شناسه خبر: 13192 منتشر شده در مورخ: 1397/1/29 ساعت: 14:17 گروه: دانش و فن آوری  
نگاهی به تغییرات در آخرین نسخه اپلیکیشن Be-My-Eyes

نگاهی به تغییرات در آخرین نسخه اپلیکیشن Be-My-Eyes

«چشمهای من باش» یا «Be-My-Eyes» را میتوان به عنوان اپلیکیشنی به حساب آورد که کارگشای بسیاری از نابینایان علاقمند به استقلال فردی است. اپلیکیشنی که با وجود راهگشا بودنش در انجام بسیاری از امور روزمره، هنوز آنطور که باید از سوی کاربران ایرانی مورد استقبال واقع نشده است.

به گزارش ایران سپید «چشمهای من باش» یا «Be-My-Eyes» را میتوان به عنوان اپلیکیشنی به حساب آورد که کارگشای بسیاری از نابینایان علاقمند به استقلال فردی است. اپلیکیشنی که با وجود راهگشا بودنش در انجام بسیاری از امور روزمره، هنوز آنطور که باید از سوی کاربران ایرانی مورد استقبال واقع نشده است. البته شاید نیاز به تغییر IP برای استفاده از اپلیکیشن هم در این رونق کمفروغ بیتأثیر نباشد. از زمان انتشار این اپلیکیشن برای IOS و پس از آن و در پی انتشار نسخه اندروید، در موردش در ایران سپید و سایر کانالها بسیار نوشتیم و قطعاً در مورد چند و چون کار با آن و امکاناتی که در اختیار کاربران میگذارد اطلاعات کاربران نابینا به حد کفایت رسیده است. گفتنی این که چند وقت پیش شنیده شد منوهای برنامه هم به دست «میثم امینی» از نابینایان ایرانی، به فارسی برگردانده شده و کاربران میتوانند از این برنامه با منوهای ترجمه شده به زبان فارسی هم استفاده کنند.

در نسخه آخر این برنامه، دو قابلیت تازه گنجانده شده که ممکن است برای برخی کاربران جالب باشد. قابلیت اول که در صفحه اصلی و با عنوان «specialized help» در اختیار کاربران نابینا قرار گرفته به نابینایان امکان میدهد بتوانند با کمپانیهایی که خدماتی به این گروه از کاربران ارائه میکنند تماس بگیرند و سؤالاتشان را در بستر ارتباط تصویری مطرح کنند. اولین شرکتی که حاضر به همکاری در این قسمت شده Microsoft است. این کمپانی طی سالهای طولانی بخشی را به شکل تخصصی به معلولین اختصاص داده و این گروه از کاربران را در زمینه دسترسپذیری محصولات شرکت راهنمایی میکند. با پیوند میز معلولین در Microsoft و اپلیکیشن Be-My-Eyes, نابینایان در صورت داشتن سؤال در مورد ویندوز یا Office میتوانند تماسی تصویری با این میز در Microsoft برقرار کنند و سؤال را مطرح کنند. پشتیبان کمپانی Microsoft هم قادر خواهد بود صفحه نمایشگر کاربر نابینا را مشاهده کند و در نتیجه کاربر نابینا میتواند پاسخ دقیقتری برای سؤال یا مشکلی که مطرح کرده دریافت کند.

«Stories»، نام بخش دیگری در اپلیکیشن Be-My-Eyes است که بیشتر با هدف ترویج برنامه و تشویق داوطلبان و جذب مخاطب تازه در صفحه اصلی گنجانده شده است. در این قسمت، کاربران میتوانند قصه آدمهایی را بخوانند که از این برنامه به عنوان کاربر نابینا استفاده کرده اند و اپلیکیشن در جایی مشکلی از آنها را حل کرده است. به علاوه داوطلبانی که در قالب این برنامه به نابینایان کمک میکنند هم میتوانند تجربه و احساسشان از کار با نابینایان و کمک به آنها در این بستر را از این طریق با سایر کاربران اپلیکیشن به اشتراک بگذارند.

تعداد نابینایانی که از این اپلیکیشن استفاده میکنند در حال حاضر رقمی معادل ۶۷ هزار نفر است و اعضای داوطلبش هم بالغ بر ۹۵۰ هزار نفر تخمین زده میشود.

امید هاشمی

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *