شناسه خبر: 1329 منتشر شده در مورخ: 1392/9/17 ساعت: 12:06 گروه: مشاوره  
ایده هایی برای متحول کردن آشپزخانه

ایده هایی برای متحول کردن آشپزخانه

آشپزخانه به قلب منزل تشبیه می شود و با غذاهایی که در آن پخته می شود، زندگی جریان می یابد. آشپزخانه ها از جمله مکان هایی هستند که باید نظارت خاصی روی آن داشته باشید.

همه ما تجربه ورود به یک خانه جدید را داریم، حالا آن خانه را خریده باشیم یا اجاره کرده باشیم خیلی فرق نمی‌کند. وقتی وارد خانه‌ای نو می‌شویم اولین مکانی که توجه خانم خانه به آن جلب می‌شود، آشپزخانه است.

فقط مادر خانواده نیست که به این مکان توجه ویژه‌ای دارد، همه افراد از کوچک و بزرگ دوست دارند سری به آشپزخانه بزنند. درست مثل موقعی که خانه سامان گرفته و این فضا آنقدر محل رفت و آمد می‌شود که گاهی داد مادر را در می‌آورد.

** میز های زیبا: مهم نیست که از چه جنس میزی در آشپزخانه استفاده می‌کنید؛ فلزی، چوبی، فایبرگلاس یا... مهم این است که یادتان باشد شما می‌توانید با یک رومیزی دارای رنگ‎های شاد آن را تزئین کنید. اگر اهل انداختن رومیزی نیستید، از زیر بشقابی‌های رنگی کمک بگیرید. در صورتی که مایل باشید، می‌توانید تزئین میز خود را با یک گلدان رنگی زیبا و چند شاخه گل تکمیل کنید.

** پرده آشپزخانه: پرده همیشه و به هر فضایی رنگ و جلوه‌ای خاص می‌دهد. این نقش در آشپزخانه مهم‌تر و پررنگ‌تر است. برای استفاده از این امکان، لازم نیست پرده‌های نو بخرید یا هزینه زیادی برای دوخت آن بپردازید. شما می‌توانید از پارچه‌هایی که در خانه دارید استفاده کنید. البته باید رنگ مناسب و شادی داشته باشند.

** استفاده از یخچال: علاوه بر دیوارها و کابینت‌ها شما می‌توانید از سطح یخچال و فریزر هم برای زیباتر شدن آشپزخانه کمک بگیرید. با قرار دادن عکس‌های زیبا و رنگی روی یخچال به فضای خود رنگ و جلوه تازه‌ای ببخشید. برای این کار بهتر است از قاب‌های آهن‌ربایی رنگی استفاده کنید. امیدواریم با این روش‌های ساده، حال و هوای تازه‌ای به آشپزخانه بدهید تا همه افراد خانه با ذوق و شوق بیشتری در آنجا رفت و آمد کنند.

** نظم و انضباط: نکته مهم دیگر برای داشتن یک آشپزخانه زیبا و شاد، نظم در چینش وسایل مختلف است. فراموش نکنید که جای وسایل برقی روی کابینت‌ها نیست، باید سعی کنید همیشه روی همه کابینت‌ها تا حد امکان خالی باشد.

برای پر کردن این فضاها فقط از ظروف یا وسایل تزئینی استفاده کنید که البته باید دقت داشته باشید تعداد این وسایل هم زیاد نشود و همچنین با هم همخوانی داشته باشند.گوشه و کنار آشپزخانه را هم شلوغ نکنید. یادتان باشد جای جارو، زمین شوی و وسایلی نظیر اینها در آشپزخانه نیست، بایدجای مناسبی برای آنها در نظر بگیرید . 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *