شناسه خبر: 13302 منتشر شده در مورخ: 1397/2/17 ساعت: 08:46 گروه: اخبار روزنامه ایران سپید  
روزنامه دوشنبه 17 اردیبهشت 1397

روزنامه دوشنبه 17 اردیبهشت 1397

انتقاد از مناسب سازی ۲۴ درصد از ساختمانهای اداری پایتخت - قانون حمایت از حقوق معلولان - برای هر تصمیم ترامپ برنامه داریم - رفع نفخ شکم با چای و هل - ابقای سهیلی در سمت ریاست هیأت نابینایان همدان - سرقت خودرو از کنار خیابان با جرثقیل - اطلاعرسانی

روزنامه «ایران سپید»

دوشنبه 17 اردیبهشت 1397

20 شعبان 1439

7 می 2018

سال بیست و دوم شماره 5846

صاحب امتیاز:

خبرگزاری جمهوری اسلامی      

مدیر مسئول: سهیل معینی

سامانه پیامکی: 3000465040

نشانی پستی: تهران- ص.پ. 158755388

تلفن: 84711371

شماره انتشارات: 5-88548892

وبسایت: www.iransepid.ir

پست الکترونیک: iransepid@icpi.ir

.........عناوین این شماره.......

انتقاد از مناسب سازی ۲۴ درصد از ساختمانهای اداری پایتخت 2

قانون حمایت از حقوق معلولان 5

برای هر تصمیم ترامپ برنامه داریم 10

رفع نفخ شکم با چای و هل 12

ابقای سهیلی در سمت ریاست هیأت نابینایان همدان 16

سرقت خودرو از کنار خیابان با جرثقیل

اطلاعرسانی

 

 

.......ویژه

* انتقاد از مناسب سازی ۲۴ درصد از ساختمانهای اداری پایتخت: عضو هیئت رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس از رتبه ۲۴ درصدی تهران در مناسب سازی ساختمانهای اداری جهت سهولت در تردد معلولان انتقاد کرد. روح ا... بابایی صالح, نماینده مردم بویین زهرا در مجلس، با انتقاد از این که مناسب سازی ساختمانها و معابر در کلانشهرها به ویژه تهران وضعیت مناسبی نداشته و این کار به صورت انگشت شمار و محدود انجام شده است، افزود: متأسفانه در این رابطه مشکلات معلولان هنوز پابرجاست و شعارها هنوز عملیاتی نشده و در واقع شهرها تنها برای افرادی ساخته شده که از توان جسمی کامل برخوردارند. وی با یادآوری این که بر اساس ماده ۳ قانون جامع حمایت از حقوق معلولان، دستگاه های اداری موظفند سالانه ۳۰ درصد ساختمانهای خود را برای استفاده معلولان بر اساس ضوابط و مقررات شهر سازی مناسب سازی کنند، تصریح کرد: برای شهرداری نیز وظایفی تعیین و تعریف شده, اما همچنان شرایط تردد در ساختمانها برای معلولان فراهم نیست. این نماینده مردم در مجلس دهم، یادآور شد: بر اساس آمارهای ارائه شده از ستاد مناسب سازی کشور، استان تهران با ۲۴ درصد پایینترین امتیاز و استانهای یزد، خراسان جنوبی و اردبیل به ترتیب با ۵۹، ۵۶ و ۵۵ درصد رتبه های اول تا سوم مناسب سازی نهادها و ادارات دولتی را کسب کردند؛ رتبه ۲۴ مناسب سازی به هیچ وجه در شأن پایتخت کشور با جمعیت بالا که روزانه میلیونها نفر برای پیگیری امور خود در آن سفر میکنند, نیست و دستگاه ها باید در این رابطه گامی جدی بردارند. این نماینده مردم در مجلس دهم، افزود: به طور قطع اگر دستگاه ها سالانه تنها درصدی از اعتبارات خود را برای مناسب سازی ۳۰ درصد ساختمانهای خود هزینه میکردند, در حال حاضر معلولان بدون کمک دیگران راحت میتوانستند نسبت به انجام امور خود اقدام کنند و در این رابطه دغدغه ای نداشتند. بابایی صالح با بیان این که دستگاه ها خود را ملزم به مناسب سازی ساختمانها نمیدانند، افزود: بر اساس آمارهای ارائه شده, در حال حاضر بین ۱۰ تا ۱۵ درصد جمعیت کشور را افراد معلول و کم توان جسمی-حرکتی تشکیل میدهند, اما متأسفانه هنوز وضعیت شهرها و حتی کلانشهرهای کشور برای تردد آنها مناسب نیست. وی از تمامی دستگاه ها و وزارتخانه ها تقاضا کرد در سال ۹۷ مناسب سازی ساختمانها را در دستور کار قرار دهند و گفت: به طور قطع مجلس در حمایت از دستگاه ها فروگذار نخواهد کرد. وی با انتقاد از این که نیازی به تصویب قوانین جدید برای مناسب سازی ساختمانها و معابر جهت سهولت در تردد معلولان و جانبازان نیست، تصریح کرد: متأسفانه به علت ضعف نظارت, قوانین موجود اجرایی نمیشود؛ در این رابطه نیاز است فراکسیون حمایت از معلولان به صورت ویژه به این موضوع ورود کرده و از دستگاه ها تقاضا کند گزارش عملکرد ارائه کنند. در کنار این, سازمان بهزیستی نیز میتواند پیگیری این موضوع را در دستور کار قرار دهد.

 

......قانون حمایت از حقوق معلولان

* ماده 9- افراد دارای معلولیت نیازمند واجد شرایط در سنین مختلف میتوانند با معرفی سازمان از آموزش عالی رایگان در واحدهای آموزشی تابعه وزارتخانه های آموزش و پرورش، علوم تحقیقات و فناوری، بهداشت درمان و آموزش پزشکی و دیگر دستگاه های دولتی و نیز دانشگاه آزاد اسلامی و سایر مراکز آموزش عالی دولتی و غیر دولتی بهره مند گردند. اعتبارات موضوع این ماده هر سال ذیل ردیف اصلی سازمان پیشبینی و دولت مکلف به تأمین این اعتبار میشود. تبصره: آیین نامه اجرایی این ماده سه ماه پس از ابلاغ یا لازم الاجرا شدن این قانون توسط سازمان، وزارت، وزارت علوم, تحقیقات و فناوری، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و دانشگاه آزاد تهیه و برای تصویب به هیأت وزیران ارسال میگردد. فصل پنجم: کارآفرینی و اشتغال: ماده 10- وزارت مکلف است در قالب اعتبارات مصوب سازمان، صندوق حمایت از فرصتهای شغلی افراد دارای معلولیت تحت پوشش را ایجاد و اساسنامه آن را سه‌ماه پس از ابلاغ این قانون تهیه و جهت تصویب به هیأت وزیران ارسال نماید. تبصره: بانک مرکزی مکلف است مجوزهای لازم جهت تأسیس صندوق حمایت از فرصتهای شغلی افراد دارای معلولیت را در چارچوب قوانین و مقررات مربوطه در اختیار وزارت قرار دهد. ماده 11: دولت مکلف است جهت ایجاد فرصتهای شغلی برای افراد دارای معلولیت تسهیلات ذیل را فراهم نماید. الف- پرداخت تسهیلات اعتباری به واحدهای تولیدی، خدماتی، عمرانی و صنفی و کارگاه های تولیدی حمایتی در مقابل اشتغال افراد دارای معلولیت به میزانی که در قوانین بودجه سالانه مشخص میگردد. ب- پرداخت تسهیلات اعتباری خود اشتغالی (وجوه اداره شده) به افراد دارای معلولیت به‌میزانی که در قوانین بودجه سالانه مشخص میگردد.

پ- پرداخت تسهیلات اعتباری (وجوه اداره شده) جهت احداث واحدهای‌تولیدی و خدماتی اشتغالزا به شرکتها و مؤسساتی که بیش از شصت درصد (60%) سهام و‌سرمایه آنها متعلق به افراد دارای معلولیت است. ت- اختصاص سی درصد (30%) از پستهای سازمانی تلفنچی (اپراتور تلفن) دستگاه ها، شرکتهای دولتی و نهادهای عمومی به افراد نابینا و کم بینا و افراد دارای معلولیت جسمی-حرکتی. ث- اختصاص سی درصد (30%) از پستهای سازمانی متصدی دفتری و‌ ماشین نویسی دستگاه ها، شرکتها و نهادهای عمومی به افراد دارای معلولیت جسمی-حرکتی. تبصره: کلیه وزارتخانه ها، سازمانها، مؤسسات و شرکتهای دولتی و نهادهای عمومی و انقلابی مجازند تا سقف مجوزهای استخدامی سالانه خود، افراد نابینا و ناشنوا و افراد دارای آسیب نخاعی واجد شرایط را رأساً به صورت موردی و بدون برگزاری آزمون استخدامی به کار گیرند. ماده 12- کارفرمایان بخش غیر دولتی که افراد دارای معلولیت جویای کار را در مراکز کسب و کار خود استخدام کنند، در طول دوران اشتغال افراد دارای معلولیت با رعایت شرایط زیر از کمک هزینه ارتقاء کارایی معلولان استفاده خواهند کرد: 1. مدت قرارداد استخدامی کارفرما با فرد دارای معلولیت شاغل حد اقل یک سال باشد. 2. حقوق و دستمزد فرد دارای معلولیت شاغل بر اساس مصوبات شورای عالی کار و سایر قوانین و مقررات مربوط از سوی کارفرما پرداخت شود. 3. سایر مزایای قانونی تصریح شده در قانون کار (مزایای رفاهی کارگران) به فرد دارای معلولیت شاغل پرداخت شود. تبصره 1: منظور از فرد دارای معلولیت جویای کار در این قانون، فرد دارای معلولیتی است که توانایی انجام کار داشته و مهارتها و آموزشهای لازم برای اشتغال را کسب نموده باشد. تبصره 2: منظور از کمک هزینه ارتقاء کارایی افراد دارای معلولیت عبارت است از پرداخت حد اکثر 50 درصد حد اقل حقوق و دستمزد ماهانه مصوب شورای عالی کار برای فرد دارای معلولیت شاغل با توجه به شدت معلولیت (خفیف 30، متوسط 40 و شدید 50 درصد) که توسط سازمان برنامه و بودجه کشور در ذیل ردیف اعتباری سازمان در قوانین بودجه سنواتی تأمین میشود. تبصره 3: کمک هزینه ارتقاء کارایی معلولان برای هر فرد دارای معلولیت شاغل در بخش مزد بگیری غیر دولتی تا 5 سال قابل پرداخت است. تبصره 4: نحوه تخصیص و پرداخت کمک هزینه ارتقاء کارآیی افراد دارای معلولیت به بخش غیر دولتی و کارفرمایان مطابق آئین نامه ای خواهد بود که ظرف مدت سه ماه پس از ابلاغ یا لازم الاجرا شدن این قانون توسط وزارت با همکاری سازمان تهیه و برای تصویب به هیأت وزیران ارسال میگردد.

* گلواژه: کسی که دیدار پروردگارش را تمنا میکند، عمل صالح بجای بیاورد و در عبادت پروردگارش هیچ کس را شریک قرار ندهد. قرآن کریم, سوره کهف, آیه ١١٠

* بگو مرگی که از آن فرار میکنید, حتماً شما را در خواهد یافت. سپس به سوی کسی که از پنهان و آشکار با خبر است برده میشوید و شما را از آن چه انجام میدادید خبر میدهد. قرآن کریم, سوره جمعه, آیه ٨

 

........سیاسی

* برای هر تصمیم ترامپ برنامه داریم. رئیس جمهوری گفت: ۴۳۶ طرح و پروژه در خراسان رضوی بعد از سالها و ماه ها تلاش افتتاح میشود. حجت الاسلام روحانی که در جمع مردم سبزوار سخنرانی میکرد خطاب به مردم ایران گفت: آمریکا در برابر ملت ایران کاری از پیش نمیبرد. طی چهل سال گذشته علیه ملت ما، کارشکنیهایی کرده است، اما هیچ گاه در برابر ملت ما موفقیت به دست نیاورده است. این بار هم دو مرتبه دچار اشتباه میشود. رئیس جمهوری با بیان این که برای هر تصمیم ترامپ، برنامه داریم، خاطرنشان کرد که اگر آمریکا از برجام خارج شود، بزودی دچار پشیمانی تاریخی میشود.

* علی مطهری, نایب رئیس مجلس با بیان این که «بهتر بود فیلترینگ تلگرام از مسیر قانونی انجام میشد» گفت که اگر حکم حکومتی برای فیلترینگ تلگرام وجود داشته, با ذکر دلایل اعلام شود. * بهرام پارسایی, سخنگوی فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی با اشاره به حضور محسنی اژه ای در نشست مجمع عمومی فراکسیون امید, رفع حصر و فیلترینگ تلگرام را از جمله موضوعات مطرح شده در این نشست عنوان کرد.

* آیت الله موحدی کرمانی, امام جمعه موقت تهران خطاب به دشمنان اسلام و ایران گفت: بدانید هر چه در مقابل جبهه حق بایستید و هر دست و پایی که بزنید و تهدیدی که بکنید، در مقابل برنامه هایتان سیلی محکمی خواهید خورد.

* ادوارد مارکی، سناتور دمکرات آمریکا گفت: خروج واشنگتن از برجام، اشتباهی بزرگ است که اعتباری برای 'دونالد ترامپ' و آمریکا به هنگام دیدار با 'کیم جونگ اون' باقی نمیگذارد.

* سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در واکنش به احتمال خروج آمریکا از توافق هسته ای با ایران گفت: برجام که میان کشورهای آمریکا، روسیه، چین و اتحادیه اروپا با ایران به دست آمد، یک توافق ساده میان چند کشور نیست و به تصویب شورای امنیت رسیده و سندی لازم الاجرا است.

........آموزشی

* رفع نفخ شکم با چای و هل: نفخ شکم یکی از مشکلات عمده افراد بعد از خوردن غذا است. احساس درد و انفجار شکم بعد از غذا خوردن باعث میشود عده ای از غذا خوردن بیرون از خانه سر باز بزنند. در اینجا به معرفی موادی که نفخ شکم را از بین میبرند, به خصوص چای و هل میپردازیم. 10 مورد از علل نفخ شکم به شرح زیر است: 1- بلعیدن هوا (یک نوع عادت عصبی) 2- یبوست 3- ریفلاکس معده به مری (بازگشت غذا و اسید معده از معده به مری) 4- سندرم روده تحریک پذیر 5- عدم تحمل لاکتوز و سایر عدم تحملهای غذایی 6- پر خوری 7- رشد بیش از حد باکتریها در روده باریک 8- افزایش وزن 9- آکاربوز (داروی بیماری دیابت) و هر دارویی که دارای لاکتولوز یا سوربیتول باشد میتواند باعث نفخ شود. 10- قاعدگی زنان: خانمها قبل، بعد و در طی قاعدگی ممکن است دچار نفخ شکم شوند. برای کاهش این نفخ میتوان ورزش کرد و غذاهایی با فیبر بالا مصرف نمود. هل: هل ادویه تندی است که از آن برای سرعت بخشیدن به فرایند هضم غذا استفاده میشود. هنگام پختن برنج یا سبزیجات، مقداری پودر هل به آنها اضافه کنید. روزی ۲ تا ۳ بار جویدن غلاف یا پوسته‌ هل نیز میتواند مشکل باد شکم را برطرف کند. همچنین میتوانید با ترکیب زنجبیل تازه، چند عدد دانه ی هل و یک قاشق چای خوری دانه رازیانه, یک دمنوش درست کنید. این دمنوش را به صورت گرم چندین بار در طول روز نوش جان کنید. بابونه: بابونه برای مقابله با آنها یکی از انتخابهای بینظیر است. بابونه با نعناع ترکیب بسیار خوبی است و هر دو برای آرام کردن ماهیچه های دستگاه گوارش مفیدند. یک فنجان از چای بابونه بعد از یک وعده غذایی سنگین، پادزهری عالی برای رودل است. دارچین: دارچین یکی از مواد اصلی برای خوش طعم کردن غذاها است. یک قاشق چای خوری پودر دارچین را در یک فنجان شیر گرم بریزید. مقداری عسل به آن اضافه کنید و مواد را خوب به هم بزنید و در نهایت آن را نوش جان کنید. همچنین میتوان دمنوش دارچین (چای دارچین) نیز تهیه کرد. مقداری پودر دارچین را در آب جوش بریزید. بعد از مدتی که دارچین در آب جوش دم کشید، محلول را صاف کنید و سپس آن را بنوشید تا مشکل هاضمه تان برطرف شود. میخک: استفاده از روغن میخک یکی از درمانهای خانگی مؤثر برای نفخ به شمار میرود. میخک به آسانی درد ناشی از باد معده را کاهش میدهد.

* حفظ سلامت بدن بعد از 40 سالگی: از 40 سالگی به بعد برای حفظ سلامت بدن خود باید در کنار ورزش از مواد غذایی خاصی پرهیز و به مواد غذایی خاصی روی بیاورید تا سلامتی بدن خود را حفظ کنید. مهمترین مواد غذایی برای حفظ سلامت بعد از 40 سالگی، ویتامین B12 است. این ویتامین به طور طبیعی در محصولات حیوانی یافت میشود. این ماده مغذی برای عملکرد درست مغز، خون، و سیستم عصبی ضروری است. کلسیم: کلسیم یک ماده معدنی مهم است که در مواد غذایی مانند شیر، پنیر، و دیگر محصولات لبنی یافت میشود. ویتامین d: ویتامین D به راحتی و از طریق قرار گرفتن پوست در معرض نور خورشید و همچنین مصرف مواد غذایی مانند تخم مرغ و شیر تأمین می شود. این ویتامین برای جذب کلسیم در بدن ضروری است. منیزیم: از آنجا که منیزیم بخشی از کلروفیل است، شما میتوانید این ماده مغذی را در سبزیجات برگدار سبز، غلات پالایش نشده، حبوبات مانند سویا یا لوبیاها و گردو بیابید. امگا 3: اگرچه اسیدهای چرب امگا-3 نه ویتامینی و نه ماده معدنی هستند، اما افزودن آنها به رژیم غذایی، به ویژه پس از 40 سالگی برای حفظ سلامت بدن اهمیت دارد. امگا-3 را میتوانید از روغن ماهی و روغن کریل از گیاهانی مانند بذر کتان، دانه های چیا، دانه های شاهدانه و روغن سویا به بدن برسانید. مصرف این مواد مغذی به شما در کنترل فشار خون و کاهش سطوح کلسترول کمک میکند.

 

........ورزشی

* ابقای سهیلی در سمت ریاست هیأت نابینایان همدان: مجمع انتخاباتی رئیس هیأت نابینایان و کمبینایان استان همدان پانزدهم اردیبهشت با حضور رسول منعم, مدیر کل ورزش و جوانان استان همدان، محمدرضا مظلومی رئیس فدراسیون نابینایان و 3 کاندیدای این هیأت برگزار شد. در این نشست که با حضور 13 نفر از اعضای مجمع برگزار شد، سمیه سهیلی کاندیدای ریاست هیأت نابینایان که پیش از این نیز رئیس هیأت همدان بود، توانست با کسب 11 رأی از 13 رأی مأخوذه، برای چهار سال دیگر به عنوان رئیس هیأت نابینایان همدان انتخاب شود. رسول منعم، مدیر کل ورزش و جوانان همدان گفت: کار در هیأت نابینایان یک فداکاری است. وی افزود: ورزشکاران هیأت در مسابقات کشوری و جهانی و پارا آسیایی افتخارات زیادی را کسب کرده اند. امیدوارم با تلاشهای بیشتر و با همکاری خانم سهیلی، بتوانیم ورزشکاران بیشتری به مسابقات اعزام کنیم و روز به روز شاهد موفقیت بیشتر ورزش نابینایان باشیم. محمدرضا مظلومی, رئیس فدراسیون نابینایان از سهیلی به عنوان یک نیروی توانمند نام برد و بیان داشت: استان همدان همواره توانسته افراد بزرگی را در ورزش نابینایان به مسابقات مختلف داخلی و برونمرزی اعزام کند و امید داریم با حمایت ورزشکاران این استان، نتایج بهتری کسب کنیم. متأسفانه ورزشکاران نابینا از بسیاری از امکانات جامعه محروم هستند و ما باید شرایطی را فراهم کنیم تا این عزیزان بتوانند به راحتی وارد عرصه ورزش حرفه ای و قهرمانی شوند.

* اسامی دعوت شدگان به اردوی تیم ملی گلبال اعلام شد: چهارمین اردوی آمادگی تیم ملی گلبال مردان جهت آماده سازی برای مسابقات جهانی سوئد، با حضور 8 بازیکن از 19 اردیبهشت در تهران آغاز میشود. در این اردو که تا 26 اردیبهشت ادامه خواهد داشت، مصطفی شهبازی، میلاد سوری، مصطفی نصیری، محمد سرنجی، محمد منصوری، حسن جعفری، جواد شیردل و محسن جلیلوند به تیم ملی دعوت شده اند.

 

........حوادث

* سرقت خودرو از کنار خیابان با جرثقیل: نیمه شب 11 اردیبهشت مرد میانسالی با پلیس 110 تماس گرفت و گفت: یک نیسان مجهز به جرثقیل میخواهد خودروی پرایدی را که کنار خیابان پارک شده همراه ببرد. ظواهر خودرو و راننده نشان میدهد قصدش سرقت باشد. با تماس مرد میانسال مأموران کلانتری حکیمیه بلافاصله خود را به محل رسانده و راننده جرثقیل را که قصد فرار داشت دستگیر کردند. نخستین بررسیها نشان میداد خودروی پراید در تاریخ 30 فروردین از یکی از خیابانهای تهرانپارس سرقت شده و وسایلش را دزدیده اند. بدین ترتیب پرونده ای در پلیس آگاهی تهران بزرگ تشکیل و بررسیها در این خصوص ادامه یافت. راننده جرثقیل که ابتدا خود را محمد احمدی معرفی کرده بود در ادامه تحقیقات هویت خود را افشا کرد. محسن 32 ساله که از سارقان سابقه دار بود مدتی قبل به اتهام سرقت خودرو و فروش آن به شیوه سند نمره, تحت تعقیب پلیس آگاهی بوده است. در حالی که محسن منکر سرقتها بود، کارآگاهان یکی از خودروهای سرقتی را که محسن به خواهرش داده بود شناسایی کردند. همچنین قطعاتی از یک خودروی تیبای سرقت شده نیز داخل مخفیگاه متهم جوان کشف شد. با شناسایی مالک خودرو, وی گفت: خودرو ام را برای فروش در سایت دیوار و شیپور آگهی کرده بودم. شخصی با من تماس گرفت و خودش را خریدار خودرو معرفی کرد. با او قرار گذاشتم تا خودرو را ببیند. زمانی که او آمد، پشت فرمان نشست، هنوز چند دقیقه ای از حرکت ما نگذشته بود که ناگهان ماشین خاموش شد. وی مدعی شد که ماشین دارای نقص فنی است و به این ترفند مرا از ماشین پیاده کرد تا نگاهی به موتور ماشین بیندازم. اما به محض پیاده شدن من خودش ماشین را روشن کرد و بسرعت از محل متواری شد. بعد از چند روز پلیس خودرو ام را در جاده دماوند پیدا کرد. با شناسایی متهم از سوی مالک خودروی تیبا وی مجبور به اعتراف شد. متهم تا کنون به 8 فقره سرقت اعتراف کرده است.

........اطلاعرسانی

* اطلاعیه مرکز رودکی: به اطلاع کلیه نابینایان و کمبینایان گرامی میرساند: مرکز نابینایان رودکی با حمایت سازمان بهزیستی کشور در سی و یکمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران که از تاریخ ۹۷/۲/۱۲ الی ۹۷/۲/۲۲ در مصلی امام خمینی (ره) برگزار میشود، حضور یافته است. نشانی: شبستان, راهروی ۲۴, غرفه ۱۹

* کانون نابینایان فرهنگسرای بهمن بدین وسیله به اطلاع میرساند: غرفه این کانون در بخش فرهنگسرای کتاب سی و یکمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران جهت ارائه خدماتی مثل عرضه کتب گویا دایر است. علاقمندان میتوانند در ایام نمایشگاه از ضلع جنوبی مصلی (متروی شهید بهشتی) وارد نمایشگاه شده از این غرفه دیدن کنند.

* به اطلاع اعضای انجمن نابینایان ایران میرساند: اردو سیاحتی صلاح الدین کلاه از تاریخ 20/2 لغایت 23/2 برگزار میگردد. از علاقمندان دعوت به عمل میآید برای ثبت نام, هرچه سریعتر با شماره 61-22560060 تماس گیرند

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *