شناسه خبر: 13292 منتشر شده در مورخ: 1397/2/15 ساعت: 13:32 گروه: اجتماعی  
افزایش مستمری معلولان در قانون حمایت از حقوق معلولان

افزایش مستمری معلولان در قانون حمایت از حقوق معلولان

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور از افزایش مستمری معلولان به میزان حداقل دستمزد در قانون جدید حمایت از حقوق معلولان خبر داد.

به گزارش ایران سپید حسنی نحوی نژاد با اشاره به وجود  یک‌ میلیون و 300 هزار معلول با شدت‌های مختلف در کشور گفت: این تعداد 35 درصد خانم و 65 درصد آقا هستند و حداقل از این تعداد افراد 50 درصد معلولیت‌های شدید  دارند و تحت پوشش توانبخشی سازمان بهزیستی کشور هستند.

وی با اشاره به ابلاغ قانون حمایت از حقوق معلولان اظهار کرد: پس از تایید این قانون توسط شورای نگهبان، رئیس جمهور نیز آن را برای اجرا به دستگاه‌ها ابلاغ کرده است.

وی تصریح کرد: بر اساس قانون جدید همه موظفند بر اساس وظایفی که برای آنها مشخص شده عمل کنند و در این زمینه تمهیدات لازم پیش بینی شده است.

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور ادامه داد: در قانون جدید تمهیداتی برای معلولان پیش بینی شده است که از آن جمله می‌توان به پرداخت مستمری بر اساس حداقل پرداخت دستمزد اشاره کرد.

نحوی نژاد بیان کرد: با توجه به ابلاغ قانون حمایت از حقو معلولان توسط شخص رئیس جمهور در روزهای گذشته، دستگاه‌ها باید زیرساخت‌های لازم را برای اجرای کامل قانون در سال آینده فراهم کنند که در همین رابطه امسال 200 میلیارد تومان برای فراهم شدن زیر ساخت‌ها پیش بینی شده است.

وی گفت: در سال آینده مستمری معلولان  به میزان حداقل دستمزد افزایش پیدا خواهد کرد ضمن اینکه تسهیلاتی نیز در بخش‌های مختلف برای معلولان در نظر گرفته شده است که از آن جمله می‌توان به پوشش بیمه‌ای خدمات توانبخشی اشاره کرد.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *