شناسه خبر: 13246 منتشر شده در مورخ: 1397/2/5 ساعت: 07:45 گروه: اخبار روزنامه ایران سپید  
روزنامه چهارشنبه 5 اردیبهشت 1397

روزنامه چهارشنبه 5 اردیبهشت 1397

دکتر روحانی در تبریز - بیمه تکمیلی برای رانندگان تاکسی - آب مشترکان پر مصرف قطع میشود - حذف کامل اسید چرب ترانس از فرآورده های غذایی - اعلام ترکیب تیم شنای نابینایان تا 20 اردیبهشت - مرد راننده قربانی ازدواج سوم - اطلاعرسانی

روزنامه «ایران سپید»

چهارشنبه 5 اردیبهشت 1397

8 شعبان 1439

25 آوریل 2018

سال بیست و دوم شماره 5837

صاحب امتیاز:

خبرگزاری جمهوری اسلامی      

مدیر مسئول: سهیل معینی

سامانه پیامکی: 3000465040

نشانی پستی: تهران- ص.پ. 158755388

تلفن: 84711371

شماره انتشارات: 5-88548892

وبسایت: www.iransepid.ir

پست الکترونیک: iransepid@icpi.ir

.........عناوین این شماره.......

دکتر روحانی در تبریز 2 

بیمه تکمیلی برای رانندگان تاکسی 4

آب مشترکان پر مصرف قطع میشود 6

حذف کامل اسید چرب ترانس از فرآورده های غذایی 8

اعلام ترکیب تیم شنای نابینایان تا 20 اردیبهشت 16

مرد راننده قربانی ازدواج سوم:

اطلاعرسانی

......سیاسی

* دکتر روحانی در تبریز. دکتر روحانی, رئیس جمهوری کشورمان، بررسی وضعیت اجرایی 23 طرح مصوب دور نخست سفر استانی به آذربایجان شرقی را هدف اصلی سفر خود به تبریز خواند و گفت: در این سفر نواقص اجرای این مصوبات پیگیری میشود.

* اسحاق جهانگیری در آیین رونمایی از سامانه الکترونیکی نیما «نظام یکپارچه معاملات ارزی» که در محل بانک مرکزی برگزار شد، گفت: دولت از سیاست جدید ارزی عقبنشینی نمیکند و هر کس فکر میکند دولت از آن عقبنشینی میکند، ما و دولت را نشناخته است. خوشبختانه قوه قضاییه، مجلس و نیروهای امنیتی پای کار هستند که این سیاست به نتیجه برسد و همه نظام از جمله شخص مقام معظم رهبری و رئیس جمهوری در مورد این سیاست متحد هستند. جهانگیری با بیان این که صدا و سیما در سیاست ارزی اخیر به دولت کمک کرده است، افزود: به هر حال منافع ملت در این است و ما باید منافع 81 میلیون جمعیت ایران را در نظر بگیریم. من با اطمینان میگویم که این سیاست موفق میشود و امیدوارم که همه به صحنه بیایند و در این راستا کمک کنند.

* دکتر 'مهران کامروا' استاد و رئیس مرکز مطالعات دانشگاه 'جرج تاون' قطر گفت که مواضع اخیر 'دونالد ترامپ' علیه توافق هسته ای ایران و غرب، بدعهدی و بی اعتباری تعهدات بین المللی آمریکا را ثابت کرد.

* نقوی حسینی, سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: جمهوری اسلامی ایران سناریوهای لازم را در صورت خروج آمریکا از برجام پیشبینی کرده است.

* روزنامه فرامنطقه ای رأی الیوم نوشت: در صورت وقوع هر جنگی، رژیم صهیونیستی در میان بازوهای نظامی ایران که از هر طرف آن را احاطه کرده خرد خواهد شد و با هر حماقتی که مرتکب شود، شبه ویران از آن بیرون خواهد آمد.

* نشریه آمریکایی «یو اس ای تودی» نوشت: آمریکا باید به خواسته «امانوئل مکرون» رئیس جمهوری فرانسه توجه کند و توافق هسته ای ایران را حفظ کند.

.....اجتماعی

* بیمه تکمیلی برای رانندگان تاکسی: علیرضا قنادان، مدیر عامل سازمان تاکسیرانی تهران: تمامی تاکسیرانان تهران که کارنامه هوشمند دارند به زودی تحت پوشش بیمه تکمیلی رایگان قرار میگیرند و برای خانواده ها و اعضای تحت تکفل آنان تا 70 درصد تخفیف در نظر گرفته شده است. تاکسیرانی تهران به ازای هر راننده تاکسی در این طرح 200 تا 300 هزار تومان پرداخت میکند.

* مجتبی صدیقی، رئیس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم از افزایش تعداد دانشجویان دکتری شرکت کننده فرصت مطالعاتی در سال جاری خبر داد و گفت: امسال حدود ۱۵۰ نفر از دانشجویان دکتری به صورت بلند مدت بورسیه خواهند شد. انتخاب دانشجویان دکتری بورسیه بلندمدت (۹ ماهه) جهت اعزام به خارج از کشور از طریق آزمون صورت میگیرد. امسال حدود ۱۰۰ تا ۱۵۰ نفر از دانشجویان انتخاب میشوند که میزان سهمیه این بورسیه در آزمون دکتری پیشبینی و در دفترچه شماره ۲ ذکر شده است.

* آیا جسد مومیایی را میتوان شناسایی کرد؟ احمد شجاعی، رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور در خصوص نحوه شناسایی اجساد مومیایی شده گفت: برای شناسایی یک جسد مومیایی شده ابتدا باید بافت استخوانها و بافت بدن بررسی شده و در صورتی که سالم باشد DNA را از آن استخراج کرده و تحت آزمایش قرار داد.

* صالحی، معاون فرهنگی اداره کل امور اتباع خارجی گفت: از تمام زنانی که با مردان غیر ایرانی ازدواج کرده اند میخواهیم بدون ترس اقدام به ثبت این ازدواج کنند. کل ازدواجهایی که بین مردان خارجی و زنان ایرانی از سال 58 تا کنون ثبت شده است, 23 هزار و 181 مورد بوده و محدودیتی برای ثبت ازدواج وجود ندارد.

* بندپی، رئیس سازمان بهزیستی در مورد برنامه های قرآنی در مهدها گفت: برنامه های ویژه حفظ و قرائت قرآن به منظور تقویت برنامه های فرهنگی در مهدها اجرا میشود تا کودکان آموزشهای لازم را فرا گیرند.

.....اقتصادی

* آب مشترکان پر مصرف قطع میشود: علیرضا نوذری پور، قائم مقام شرکت آب و فاضلاب استان تهران گفت: با قوه قضاییه به منظور برخورد با مشترکان پر مصرف و انشعابات غیر مجاز مذاکراتی داشتیم که پس از بررسی میزان بارشها و میزان مصرف پس از اخذ مجوزهای لازم نسبت به مقابله اقدام خواهیم کرد.

* عملیاتی شدن سامانه نیما تا پایان اردیبهشت: صمد کریمی، مدیر اداره صادرات بانک مرکزی: سامانه "نیما" به کشف قیمت ارز متناسب با عرضه و تقاضا کمک خواهد کرد. وظیفه سامانه "نیما" ایجاد محل تلاقی جریانهای ورودی و خروجی ارز است که عوامل و ابزارهای متعددی همچون صرافان، وارد کنندگان و صادر کنندگان بانکها و متقاضیان واقعی را در بر میگیرد.

* محمدرضا واعظ مهدوی، مدیر عامل صندوق بیمه روستاییان و عشایر، در مراسم امضای تفاهمنامه با سازمان بهزیستی گفت: ارائه خدمات رفاهی در کشور سطح های مختلفی دارد که یکی از آنها بیمه های پایه است که مخصوص نیروی کار است و شامل بازنشستگی، از کار افتادگی, خدمات درمانی و... میشود که بخشی از حق بیمه از این سطح از سوی دولت و همچنین توسط کارگر پرداخت میشود.

* نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه, نحوه پرداخت مابه التفاوت نرخ ارز برای تأمین کالاهای اساسی و دارو را ابلاغ کرد. با این مصوبه، سازمان برنامه و بودجه کشور موظف است مبلغ ۳۰ هزار میلیارد ریال به تدریج و از طریق تخصیص تنخواه گردان در حساب ویژه ای که نزد بانک مرکزی جمهوری اسلامی افتتاح میشود، واریز کند. وزارت صنعت با هماهنگی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران مکلف است ساز و کار ثبت سفارش را به نحوی تنظیم کند که کالاهای مشمول دریافت یارانه به صورت خودکار در برگ (فرم) ثبت سفارش مشخص و جهت تخصیص یارانه به صورت سیستمی به بانک یاد شده ارسال شود.

........بهداشت و سلامت

* حذف کامل اسید چرب ترانس از فرآورده های غذایی: وزیر بهداشت درباره اقدامات این وزارتخانه در راستای کاهش روغن، نمک و شکر در فرآورده های غذایی گفت: در شورای عالی سلامت و امنیت غذایی تصمیماتی گرفته شد. به عنوان مثال قرار شد حد اکثر تا پایان این دولت اسید چرب ترانس به طور کامل حذف شود. این اتفاق در حال رخ دادن است. در زمینه کاهش نمک و شکر هم قرار شد هر سال میزان نمک و شکر به تدریج در محصولاتی که پروانه سازمان غذا و دارو یا سازمان استاندارد را دارند کاهش یابد. دکتر هاشمی افزود: این موضوع به این معنی نیست که دیگر در بازار محصولات پر چرب، پر نمک یا پر شیرینی و آسیب زننده وجود ندارد.

* خدمات درمان ناباروری: رئیس گروه فناوریهای نوین تولید مثل و اهدای جنین معاونت درمان وزارت بهداشت گفت: بسته حمایتی خدمات درمانی ناباروری به زوجین مشمول ارائه میشود که در آن ۸۵ درصد هزینه تعرفه دولتی خدماتی مانند میکرو اینجکشن، تلقیح آزمایشگاهی، انتقال جنین و تلقیح داخل رحمی از سوی وزارت بهداشت تأمین میشود. مشمولین این طرح زوجینی هستند که در ازدواج خود فرزندی ندارند. این افراد هر سال یک بار میتوانند از حمایت مالی خدمات مذکور برخوردار شوند. دکتر بتول رشیدی با اشاره به ایجاد سامانه ثبت اطلاعات به منظور رصد ارائه خدمات تعریف شده، افزود: تا کنون حدود ۳۰ هزار بیمار از این خدمات در سراسر کشور بهره مند شده اند. برآورد میشود حدود دو تا سه میلیون زوج نابارور در کشور وجود دارد و در حال حاضر حدود ۸۰ مرکز خصوصی و دولتی در سراسر کشور میتوانند این خدمات را به این زوجهای نابارور ارائه دهند. یکی از برنامه های مهم در سال جدید توجه به سیاستهای پیشگیری از ناباروری و انجام مراقبتهای باروری است تا با اقدامات ساده تر و کم هزینه تر بتوان بار این بیماریها را تا حد امکان کاهش داد. 

 

........ورزشی

* اعلام ترکیب تیم شنای نابینایان تا 20 اردیبهشت: ترکیب تیم ملی شنای نابینایان و کمبینایان برای شرکت در مسابقات جهانی آزاد آلمان، ۲۰ اردیبهشت مشخص میشود. حمید شریفیان، سرمربی تیم ملی شنای نابینایان گفت: قوانین کلاسبندی شناگران نابینا تغییری نکرده، اما اعتبار کلاسبندی ورزشکاران تمام شده است و میبایست در یک تورنمنت بین المللی شرکت کنند تا کلاسبندی مجدد شوند. شریفیان افزود: برای انتخاب برترینها، قرار است بیستم اردیبهشت، رکوردگیری و انتخابی انجام شود. در این رکوردگیری، مسعود محمودی، علیرضا امیری، محمدحسین کریمی، امیرحسین کریمی، امیرحسین سعادتی، ابراهیم عمرانی، احمد نخعی، حسن جهاندار، محمد دلیر حیدرآبادی، رادین جعفری، امیرمحمد صدیفی، سید مهدی میردهقان، حامد اصغریان و فرامرز رمضانعلی شرکت خواهند کرد. وی ادامه داد: ورزشکارانی که مدعی هستند میتوانند رکورد ورودی مسابقات را به دست آورند نیز میتوانند از طریق هیأت استانی خود اقدام کنند. در پایان مسابقات انتخابی، ترکیب تیم ملی برای شرکت در مسابقات جهانی آزاد آلمان مشخص خواهد شد. شریفیان به انتخاب برترین ورزشکاران انتخابی تیم ملی اشاره کرد و گفت: ورزشکارانی که بتوانند رکوردهای مورد نظر را به دست آورند، شانس کسب مدال در بازیهای پارا آسیایی جاکارتا را دارند. در همین راستا علیرضا ایزدی، مربی تیم ملی پارا شنا گفت: از فدراسیون جانبازان نیز سه شناگر برای انجام کلاسبندی جدید، به مسابقات جهانی آزاد آلمان اعزام میشوند. طبق قانون جدید تمام شناگران در سال ۲۰۱۸ باید کلاسبندی شوند. به دلیل محدودیت ظرفیت کلاسبندی، سه سهمیه به ما تعلق گرفت که شاهین ایزدیار، مصطفی جلیلی و پژمان عطایی به این رقابتها اعزام خواهند شد. مسابقات جهانی پارا شنا از ۱۷ خرداد به مدت پنج روز برگزار میشود و سه روز قبل از آغاز مسابقات نیز کلاسبندی ملی پوشان انجام خواهد شد.

......حوادث

* مرد راننده قربانی ازدواج سوم: همسر دوم مرد راننده وقتی فهمید شوهرش قصد دارد برای سومین بار ازدواج کند، او را با ضربه های تیشه به قتل رساند. اوایل اسفند سال گذشته زنی در تماس با پلیس شهرستان تویسرکان استان همدان از قتل همسرش در خانه خبر داد. با اعزام مأموران و بازپرس ویژه قتل در محل جنایت، مشخص شد مقتول 38 ساله بر اثر اصابت ضربات شیء تیز و سنگینی به پشت سرش کشته شده بود. این زن گفت: دیشب من و بچه هایم در خانه نبودیم. وقتی صبح به خانه برگشتم, با جسد خونین همسرم رو برو شدم. کارآگاهان در ادامه تحقیقات دریافتند مقتول با داشتن همسر و دو فرزند از 6 ماه قبل زنی 40 ساله را نیز به عقد موقت خود درآورده بود. به این ترتیب تحقیقات از این دو زن آغاز شد. این در حالی بود که شواهد و مدارک موجود در پرونده هر روز ظن پلیس را به همسر دوم مقتول بیشتر میکرد. معاونت اجتماعی شهرستان تویسرکان در بیان جزئیات این پرونده گفت: «کارآگاهان از آغاز تحقیقات به همسر موقت مقتول مشکوک بودند, اما او هر بار منکر اطلاع از جنایت میشد و خود را بی گناه میدانست. از آنجا که محل قتل, خانه زن اول مقتول بود, اما بررسی تلفن همراه مقتول نشان میداد که آخرین تماس او با همسر صیغه ایش بوده و همین سرنخ کافی بود که فرضیه حضور این زن در زمان جنایت و دخالت او در قتل تقویت شود. بازجویی از این زن همچنان ادامه داشت تا این که سر انجام وی بالاخره لب به اعتراف گشود و به قتل مرد راننده اعتراف کرد. او در بازجوییها مدعی شد پس از آن که فهمیده همسرش قصد دارد با زن دیگری ازدواج کند, نقشه قتلش را کشید و شب حادثه پس از آن که به دعوت مقتول و در غیاب همسر اولش به خانه او رفت, مرد جوان را که در حال خواب و بیداری بوده با تیشه ای از پشت سر هدف قرار داد و به او حمله کرد. وی پس از این که مطمئن شده شوهرش مرده بلافاصله خانه را ترک کرده است.»

 

......اطلاع رسانی

* به اطلاع نابینایان کشور میرساند: سفر زیارتی مشهد مقدس در تاریخ 5 خرداد ماه 97 برگزار میشود. هزینه سفر برای فرد نابینا به مبلغ 110 هزار تومان و همراه 200 هزار تومان است. مهلت ثبت نام تا تاریخ 18 اردیبهشت ماه است. شماره تماس: 09121333790-09120242139 آقای مرشدی.

* به اطلاع کلیه نابینایان و کم بینایان استانهای خراسان رضوی و خراسان جنوبی میرساند: بخش نابینایان کتابخانه حاج ملا هادی سبزواری آماده ارائه خدماتی نظیر ارسال کتاب گویا و بریل و... به تمامی مناطق این استانها در سریعترین زمان ممکن و با کمترین هزینه است. برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید با شماره تلفنهای 09158726180-05144457420 تماس حاصل فرمایید.

* گلواژه: از رحمت خدا نا امید مباشید که جز کافر هیچ کس از رحمت خدا نا امید نیست. قرآن کریم, سوره یوسف, آیه ۸۷

 

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *