شناسه خبر: 13207 منتشر شده در مورخ: 1397/2/2 ساعت: 10:04 گروه: اجتماعی  
دانشی که باعث نشاط معلولان می‌شود

دانشی که باعث نشاط معلولان می‌شود

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی گفت: علیرغم پیشرفت‌ها و توانمندی‌های رشته گفتار درمانی طی سالیان گذشته، به نظر می‌رسد، گفتاردرمانی نیاز به توجه و حمایت بیشتر بیمه‌ها، سازمان‌های مرتبط و بخش خصوصی دارد.

به گزارش ایران سپید به نقل از تسنیم دکتر اکبر دارویی با تبریک روز گفتاردرمانی به جامعه گفتاردرمانی و توانبخشی اظهار داشت: گفتاردرمانی یکی از رشته‌های توانبخشی است که به پیشگیری و درمان غیردارویی مشکلات گفتار و زبان می‌پردازد.

دارویی با تاکید نقش گفتاردرمانی در ارزیابی و درمان اختلالات گفتار و زبان تصریح کرد: خدمات گفتاردرمانی به زندگی افراد دارای اختلال و معلولیت امید و نشاط می‌دهد. همکاران گفتاردرمان‌گر در سراسر کشور علیرغم برخی تنگناها و مشکلات برای پیشگیری، ارزیابی و درمان اختلالات گفتار و زبان دلسوزانه تلاش می‌کنند.

 عضو هیئت علمی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی با اشاره به اینکه اطلاع‌رسانی درباره گفتاردرمانی و اختلالات مرتبط مناسب نیست، افزود:  لازم است رسانه‌ها به موضوع گفتاردرمانی و معرفی بهتر خدمات گفتاردرمانی توجه کنند.  اطلاع رسانی دقیق درباره گفتاردرمانی داشته و ضمن افزایش آگاهی‌های عمومی، جامعه گفتاردرمانی را برای عملکرد بهتر و ارائه خدمات بیشتر یاری کنند.

دارویی گفت: تعرفه‌ها و عدم پوشش بیمه‌ای خدمات گفتاردرمانی مشکلاتی هستند که با رفع آنها بسیاری از موانع برطرف می‌شوند. امیدواریم مشکل پوشش بیمه‌ای خدمات گفتاردرمانی هر چه سریعتر با مساعدت و همکاری وزارت‌خانه‌های رفاه و بهداشت مرتفع شود.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی تصریح کرد: فارغ‌التحصیلان گفتاردرمانی با مشکل اشتغال مواجه هستند و لازم است در بخش دولتی و مراکز غیردولتی شرایط را برای استخدام گفتاردرمان‌گران فراهم کنند.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *