شناسه خبر: 13270 منتشر شده در مورخ: 1397/2/9 ساعت: 10:52 گروه: بهداشت و سلامت  
برنامه مشترک وزارت بهداشت و آموزش و پرورش ارتقای سلامت دانشآموزان

برنامه مشترک وزارت بهداشت و آموزش و پرورش ارتقای سلامت دانشآموزان

مدیرکل دفتر امور سلامت وزارت آموزش و پرورش گفت: طرح سلامت نوجوانی را بویژه برای دختران مدارس شبانه روزی در دست اجرا داریم ارتقاء و بهبود تغذیه‌ و همچنین آموزش‌های دوران بلوغ در قالب این طرح در مدارس دنبال می‌شود.

به گزارش ایران سپیدبه نقل از ایسنا: حسن ضیاءالدینی با بیان اینکه یکی از عوامل سلامت، تحرک بدنی و ورزش است اظهار کرد: مطالعه کاسپین که اخیرا انجام شده نشان می‌دهد بخش قابل توجهی از کودکان و نوجوانان دچار اضافه وزن و چاقی هستند.

وی افزود: به همین منظور برنامه‌هایی را طراحی و به کمک وزارت بهداشت در مدارس اجرا می‌کنیم که از جمله آنها می‌توان به بوفه‌ها و پایگاه‌های تغذیه سالم اشاره کرد. علاوه بر این تلاش می‌کنیم آموزش‌هایی نیز برای خانواده‌ها داشته باشیم.

مدیرکل دفتر امور سلامت وزارت آموزش و پرورش در ادامه با بیان اینکه سلامت نوجوانان نیز  بسیار حائز اهمیت است و طرح سلامت نوجوانی را بویژه برای دختران مدارس شبانه روزی در دست اجرا داریم گفت:  ارتقاء و بهبود تغذیه‌ و همچنین آموزش‌های دوران بلوغ در قالب این طرح در مدارس دنبال می‌شود.

ضیاءالدینی همچنین با اشاره به ادامه اجرای طرح وارنیش فلورایدتراپی افزود: طرح وارنیش فلوراید تراپی از سال ۹۳ در جمعیت دانش آموزی شروع شد و طبق تحقیقات صورت گرفته اکنون شاهد بهبود شاخص‌های بهداشت دهان و دندان و کاهش پوسیدگی دندانی  هستیم.

وی ادامه داد: وارنیش فلوراید تا ۴۰ درصد کاهش پوسیدگی دندانی را به همراه دارد.

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *