شناسه خبر: 13258 منتشر شده در مورخ: 1397/2/8 ساعت: 08:30 گروه: اخبار روزنامه ایران سپید  
روزنامه شنبه 8 اردیبهشت 1397

روزنامه شنبه 8 اردیبهشت 1397

پیگیری منافع شخصی، انجام مسئولیت اجتماعی نیست - برنده یا بازنده افتخار آفرینند - غرب چگونه غرب شد؟ - با خدمات تازه google شناسایی تصاویر برای نابینایان آسان میشود - جدول حذفی/ قوانین بستن کمربند مردانه/ عباراتی که هنگام صحبت کردن، نباید بکار ببرید

روزنامه «ایران سپید»

شنبه 8 اردیبهشت 1397

11 شعبان 1439

28 آوریل 2018

سال بیست و دوم شماره 5839

صاحب امتیاز:

خبرگزاری جمهوری اسلامی      

مدیر مسئول: سهیل معینی

سامانه پیامکی: 3000465040

نشانی پستی: تهران- ص.پ. 158755388

تلفن: 84711371

شماره انتشارات: 5-88548892

وبسایت: www.iransepid.ir

پست الکترونیک: iransepid@icpi.ir

میلاد سرور جوانان عالم، حضرت علی اکبر و روز جوان مبارک باد

.........عناوین این شماره.......

پیگیری منافع شخصی، انجام مسئولیت اجتماعی نیست 2

برنده یا بازنده افتخار آفرینند 4

غرب چگونه غرب شد؟ 7

با خدمات تازه google شناسایی تصاویر برای نابینایان آسان میشود 10

جدول حذفی/ قوانین بستن کمربند مردانه/ عباراتی که هنگام صحبت کردن، نباید بکار ببرید 13

 

......سخن هفته

* پیگیری منافع شخصی، انجام مسئولیت اجتماعی نیست: یکی از مشکلات جامعه نابینایان در کشور, عدم برخورداری مناسب آن از نیروهای تحصیلکرده و مجرب نابینا در پیگیری اهداف این جامعه است. در واقع نابینایان نمیتوانند از منابع انسانی غنی خود, به ویژه در پیگیری اهداف جمعی نابینایان استفاده کنند. این امر دلایل مختلفی دارد, اما در اینجا میخواهیم از یک منظر نگاهی به یکی از دلایل آن بیندازیم. از این نگاه کاهش انگیزه های فردی نخبگان نابینا در ورود به عرصه فعالیتهای جمعی دلیل مشکل توصیف شده محسوب میشود. به زبان ساده, یعنی این که بسیاری از نابینایان تحصیلکرده در سنین جوانی دانشجویی و حتی پس از اتمام تحصیلات خود بسیار با انرژی برخی مشکلات نابینایان را پیگیری میکنند؛ مثلاً ساماندهی شهریه دانشجویان نابینا یا حل مشکل تردد نابینایان در شهر یا اشتغال این عزیزان, اما به محض ورود این گروه به عرصه اشتغال، کسب درآمد و ازدواج, به عبارت دیگر تثبیت زندگی فردیشان, بسیاری از این عزیزان از صحنه فعالیت جمعی نابینایان خارج میشوند. علت, تفاوت انگیزه هاست. در واقع آن چه انگیزه این گروه در فعالیتهای اجتماعیست, نیاز خود آنها به حل مشکلاتشان و در واقع, اشتراک مشکلات آنها با سایر نابینایان است. قطعاً فعالیت با این انگیزه البته با ارزش است, اما به معنای انجام مسئولیت اجتماعی نیست. انجام این مسئولیت زمانی مفهوم دارد که شما مشکل دیگران را مشکل خود بدانید و با انگیزه های غیر از پیگیری منافع شخصی برای حل آن مشکلات اقدام کنید. زمان اختصاص دهید، تخصص خود را هزینه کنید و حتی متحمل هزینه های مادی شوید. همین امر موجب شده است جامعه نابینایان بتواند از وجود بسیاری از سرمایه های انسانی کارای خود بهره گیرد, زیرا این عزیزان به زندگیهای خود سرگرمند که البته ایرادی ندارد, اما تجربه و تاریخ نشان میدهد حل مشکلات جمعی نیاز به فداکاری و از خودگذشتگی توانمندترین آن گروه دارد تا سدها را بشکنند.

........گزارش ویژه

* برنده یا بازنده افتخارآفرینند: پنجشنبه گذشته قسمت اول گزارش مصاحبه با قاریان و حافظان کشورهای مسلمان را خواندید. امروز ادامه این گزارش را که مصاحبه با نمایندگان ایران است, میخوانید: سری چرخاندم تا میان این آدمها چهره های آشنا بیابم، چهره هایی که رگ و ریشه ایرانی دارند، دو نماینده نابینای ایران در این دوره از مسابقات اهل شمال کشور هستند و با لهجه زیبای شمالی به گفتگو با «توانش» پرداختند. «امید رضا رحیمی» جوان 19 ساله گیلانی که در رشته قرائت در سومین دوره مسابقات قرآنی نابینایان جهان اسلام شرکت کرده است میگوید: «اگر به جایی رسیدم, فقط به خاطر حمایتهای پدر و مادرم است. از 5 سالگی به صدای دلنشین قرآن و تلاوت قاریان مطرح که از تلویزیون و رادیو پخش میشد، جذب شدم. والدینم دریافتند که علاقه خاصی نسبت به این کتاب الهی دارم. هفت ساله که شدم مرا برای آموزش در کلاسهای قرآنی ثبت نام کردند و 10 سال بعد توانستم حافظ کل قرآن شوم. در مسابقات مختلفی شرکت کردم و رتبه های خوبی به دست آوردم، به طور حتم هر فردی که نماینده کشورش در مسابقات برون مرزی میشود, جزو بهترینهاست و در این دوره از مسابقات هم بهترینهای بسیاری شرکت کردند, اما امید، آن چیزی است که همه به خاطرش شبمان را روز میکنیم، من نیز امیدوارم بتوانم در میان این همه ستاره فروزان قرآنی بدرخشم و باعث سربلندی کشورم شوم.» در آن سوی شبستان مصلی، یکی دیگر از نمایندگان کشورمان منتظر نشسته تا نوبتش برسد و به سؤالهای هیئت داوران پاسخ دهد. در میان این همه دلهره به سراغش رفتیم تا گپ و گفتی کوتاه با این نابینای گلستانی داشته باشیم. در 27 سالگی موفق شد طی شش ماه، حافظ کل قرآن کریم شود. نسبت به دیگر قاریان و حافظان انگار ذهن قویتر یا شاید اراده آهنینی برای ازبر کردن کلام خدا  داشت. «محمدتقی کریمی فیضآبادی» اهل روستای فیضآباد گلستان است و برایمان از اضطرابش میگوید: «راستش چند دقیقه دیگر نوبتم میرسد تا در سکوی مسابقات بنشینم و آن چه که سالها در سینه و ذهن محفوظ داشتم به زبان جاری سازم. اما شاید صحبت با شما این اضطراب را از ذهنم دور کند. 20 ساله بودم که تصمیم به حفظ قرآن کریم گرفتم, اما آن زمان چشمانم یاریم نکرد و خط بریل را هم نمیتوانستم بخوانم، چند سال بعد دوباره به سراغ این مونس همیشگیم رفتم و توانستم با کمک فایلهای صوتی در عرض چند ماه حافظ کل قرآن شوم. اکنون 45 سال دارم و مدرس قرآن هستم و خدا را شکر چندین حافظ کل قرآن را تربیت کردم. طی این سالها مسابقات متعددی هم در سطح کشور و منطقه برگزار شد و به خواست خدا و اراده قوی که داشتم, توانستم رتبه های بالایی کسب کنم. امسال در سومین دوره از مسابقات جهانی  نابینایان نماینده ایران هستم و امیدوارم بار دیگر لطف خدا شامل حالم شود تا افتخاری برای کشورم به دست آورم.»

........چوب الف

* غرب چگونه غرب شد: درباره مغرب زمین یا همان غرب که اغلب به کشورهای اروپای غربی و ایالات متحد گفته میشود, بسیار گفته اند و شنیده ایم. از سالها پیش, از گفتگوهای خودمانی و سخنرانیهای جدیتر گرفته تا کتابهای روشنفکرانه, این غرب یا الگوی کامل پیشرفت و بهشت موعود بوده یا مظهر فساد و بی اخلاقی. البته هر اندیشه منصف و آزموده ای بی تردید میداند که قضاوتهایی از این دست جز از اذهان بیدانش و جزم اندیش بر نمیآید. بنا بر این, علیرغم تمام گفتگوها و جار و جنجالهایی که همواره پیرامون جوامع غربی, از حوزه سیاست و فرهنگ گرفته تا مدیریت و اقتصاد, وجود داشته و دارد, موضوع غرب همچنان در تفکر ما سرشار از ابهام, تاریکی و کج فهمی است. کتابی که در این شماره قصد داریم خدمت دوستداران اندیشه و مطالعه معرفی کنیم, میکوشد با بررسی اجمالی تاریخ دنیای غرب, با تأکید بر رویدادها و بزنگاه های تعیین کننده و حیاتی, برخی ابهامات را در این خصوص برطرف کند. صادق زیباکلام, نویسنده کتاب «غرب چگونه غرب شد» ابتدا به بررسی دانش ما درباره غرب میپردازد. تاریخچه مواجهه ایرانیان با جهان غرب, از آن زمان که با این مردمان و کشورهای متفاوت رو برو شدند, از بخشهای جالب و آموزنده کتاب است. سپس نویسنده به سراغ همان غربی میرود که ما تا کنون با رویکردهایی کاملاً متعارض و گاه متناقض با آن مواجه شده ایم. از قرون وسطا و جنگهای صلیبی سخن میگوید, از دوران تاریکی و عصر روشنگری, از رنسانس و اصلاح مذهبی, از فرهنگ فئودالی و افول فئودالیسم و تولد بورژوازی و ظهور سرمایه داری جدید, از برده داری و آپارتاید تا سازمان ملل متحد و حقوق بشر و خلاصه از تمام آن چه غرب امروز را به شکل و شمایل امروزیش درآورده است. بیانی تحلیلی, موجز و تبیینی داده های تاریخی, سیاسی, اجتماعی و اقتصادی, از امتیازات کتاب به شمار میآید. پاسخ به پرسشهایی از این دست که: چگونه غربی که به گفته قریب به اتفاق مورخان, پیش از جنگهای صلیبی دچار فقر و نادانی و عقبماندگی بود, با آشنایی و ورود عناصر فرهنگ و تمدن پیشرفت ممالک به اصطلاح شرق, به چنان پیشرفت و تحول دست یافت و با سرعتی باور نکردنی آسیا را پشت سر گذاشت؟ چگونه برده داری سفت و سخت و نژادپرستی وحشیانه و انعطافناپذیر و غیر انسانی در برابر حقوق بشر عقبنشینی کرد؟ عصر روشنگری چه پیامدها و دستاوردهایی برای غربیان به همراه داشت؟ بورژوازی و سرمایه داری جدید چگونه از دل فئودالیسم سر برآورد؟ و پرسشهای بسیاری از این دست که پاسخ آنها را در کتاب «غرب چگونه غرب شد» خواهید یافت. کتاب کم حجم است و بیش از اشاره کوتاه و بی امان به وقایع تاریخی, به تحلیل و تبیین آنها میپردازد که خواندنش خالی از فایده نخواهد بود. این کتاب را انتشارات روزنه در سال 1395 منتشر کرده و نسخه گویای آن در کتابخانه حسینیه ارشاد تهیه شده است. "پرستو ولدخان"

.......فناوریهای امید بخش

* با خدمات تازه google شناسایی تصاویر برای نابینایان آسان میشود: یکی از عرصه هایی که هوش مصنوعی در آن به طرز شگفت انگیزی پیش رفته، عرصه شناسایی محتوای عکسها است. Google از پیشگامان این حوزه به حساب میآید. اکنون، اپلیکیشن «گوگل لنز» میتواند روی گوشیهای پیکسل، عکسهای افراد مشهور را شناسایی کند. مشخص نیست این قابلیت از چه زمانی به «گوگل لنز» و «گوگل اسیستنت» افزوده شده است. گوگل این خبر را به طور رسمی اعلام نکرده است و شاید میخواهد با چند ویژگی دیگر در مراسمی خاص معرفی کند. شاید هم این ویژگی دارد مراحل آزمایشی خود را میگذراند. سایت VentureBeat این ویژگی را به طور تصادفی و هنگام آزمایش قابلیتهای اپلیکیشن «گوگل لنز» کشف و رسانه ای کرد. گوگل هنوز به این خبر و سؤالات رسانه ها، پاسخ نداده است. سرویس مبتنی بر بینایی ماشینی گوگل در نوامبر گذشته و همزمان با معرفی گوشیهای پیکسل ۲، به طور رسمی رونمایی شد و به صورت یک اپلیکیشن روی این گوشیها عرضه گردید. «گوگل لنز» در دستیار صوتی گوگل و روی گوشیهای پیکسل، یک نسخه پیشرفته از ابزار جستجوی بصری گوگل است که میتواند اجسام و اشیا را به طور خودکار شناسایی کرده و اطلاعات بیشتری درباره شان بدهد. گوگل میخواهد این ویژگی را برای استفاده روی تمامی گوشیهای اندرویدی توسعه دهد. پیشتر گوگل اعلام کرد قرار است «گوگل لنز» را به «گوگل فوتوز» برای اندروید و iOS اضافه کند. به علاوه، برای گوشیهای اندرویدی, این سرویس با دستیار هوشمند اسیستنت هم ترکیب خواهد شد.

تا به امروز، «گوگل لنز» به سرویس عکس گوگل روی اندروید اضافه شد, ولی هنوز از نسخه iOS و همینطور اسیستنت خبری نیست. «گوگل لنز» در «گوگل فوتوز» میتواند متن یک کارت تبلیغاتی را خوانده و از تصویر جدا کند تا به صورت مستقل روی گوشی به صورت یک  contact ذخیره و مورد استفاده قرار گیرد. به علاوه، کاربران میتوانند در گوگل فوتوز از این سرویس برای شناسایی آثار هنری، نشانه ها، متن روی بیلبوردها، گیاهان و حیوانات استفاده کنند. افزوده شدن سرویس «گوگل لنز» به گوشیهای هوشمند پیکسل و همینطور ترکیب با دستیار اسیستنت میتواند تجربه های جالبی رقم بزند. مثلاً میتوانید یک مدل گوشی پیکسل را رو بروی یک فیلم بگیرید تا هنرپیشه های معروف این فیلم توسط گوگل فوتوز شناسایی شوند. وقتی تصویر یک فرد مشهور شناسایی میشود, نامهای پیشنهادی برای آن در زیر عکس ظاهر میشوند. بر اساس میزان اشتهار فرد یا وضوح تصویر شناسایی و بیان نامش به گزینه صحیح نزدیکتر میشود. در ماه های اخیر، این سرویس گوگل پیشرفتهای قابل توجهی داشته و مرتباً شاهد افزوده شدن ویژگیهایی جدیدی هستیم. ترکیب «گوگل لنز» با دستیار اسیستنت نیز هوشمندی و قدرت آن را افزایش داده است. احتمالاً به زودی شاهد این سرویس روی نسخه iOS گوگل فوتوز هم باشیم.

 

........کشکول

* جدول حذفی: در جدول حذفی 10 گروه سؤال ارائه شده که هر گروه شامل سه سؤال و سه پاسخ است. پاسخها به ترتیب پنج، چهار، سه حرفی هستند. در هر گروه از سؤالات، اگر از پاسخ اول، یک حرف کم کنیم، حروف باقیمانده پاسخ دوم و اگر از پاسخ دوم، یک حرف کم کنیم، حروف باقیمانده پاسخ سوم را تشکیل میدهند. در انتها اگر حروف حذف شده پاسخهای اول را به ترتیب مرتب کنیم، رمز اول جدول و اگر حروف حذف شده پاسخهای دوم را به ترتیب بچینیم رمز دوم به دست میآید. رمز جدول نام دو معمار معروف به ترتیب اولی فرانسوی و دومی انگلیسی به دست میآید. برای مثال سؤالات گروه اول به این صورت است: (1. شبکه تلویزیونی 2. نادان 3. مادر ترکی) پاسخها به ترتیب: (1. کانال 2. کانا 3. آنا) که اگر دقت کنید, از کلمه اول حرف ل و از کلمه دوم حرف ک حذف شده اند که ل حرف اول رمز اول و ک حرف اول رمز دوم هستند. شما میتوانید بقیه حروف دو رمز را به صورتی که توضیح داده شد بدست آورید. سؤالات هر گروه: گروه اول: (1. شبکه تلویزیونی 2. نادان 3. مادر ترکی) گروه دوم: (1. از عوامل بیماریزا 2. گل سرخ 3. محرمانه) گروه سوم: (1. نام دیگر سیاره "زحل" 2. سرباز نیروی دریایی 3. دریاچه حمام) گروه چهارم: (1. هنگام عصر 2. از ماه های سریانی 3. نظرات) گروه پنجم: (1. استان زیره 2. سلاح آرش 3. دهان) گروه ششم: (1. ترازنامه 2. بهره مند 3. سخن بیهوده) گروه هفتم: (1. مساعده 2. گلدسته 3. بهشت شداد) گروه هشتم: (1. میزان و وسیله سنجش 2. آب انگلیسی 3. پشت سر) گروه نهم: (1. خراب 2. حقه و کلک 3. کشتی جنگی) گروه دهم: (1. کیسه زر 2. پدر شعر نو3. ظاهر ساختمانی). شما تا چهارشنبه هفته جاری فرصت دارید رمز جدول را با شماره پیامک 3000465040 به ما اعلام کنید. رمز جدول هفته گذشته: سفره دل خود را باز کردن. برنده این هفته جدول آقای محمد بهروزیفر از کرج است.

* جدی نگیرید: معانی جدید بعضی از کلمات: سطل آشغال:

وسیله ای است موجود در خیابانها جهت ریختن زباله در اطراف آن. مدرک تحصیلی: کاغذی مستطیل شکل، در ابعاد مختلف که بسته به مقطع، قیمتش فرق میکند. حراج: اصطلاحی‌ است که در آن به قیمت اصلی کالا درصدی اضافه کرده و با ماژیک قرمز روی آن خط زده و قیمت اصلی کالا را در زیرش درج میکنند. رئیس: فردی که وقتی شما دیر به سر کار میروید خیلی زود میآید و زمانی که شما زود به اداره میروید یا دیر میآید یا مرخصی است. بزرگراه: نوعی پیست رالی به همراه یادگیری به روزترین فحشها. تحقیق: کپی پیست کردن مقالات اینترنتی. گارانتی: یک اسم صرفا زیبا و خوش تلفظ که تنها کاربرد آن هنگام خرید است. بیمه عمر: قراردادی که شما را در تمام عمر فقیر نگه داشته تا شما پولدار مرده و مراسم کفن و دفنتان آبرومندانه برگزار شود. قبولی در دانشگاه: نتیجه ای است در کمال عدالت و انصاف. که هیچ ربطی به رتبه کسب شده توسط شما و تلاشتان ندارد. مترو: سونای بخار عمومی. عذرخواهی: از مد افتاده است و بجای استفاده از کلمات معذرت میخوام، ببخشید، متأسفم از کلمه های: حالا بی خیال شو، خیلی خب بابا. ای بابا خب بابا ، خودتو لوس نکن! و... استفاده میشود. - کاربردهای مختلف "مردن" در فرهنگ ما: بمیرم برات: خیلی دلم برات میسوزه! میمیرم برات: عاشقتم! میمردی: چرا کار رو انجام ندادی؟ مردی؟ چرا جواب نمیدی؟ مرده: بیحال! مردنی: نحیف و لاغر! مردم: خسته شدم! من بمیرم: راست میگی؟ (ارسالی از خواننده ایران سپید.)

* قوانین بستن کمربند مردانه: همان طور که ست کردن کت و شلوار، کفش، جوراب و پیراهن برای آقایان قوانینی دارد، انتخاب کمربند نیز باید و نبایدهایی دارد که باید رعایت شود تا ظاهری کامل و بدون نقص داشته باشید. 1. هر مردی باید حد اقل 2 کمربند باکیفیت در کمد لباسهای خود داشته باشد؛ یکی از آنها چرم کلاسیک و دیگری پارچه ای اسپورت. 2. رنگ کمربندی که استفاده میکنید باید با رنگ کفشتان ست باشد. به عنوان مثال کمربند مشکی را با کفش مشکی بپوشید. این قانون در مورد رنگهای دیگری چون قهوه ای و جیگری نیز صادق است. 3. اگر میخواهید ظاهری شیک و آراسته تر داشته باشید، جنس کفشهایتان را با کمربندتان ست کنید. مثلاً اگر کفشتان ورنی و براق است، سعی کنید کمربندی انتخاب کنید که براق باشد. این قانون در مورد مدل های دیگر هم صادق است: کفش جیر با کمربند جیر، کفش ساده با کمربند ساده و... 4. اگر کفشی مانند کفشهای لوفر، به پا کردید که فلز دارد، سعی کنید فلز آن را با فلز کمربندتان به علاوه دیگر فلزهایی چون ساعت و گیره کراوات ست کنید. مثلاً اگر فلز کمربندتان نقره ای است، کفشی انتخاب کنید که فلز نقره ای دارد و با دیگر اکسسوریهایتان نیز جور در میآید. 5. زمانی که کفش اسپورت به پا میکنید، کمربند شما هم میتواند با کفشتان ست باشد و هم در مدل دیگری, اما مکمل آن باشد. به عنوان مثال شما میتوانید یک اسنیکر سفید را با یک کمربند اسپورت به رنگ قهوه ای روشن یا بوت قهوه ای تیره تان را با کمربندی به رنگ قهوه ای متوسط به تن کنید. 6. هرچه عرض کمربند شما باریکتر باشد، تیپ شما رسمیتر و بالعکس، هرچه عرض آن پهنتر باشد، ظاهرتان نیز غیر رسمیتر و کژوالتر است. 7. کمربندهایی که سگکهای بزرگتری دارند، غیر رسمیترند. بنا بر این اگر کت و شلوار رسمی به تن دارید، کمربندی انتخاب کنید که سگک کوچکتری دارد. در غیر این صورت تمام تلاشهایتان را برای جذابیت و خوش تیپی بر باد داده اید. 8. اگر کفشهای رسمی مانند لوفر، آکسفورد، دربی و... به پا دارید، بهتر است که کمربند چرمی باریک را با آن ست کنید تا با تیپ رسمی شما جور درآید. 9. برای کفشهای اسپورت مانند کتانی یا کفشهای پارچه ای، باید کمربندهای پهنتر را انتخاب کنید تا با ظاهر غیر رسمیتان جور درآید. 10. کمربند قهوه ای با هر رنگ کت و شلواری ست میشود، جز کت و شلوار مشکی. 11. از پوشیدن کمربندهایی که بسیار بزرگتر یا کوچکتر از سایز کمرتان هستند، خودداری کنید. بهترین سایز کمربند, کمربندی است که به زیر اولین حلقه کمربندتان میرود. در کل اگر سایز کمرتان 36 است، باید کمربندی با سایز 38 را انتخاب کنید تا فیت تنتان باشد.

* عباراتی که هنگام صحبت کردن، نباید بکار ببرید: به نظر خسته میآیی؛ خستگی چهره، خیلی خوشایند اطرافیان نیست. افراد خسته چشمانی گود افتاده و موهایی پریشان دارند، بدخلق هستند و روی خیلی موارد تمرکز ندارند. وقتی این جمله را به کار میبرید بدین معناست که فرد مقابل شما دارای ویژگیهای ذکر شده است. بهتر است به جای آن بگویید: "همه چیز خوب پیش میرود؟" یا "همه چیز رو به راه است؟" - تو همیشه ... تو هیچ وقت: هیچ کس خود را تنها در یک موقعیت نمیبیند، پس نباید آنها را این گونه توصیف کنید. به کار بردن این عبارات سبب میشود تا طرف مقابل موضعگیری کند و تمایلی به شنیدن حرفهایتان نداشته باشد. معمولاً وقتی از این عبارتها استفاده میکنید که به دنبال بحث هستید و میخواهید چیز مهمی بگویید. در این شرایط میتوانید بگویید "به نظرم تو بیشتر مواقع این کار را انجام میدهی" یا "من متوجه شدم که تو اغلب این کار را میکنی". - به تو گفته بودم که ... گاهی ممکن است خیلی چیزها را از یاد ببریم. استفاده از این عبارت نوعی توهین به حساب میآید، خصوصاً افرادی که مشتاقند تا نظر شما را بدانند. به کار بردن این عبارت نشان میدهد شخصیت متزلزلی دارید یا خود را بهتر از دیگران میدانید. کسانی که این عبارت را به کار میبرند چنین احساسی دارند. - هر طور خودت صلاح میدانی؛ شاید اهمیتی به سؤال و نظری که از شما پرسیده شده ندهید, اما باید بدانید نظرتان برای کسی که سؤال را پرسیده مهم است و گرنه نظرتان را نمیخواست. بهتر است به جای این عبارت بگویید: "من نمیتوانم نظر قاطعی در این باره داشته باشم."

* پاسخ جدول هفته گذشته:  (آبنوس-سکانس) (اهداف-تألیف) (نامور-مجاور) (فواره-بهینه) (نوزاد-شبگرد) (یساول-مقابل) (گستاخ-نیمرخ) (براوو-خودرو) (پیامد-نابلد) (آبدار-رادار) (اژدها-آنورا) (تذهیب-تصاحب) (مرحبا-نانوا) (روباز-واریز) (گنجشک-تکنیک) (هنجار-دیوار) (میلاد-موساد) تهاون-ساسون). 

 

 

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *