شناسه خبر: 13298 منتشر شده در مورخ: 1397/2/16 ساعت: 10:25 گروه: اجتماعی  
۲ درصد جامعه افراد ناتوان نیازمند خدمات توانبخشی
معاون توانبخشی سازمان بهزیستی مطرح کرد:

۲ درصد جامعه افراد ناتوان نیازمند خدمات توانبخشی

نحوی‌نژاد گفت: خدمات توانبخشی از ضرورت‌های جامعه است و ۲ درصد جامعه افراد ناتوان نیازمند این خدمات هستند.

به گزارش ایران سپید  به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ حسین نحوی نژاد، معاون توانبخشی سازمان بهزیستی،  اظهار کرد: خدمات توانبخشی به دلیل آمار معلولیت‌های ناشی از بیماری‌ها، تصادفات جاده‌ای، سکته‌های قلبی مغزی و غیره نیازمند توسعه هرچه بیشتر است.

وی  با اشاره به اینکه آنچه پایه کار ما را دچار اختلال می‌کرد، بازنگری کرده و قوانین حمایت کننده و دارای ضمانت را توسعه دادیم، ادامه داد: تصویب لایحه قانون حمایت ازمعلولان با توجه پیگیری‌ها محقق شد که با توسعه آن شاهد جذب اعتبارات خواهیم بود.

نحوی نژاد تشکیل دبیرخانه مطالبات حقوق شهروندی معلولان  با افتتاح کنوانسیون حقوق افراد دارای معلولیت و پیوستن ایران به این کنوانسیون را خبر خوبی برای معلولان کشور دانست و افزود: امیدواریم با ورود هیئت عامل و تخصصی به ایران در عرصه‌های جهانی شاهد اخبار خوب و خوشی برای حقوق معلولان در کشور باشیم.

پوشش بیش از یک میلیون معلول تحت نظر سازمان بهزیستی

نحوی‌نژاد در ادامه از حدود یک میلیون و 350 هزار معلول تحت پوشش بهزیستی خبر داد و اظهار کرد: 65 درصد این آمار آقایان،35 درصد خانم‌ها هستند که از این میان 25 درصد معلولیت‌های تحت پوشش ذهنی و هشت درصد بیماران روانی مزمن را پذیرا هستیم.

وی ادامه داد: 15 درصد ناشنوایان و گروه شنوایی، 11 درصد بینایی و بیش از 30 درصد اختلالات جسمی حرکتی در سازمان بهزیستی تحت پوشش قرار گرفتند و 2 درصد جامعه افراد ناتوان، نیازمند خدمات توانبخشی هستند که امیدواریم در سایه تخصیص اعتبارات و همکاری خزانه در جهت منابع مالی، بحران مالی سازمان بهزیستی برطرف شود و پاسخگوی مطالبات این گروه باشیم.

مطالبات معلولان با کمک‌های مالی دولت و مجلس حل خواهد شد

معاون توانبخشی سازمان بهزیستی گفت: در سایه ارتباطات بین‌المللی با کشورهای همسایه و بهره‌مندی از تجارب موفق در کشورهای دیگر برای تحقق مطالبات معلولان، انعقاد چهار تفاهم‌نامه بین‌المللی و انتقال دانش کشورهای موفق در عرصه مطالبات معلولان، امیدواریم شاهد اخبار خوبی برای این گروه از افراد جامعه باشیم.

وی گفت: مطالبات معلولان با کمک‌های مالی دولت و مجلس حل خواهد شد و امیدواریم با تخصیص اعتبارات و همکاری خزانه شاهد بحران مالی سال 96 نباشیم و 2 درصد جامعه را که افراد ناتوان و نیازمند خدمات توانبخشی هستند به خوبی مورد حمایت قرار دهیم.

نحوی‌نژاد راه‌اندازی مراکز نگهداری و توانمندسازی معلولان در سایه فرایند گرایی را گام مهم دیگری در بهبود شرایط معلولان عنوان کرد و گفت: نهضت مناسب سازی محل زندگی و کار معلولان و مناسب سازی اماکنی که معلولان در آن تردد دارند از دیگر اقداماتی است که انجام شده و امیدواریم  با توسعه راه‌اندازی مراکز نگه‌داری معلولان و برنامه مراقبان روزانه شاهد ارائه خدمات بیشتری به این گروه‌ها باشیم.

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *