شناسه خبر: 13227 منتشر شده در مورخ: 1397/2/3 ساعت: 11:08 گروه: بهداشت و سلامت  
۶ علامت اگزما/ راهکارهای درمان اگزمای پوست

۶ علامت اگزما/ راهکارهای درمان اگزمای پوست

دبیر اجرایی کنگره قاره‌ای درماتولوژی با اشاره به اینکه ۲۰ درصد اگزماهای تماسی از نوع آلرژیک و ۸۰ درصد از نوع تحریکی است،‌ گفت: درمان این بیماری علاوه بر پیشگیری بستگی به وسعت و انتشار آن دارد که پزشک داروی تزریقی، خوراکی یا مالیدنی تجویز می‌کند.

به گزارش ایران سپید به نقل از تسنیم دکتر منصور نصیری کاشانی در آستانه برگزاری کنگره قاره‌ای درماتولوژی اظهار داشت: این کنگره 5 تا 7 اردیبهشت در سالن همایش‌های صدا و سیما به همت مرکز آموزش و پژوهش بیماری‌های پوست و جذام دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار می‌شود.نصیری کاشانی با اشاره به اینکه بیماری اگزما یکی از موارد مورد بحث در این کنگره است، اظهار داشت: اگزما شایع‌ترین بیماری پوستی بوده که افراد به دلیل آن به پزشکان و متخصصان پوست مراجعه می‌کنند و درواقع این مشکل نوعی حساسیت پوستی بوده که به شکل التهاب، ضایعات خارش‌دار و قرمزی در نواحی که در تماس با ماده بیرونی است ایجاد می‌شود.وی با بیان اینکه شایع‌ترین اگزمای تماسی اگزمای تحریکی بوده که با تماس با آب،‌شوینده‌ها و ... ایجاد می‌شود، گفت: قرمزی، خارش، ترک، ضخیم شدن پوست و ایجاد دانه‌های ریز آبدار خارش‌دار از نشانه‌های این نوع اگزما است.دبیر اجرایی کنگره قاره‌ای درماتولوژی اضافه کرد: اگزما فرم‌های مختلفی داشته و به طور کلی 80 درصد اگزماهای تماسی از نوع تحریکی و 20 درصد اگزماهای تماسی از نوع آلرژیک است. نماهایی مشابه به یکدیگر داشته و افتراق این دو مشکل از یکدیگر سخت‌ است.نصیری کاشانی اضافه کرد: از هر 10نفر که با ماده تماسی که باعث ایجاد اگزما شده در ارتباط بوده یک نفر ممکن است دچار اگزمای تماسی از نوع آلرژیک بوده و بدن آن واکنش نشان دهد. همچنین پزشکان همیشه به طور دقیق موفق به افتراق و تشخیص این دو مورد نبوده و از طریق پچ تست این مساله را تشخیص می‌دهند.وی گفت: یکسری از موارد که سبب حساسیت می‌شوند طی 48 ساعت از طرقی به پوست چسبانده و واکنش پوست را ارزیابی می‌کنند تا از این طریق اگزمای آلرژیک را متوجه شوند.این متخصص پوست و مو با اشاره به اینکه در اگزمای مساله پیشگیری حائز اهمیت است گفت: فردی که اگزما دارد باید تماس خود را با موادی همچون شوینده‌ها، گردو خاک و ... کاهش دهد و از این مواد دوری کند. درمان این بیماری نیز علاوه بر پیشگیری بسته به وسعت و انتشار آن دارد که پزشک داروی تزریقی، خوراکی یا مالیدنی تجویز می‌کند.دبیر اجرایی کنگره قاره‌ای درماتولوژی خاطرنشان کرد: در مواردی که بیماری اگزما محدود باشد اصولا از داروهای مالیدنی و زمانی که گسترده و وسیع باشد پزشک داروهای تزریقی خوراکی تجویز می‌کند. کنگره قاره‌ای درماتولوژی 5 تا 7 اردیبهشت در سالن همایش‌های صدا و سیما به همت مرکز آموزش و پژوهش بیماری‌های پوست و جذام دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار می‌شود. به گزارش مرکز آموزش پوست و جذام دانشگاه علوم پزشکی تهران، علاقمندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانند به سایت www.ccd2018.ir مراجعه کنند.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *