شناسه خبر: 13208 منتشر شده در مورخ: 1397/2/2 ساعت: 10:08 گروه: اجتماعی  
خدمات بهزیستی نیازمند کیفی سازی است

خدمات بهزیستی نیازمند کیفی سازی است

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: خدمات بهزیستی در حوزه های مختلف نیازمند کیفی سازی و نزدیک شدن به استانداردهای جهانی است و در این زمینه برنامه ریزی آینده نگرانه مدنظر قرار دارد.

به گزارش ایران سپید به نقل از مهر انوشیروان محسنی بندپی ظهر پنجشنبه در آئین تکریم و معارفه مدیرکل جدید و پیشین بهزیستی استان مرکزی در اراک اظهار داشت: سازمان بهزیستی در سیاست های جدید خود سه راهبرد برنامه های پیشگیرانه، ارایه خدمات استاندارد و کیفیت بخشی به خدمات و استفاده از ظرفیت های سازمان های مردم نهاد را براساس یافته های علمی و آینده پژوهی به عنوان یک اصل مد نظر قرار داده است.

وی افزود: در حوزه برنامه های پیشگیری، پیشگیری از بروز و شیوع آسیب های اجتماعی و معلولیت ها پیگیری می شود که در همین راستا تلاش داریم در پوشش غربالگری شنوایی و تنبلی چشم به استانداردهای جهانی برسیم.

رئیس سازمان بهزیستی کشور بیان داشت: با همین پوشش مداوم و با مداخله ای که به هنگام اقدامات تخصصی کاشت حلزون صورت گرفت در حقیقت ۲۰هزار نفر از ناشنوایی نجات یافتند. در رابطه با تنبلی چشم هم که یکی از مهمترین عوامل کم بینایی و نابینایی افراد زیر ۲۰سال است، پوشش کشوری به بالای ۸۰درصد رسیده است.

محسنی بند پی خاطر نشان کرد: در سال گذشته ۱۸۰ هزار زوج جوان در کشور از مشاوره غربالگری ژنتیک ازدواج با هدف جلوگیری از معلولیت ها بهره مند شدند و توانستیم با این مشاوره ها از معلول زایی جلوگیری کنیم.

براساس این گزارش وی در ادامه در مورد ارائه خدمات استاندارد و کیفیت بخشیدن به خدمات اظهار داشت: در این ارتباط توانمندسازی جامعه و جمعیت هدفی که تحت پوشش بهزیستی هستند مد نظر قرار دارد، در این راستا به نسبت افزایش یارانه این قشر، جامعه هدف تحت پوشش بهزیستی و نهادهای حمایتی افزایش یافت.

وی ادامه داد: قبل از سال ۹۶ به خانواده های یک نفره مبلغ ۵۳ هزار تومان، دو نفره ۶۱ هزار تومان و پنج نفره هم ۱۰۰ هزار تومان پرداخت می شد که در سال ۹۶ این دو مبلغ به ۱۴۸هزار تومان و ۴۶۰هزار تومان افزایش یافت. همچنین لایحه جامع حمایت از حقوق معلولین در مجلس تصویب شده و آماده اجرا است.

محسنی بندپی استفاده از ظرفیت سازمان های مردم نهاد را رویکرد سوم سیاست راهبردی سازمان بهزیستی کشور عنوان کرد و افزود: رسیدگی به آسیب های اجتماعی، رسیدگی به معضلات اجتماعی، رسیدگی به افراد آسیب دیده و... نگاه اجماع محور می طلبد که فعالیت نهادهای مردمی و موسسات نیکوکاری و خیرخواهانه در این زمینه بسیار اثربخش است.

به گزارش مهر، در این آیین از زحمات بهروز رفیعی، مدیر کل پیشین بهزیستی استان مرکزی تقدیر و زهرا امینی به عنوان مدیرکل جدید معرفی شد.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *