شناسه خبر: 13278 منتشر شده در مورخ: 1397/2/11 ساعت: 09:26 گروه: اخبار روزنامه ایران سپید  
روزنامه سه شنبه 11 اردیبهشت 1397

روزنامه سه شنبه 11 اردیبهشت 1397

تبریک شبکه چاووش به نابینایان کشور - یادداشت - شرط سنی شرکت در آزمون استخدامی آموزش و پرورش - مزد خود را چگونه محاسبه کنیم؟ - بهبود شاخصهای بهداشت دهان و دندان دانشآموزان - مروری بر اتفاقات موسیقی در سال ۹۶ «بخش پایانی» - دعوت از هشت نفر به اردوی تیم ملی شطرنج نابینایان - آدم ربایی برای ازدواج - اطلاعرسانی

روزنامه «ایران سپید»

سه شنبه 11 اردیبهشت 1397

14 شعبان 1439

1 می 2018

سال بیست و دوم شماره 5842

صاحب امتیاز:

خبرگزاری جمهوری اسلامی      

مدیر مسئول: سهیل معینی

سامانه پیامکی: 3000465040

نشانی پستی: تهران- ص.پ. 158755388

تلفن: 84711371

شماره انتشارات: 5-88548892

وبسایت: www.iransepid.ir

پست الکترونیک: iransepid@icpi.ir

میلاد حضرت مهدی (عج)، تصنیف سرخ ترانه های انتظار، بر عموم مسلمین جهان مبارک باد. همچنین روز بزرگداشت مقام معلم را به همه معلمان نابینا تبریک میگوییم.

.........عناوین این شماره.......

تبریک شبکه چاووش به نابینایان کشور 3

یادداشت

شرط سنی شرکت در آزمون استخدامی آموزش و پرورش 7

مزد خود را چگونه محاسبه کنیم؟ 9

بهبود شاخصهای بهداشت دهان و دندان دانشآموزان 11

مروری بر اتفاقات موسیقی در سال ۹۶ «بخش پایانی» 13

دعوت از هشت نفر به اردوی تیم ملی شطرنج نابینایان

آدم ربایی برای ازدواج

اطلاعرسانی

..........یادداشت

* و این نهایت عجز است در زمانه ای که هیچ ملجأ و مأوایی جز اندیشیدن به قدوم پر مهرت در ذهن نمانده. و این تنها توشه امید است که نه سه شنبه ها و جمعه ها, بلکه هر روز و هر ساعت منتظر بمانیم که شاید گوشه چشمی از تو, تاریک راه زندگی را منور کند. گرچه آن شاعر از رنج ظلمهایی که بر روح و جان مریدانت از سوی تاریکبینان وارد میآید, سروده: «برای ما که خسته ایم و دلشکسته ایم نه, ولی برای عده ای چه خوب شد نیامدی؟», اما دل, دیگر یارای تحمل این هجران را ندارد, کاسه صبر لبریز است, خون در رگها از جریان باز مانده و حیات بشری, چشمه جوشانش رو به خشکی میرود. همه و همه به ندبه و استغاثه آواز سر داده اند تا خاک قدمهایت را سرمه چشمانشان کنند که خون باز در رگها به جریان افتد و حیات انسان, جان تازه ای بگیرد. ای پادشه خوبان, داد از غم تنهایی, دل بی تو به جان آمد, وقت است که باز آیی.

 

..........ویژه

* تبریک شبکه چاووش به نابینایان کشور: شبکه تشکلهای نابینایان و کمبینایان کشور چاووش، طی بیانیه ای ابلاغ قانون حمایت از حقوق افراد معلول را به کلیه شهروندان آسیبمند بینایی و تشکلهای آنان تبریک گفت. در بیانیه چاووش آمده است: سر انجام پس از 6 سال کار مستمر فعالین حقوق مدنی شهروندان معلول و کارشناسان خادم این حوزه, لایحه حمایت از حقوق افراد معلول در 20 اسفند ماه 1396 به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید و در 22 فروردین 97 رسماً از سوی شورای نگهبان تأیید شد. در پایان راه ماراتن تدوین و تصویب این لایحه سر انجام با ارسال رسمی مفاد لایحه اکنون قانون شده حمایت از حقوق افراد معلول از سوی دکتر لاریجانی رئیس مجلس برای رئیس محترم جمهوری این قانون به طور رسمی در روز یک اردیبهشت جهت اجرا ابلاغ و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان بهزیستی دستگاه های اصلی متولی پیگیری اجرای قانون شدند. در ادامه بیانیه چاووش آمده است: نکته قابل افتخار برای نابینایان و کمبینایان کشور آن است که در تدوین و تصویب این قانون حمایتی که شامل همه شهروندان معلول میشود, صاحب نظران نابینا نقش بی بدیل و غیر قابل انکاری داشته اند و ضمن مباحات به آن, مبین توان کارشناسی نابینایان تحصیل کرده و فعالیت موثر آنها در سطح ملی است. اکنون وظیفه تشکلهای نابینایان و کمبینایان کشور است که ضمن آموزش و ترویج مفاد این قانون که سالها راهنمای تلاش جمعی نابینایان و برای ارتقاء سطح زندگی آنها است, سطح آگاهی اعضای خود را در مورد حقوقشان افزایش دهند و متناسب با سطح فعالیت خود, ساز و کارهایی برای پیگیری اجرای مفاد این قانون طراحی کنند. در پایان این بیانیه, شبکه چاووش ضمن توصیف تدوین و ابلاغ این قانون به عنوان کامیابی بزرگ تاریخی شهروندان معلول, بر آغاز راه پیگیری کارشناسی شده اجرای مرحله به مرحله این قانون به عنوان وظیفه تشکلها تأکید کرده است. 

...........یادداشت

* اردیبهشت سال 83 هنوز که هنوز است نه تنها برای افراد دارای معلولیت و فعالان این حوزه, بلکه برای خبرنگاران ایران سپید نیز روزی بسیار خاطره انگیز است. روزی که در آن معلولان صاحب قانون شدند، اگر تا دیروز همواره درد دیده نشدن را با خودشان یدک میکشیدند, در این روز در عالیترین مرکز قانونگذاری کشور دیده شدند و این دستاورد کمی نبود و در این دستاورد بزرگ, ایران سپید نقش بسزایی داشت. چرا که آقای معینی, مدیر مسوول این روزها و سردبیر آن روزهای ایران سپید مو به مو و بند به بند بررسی مواد را پیگیری میکردند و اصلاً بسیاری از مواد قانونی در دیدارهای متعدد و متفاوت بود که معنا پیدا میکرد. بعد از آن و در تمام این سالها تا امروز که قانون حمایت از حقوق معلولان برای اجرا ابلاغ شد, همواره خبرنگاران ایران سپید در راهروهای تو در توی پارلمان پیگیر مطالبات و درخواستهای جامعه هدف بوده اند. البته در این راه باید از خبرنگاران قدیمی ایران سپید, به ویژه کیوان مهرگان که در راهروهای پارلمان حرف جامعه نابینایان را به گوش نمایندگان رساند نیز یاد و تشکر کنیم. خوانندگان روزنامه نیک میدانند آن چه تحت عنوان قانون حمایت از حقوق معلولان روز گذشته نیز جهت اجرا ابلاغ شد, نتیجه پیگیری و تلاش مجموعه ایران سپید در پیگیری و رساندن نقطه نظرات تک تک مخاطبان بوده است. کیست که نداند هنوز وقتی فرد دارای معلولیتی در اجرای یکی از مواد قانون به مشکلی بر میخورد, اولین جایی که تماس میگیرد و خواستار پیگیری میشود ایران سپید است.  تحریریه ایران سپید این پیروزی بزرگ را به همه فعالان و تلاشگران افراد معلول تبریک میگوید و امیدوار است این قانون در اجرا هم به مشکلی بر نخورد و بتواند بالاترین سطح رفاهی را برای افراد دارای معلولیت, به ویژه نابینایان به ارمغان آورد.

........اجتماعی

* شرط سنی شرکت در آزمون استخدامی آموزش و پرورش: اسفندیار چهاربند، رئیس مرکز برنامه ریزی، منابع انسانی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد که شرط سنی شرکت در آزمون استخدامی آموزش و پرورش برای دارندگان مدرک کارشناسی ۳۵ سال و برای ارشد و دکتری ۴۰ و ۴۵ سال خواهد بود و در واقع با توجه به دوره رکود در استخدامها، یک بازه سنی ۵ ساله ارفاق، اعمال شده است.

* اداره کل پزشکی قانونی استان تهران اعلام کرد: سال گذشته با افزایش 18 درصدی، دو هزار و 441 نفر برای دریافت مجوز سقط درمانی (جسمانی) به مراکز پزشکی قانونی این استان مراجعه کردند که از این تعداد هزار و 296 مورد مجوز سقط درمانی دریافت کردند. شرایط مربوط به ناهنجاریهای جنینی، وجود یک بیماری جدی در مادر, از موارد ضروری برای صدور مجوز سقط درمانی است.

* ابو القاسم شیرازی، رئیس اتحادیه پوشاک با اشاره به این که حمایت دستگاه ها و به ویژه رسانه ها از کالای ایرانی باعث افزایش توجه مردم به جنس ایرانی شده است، افزود: یکی از عللی که تولید کنندگان داخلی با مارکهای خارجی یا تقلبی اقدام به عرضه محصولات خود میکردند، مطالبات و رویکرد مردم و مصرف کنندگان بود. با توجه به این که سال حمایت از کالای ایرانی است, با شرکت 140 عضو اتحادیه پوشاک جلسه هم اندیشی برگزار کردیم تا تولید کنندگان و فروشندگان را متقاعد کنیم که کالاهای تولیدی را با مارک ایرانی عرضه کنند.

* مجید پارسایی، دبیر سندیکای خمیرمایه کشور گفت: متأسفانه در بخش قابل توجهی از نانهای کشور در فرآیند تولید به جای خمیرمایه همچنان از ماده زیانبار جوش شیرین استفاده میشود. سرانه مصرف نان در ایران ۱۷۰ کیلوگرم است که بر این اساس ایران را جزو ۵ کشور اول مصرف کننده نان در دنیا قرار میدهند.

........اقتصادی

* مزد خود را چگونه محاسبه کنیم؟ جزئیات حقوق و مزایا و دریافتی کارگران اعم «حد اقلی بگیران» و «سایر سطوح مزدی» برای سال ۹۷ اعلام شد. بر اساس مصوبه شورای عالی کار دستمزد سال جاری برای دو گروه, یعنی «کارگران حد اقلی بگیر» و «سایر سطوح مزدی» متفاوت است. حدود ۳۰ درصد از کارگران در گروه «حد اقلی بگیران» و ۷۰ درصد نیز در گروه «سایر سطوح مزدی» قرار دارند که در ادامه نحوه محاسبه حقوق و مزایای هر دو گروه از کارگران مورد بررسی قرار گرفته است. تمام کارگرانی که حقوق پایه آنها در سال ۹۶ «بیش از» ۹۲۹.۹۳۱ تومان است در این گروه قرار میگیرند که میزان افزایش دستمزد این کارگران متفاوت از «حد اقلی بگیران» است. بر اساس مصوبه شورای عالی کار، حقوق پایه این گروه از کارگران در سال ۹۷ به صورت ترکیبی از «درصد» و «رقم ثابت» تعیین شد، به این صورت که دستمزد این کارگران ۱۰.۴ درصد نسبت به پایه حقوق سال ۹۶ آنها افزایش یافت. علاوه بر این, به حقوق پایه این کارگران روزانه ۲۸۲۰۸ ریال معادل ماهیانه ۸۴ هزار و ۶۲۴ تومان اضافه خواهد شد. بنا بر این مجموعِ افزایش ۱۰.۴ درصدی نسبت به پایه ۹۶ و رقم ثابت ۸۴۶۲۴ تومانی، «مزد مبنای» کارگران «سایر سطوح مزدی» در سال ۹۷ خواهد بود. نکته قابل توجه این که رقم ثابت برای تمام کارگران (به غیر از حد اقلی بگیران) بدون در نظر گرفتن میزان حقوق پایه سال ۹۶ برابر است. با توجه به این که پایه حقوق کارگران گروه «سایر سطوح مزدی» متغیر است، با فرض این که حقوق پایه کارگری در سال ۹۶ معادل یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان باشد، با احتساب افزایش ۱۰.۴ درصد، ۱۲۴ هزار و ۸۰۰ تومان به مزد مبنای این فرد در سال ۹۷ اضافه میشود. بنا بر این حقوق پایه فردی که در سال ۹۶ یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان باشد، در سال ۹۷ با افزایش ۱۰.۴ درصدی و افزودن ۸۴۶۲۴ تومان به عنوان رقم ثابت، به یک میلیون و ۴۰۹ هزار و ۴۲۴ تومان میرسد. ادامه دارد...

 

.......بهداشت و سلامت

* بهبود شاخصهای بهداشت دهان و دندان دانشآموزان: مدیر کل دفتر امور سلامت وزارت آموزش و پرورش با اشاره به ادامه اجرای طرح وارنیش فلوراید تراپی در سال تحصیلی آتی گفت: این طرح از سال ۹۳ شروع شده و مطالعات نشان میدهد موجب بهبود شاخصهای بهداشت دهان و دندان دانشآموزان شده است. وارنیش فلوراید تا ۴۰ درصد کاهش پوسیدگی دندانی را به همراه دارد. حسن ضیاء الدینی افزود: یکی از عوامل سلامت، تحرک بدنی و ورزش است. مطالعه کاسپین که اخیراً انجام شده نشان میدهد بخش قابل توجهی از کودکان و نوجوانان دچار اضافه وزن و چاقی هستند. وی افزود: به همین منظور برنامه هایی طراحی و به کمک وزارت بهداشت در مدارس اجرا میکنیم که از جمله آنها میتوان به اصلاح عرضه مواد غذایی در بوفه مدارس و پایگاه های تغذیه سالم اشاره کرد. سلامت نوجوانان نیز بسیار حائز اهمیت است و طرح سلامت نوجوانی را بویژه برای دختران مدارس شبانه روزی در دست اجرا داریم. ارتقا و بهبود تغذیه‌ و همچنین آموزشهای دوران بلوغ در قالب این طرح در مدارس دنبال میشود.

* نیاز مبرم به بیمارستان روان: رئیس جامعه پزشکان متخصص داخلی گفت: طبق آماری که وزارت بهداشت اعلام کرده, بین ۲۲ تا ۳۰ درصد افراد مشکل روانی دارند. این موضوع واقعاً وحشتناک است. سالهای گذشته این آمار حدود ۲۲ درصد بود. یعنی در حال حاضر از هر ۱۰ نفر ممکن است ۳ نفر مشکل روانی داشته باشند و این افراد حتی ممکن است پزشک، مهندس، قاضی، وکیل و غیره باشند. طبق این آمار، باید یک سوم بیمارستانهای موجود به بیماریهای روانی اختصاص پیدا کند. در حال حاضر علت بسیاری از بیماریها ارگانیک نیست و وقتی متخصص داخلی بیمار را به روان‌پزشک ارجاع میدهد، بیمار واکنش نشان میدهد که آیا من دیوانه ام؟! رسانه باید مردم را آگاه کند. باید به روان‌پزشک مراجعه کرد تا مشکلات در جامعه به وجود نیاید.

.......آهنگ و درنگ

* مروری بر اتفاقات موسیقی در سال ۹۶ «بخش پایانی»: یکی از تلخترین اتفاقات برای اهالی موسیقی در سال گذشته، بیماری سختی بود که محمدرضا شجریان، خسرو آواز ایران را از علاقمندانش دور کرد.

در سال ۹۶ تغییری در وضعیت محمدرضا شجریان، خسرو آواز ایران رخ نداد، هرچند شایعاتی که در پایان سال در مورد وخیم شدن حال او در فضای مجازی دست به دست شد ضربان قلب دوستدارانش را تند کرد تا این که تکذیب خبر از سوی نوه اش، آوا مشکاتیان و روابط عمومی شرکت دلآواز سکون قبل را برقرار کرد.

نوروز ۹۵ بود که محمدرضا شجریان در پیامی نوروزی که در فضای مجازی منتشر شد ضمن اعلام خبر سکونت موقتیش در خارج از ایران از ابتلایش به سرطان گفت. بهرام بیضایی آن روز را روزی دانست که دشمن عشق پیروز شد و غم به نوروز آمد.

دی ۹۶ همایون شجریان در گفتوگو با یورو نیوز در خصوص آخرین وضعیت جسمی پدرش گفت: «سال گذشته و به دلیل بیماری که پدر دچارش بودند، مجبور شدند که پرتودرمانی را در ناحیه سر داشته باشند که این باعث میشود بافتهای سالم هم آسیب ببیند. پرتو درمانی ضمن این که مریضی را کنترل میکند، موجب یک سری اشکالات میشود. الآن نسبت به آن روزهای اول وضعیت ایشان خیلی بهتر شده است.»

او در ادامه با اشاره به این که پس از ثابت شدن شرایط جسمی پدرش در مقطعی قرار گرفتند که دو راه بیشتر پیش رو نداشتند، در توضیح شرایط گفت: «یا این که ایشان باید با فیزیوتراپی به سمت بهتر شدن شرایط جسمی میرفتند یا این که مریضی پیشرفت کند و ایشان را به سمت بدتر شدن پیش ببرد. متأسفانه به سمت بهبود نرفته ایم, اما در عین حال خوشبختانه الآن ۷-۸ ماه است وضعیت بدتر نشده و ما هنوز سر آن دوراهی مانده ایم. یعنی وضعیت ایشان نه بدتر شده است و نه بهتر.»

همایون شجریان با ابراز نگرانی از این که ممکن است بیماری دوباره فعالیتش را در بدن پدرش آغاز کند، گفت: «بخشی که ما دوست داشتیم با فیزیوتراپی بهتر شود، متأسفانه بیش از ۷-۸ ماه هست که در همان مرحله مانده و ما را مقداری نا امید کرده است, اما حضور و وجود ایشان برای ما نعمت است و هنوز ایشان مثل همیشه هوشیاریهای خاص خودشان را دارند و گاهی اوقات سؤالاتی از من میکنند که با خودم میگویم بابا چطور اینها را هنوز به خاطر دارند.»

او در پایان گفت: «آرزو میکنیم و امیدواریم که ایشان بهتر شوند و مردم هم همواره لطف دارند و دعا میکنند.» آرزویی که آرزوی همه علاقه مندان خسرو آواز ایران در سال ۹۷ نیز هست.

در این گزارش طولانی سعی کردیم مهمترین رخدادهای موسیقی در سال گذشته را مرور کنیم تا آنها که بخشی را از دست داده اند هم در جریان قرار بگیرند. امید که حال استاد شجریان رو به بهبودی گذارد و شاهد اتفاقات خوبی برای موسیقی در سال پیش رو باشیم.

......ورزشی

* دعوت از هشت نفر به اردوی تیم ملی شطرنج نابینایان: علی اکبر هدهدی، رئیس انجمن شطرنج فدراسیون نابینایان گفت: رقابتهای قهرمانی کشور و انتخابی تیم ملی شطرنج نابینایان در بخش بانوان برای شرکت در پارا آسیایی جاکارتا برگزار شد که در پایان، هشت نفر به اردوی تیم ملی راه یافتند. هدهدی افزود: ملیحه صفایی، فریبا زنده بودی، فاطمه رحیمی، فاطمه سعیدی، زهرا سعیدی راد، فاطمه نقوی، فاطمه برقول و لیلا زارعزاده به تیم ملی دعوت شدند. اگر با اعزام شش نفر به پارا آسیایی جاکارتا موافقت شود، انتخابی درون اردویی نخواهیم داشت. در غیر این صورت انتخابی درون اردویی برگزار خواهیم کرد. هدهدی بیان داشت: تیم ملی تا اعزام به جاکارتا، چهار مرحله اردو خواهد داشت که اردوی نخست، از عید فطر آغاز میشود. در مسابقات قهرمانی کشور، فاطمه گلی، دختر ۱۲ ساله مازندرانی، پدیده مسابقات شد و امتیاز یکسانی با نفر سوم داشت که او نیز به اردو دعوت خواهد شد.

* آغاز سری جدید اردوی تیم ملی گلبال مردان: مهدی نباتی، سرمربی تیم ملی گلبال مردان گفت: مرحله چهارم اردوی تدارکاتی تیم ملی برای حضور در رقابتهای قهرمانی جهان از ۱۹ تا ۲۶ اردیبهشت در تهران برگزار میشود. این اردو، با حضور هشت نفر انجام خواهد شد. در این اردو، دو ورزشکار خط میخورند و اردوی پایانی با ترکیب اصلی شش نفره برگزار خواهد شد. برای بالا بردن آمادگی تیم ملی، قرار بود در تورنمنت بین المللی چین شرکت کنیم که متأسفانه سفر ما لغو شد. لذا قصد داریم با برگزاری دو اردوی داخلی دیگر، در رقابتهای قهرمانی جهان شرکت کنیم. هدف ما در مسابقات جهانی سوئد، کسب سهمیه بازیهای پارالمپیک توکیو است. بهترین تیمهای جهان در این رقابتها شرکت میکنند، چون نخستین مسابقاتی است که برای کسب سهمیه پارالمپیک توکیو برگزار میشود. تنها سه تیم نخست، سهمیه حضور در توکیو را بدست میآورند.

........حوادث

* آدم ربایی برای ازدواج: پسر جوان که عاشق خواهر دوستش شده بود, وقتی بی توجهی او را دید تصمیم به آدم ربایی گرفت. چندی پیش دختر جوانی با پلیس تماس گرفت و از ربوده شدنش به دست یک پسر خبر داد. وی گفت: پسری به نام «بهمن» مرا ربود, اما موفق شدم از دستش فرار کنم و از پلیس میخواهم کمکم کند. این دختر جوان در ادامه گفت: مدتی قبل خواهرم با پسر جوانی به نام بهمن در اینستاگرام آشنا شد، اما این پسر چندی بعد به من هم پیشنهاد دوستی داد. خیلی ناراحت شدم تا این که متوجه شدم ارتباط دوستیش را با خواهرم تمام کرده است. شیوا ادامه داد: بعد از مدتی, پیامهای بهمن در اینستاگرام و تلگرام به من شروع شد. هر بار به بهانه ای با من ارتباط برقرار میکرد و من تمام تلاشم را میکردم که به این پیامها خاتمه دهم, اما او دست‌بردار نبود. شماره او را بلاک میکردم و بهمن با شماره دیگری به من پیام میداد. از دست مزاحمتهایش خسته شده بودم، وقتی پیشنهاد داد یک بار او را ملاقات کنم و بعد همه ماجرا تمام شود قبول کردم. او گفته بود که یکسری عکس و فیلم از خواهرم دارد که میخواهد آنها را به من بدهد. در پارکی نزدیکی خانه مان با او قرار گذاشتم. زمانی که بهمن به محل قرار آمد, به دروغ به من گفت فیلمها در خانه اش است و از من خواست همراه او به خانه اش بروم تا مدارکی را که از خواهرم در دست داشت بدهد. به ناچار قبول کردم و با او راهی خانه اش شدم، به محض ورود به خانه او مرا داخل اتاق انداخت و در را قفل کرد. من که تازه آن زمان از نیت شوم پسر جوان با خبر شده بودم, شروع به سر و صدا کردم، ولی کسی صدایم را نشنید. خوشبختانه خانه طبقه اول بود و توانستم از پنجره فرار کنم و با پلیس تماس بگیرم. بهمن زمانی که در مقابل تیم تحقیق قرار گرفت گفت: قصدم ربودن شیوا نبود، میخواستم با او ازدواج کنم, اما وقتی دیدم راضی نمیشود او را ربودم که کار به اینجا رسید. بدین ترتیب پسر جوان بازداشت شد و تحقیقات در این رابطه ادامه دارد.

........اطلاع رسانی

* به اطلاع میرساند: مفاد قانون حمایت از معلولان در روزنامه ایران سپید از شنبه هفته آینده به صورت روزانه منتشر خواهد شد. شایان ذکر است, این قانون به صورت یکجا در سایت ایران سپید در قسمت قوانین و بخشنامه ها مربوط به معلولان و نابینایان در دسترس است.

* به اطلاع نابینایان کشور میرساند: سفر زیارتی مشهد مقدس در تاریخ 5 خرداد ماه 97 برگزار میشود. هزینه سفر برای فرد نابینا به مبلغ 110 هزار تومان و همراه 200 هزار تومان است. مهلت ثبت نام تا تاریخ 18 اردیبهشت ماه. شماره تماس: 09121333790-09120242139 آقای مرشدی.

* کانون نشاط سفر زیارتی و سیاحتی شیراز در تاریخ 15/2/97 را برگزار مینماید. جهت هماهنگی و ثبت نام با شماره 09122485134 خانم قجاوند تماس حاصل فرمایید.

* گلواژه: حضرت محمد (ص): دروغ، روزی را کم میکند.

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *