شناسه خبر: 13329 منتشر شده در مورخ: 1397/2/22 ساعت: 09:39 گروه: بهداشت و سلامت  
کنگره بین المللی ژنتیک ایران در تهران برگزار می شود

کنگره بین المللی ژنتیک ایران در تهران برگزار می شود

سومین کنگره بین المللی و پانزدهمین کنگره ملی انجمن ژنتیک ایران، با حضور اندیشمندان داخلی و خارجی، از فردا به مدت سه روز در سالن اجلاس سران، برگزار خواهد شد.

به گزارش ایران سپید به نقل از مهر دکتر محمود تولایی رئیس انجمن ژنتیک ایران، گفت: این گردهمایی بزرگ علمی ۲۳ تا ۲۵ اردیبهشت ۹۷ در سالن اجلاس سران با حضور اساتید، اندیشمندان و اساتید برجسته داخلی و خارجی برگزار می شود.

وی با توجه به محورهای مهم برگزاری این کنگره، افزود: در عرصه های تخصصی ژنتیک انسانی و پزشکی، ژنتیک گیاهی، ژنتیک میکروارگانیسم ها، منابع ذخایر ژنتیک، سلول های بنیادی، بیوانفورماتیک، ژنتیک حیوانی، تکنولوژی های جدید و پیشرفت های تکنولوژی فناوری های جدید و کاربردی در زمینه های ژنتیک قانونی و تعیین هویت و مباحث اخلاقی و ایمنی زیستی از جمله محورهای مهم این کنگره است.

رئیس سومین کنگره بین المللی و پانزدهمین کنگره ملی ژنتیک ایران یادآور شد: در مجاورت برگزاری این کنگره ، پانل های تخصصی در خصوص ژنتیک انسانی، ژنتیک جانوری، ژنتیک گیاهی، سلول های بنیادی و اخلاق و ژنتیک جنایی و تبار شناسی در ژنتیک باستانی با حضور اساتید برجسته داخلی و خارجی برگزاری می شود.

وی با بیان اینکه در چند هم اندیشی با حضور مشترک دانشمندان این حوزه و مقامات اجرایی مرتبط در کشور ، موضوعات فناوری های نوین ویرایش ژنی، فرصتها و چالشها، صیانت از ذخایر ژنتیکی و مدیریت بر داده های ژنومی، چالشها و راهکارها، محاسن و معایب الحاق به کنوانسیون UPOV (اتحادیه بین المللی حفاظت از ارقام جدید گیاهی UPOV ) نیز برگزارخواهند شد. کمیته های علمی برای بحث و تبادل نظر در خصوص آخرین دستاوردهای حوزه ژنتیک و بررسی نتایج تحقیقات انجام شده برگزار خواهد داشت، بیان کرد: در این کمیته ها مباحث مربوط به ژنتیک انسانی، ژنتیک جانوری، ژنتیک گیاهی، ژنتیک میکروارگانیسم ها ، سلول های بنیادی و منابع ژنتیک بررسی می شود.

تولایی با بیان اینکه تاکنون بیش از ۸۰۰ مقاله به دبیرخانه کنگره ارسال شده است، تصریح کرد: تعدادی از مقالات در قالب سخنرانی و تعدادی در قالب پوستر ارائه خواهد شد.

رئیس انجمن ژنتیک ایران ادامه داد: این دوره از کنگره با همکاری انجمن ژنتیک آلمان برگزار می شود. این کنگره برای شرکت کنندگان در رشته های مرتبط تا ۱۱.۵ امتیاز و سایر رشته ها ۵ امتیاز بازآموزی متناسب با ۲۳ رشته تخصصی برخوردار است.

وی خاطرنشان کرد: دانشمندان و اندیشمندان بسیاری از کشورهای اروپایی، آمریکایی و ... برخی از پزشکان ایرانی مقیم خارج از کشور در این گردهمایی حضور پیدا خواهند کرد. 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *