شناسه خبر: 13271 منتشر شده در مورخ: 1397/2/9 ساعت: 12:51 گروه: بهداشت و سلامت  
کمبود داروی بیماران تالاسمی برطرف شد

کمبود داروی بیماران تالاسمی برطرف شد

مدیرکل نظارت بر دارو و مواد مخدر سازمان غذا و داروگفت: در حال حاضر کمبود داروی برند خارجی بیماران تالاسمی برطرف شده است و با توجه به محدود شدن مصرف داروی تزریقی پزشکان باید به سمت تجویز داروی خوراکی برای بیماران بروند.

به گزارش ایران سپیدبه نقل از ایسنا: دکتر اکبر برندگی در گفت‌وگو با ایسنا،  درباره کمبود داروی دسفرال خارجی که برای بیماران تالاسمی تجویز می‌شود، گفت: اولا باید توجه کرد که تولید داروی تزریقی برند اصلی این بیماران در دنیا محدود شده و فقط برای چند کشور تولید می‌شود.

وی با بیان اینکه در عین حال چند روز پیش دارو خارجی این بیماران ترخیص شده است، افزود: کمبودی که در این حوزه داشتیم در زمینه داروی دسفرال برند اصلی است و در زمینه داروی تولید داخل آن در حال حاضر کمبودی وجود ندارد.

برندگی ادامه داد: بر همین اساس از تولیدکننده داخلی داروی تالاسمی خواسته‌ایم تا صادرات داروی تولید داخل را متوقف کرده و در اختیار بازار داخل قرار دهد تا کمبود مقطعی که چندی پیش ایجاد شده بود، برطرف شود.

مدیرکل نظارت بر دارو و مواد مخدر سازمان غذا و دارو با بیان اینکه در آینده پزشکان باید تجویز داروی تزریقی را محدود کرده و به تدریج محصول خوراکی را تجویز کنند، اظهار کرد: زیرا در دنیا  این محصول تزریقی برند اصلی به صورت محدود تولید می‌شود. از طرفی برای بیمار هم مصرف خوراکی بهتر است.

برندگی تاکید کرد که با اقدامات سازمان غذا و دارو طی چند روز گذشته، کمبود داروی بیماران تالاسمی حل شده است.

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *