شناسه خبر: 13204 منتشر شده در مورخ: 1397/2/2 ساعت: 08:36 گروه: اخبار روزنامه ایران سپید  
روزنامه یکشنبه 2 اردیبهشت 1397

روزنامه یکشنبه 2 اردیبهشت 1397

قاریان نابینا آیه های نور را تلاوت میکنند - هر کس باید به وظیفه خود عمل کند - هر ایرانی، یک مراقب سلامت - وادی شعر (پروین اعتصامی) - برگزاری مسابقات گلبال و شطرنج قهرمانی کشور - در پیگیری پرونده قتل دختر 22 ساله معلوم شد او دختر پدرش نیست! - اطلاعرسانی

روزنامه «ایران سپید»

یکشنبه 2 اردیبهشت 1397

5 شعبان 1439

22 آوریل 2018

سال بیست و دوم شماره 5834

صاحب امتیاز:

خبرگزاری جمهوری اسلامی      

مدیر مسئول: سهیل معینی

سامانه پیامکی: 3000465040

نشانی پستی: تهران- ص.پ. 158755388

تلفن: 84711371

شماره انتشارات: 5-88548892

وبسایت: www.iransepid.ir

پست الکترونیک: iransepid@icpi.ir

ولادت با سعادت سید الساجدین, امام زین العابدین (ع) مبارک باد

.........عناوین این شماره.......

قاریان نابینا آیه های نور را تلاوت میکنند 2

هر کس باید به وظیفه خود عمل کند 6

اجتماعی

هر ایرانی، یک مراقب سلامت 9

وادی شعر (پروین اعتصامی) 11

برگزاری مسابقات گلبال و شطرنج قهرمانی کشور 14

در پیگیری پرونده قتل دختر 22 ساله معلوم شد او دختر پدرش نیست! 

اطلاعرسانی

 

.........ویژه

* قاریان نابینا آیه های نور را تلاوت میکنند: در آخرین روزهای فروردین ماه, مصلای امام خمینی (ره) غرق در شور و نور میشود. شوری که از دل قاریان و نوری که از کتاب رو برویشان میجوشد. وقتی که میخوانند جهان سراپا گوش میشود و هستی جان تازه به خود میگیرد. سی و پنجمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم در مصلای تهران برگزار میشود تا قاریان جهان اسلام گرد هم آیند و صوت شیوایشان را که از دلِ کتابی واحد بر میآید به رخ جهانیان بکشند. در میان این شور و نور, هستند کسانی که چشمانشان نابیناست, اما دلهایشان، به نور کتاب آسمانی همه مسلمین منور است. نابینایان هم در این مسابقات حضور یافتند تا قرآن را نه با چشم, بلکه با دل بخوانند. حافظان و قاریانی که با کمترین امکانات, این کلام وحی را در سینه محفوظ داشته و با صوت شیوایشان قرائت میکنند. حجت الاسلام و المسلمین علی محمدی، نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در نشست خبری سی و پنجمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم در خصوص این مسابقه الهی بیان کرد: «سی و پنجمین دوره مسابقات قرآن کریم و سومین دوره مسابقات بین المللی نابینایان جهان اسلام 30 فروردین تا 6 اردیبهشت در مصلای امام خمینی تهران برگزار میشود. این از افتخارات ماست که به برکت نظام جمهوری اسلامی این مسابقات قرآنی را در پنج دوره و با حضور نمایندگان 84 کشور در شهرهای تهران، قم و مشهد مقدس برگزار میکنیم.» محمدی با اشاره به شعار «یک کتاب یک امت» در این دوره از مسابقات  گفت: ۲۵۸ قاری و در مجموع ۳۷۰ نفر، میهمان ما هستند که همراه این شرکت کنندگان در مسابقات حضور خواهند داشت. از طرف جمهوری اسلامی ایران ۱۰ نماینده در دوره ها و بخشهای مختلفی همچون آقایان، بانوان، نابینایان، دانشجویان و طلاب علوم دینی شرکت میکنند. حجت الاسلام سید مصطفی حسینی، رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف در گفتگو با ایران سپید با اشاره به تعداد شرکت کنندگان نابینا در این دوره مسابقات قرآنی گفت: «در مجموع 31 شرکت کننده نابینا داریم که 18 نفر از آنها در بخش حفظ و 13 نفر هم در بخش قرائت حضور خواهند داشت. از تعداد کل شرکت کنندگان 112 نفر آسیایی، 35 نفر اروپایی، 103 نفر آفریقایی و 8 نفر هم امریکایی هستند که از 30 فروردین تا 6 اردیبهشت ماه در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) به رقابت میپردازند.» وی ادامه داد: «سومین دوره مسابقات بین المللی قرآنی نابینایان ویژه آقایان است و هنوز در بخش بانوان نابینا در این مسابقات تدابیر خاصی اتخاذ نشده است, اما امیدواریم در سالهای آینده این بخش را هم به مسابقات نابینایان بیفزاییم». سید محمدی، سرپرست امور فرهنگی سازمان بهزیستی کل کشور در پاسخ به سؤال خبرنگار ایران سپید در خصوص مسابقات جهانی نابینایان گفت: «قاریان و حافظان نابینا از ۲۳ کشور به ایران سفر میکنند. مصر، الجزایر، ترکیه، اندونزی، لبنان، هندوستان، فیلیپین، نیجریه و... از جمله کشورهایی هستند که نمایندگان نابینای خود را برای شرکت در این مسابقات اعزام کرده اند. از طریق این رسانه از همه شهروندان علاقه مند دعوت میکنم در این مسابقات که از ۳۱ فروردین ماه ساعت ۱۶ تا ۲۰ در مصلای امام خمینی (ره) برگزار میشود, حضور یابند و به‌صوت زیبا و دلنشین قاریان قرآن کریم گوش جان سپارند.» سید محمدی در ادامه صحبتهایش عنوان کرد: ششم اردیبهشت ماه همه قاریان و داوران به دیدار رهبر معظم انقلاب خواهند رفت و طبق هر سال منتخب نابینای مسابقات در حضور ایشان به تلاوت آیات ملکوتی قرآن میپردازد.
وی در پایان صحبتهایش گفت: «امیدرضا رحیمی از استان گیلان در رشته قرائت و محمدتقی کریمی فیضآبادی از استان گلستان در رشته حفظ نمایندگان نابینای ایران در این رقابت آسمانی هستند.» (جعفری)

......سیاسی

* هر کس باید به وظیفه خود عمل کند. دکتر روحانی در جلسه هم اندیشی مدیران ارشد دولت تدبیر و امید گفت: هر کس در هر پست دولتی و هر رده مدیریتی طبق قانون اساسی و وظیفه شرعی دارای توانمندی و قدرت بالا است و باید به وظیفه خود عمل کند و اگر میترسد و نمیتواند و از اخم این و آن هراس دارد، کنار برود.

* محمدرضا عارف, رئیس فراکسیون امید در یادداشتی در کانال تلگرامی خود با اظهار تأسف از برخورد مأموران گشت ارشاد با یک خانم, خواستار برخورد جدی وزارت کشور و نیروی انتظامی با خاطیان شد و تأکید کرد: حرمت و ارزش دختران سرزمین من نباید با اعمال سلیقه برخی افراد شکسته شود.

 * معصومه ابتکار, معاون رئیس جمهوری درباره دیدار روحانی، خاتمی، ناطق و جهانگیری گفت: این کار خیلی خوب است؛ امیدوارم استمرار پیدا کند و سبب همدلی و همگرایی بیشتر شود.

* ظریف, وزیر امور خارجه ایران در واکنش به خروج احتمالی ترامپ از برجام میگوید ما چندین گزینه آماده در اختیار داریم که یکی از آنها از سر گرفتن فعالیتهای هسته ای با سرعتی بسیار بیشتر خواهد بود.

* کیم جونگ اون, رهبر کره شمالی اعلام کرد که این کشور آزمایشهای هسته ای و موشکی را تعلیق و یک مرکز آزمایش هسته ای را در شمال این کشور تعطیل خواهد کرد.

* محمدمهدی عبدخدایی, دبیر کل جمعیت فدائیان اسلام گفت: با وجود نیروهای نخبه و دانشگاهی برای برنامه ریزی در زمینه های مختلف و بخصوص رسانه و شبکه های اجتماعی نیازی به حضور پیامرسانها و ابزارهای خارجی نیست. باید تلاش کنیم در استفاده از پیامرسانهای داخلی مستقل شویم.

* رئیس سابق سازمان اطلاعات نظامی رژیم صهیونیستی اعلام کرد که سامانه های ضد موشکی روسیه به زودی به سوریه تحویل داده میشوند و اگر روسیه بخواهد این کار را انجام دهد، اسرائیل آن را بمباران خواهد کرد.

.......اجتماعی

* وزارت حج و عمره عربستان اعلام کرد که صعود به کوه نور و غار حرا برای عمره گزاران ممنوع است. عبد العزیز الوزان، معاون امور عمره وزارت حج عربستان گفت: صعود عمره گزاران به کوه نور به دلیل برخی تخلفهای شرعی و حفظ سلامتی زائران و عمره گزاران از این پس ممنوع است.

* واعظ مهدوی، مدیر عامل صندوق بیمه روستاییان با اشاره به شرط سنی و پرداخت حق بیمه روستاییان و عشایر گفت: حد اقل نرخ حق بیمه برای کمترین سطوح درآمدی ۲۰ هزار تومان در ماه است. در این سطح درآمدی مستمری این افراد ۴۰۰ هزار تومان است. در صورتی که بیمه شده ۳۰ سال حق بیمه پرداخت کرده باشد میتواند بازنشسته شود. وی گفت: همچنین یکی دیگر از روشهای بازنشستگی این است که افراد میتوانند با ۱۵ سال سابقه و ۶۵ سال سن درخواست بازنشستگی دهند و از مزایای آن برخوردار شوند. حد اقل ۱۸ سال سن و حد اکثر ۵۰ سال سن شرایط آغاز پرداخت بیمه است.

......بهداشت و سلامت

* هر ایرانی، یک مراقب سلامت: وزیر بهداشت ضمن تأکید بر لزوم انجام تحرک کافی و تغذیه سالم گفت: تلاش وزارت بهداشت این است تا پایان سال ۹۸ همه ایرانیان یک مراقب سلامت داشته باشند, اما انتظار داریم که دانشآموزان و دانشجویان علاوه بر مراقبت از خود، سفیران سلامت باشند. دکتر هاشمی افزود: ۵۰ درصد از مردم ایران اضافه وزن دارند و دیابت و چاقی، دو مشکل عمده کشور است و بیشترین علت مرگ مردم، سکته های مغزی و قلبی است که ریشه آن به عدم رعایت سرانه مصرف شکر، روغن و نمک در ۳۰ سال گذشته بر میگردد. بین زنده بودن و زندگی کردن، تفاوت وجود دارد و مردم ایران حدود ۷۵ سال عمر میکنند که تقریباً ۶۰ سال از زندگی آنان با سلامت همراه است و ۱۵ سال دیگر را با معلولیت زندگی میکنند و بهتر است که انسان با مراقبت از سلامتی خود در دهه پایان عمر نیازمند دیگران نباشد.

* عادات تغذیه ای که اضطراب را کاهش میدهند: اضطراب یکی از شایعترین مشکلات سلامت روان است که با روان درمانی و مصرف دارو درمان میشود. برخی عادات تغذیه ای میتواند علائم اضطراب را بهبود دهد. از آن جمله: افزایش منیزیم غذا در بهبود سلامت قلب، تسکین علائم افسردگی، میگرن و اضطراب تأثیر دارد. سبزیجات برگی، بادام و آووکادواز منابع منیزیم هستند. همچنین شکلات تلخ حاوی آنتی اکسیدانهایی است که عملکرد مغز را بهبود میدهند. این خوراکی به طور چشمگیری سطح سروتونین را افزایش داده و میزان هورمونهای استرس را کاهش میدهد. داشتن برنامه غذایی منظم به خصوص در افراد مستعد افسردگی و اضطراب نیز حائز اهمیت است. بعلاوه انتظار طولانی مدت برای صرف وعده غذایی یا حذف وعده صبحانه به نامنظم شدن سطح قند خون منجر میشود که بروز احساسات شبه‌اضطرابی را به دنبال دارد. از طرفی مصرف مایعات برای تنظیم دمای بدن، حفظ عملکرد بدن و سطح انرژی لازم است.

 

.......وادی شعر

* رخشنده اعتصامی معروف به پروین اعتصامی در 25 اسفند 1285 خورشیدی برابر با 17 مارس 1907 میلادی در شهر تبریز به دنیا آمد. پدرش یوسف اعتصامی آشتیانی (اعتصام الملک) از رجال نامی و نویسندگان و مترجمان مشهور اواخر دوره قاجار بود و در آن زمان ماهنامه ادبی «بهار» را منتشر میکرد. مادرش اختر فتوحی فرزند میرزا عبد الحسین ملقب به مُقدّم العِداله و متخلص به "شوری" از واپسین شاعران دوره قاجار، اهل تبریز و آذربایجانی بود. وی تنها دختر خانواده بود و چهار برادر داشت. در سال 1290 و یک در حالی که کودکی بیش نبود با خانواده به تهران آمد. از این رو پروین از کودکی با مشروطه خواهان و چهره های فرهنگی آشنا شد و ادبیات را در کنار پدر و از استادانی چون دهخدا و ملک الشعرای بهار آموخت. در دوران کودکی، زبانهای فارسی و عربی را زیر نظر معلمان خصوصی در منزل آموخت. پایان نامه تحصیلی خود را از مدرسه آمریکایی تهران گرفت و در همانجا شروع به تدریس کرد. نوزده تیر ماه 1313 با پسر عموی پدرش فضل الله همایونفال ازدواج کرد. پیوند زناشویی وی با پسر عمویش که اخلاقی نظامی داشت و با روحیات شاعرانه پروین سازگار نبود, بیش از دو و نیم ماه دوام نداشت. وی پس از جدایی از همسر، مدتی کتابدار کتابخانه دانشسرای عالی بود. دیوان اشعار وی بالغ بر 2500 بیت است. وی در پانزدهم فروردین 1320 شمسی به علت ابتلا به حصبه درگذشت و در حرم فاطمه معصومه در قم در مقبره خانوادگی به خاک سپرده شد.

* شعری که بر روی سنگ مزارش نوشته شده: این که خاک سیهش بالین است, اختر چرخ ادب پروین است؛ گر چه جز تلخی از ایام ندید, هرچه خواهی سخنش شیرین است؛ صاحب آن همه گفتار امروز,   سائل فاتحه و یاسین است؛ دوستان بِه که ز وی یاد کنند,      دل بی دوست دلی غمگین است؛ خاک در دیده بسی جان فرساست, سنگ بر سینه بسی سنگین است؛ بیند این بستر و عبرت گیرد, هر که را چشم حقیقت بین است؛ هر که باشی و ز هر جا برسی, آخرین منزل هستی این است؛ آدمی هرچه توانگر باشد, چون بدین نقطه رسد مسکین است؛ اندر آنجا که قضا حمله کند, چاره تسلیم و ادب تمکین است؛ زادن و کشتن و پنهان کردن, دهر را رسم و ره دیرین است؛ خرم آن کس که در این محنتگاه, خاطری را سبب تسکین است.

* ای خوش از تن کوچ کردن، خانه در جان داشتن, روی مانند پری از خلق پنهان داشتن؛ همچو عیسی بی پر و بی بال بر گردون شدن, همچو ابراهیم در آتش گلستان داشتن؛ کشتی صبر اندرین دریا افکندن چو نوح, دیده و دل فارغ از آشوب طوفان داشتن؛ در هجوم ترکتازان و کمانداران عشق, سینه ای آماده بهر تیرباران داشتن؛ روشنی دادن دل تاریک را با نور علم, در دل شب، پرتو خورشید رخشان داشتن؛ همچو پاکان، گنج در کنج قناعت یافتن, مور قانع بودن و ملک سلیمان داشتن.

 

......ورزشی

* برگزاری مسابقات گلبال و شطرنج قهرمانی کشور: مسابقات قهرمانی کشور گلبال و شطرنج نابینایان در بخش بانوان، از روز دوشنبه سوم اردیبهشت در بابلسر استان مازندران آغاز خواهد شد. این رقابتها که انتخابی تیم ملی نیز محسوب میشود، روز هفتم اردیبهشت به پایان خواهد رسید. بعد از برگزاری مسابقات بانوان، افتتاحیه نوزدهمین دوره مسابقات شطرنج قهرمانی کشور آقایان و رقابتهای قهرمانی کشور گلبال مردان نیز از روز هفتم اردیبهشت در بابلسر آغاز خواهد شد و یازدهم اردیبهشت به پایان خواهد رسید. تیمهای شرکت کننده، میبایست معرفینامه رسمی به همراه داشته باشند.

* پرداخت حقوق ورزشکاران و مربیان دارای شانس مدال طلای بازیهای پارا آسیایی و پارالمپیک: کمیته ملی پارالمپیک، پس از تأمین منابع مالی از سوی سازمان برنامه و بودجه در پایان سال 96، اقدام به پرداخت حقوق ورزشکاران و مربیان با شانس کسب مدال طلا در رشته های ورزشی اعزامی به پارا آسیایی جاکارتا به فدراسیون ورزشهای جانبازان و نابینایان کرد. همچنین با توجه به حمایت از تأمین تجهیزات فنی رشته های اعزامی به  پارا آسیایی جاکارتا و پارالمپیک 2020 توکیو، منابع مالی مصوب در اختیار هر دو فدراسیون قرار گرفت.

* دروازه بان افسانه ای در سودای بازگشت: محمد الدعایه، دروازه بان اسطوره ای عربستان قصد دارد در ٤٦ سالگی به فوتبال حرفه ای بازگردد. یکی از رسانه های عربستانی اعلام کرد: محمد الدعایه, دروازه بان عربستان که ١٨١ بازی ملی در کارنامه دارد، در ٤٦ سالگی تمرینات خود برای بازگشت به فوتبال را شروع کرده است. این رسانه خبر از حضور الدعایه در جام جهانی روسیه را داده که بعید به نظر میرسد. مطمئناً مسئولان فوتبال عربستان چنین تصمیمی را نخواهند گرفت. الدعایه در رده ملی، قهرمانی جام جهانی زیر ١٧ سال، ٤ بار حضور در جام جهانی و قهرمانی مسابقات آسیایی را در کارنامه خود دارد.

......حوادث

* یک اتفاق عجیب: در پیگیری پرونده قتل دختر 22 ساله معلوم شد او دختر پدرش نیست! 20 دی ماه سال 91 زن میانسالی به پلیس آگاهی تهران رفت و از ناپدید شدن دخترش خبر داد. وی گفت: ظهر امروز دختر 22 ساله ام به نام یاسمن با ماشین شخصیش از خانه مان در فرمانیه بیرون رفت و قرار بود به کافی نت اطراف محل زندگیمان برود, اما دیگر برنگشت. این زن ادامه داد: ساعت 9 شب یک پیامک وحشتناک به دستم رسید. این پیامک با گوشی موبایل یاسمن ارسال شده بود که در آن نوشته بود دخترم ربوده شده است. آدمرباها در ازای آزادی دخترم 3 میلیارد تومان تراول چک 50 هزار تومانی خواسته بودند. به دنبال اطلاعاتی که زن میانسال به پلیس داد, تحقیقات پلیسی آغاز شد. مأموران در نخستین گام مشخصات خودروی تویوتا یاسمن را در اختیار تمامی واحدهای گشتی قرار دادند و از مادر دختر دانشجو خواستند در صورت تماس تلفنی آدمرباها ادعا کند در تلاش برای تهیه تراول چک است. پلیس همچنین به سراغ همکلاسیهای یاسمن رفت و به پرس و جو پرداخت. به این ترتیب مشخص شد دختر جوان آخرین بار با پسر 25 ساله ای به نام حمیدرضا که هم دانشکده ایش بود قرار ملاقات داشت. با افشای این ماجرا پسر جوان در کامرانیه جنوبی تهران ردیابی و نیمه شب 22 دی 91 بازداشت شد. پلیس در بازرسی خانه این پسر، مدارک شناسایی یاسمن را کشف کرد. وی در بازجوییها گفت: یک سال پیش در دانشکده با یاسمن آشنا شدم. روز 20 دی به بهانه انجام پروژه تحقیقاتی در فرمانیه با او قرار گذاشتم. من سوار ماشین یاسمن شدم و از او خواستم پیش از رفتن به کافی نت، مقابل یک آبمیوه فروشی در خیابان اندرزگو توقف کند. چون افسرده بودم پس از خریدن آب پرتقال، در یکی از لیوانها سم سیانور ریختم تا خودکشی کنم. اما آب میوه آغشته به سم را اشتباهی به یاسمن دادم. دختر جوان بلافاصله پس از نوشیدن آب پرتقال جان سپرد. من که به شدت ترسیده بودم جنازه اش را به سوهانک بردم و دفن کردم. چون میدانستم وضعیت مالی خانواده یاسمن خوب است, به فکر باجگیری افتادم. ماشین یاسمن را هم در مسیر بازگشت به خانه ام در یک کوچه خلوت رها کردم. پس از اعترافهای تکان دهنده پسر دانشجو, پلیس جنازه را در جاده سوهانک پیدا کرد. به این ترتیب حمیدرضا پای میز محاکمه ایستاد. در آن جلسه پدر و مادر یاسمن برای قاتل دخترشان حکم قصاص خواستند. حمیدرضا نیز منکر قتل عمدی شد و ادعا کرد یاسمن را دوست داشته و مرگ او یک اتفاق بوده است. در پایان جلسه هیئت قضایی حمیدرضا را به اعدام، شلاق و زندان محکوم کرد. اما در آن میان پزشکی قانونی در گزارشی عجیب اعلام کرد DNA به دست آمده از بقایای جنازه با DNA پدر و مادر وی مطابقت ندارد. به این ترتیب تحقیقات پزشکی قانونی وارد فاز جدیدی شد. در گزارش بعدی روشن شد DNA یاسمن با مادرش مطابقت داشته است. همین ماجرا موجب اختلافات گسترده بین پدر و مادر دختر قربانی و جدایی آنها از یکدیگر شد. با اعلام گزارش نهایی پزشکی قانونی, حکم قصاص شکست تا اولیای دم جدید شناسایی شوند. به این ترتیب پرونده بار دیگر برای رسیدگی به دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد. در جلسه رسیدگی به این پرونده مادر یاسمن که همراه سه پسرش در دادگاه حاضر شده بود برای حمیدرضا حکم قصاص خواست. سپس متهم در جایگاه ویژه ایستاد و گفت: باور کنید من قصد کشتن یاسمن را نداشتم. من برای خودکشی سم سیانور تهیه کرده بودم. آن را داخل آبمیوه ریختم. اما وقتی قصد داشتم سینی آبمیوه را از پنجره خودرو به یاسمن تعارف کنم لیوانها جا بجا شد و من متوجه این موضوع نشدم. یاسمن به محض این که آبمیوه را نوشید از طعم تلخ آن شکایت کرد. قبل از این که بتوانم به او بگویم باقی آبمیوه را نخورد, حال یاسمن بد شد و جان سپرد. وی در حالی که سرش را پایین انداخته بود گفت: میدانم مقصر قطعی مرگ دختر جوان من هستم, ولی باور کنید من انگیزه ای برای کشتن او نداشتم.

......اطلاع رسانی

* بدین وسیله به اطلاع اعضای محترم انجمن نابینایان ایران میرساند: اردوی سیاحتی تنکابن از تاریخ 23/2/97 لغایت 2/2/97 برگزار میشود. از علاقمندان خواهشمند است تا تاریخ 10/2/97 ضمن تماس با انجمن به شماره 61-22560060 نسبت به ثبت نام خود اقدام نمایند.

* به اطلاع میرساند: سفر زیارتی مشهد مقدس در تاریخ 22 اردیبهشت ماه 97 برگزار میشود. هزینه سفر برای فرد نابینا به مبلغ 90 هزار تومان و همراه 180 هزار تومان است. مهلت ثبت نام تا تاریخ 2 اردیبهشت ماه. شماره تماس: 09121333790-09120242139 مرشدی.

* به استحضار میرساند: نوبت اول مجمع عمومی عادی در تاریخ 8/2/97 در محل جامعه نابینایان استان یزد از ساعت 9 الی 11 برگزار میگردد و در صورت به حد نصاب نرسیدن این مجمع، دور دوم مجمع عمومی در تاریخ 23/2/97 از ساعت 16 الی 19 برگزار میگردد.

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *