شناسه خبر: 13218 منتشر شده در مورخ: 1397/2/3 ساعت: 08:51 گروه: اخبار روزنامه ایران سپید  
روزنامه دوشنبه 3 اردیبهشت 1397

روزنامه دوشنبه 3 اردیبهشت 1397

حد خودتان را بدانید - امسال در خشکترین سال آبی کشور قرار داریم - درباره مزاج بلغمی یا سرد و تر چه میدانید؟ - گوش به زنگ - جانشینان احتمالی ونگر - کشف راز قتل مردی که با همسرش اختلاف داشت - اطلاعرسانی

روزنامه «ایران سپید»

دوشنبه 3 اردیبهشت 1397

6 شعبان 1439

23 آوریل 2018

سال بیست و دوم شماره 5835

صاحب امتیاز:

خبرگزاری جمهوری اسلامی      

مدیر مسئول: سهیل معینی

سامانه پیامکی: 3000465040

نشانی پستی: تهران- ص.پ. 158755388

تلفن: 84711371

شماره انتشارات: 5-88548892

وبسایت: www.iransepid.ir

پست الکترونیک: iransepid@icpi.ir

.........عناوین این شماره.......

حد خودتان را بدانید 2

امسال در خشکترین سال آبی کشور قرار داریم 4

درباره مزاج بلغمی یا سرد و تر چه میدانید؟ 6

گوش به زنگ 10

جانشینان احتمالی ونگر 14

کشف راز قتل مردی که با همسرش اختلاف داشت 16

اطلاعرسانی

* گلواژه: کسانى که ایمان آورده اند و ایمانشان را به شرک نیالوده اند، امنیت مال آنها است و آنها هدایت یافتگانند. قرآن کریم, سوره  انعام, آیه ۸۲

 

......سیاسی

* حد خودتان را بدانید. معاون اول رئیس جمهوری گفت: مدتی است القا میشود جمهوری اسلامی ایران در حال فروپاشی است. در حالی که مردم پای نظام ایستاده اند. کسی که هشت سال رئیس جمهوری این کشور بوده است و اکثر مشکلات امروز، نتیجه کار اوست, این قدر جسور شده که میگوید سیل میآید و زیر پای شما خالی میشود و انقلابی بزرگتر در حال وقوع است. وی افزود: شما با کشور چه کردید؟ منابع کشور را چگونه هزینه کردید؟ شما میخواهید سیل راه بیندازید. شما نظام را تهدید میکنید، به خودتان بیایید و حد خودتان را بدانید. ما پای نظام و رهبری ایستاده ایم. با وجود همه انتقادات با هم تا پای جان, پای نظام ایستاده ایم.

* محسن هاشمی, رئیس شورای شهر تهران در توییتی نسبت به اختلاف بر سر شهرداری در شورای شهر تهران هشدار داد. او در توییتر خود نوشت: دوره های ثبات و موفقیت شهرداری در زمانی بوده که بین مدیریت شهری و مدیریت نظام سیاسی تعامل خوبی وجود داشت. اگر مدیریت شهری بجای کار اجرایی و خدمت به محل نزاع سیاسی بدل شود، در وظایفش ناموفق و به پاشنه آشیل اصلاحطلبان تبدیل میشود. در گذشته نیز نتیجه چالش بر سر شهرداری، تولید احمدینژاد بود.

* سعید مرتضوی در شمال کشور بازداشت شد.

* سید حمیده زرآبادی, عضو فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی با تأکید بر این که برخورد نامتعارف مأمور نیروی انتظامی با یک زن از نظر هیچ کس مورد قبول نیست، گفت: ما در برخی روشهای ارشادی ایراد و اشکالهایی داریم که باید اصلاح کنیم.

* کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی در تماس تلفنی با مون جائه این، رئیس جمهوری کره جنوبی به او گفته است، به منظور اجتناب از سرنوشت "فاجعه باری" که دو رهبر عرب؛ یعنی صدام، دیکتاتور سابق عراق و معمر قذافی, دیکتاتور مخلوع لیبی به آن دچار شدند، دست از برنامه هسته ای کشیده است.

.....اجتماعی

* امسال در خشکترین سال آبی کشور قرار داریم. صادق ضیائیان، رئیس مرکز ملی خشکسالی درباره وضعیت آبی کشور بعد از بارندگیها میگوید: تا پایان فروردین امسال بارش کل کشور در سال آبی کنونی که از مهر ماه آغاز شده ۱۱۲ میلیمتر بوده است که نسبت به دراز مدت حدود ۴۲ درصد کاهش و نسبت به سال گذشته حدود ۴۰ درصد کاهش داشتیم. اکنون با خشکترین سال تاریخ آبی کشور رقابت میکنیم.

* حسین ذو الفقاری، معاون امنیتی وزیر کشور گفت: اعزام زائران به صورت کاروانی یا شبه کاروانی یا کاروان خانوادگی میتواند در حل مشکلات, بویژه در اعزام و صدور روادید نیز مؤثر واقع شود که این مهم انجام میشود. با این حال حذف روادید بین ایران و عراق در ایام برگزاری مراسم اربعین حسینی از برنامه های مهم ستاد اربعین حسینی است که بطور جد پیگیر آن هستیم.

* سیف ا... ابوترابی، سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور گفت: طبق محاسبات اولیه در سال گذشته 174 هزار و 590 مورد طلاق به ثبت رسیده است و همچنین شمار ازدواجهای ثبت شده در سال گذشته 608هزار و 977 مورد است.

* مجید ملکشاهی، سرپرست اداره کل خدمات مددکاری کمیته امداد با اشاره به این که امسال ۱۷۸ هزار خانوار از چرخه حمایتی کمیته امداد خارج و ۱۲۰ هزار خانوار جدید تحت حمایت کمیته امداد قرار گرفته اند گفت: سال گذشته اگر درآمد خانوار با اجرای طرح اشتغالزایی به ۴۶۵ هزار تومان معادل نصفِ حد اقل حقوق و دستمزد میرسید، خانوار از چرخه حمایتی خارج میشد، اما در سال جاری این رقم به معادل حد اقل حقوق و دستمزد «۹۳۰ هزار تومان» افزایش یافته است.

* یک زن ژاپنی که با 117 سال سن به عنوان مسنترین فرد جهان شناخته میشد درگذشت. این زن ژاپنی که در 4 آگوست سال 1900 به دنیا آمده و دو جنگ جهانی را درک کرده بود، بیش از 160 فرزند و نواده داشت و ندیده هایش را نیز دیده بود.

........آموزشی

* درباره مزاج بلغمی یا سرد و تر چه میدانید؟ مزاج بلغمی یکی از مزاجهای چهار گانه در طب سنتی ایرانی است. افراد دارای این مزاج ویژگیهای خاصی داشته و نکات تغذیه ای خاصی را باید رعایت کنند. هر فردی ممکن است بخشی از ویژگیهای هر مزاجی را نشان دهد، از این رو مزاج یک فرد باید با استفاده از اجناس عشره یا معیارهای ده گانه و توسط متخصص طب سنتی تشخیص داده شود. اگر مزاج به طور غیر علمی تشخیص داده شود، نه تنها کمکی به برطرف کردن مشکل نمیکند، بلکه به تشدید علائم نیز منجر میشود. برخلاف تصور عموم، تشخیص مزاج کار آسانی نیست، بلکه مزاج یک فرد با گرفتن شرح حال کامل، بررسی دقیق موارد ده گانه و همچنین معاینه انجام میشود. مزاج «جبلی» یا اولیه، مزاجی است که فرد با آن متولد میشود و مزاج عارضی یا ثانویه به مزاجی اشاره دارد که در طی زندگی فرد شکل گرفته و ناشی از تأثیر عوامل مختلف محیطی و نوع غذای مصرفی فرد است. تشخیص درست مزاج، به تدوین برنامه مناسبی برای نوع تغذیه، خواب، ورزش و به طور کلی سبک زندگی فرد کمک میکند. «مزاج صحی» به مزاج در حالت سلامتی و «سوء مزاج»، به مزاج در حالت مرض و بیماری گفته میشود. اگر عملکرد فرد با مزاج موجود درست و بدون مشکل باشد، فرد در حالت مزاج صحی قرار دارد و اگر مزاج عارضی فرد منجر به مشکل شود، فرد در حالت مرضی و بیماری قرار میگیرد. برخلاف تصور عموم، هیچ یک از مزاجها بد نبوده و با رعایت برخی نکات، میتوان با رعایت تدابیر، در صحت و سلامتی زندگی کرد. افراد با مزاج سرد و تر که به اشتباه بلغمی نیز خوانده میشوند، دارای پوست روشن، صورت گرد و پوست سرد بوده و نسبتاً چاق هستند. در برخی موارد به دلیل افزایش رطوبات بدن، دارای چینخوردگیها و افتادگیها در برخی نقاط مانند اطراف چشمهایشان هستند. گوشت بدن این افراد نرم بوده و عطش کمتری به آب دارند. آب دهان این افراد معمولاً زیاد بوده و نسبتاً تنبل هستند، زود خسته شده و کارهایشان را با آرامش انجام میدهند. افراد با مزاج سرد و تر برای انجام کارهایی که باید سریع انجام شوند، مناسب نیستند. همچنین این افراد دیر عصبانی شده و آرام و با تن صدای پایین صحبت میکنند، حوصله شان زود سر میرود و در انجام کارهای گروهی عقب مانده و آخر از همه کار را به اتمام میرسانند. افراد با مزاج سرد و تر حافظه ضعیفی دارند. این افراد معمولاً در به خاطر سپردن مطالب مشکل دارند و فراموشکار هستند. افراد بلغمی مزاج نیز چون سایر مزاجها با رعایت برخی نکات، میتوانند تن سالمی داشته باشند. این افراد باید غذاهای سرد مانند لبنیات، مرکبات، هندوانه، اسفناج و کاهو را به میزان کمتر و با مسهل مصرف کنند، زود خوابیده و زود از خواب بیدار شوند. همچنین باید از خوابیدن طی روز اجتناب کنند. در مورد خوردن و آشامیدن، از نوشیدن آب نیم ساعت قبل و دو ساعت بعد از غذا و حین غذا پرهیز کنند. انجام ورزش به طور منظم مانند پیاده روی با سرعت متوسط از جمله مواردی است که افراد سرد و تر باید به آن توجه کنند. استفاده از گوشت گوسفند، مرغ محلی، سیب، به، گلابی، طالبی و نارگیل به این افراد توصیه شده و استفاده از ادویه هایی مانند هل، دارچین، زنجبیل و زعفران در غذاها توسط این افراد بلامانع است. به‌علت ضعیف بودن دستگاه گوارش این افراد، توصیه میشود غذا را خوب جویده و حجم غذا و وعده های غذاییشان را کاهش دهند و از مغزها و کشمشها به‌عنوان میان وعده استفاده کنند.

* موز سفید کننده دندان: پوست موز حاوی سیتریک اسید است که به کم کردن اثر زردی روی دندانهای شما کمک کرده و آنها را به درخشندگی مروارید میکند. هر موقع به سفید کردن دندانهایتان نیاز داشتید, این عمل ساده را انجام دهید:     قسمت داخلی پوست موز تازه را برای چند دقیقه به دندانها بمالید. - بعد از این کار، مسواک بزنید تا باقیمانده پوست موز از دندانتان پاک شود. - این عمل را روزی یک بار به مدت یک هفته انجام دهید.

.......گوش به زنگ

* از اواخر سال گذشته, ستون گوش به زنگ را با موضوع مدیریت بحران آغاز کردیم و مبنای مطالب را حول سه محور آموزش, امداد و نجات و همین طور توانبخشی در زمان وقوع بلایایی مثل زلزله متمرکز کردیم. نخستین محور مطالب «آموزش» را با نکاتی که خانم مرجان مشکلگشا, کارشناس و مربی آموزش مدیریت بحران از سازمان جمعیت هلال احمر  ارائه کرد, آغاز کردیم و موارد را تا توضیحات این کارشناس درباره کیف نجات منتشر کردیم. آن چه در شماره های گذشته ارائه شد, موارد مربوط به پیش از وقوع زلزله بود؛ اما در حین وقوع زلزله چه باید کرد؟ «هنگام وقوع زلزله, اگر در خانه هستید, به هیچ وجه خانه را ترک نکنید. البته بر این نکته تأکید میشود که اگر در طبقه اول یک ساختمان زندگی میکنید, بلافاصله ساختمان را ترک کنید, اما به این شرط که در اطراف مجتمع یا ساختمان شما, ساختمانهای مرتفع نباشد. در واقع این اصل درباره شهری مثل تهران صدق نمیکند. متأسفانه خیلی از مواردی که در این زمینه مطرح میشود, جنبه کلی گویی دارد و از مصادیق خبری نیست. در کلی گویی تمام اصول درست است, اما در مصادیق داستان فرق میکند. این درست که حین وقوع زلزله, اگر در طبقه اول ساختمان هستید, بلافاصله آنجا را ترک کنید, اما وقتی وارد کوچه یا خیابان شدید, معلوم است ساختمان بلند رو بروی ساختمان شما روی سرتان آوار میشود. بنا بر قاعده, باید از اشیا و ساختمانها به اندازه یک و نیم برابر طول آنها و اساساً هر چیزی که امکان افتادن یا فرو ریختنش است, فاصله بگیرید. خب به نظر شما کدام نقطه از شهری مثل تهران میتواند مصداق این قاعده باشد؟ باز با تأسف میگویم که اساساً بسیاری از ما در بیان نکات و جملات, کاربردی حرف نمیزنیم. وقتی فلان اصل را بیان میکنیم, به این توجه نمیکنیم که اصل مد نظر ما در کدام کشور میتواند به بهترین شکل اجرا شود. بله در کشوری مثل هلند که غالباً ساختمانها در دو طبقه ساخته میشوند, این اصل میتواند مصداق پیدا کند چرا؟ برای این که شخص به محض خروج از ساختمان, تا چند متر با ساختمان بعدی فاصله دارد و میتواند در فضای وسیعی که اطراف ساختمان محل سکونتش است, مستقر شود. البته در شهرستانها و روستاهای ایران هم که اغلب ساختمانها تک طبقه یا دو طبقه هستند و حیاط یا فضای سبز بزرگی آنها را احاطه کرده هم این اصل مصداق دارد, اما در شهری مثل تهران اصلاً نمیتوان به این اصل استناد کرد. پس, به هیچ عنوان نباید به سراغ راه پله و آسانسور رفت. اصلاً در سوانحی مثل آتشسوزی و حوادثی مثل زلزله, استفاده از آسانسور ممنوع است. سعی کنید در جایی پناه بگیرید که نزدیکترین جا به شما باشد, نه بهترین جا. اصلاً زیر پنجره ها و کمدهای بلند قرار نگیرید و اتفاقاً از این مکانها فاصله داشته باشید! کنج دیوارهای داخلی قرار بگیرید! سمت ستونهای اصلی باشید! با دستتان سر و گردنتان را پوشش دهید و تماستان را با زمین زیاد کنید؛ یعنی چمباتمه بزنید و روی زمین بنشینید. نکته ای را لازم میدانم بیان کنم, اما قبل از آن برای روشن شدن مطلب, مثالی میزنم. وقتی بستنی چوبی میخورید, چوبش را از وسط به راحتی به دو نصف میکنید. حالا اگر بخواهید هر یک از آن دو نصف چوب را به دو نصف کوچکتر تکه کنید, میبینید این بار سختتر میشکند. از بیان این مثال, به این نکته میخواهم برسم که اساساً سقفهای کم عرض, کمترین احتمال شکستن را دارند. برعکس, هرجا سقف وسیعتری دارد, احتمال شکستن بالاتر است. به همین علت توصیه میشود هنگام زلزله در زیر سقفهای کم عرض پناه بگیرید. اگر در اتاق خواب و روی تخت دراز کشیده اید, توصیه میشود هنگام زلزله دقیقاً همانجا باشید و به پهلو برگردید تا سطح تماستان کمتر شود و با بالشت, سر و گردن را پوشش دهید.» ادامه دارد

* گلواژه: خدا به سر منزل سعادت و سلامت میخواند و هر که را میخواهد به راه مستقیم هدایت میکند. قرآن, سوره یونس, آیه ۲۵

* خداوند بدین روشنی آیات خود را برای شما بیان کند، باشد که تفکر نموده و عقل خود به کار بندید. بقره, آیه ۲۱۹

........ورزشی

* جانشینان احتمالی ونگر: آرسنالیها برای 22 سال نیازی به پیگیری اخبار جا بجایی مربیان نداشتند. اما با اعلام کناره گیری آرسن ونگر، حالا آنها باید به دنبال یک مربی جدید باشند. تجربه منچستریونایتد نشان داده یک انتخاب بد، میتواند روی آینده تیم تأثیر منفی بگذارد. اما محتملترین گزینه ها چه کسانی هستند؟ دیگو سیمئونه: سیمئونه یکی از گزینه هایی است که به عنوان جانشین ونگر مطرح شده, اما نتایج خوب او در اتلتیکو و سبک کاملاً متفاوت بازی او، دو مشکل عمده در این راه است. توماس توخل: بسیاری این مربی 44 ساله آلمانی را یکی از بهترین مربیان حال حاضر فوتبال آلمان میدانند. هرچند او در طول دوران مربیگریش، تنها یک جام حذفی آلمان با بروسیا دورتموند را فتح کرده است. مکس آلگری: آلگری 50 ساله که از سال 2014 هدایت یوونتوس را بر عهده دارد، با این تیم سه قهرمانی در سری آ به دست آورد. به نظر نمیرسد مدیران یووه علاقه ای به از دست دادن او داشته باشند.

کارلو آنچلوتی: آنچلوتی باتجربه ترین گزینه پیش روی آرسنالیها است. یک مربی 58 ساله که در 4 لیگ مختلف به قهرمانی رسیده و با میلان و رئال، قهرمانی در چمپیونزلیگ را تجربه کرده است. آنتونیو کونته: هرچند او هنوز با چلسی قرارداد دارد، اما به نظر نمیرسد برای سومین فصل پیاپی، روی نیمکت آبیهای لندن بنشیند. البته سبک بازی تیمهای او نیز شاید خیلی به بازیکنان فعلی آرسنال نخورد. یواخیم لوو: این مربی 58 ساله با 12 سال حضور روی نیمکت تیم ملی آلمان، این تیم را به قدرت اول فوتبال دنیا تبدیل کرد و با این تیم فاتح جام جهانی 2014 برزیل شد. پاتریک ویرا: انتخاب کاپیتان سابق توپچیها به عنوان جانشین ونگر، میتواند هواداران این تیم را بسیار خوشحال کند. ویرا یکی از اولین خریدهای ونگر بعد از حضورش در آرسنال در سال 1996 بود و در 9 سال حضور در این تیم، به یکی از بزرگترین بازیکنان تاریخ این باشگاه بدل شد.

 

 

......حوادث

* کشف راز قتل مردی که با همسرش اختلاف داشت: کشف جسد مردی 40 ساله در جاده آتشگاه کرج در دستور کار کارآگاهان پلیس جنایی استان البرز قرار گرفت. نخستین تحقیقات نشان میداد جسد متعلق به مردی میانسال است که نیمی از بدنش با اسید سوخته و به قتل رسیده است. با توجه به این که در زمان کشف جسد هیچ گونه مدارک هویتی همراهش نبود تحقیقات برای شناسایی مقتول آغاز شد. در ادامه مشخص شد چند روز قبل زنی به کلانتری رفته و از ناپدید شدن شوهرش خبر داده است. پس از دعوت از این خانواده, آنها بلافاصله هویت مقتول را شناسایی کردند. بدین ترتیب همسر، پسر و دختر مقتول خواهان رسیدگی به پرونده و دستگیری عاملان جنایت شدند. در بررسیهای بیشتر مشخص شد تلفن همراه مقتول آخرین بار در خانه اش فعال بوده است. بنا بر این مأموران به تحقیقات غیر محسوس از محل سکونت مقتول پرداخته و دریافتند رابطه مقتول با همسرش خوب نبوده و زن میانسال چند ماه قبل حتی چند روزی خانه را به حالت قهر ترک کرده بود. در ادامه مشخص شد زن میانسال در این مدت بدون اطلاع دخترش همراه داماد خود به شمال کشور رفته بود. با توجه به اطلاعات به‌دست آمده با هماهنگی قضایی, بازجویی از خانواده مقتول آغاز شد, اما همه اعضای خانواده منکر هر گونه اطلاع از قتل شدند. اما تناقضات بسیاری در اظهارات آنها وجود داشت. در ادامه تحقیقات, سر انجام دختر مقتول لب به اعتراف گشود و به کارآگاهان گفت: پدر و مادرم با هم اختلاف داشتند. شوهرم نیز همیشه از مادرم طرفداری میکرد تا این که یک روز مادرم گفت دیگر نمیتواند پدرم را تحمل کند و با همدستی شوهرم نقشه قتل پدر را طراحی کردند. آنها مقدار زیادی قرص خواب و اسید خریدند. اواخر دی بود, ساعت حدود 10 شب قرصها را داخل آب میوه ریخته و به پدرم دادند. بعد از این که خوابید, شوهرم او را سوار بر خودرو کرده و از خانه بیرون رفت. بعد از یک ساعت برگشت و گفت کار را تمام کرده و برای این که کسی شک نکند, فردای آن روز ناپدید شدن او را اعلام کردند. با توجه به اعترافات دختر مقتول همسر و داماد وی بازداشت شدند و در بازجوییها به همدستی در قتل مرد میانسال اعتراف کردند. با توجه به اعترافات متهمان, با حضور بازپرس پرونده بازسازی صحنه قتل انجام شد و در پایان متهمان به اتهام مشارکت در قتل عمدی با قرار بازداشت موقت روانه زندان شدند.

* تزریق خون اشتباه، زن بیمار را به کام مرگ کشاند: روز 19 فروردین زن 44 ساله با پای خود به بیمارستان رفت و غیر از درد کمر هیچ مشکل دیگری نداشت، اما اشتباه کادر پزشکی هنگام عمل جراحی مرگ وی را رقم زد. بر اساس اطلاعات و محتویات پرونده پزشکی این بیمار، وی هنگام عمل جراحی به تزریق خون نیاز پیدا کرد, اما به اشتباه خون غیر هم گروه به وی تزریق شد و بر اثر این اتفاق ناگهان حال زن میانسال دگرگون شد. همین موضوع باعث شد بیمار دچار خونریزی شدید شده و ساعتی بعد دچار ایست قلبی شود و تلاش پزشکان برای نجات وی بی‌نتیجه ماند. با اعلام موضوع به خانواده این زن، همسرش با انتخاب وکیل و مراجعه به دادسرای شهرستان ساری, از کادر پزشکی بیمارستان به اتهام قصور پزشکی منجر به فوت شکایت کرد و با دستور مقام قضایی، جسد برای تعیین علت اصلی مرگ و تحقیقات بیشتر در اختیار پزشکی قانونی قرار گرفت. در حال حاضر تحقیقات از سوی کلانتری آغاز شده است.

* مرگ دلخراش دختر نوجوان مشهدی در حمام: عصر پنجشنبه گذشته، دختر نوجوانی برای استحمام، وارد حمام منزل مسکونی شد, اما خانواده وی، زمانی فهمیدند حادثه ای برای دخترشان رخ داده است که دیگر دیر شده و این دختر بر اثر برق گرفتگی جان خود را از دست داده بود. با گزارش این ماجرا تحقیقات گسترده ای درباره چگونگی وقوع این حادثه دلخراش از سوی قاضی احمدینژاد آغاز شد. تحقیقات مقام قضایی بیانگر آن بود که اتصال سیم برق به لوله های فلزی داخل حمام، موجب بروز این حادثه شده و دختر 15 ساله در پی نقص سیستم برق رسانی جان باخته است.

......اطلاع رسانی

* انجمن علمی-فرهنگی دانشجویان و دانشآموختگان نابینای ایران برگزار مینماید. چهارمین کارگاه آموزشی یوگا خنده (خنده درمانی) روز پنجشنبه 6/2/97 ساعت 10:30 الی 12:30 در محل انجمن واقع در سیدخندان، خیابان خواجه عبد ا... انصاری، خیابان چگینی (بیستم)، کوچه جوانه، پلاک 3 برگزار میگردد. لذا جهت حضور در کارگاه, ثبت نام الزامی است. تلفن تماس: 22880088

* به اطلاع کلیه نابینایان و کمبینایان استانهای خراسان رضوی و خراسان جنوبی میرساند: بخش نابینایان کتابخانه حاج ملا هادی سبزواری آماده ارائه خدماتی نظیر ارسال کتاب گویا و بریل و... به تمامی مناطق این استانها در سریعترین زمان ممکن و با کمترین هزینه است. برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید با شماره تلفنهای 09158726180-  05144457420 تماس حاصل فرمایید.

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *