شناسه خبر: 13168 منتشر شده در مورخ: 1397/1/26 ساعت: 10:22 گروه: اجتماعی  
تهیه شیوه نامه تلفیقی در مهد‌های کودک

تهیه شیوه نامه تلفیقی در مهد‌های کودک

صفاری فرد با اشاره به آماده سازی معلولان از تلاش برای تهیه شیوه نامه تلفیقی در مهدکودک‌ها خبر داد.

به گزارش ایران سپید به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان افروز صفاری فرد مدیرکل توانمندسازی سازمان بهزیستی کشور در برنامه پرسشگر درباره چالش‌های تلفیق دانش‌آموزان با نیازهای ویژه با اشاره به اینکه افرادی که ضریب هوشی کمتر از 25 دارند به تعبیری ایزوله نامیده می شوند، اظهار کرد: به طور کلی یک میلیون و 400 هزار معلول تحت پوشش سازمان بهزیستی قرار دارند که از این تعداد، حدود 30 درصد یعنی 500 هزار نفر را معلولان ذهنی تشکیل می‌دهند.

وی ادامه داد: بخشی از معلولان ذهنی، افراد ایزوله هستند که نیازمند مراقبت های خصوصی هستند و تعدادشان حدود 150 تا 160 هزار نفر برآورد شده است و مراقبت از آنها یا در خانواده یا در مراکز توانبخشی بهزیستی انجام می‌شود.

افراد در بازه بهره هوشی 25 تا 50 تربیت پذیر هستند

مدیرکل توانمندسازی سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه افراد در بازه بهره هوشی 25 تا 50 تربیت پذیر هستند، تصریح کرد: به این افراد خدماتی مانند توانبخشی، آموزش، گفتار درمانی، کار درمانی داده می شود تا برای ورود به مدارس آموزش و پرورش استثنایی آماده شوند.

صفاری فرد با اشاره به اینکه افراد زیر 14 سال با ضریب هوشی کمتر از 70 را در مراکز پوشش می‌دهیم، گفت: اغلب خروجی‌های مراکز بهزیستی به آموزش و پرورش استثنایی توانمند هستند، چرا که روی مهارت‌های خودباوری و مهارت‌های ارتباطی آنها کار می شود.

مدیرکل توانمندسازی سازمان بهزیستی کشور با اشاره به اینکه بهزیستی معلولیت ها را براساس شدت آن، حمایت می کند، تصریح کرد: در سازمان بهزیستی مراکز حرفه آموزی و حمایت شغلی وجود دارد و از افراد تا زمانی که به توانمندی برسند حمایت می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه معلولان همچون افراد سالم نیازهای متفاوتی از قبیل آموزش و استفاده از امکانات اجتماعی دارند، بیان کرد: برای رفع این نیازها، سازمان های مربوطه باید متولی باشند و در واقع سازمان بهزیستی نقش هدایت گر در دریافت خدمات را دارد.

مدیرکل توانمندسازی سازمان بهزیستی کشور با اشاره به فعالیت کارشناسان پشتیبان گفت: برای بچه های معلول ذهنی بستری فراهم می کنیم تا با کمک کارشناسان پشتیبان بهزیستی بتوانند در مدارس عادی حضور یابند و خدمات توانبخشی مورد نیاز را دریافت کنند؛ همچنین در حال تهیه شیوه نامه طرح تلفیق در مهدهای کودک هستیم که می‌توان این کار را به رده های بالاتر تسری داد.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *