افراد به طور رایگان میتوانند وارد محدوده های ترافیک شوند، اما بخش دوم به معلولانی ارتباط دارد که دارای این پلاک نیستند و خودروی شخصی دارند و تشخیص معلول یا غیر معلول بودن این افراد ساده نیست. این شهروندان باید مدارک لازم را ارائه دهند. با ارائه مدارک و احراز معلولیت، این شهروندان میتوانند از حد اقل تعرفه های تعیین شده در این مصوبه بهره مند شوند.» رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر درباره دسته بندیهای معلولان توضیحی نمیدهد، اما به دسته بندیهای جانبازان اشاره میکند و اظهار میدارد که شورای شهر در این دسته بندی دخالتی نداشته است: «بحث جانبازان با معلولان کمی متفاوت است. دسته ‌بندیهایی که درباره جانبازان صورت گرفته، بر اساس قانون حمایت از ایثارگران است. ما دخالتی در این دسته بندیها نداشتیم.» مرتضی قنبرنژاد نیز اظهار میکند که شورای شهر و شهرداری دخالتی در دسته بندیهای معلولان نداشتند و بر اساس آنچه از سوی سازمان بهزیستی اعلام شده، عمل کرده اند: «ما در تقسیمبندی یا گروهبندی معلولان هیچ دخالتی نداشتیم. اعضای شورای شهر و شهرداری بر اساس آنچه از سوی سازمان بهزیستی اعلام شده، سهمیه های معلولان را در نظر گرفته اند.» معینی به‌عنوان کارشناس حوزه معلولان که خود یکی از اعضای جامعه معلولان است، نکته پایانی خود را خطاب به اعضای شورای شهر چنین اظهار میکند: «در اینجا لازم میدانم نکته ای نقدآمیز خطاب به دوستان شورای شهر مطرح کنم. این دوستان توجه نکردند که کارگروههای تخصصی مثل افراد معلول را که در حکم بازوهای تخصصی است تشکیل دهند. بارها ما این موضوع را به دوستان تأکید کردیم تا در چنین روزهایی، هنگام تصمیمگیری، آنچه صحیح است اتخاذ شود. روشن است که نمایندگان شورای شهر آگاهیهای لازم درباره معلولان را ندارند؛ اینکه ما چند گروه معلولیتی داریم، کدام گروه از معلولان بیشترین نیاز به دسترسی را دارند و... اگر دوستان شورای شهر کارگروه تخصصی معلولان را با بهره گیری از کارشناسان این حوزه فعال در تشکلهای معلولان تشکیل میدادند، قطعاً در پایه ریزی طرح جدید ترافیک، جمیع جهات مربوط به معلولان در نظر گرفته میشد.»
به هر حال طرح ترافیک جدید از 15 اردیبهشت آغاز شده, اما با وجود توضیحات مسوولان هنوز ابهامات زیادی برای معلولانی که فاقد پلاک «ژ» هستند وجود دارد و تعداد بسیاری از صاحبان پلاک «ژ» نیز از دریافت پیامکهای جریمه به توانش خبر دادهاند. (پایان)

 

......گوش به زنگ

* از ساختمانهای بلند فاصله بگیرید. آموزش و مدیریت بحران, موضوعی نیست که مختص یک مقطع خاص یا خدای نکرده فلان حادثه ناشی از بلایای طبیعی باشد؛ بلکه به تمام مقاطع زندگی شهروندان جوامع اختصاص دارد. بر همین اساس, بحث ما در این زمینه, دامنه وسیعی دارد. موضوع آموزش مدیریت بحران با صحبتهای مرجان مشکلگشا, مربی و کارشناس آموزش از سازمان جمعیت هلال احمر را تا آنجا رساندیم که چهارچوب در, مکان مناسبی برای پناه گیری حین وقوع زلزله نیست... «خب از ساختمان خارج میشویم و میرسیم به خیابان. در صورتی که در خیابان هستید, از ساختمانهای بلند باید فاصله بگیرید, از تیرهای چراغ برق نیز فاصله بگیرید. اگر در خیابانی مثل خیابان ولیعصر هستید, باز از درختهای بلند این خیابان فاصله بگیرید؛ مخصوصاً که معلوم نیست به دلیل قدمت زیاد این درختها, آیا همچنان محکم و استوار هستند یا نه.؟ اگر در کوچه ای تنگ هستید, حتماً خودتان را به خیابان پهن و وسیعی برسانید. زمانی هم که میخواهید خارج شوید, از سمت دیوار شمالی خارج شوید! چرا؟ برای اینکه خانه های شمالی به اصطلاح, دربست حیاط هستند. هنگام وقوع زلزله, بیشترِ ساختمان به داخل حیاط فرو میریزد؛ بنا بر این, اگر از کنار دیوار خانه های شمالی عبور کنید, امنیت بیشتری خواهید داشت؛ حال آنکه اگر از کنار خانه های جنوبی عبور کنید, بیشترین آوار ساختمان خدای نکرده روی سر شما فرو میریزد. علاوه بر آوار ساختمان, گلدانهایی که احتمالاً برای تزیین مقابل ساختمان جنوبی گذاشته شده یا لامپ روشنایی که بالای در نصب شده نیز روی سر شما سقوط میکنند. اگر در جایی مثل فروشگاههای بزرگ هستید, حتماً باید در جایی پناه بگیرید که اجناس و کالاهای سبک در آنجا چیده شده اند؛ مثلاً محلی که قفسه های پوشاک در آن قرار دارند, نه جایی که مواد شوینده یا مثلاً شیشه های مربا چیده شده اند» ادامه دارد

........آموزشی

* سه مرحله گرمازدگی را بشناسیم: با گرم شدن هوا احتمال ابتلا به بیماریهایی که با گرما مرتبط هستند نیز افزایش مییابد. یکی از شایعترین این بیماریها، گرمازدگی است که میتواند فرد را تا سر حد مرگ پیش ببرد. گرمازدگی از جمله حوادثی است که کاملاً قابل پیشگیری است, اما در صورت بی توجهی به علائم و درمان نشدن؛ میتواند فرد را به سمت مرگ سوق دهد. گرمازدگی بر اساس علائم، نشانه ها و نحوه درمان به سه دسته تقسیم میشود: گرفتگی عضلات ناشی از گرما، خستگی ناشی از گرما و سکته گرمایی. این تقسیمبندی سیر علائم و مشکلات ناشی از گرمازدگی را نشان میدهد که در صورت عدم درمان از هر مرحله به مرحله بعد ادامه مییابد. عوامل مؤثر در شروع گرمازدگی را بشناسیم. اگر به عوامل گرمازدگی توجه کرده و آنها را کنترل کنیم، از پیشرفت گرمازدگی جلوگیری میشود. این عوامل، مواردی هستند که باعث بالا رفتن دمای بدن و از دست رفتن آب از بدن میشوند. کودکان به خصوص در سنین زیر چهار سال و سالخوردگان, به خصوص افراد بالای ۶۵ سال در معرض گرمازدگی قرار دارند. قرار گرفتن کودکان در محیطهای گرم مانند داخل ماشین، پوشیدن لباسهای تیره در فصل گرم، مصرف نکردن مایعات به میزان لازم در گرما، وارد شدن ناگهانی در محیط گرمی که بدن فرد هنوز به آن عادت نکرده است، قرار گرفتن زیر آفتاب، قرار گرفتن در محیط گرم با رطوبت بالا و عواملی که باعث از دست رفتن آب بدن میشوند مانند مصرف قرصهای ادرارآور، الکل و چاقی از جمله عوامل بروز گرمازدگی محسوب میشوند. گرفتگی عضلات ناشی از گرما: گرفتگی عضلانی مشخصترین علامت گرمازدگی است. یکی از شایعترین مثالهای آن گرفتگی عضلانی است که به طور مکرر در میادین ورزشی, به خصوص فوتبال دیده میشود. درمان در این مرحله راحت و در صحنه خواهد بود و نیازی به انتقال بیمار به مرکز درمانی نیست. برطرف کردن گرفتگی با کشش در جهت مخالف عضلات انجام میشود و نوشیدن مایعات فراوان و البته نوشیدنیهای ورزشی جلوی اتفاق مجدد را خواهد گرفت. اگر بیمار را به محل خنک منتقل کنیم، قطعاً سیر بهبود علائم سریعتر خواهد شد. خستگی گرمایی: اگر در مرحله گرفتگی عضلانی اقدام مناسبی انجام نشود، به خصوص در کودکان و افراد مسن، فرد وارد مرحله خستگی گرمایی خواهد شد که به صورت تعریق شدید و ضربان قلب بالا همراه با گیجی و خوابآلودگی، احساس ضعف، کرامپ عضلانی، تهوع و سردرد همراه با افت فشار خون مشخص خواهد شد. در هوایی که رطوبت بالا دارد، وضعیت وخیمتر میشود. توصیه میشود در این مرحله تمام فعالیتها قطع شده، فرد به مکانی خنک منتقل شده و مایعات بنوشد. اگر علائم بیمار ظرف مدت یک ساعت بهبود نیابد یا دمای اولیه بالای ۴۰ درجه سانتیگراد همراه باشد، باید سریعاً فرد را به بیمارستان منتقل کرد. اما چه اقداماتی قبل و حین انتقال فرد به بیمارستان ضروری است؟ بیمار را سریعاً از محیط گرم خارج کنید، لباسهایش را در بیاورید، سریعاً بیمار را خنک کنید (بهترین روش این است که بدن بیمار را خیس کرده و در معرض باد قرار دهید) و در صورت تحمل، مایعات خنک به بیمار بنوشانید. سکته گرمایی: در ادامه سیر گرمازدگی، اگر در مرحله قبل نیز اقدام مؤثری انجام نگیرد، بیمار وارد این فاز میشود. علائم ورود به این فاز عبارتند از: عدم تمرکز، کم شدن تعریق، بر افروختگی پوست، ضربان قلب بالا و همچنین تنفسهای تند، گیجی و منگی و نهایتاً بیهوشی و مرگ. در این فاز معمولاً خارج از بیمارستان قابل انجام نیست. بیمار باید بلافاصله به بیمارستان منتقل و اقدامات لازم مایع درمانی و کاهش دمای بدن برایش انجام شود. البته اگر در این شرایط امکانات درمانی در دسترس نیست یا رسیدن به این امکانات زمانبر است، میتوان فرد را در آب سرد خواباند و سپس بدن خیسش را در مقابل باد قرار داد. گذاشتن یخ در کنار بدن بیمار و زیر بغل و کشاله های ران نیز میتواند کمک کننده باشد.

 

........ورزشی

* اصفهان قهرمان مسابقات دو و میدانی کشور شد: مسابقات دو و میدانی باشگاهی نابینایان و کم بینایان کشور که با حضور 13 تیم در استادیوم آفتاب انقلاب تهران برگزار شد, با قهرمانی تیم اصفهان به پایان رسید. در این رقابتها تیمهای همدان، اصفهان،  خراسان شمالی، هرمزگان، لرستان، کرمان، بوشهر، مازندران، آذربایجان غربی، تهران، البرز، فارس، زنجان حضور داشتند که در پایان اصفهان با 44 امتیاز قهرمان شد، همدان با 41 امتیاز در جایگاه دوم ایستاد، بوشهر با 40 امتیاز سوم شد و فارس، آذربایجان غربی, لرستان، تهران و خراسان شمالی به ترتیب در جایگاه چهارم تا هشتم ایستادند.

* مقایسه حضور کمی و کیفی ایران در سه دوره بازیهای پارا آسیایی: کاروان ایران در بازیهای پارا آسیایی جاکارتا از لحاظ تعداد رشته های شرکت کننده کاهش نشان میدهد، اما با ارزیابی عملکرد ورزشکاران، امیدوار به حضور کیفیتر در این دوره از مسابقات است. کاروان ایران در بازیهای پارا آسیایی ۲۰۱۰ گوانگجو چین با ۱۵۷ ورزشکار و در ۱۴ رشته ورزشی (۴ رشته تیمی و ۱۰ رشته انفرادی) شرکت کرد که حاصل آن، کسب ۲۷ مدال طلا، ۲۴ نقره و ۲۹ برنز بود. تیم ایران در این بازیها، عنوان چهارم را کسب کرد. ایران در بازیهای پارا آسیایی ۲۰۱۴ اینچئون کره جنوبی نیز با ۲۰۰ ورزشکار در ۱۶ رشته ورزشی (۵ رشته تیمی و ۱۱ رشته انفرادی) شرکت کرد و با کسب ۳۷ مدال طلا، ۵۲ نقره و ۳۱ برنز در جایگاه چهارم خود باقی ماند. حال کاروان ایران در بازیهای 2018 پارا آسیایی جاکارتای اندونزی قصد دارد با حضور 301 ورزشکار در 12 یا ۱۳ رشته ورزشی شرکت کند. تعداد رشته های اعزامی از نظر کمی کاهش یافته است، اما برنامه ریزی مسئولان بر رشد کیفی و ارتقای جایگاه مدالی ایران تمرکز پیدا کرده است.

* گلواژه: رسول اکرم میفرمایند: هیچ تهیدستی سختتر از نادانی و هیچ مالی سودمندتر از عقل نیست.

........حوادث

* زنده ماندن جوان محکوم به اعدام: جوان ۲۵ ساله اندیمشکی محکوم به قصاص نفس با تلاش و کوشش فراوان مسئول امور اداری و اعضاء شورای حل اختلاف اندیمشک از چوبه دار نجات یافت. ماجرا از این قرار بود: سال ۱۳۹۱ جوانی در درگیری خانوادگی دایی خود را به قتل رساند و با معرفی خود به کلانتری، پرونده ای با موضوع قتل عمد تشکیل و در دادگاه ثبت و منجر به صدور حکم قصاص وی شد. سر انجام با پیگیری مستمر و تلاشهای فراوان مسئول امور اداری و اعضاء شورای حل اختلاف اندیمشک و همکاری نیکوکاران محلی و برگزاری چندین جلسه با خانواده مقتول، این جوان برای اجرای حکم قصاص در پای چوبه دار حاضر شد و در حالی که مرگ را در یک قدمی خود احساس میکرد, اولیاء دم طناب دار را از گردن وی بیرون کشیده و جوان اندیمشکی را از مرگ حتمی نجات دادند.

* ۲۷ خرداد زن و مرد جوانی پیکر نوزاد دو ماهه شان را به بیمارستان آیت الله کاشانی رساندند, اما فرزند شیرخواره پس از چند روز جان سپرد. با توجه به حساسیت موضوع، بازپرس دستور بررسی علت مرگ را صادر کرد تا اینکه چندی بعد پزشکی قانونی علت مرگ نوزاد را ضربه مغزی اعلام کرد. بازپرس نیز دستور بازداشت پدر نوزاد را صادر کرد. مرد ۳۰ ساله نیز در بازجوییها به قتل پسرش اعتراف کرد و گفت: «شب حادثه با همسرم بحثم شده بود. صبح روز بعد هم با حالتی عصبی خانه را ترک کرد و بچه را به من سپرد. همسرم که رفت, امیرعلی شروع به گریه کرد. من که عصبانی بودم در یک لحظه گرفتار جنون شدم و با دستم چند ضربه به‌صورت پسرم زدم. ناگهان او ساکت شد. به پسرم آب دادم, اما هیچ واکنشی نشان نداد. همسرم که آمد بچه را به بیمارستان بردیم، اما معالجات اثری نکرد و بچه مرد.» مرد نانوا که در اقدامی جنونآمیز نوزاد دو ماهه اش را کشته بود, با بخشش همسرش رو به رو شد، اما از جنبه عمومی جرم به ۱۰ سال حبس محکوم شد.

 

 

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *