شناسه خبر: 13160 منتشر شده در مورخ: 1397/1/22 ساعت: 11:56 گروه: اقتصادی  
بر اساس قانون بیمه رایگان به چه افرادی پرداخت می شود؟

بر اساس قانون بیمه رایگان به چه افرادی پرداخت می شود؟

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، پرداخت حق بیمه افراد بی‌بضاعت از محل بودجه طرح تحول سلامت را مبنای اجرای طرح استحقاق درمان در سراسر کشور دانست.

به گزارش ایران سپید به نقل از خانه ملت، حیدرعلی عابدی در مورد انتشار خبری توسط معاون سازمان بیمه سلامت مبنی بر اجرای طرح استحقاق درماندر سراسر کشور گفت: پوشش بیمه بدین معناست که افرادی که تمایل دارند از خدمات آن بهره‌مند شوند حق بیمه خود را پرداخت کنند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: اگر سازمان بیمه‌ای افرادی را بدون داشتن منبع مالی تحت پوشش قرار بدهد نمی تواند به پرداخت هزینه‌ها بپردازد، بنابراین با این روش به افرادی که حق بیمه پرداخت می‌کنند ظلم کرده است.

وی تصریح کرد: هم‌اکنون بیمه‌ها تعداد زیادی از افراد را تحت پوشش قرار داده‌اند اما به دلیل اینکه حق بیمه دریافت نمی‌کنند نتوانسته‌اند بدهی‌های خود را پرداخت کرده و به تعهدات خود عمل کنند، بنابراین دفترچه بیمه افرادی که از بیش از بیست سال قبل اقدام به پرداخت حق بیمه کرده‌اند نیز فاقد اعتبار شده است.

عابدی یادآور شد: وظیفه سازمان بیمه این است که در قبال دریافت مبالغی که تعیین شده افراد را تحت پوشش قرار دهد، اما برای افرادی که نیاز به دریافت خدمات بیمه‌ای دارند و قادر به پرداخت حق بیمه خود نیستند نیز باید از سوی سازمان‌های حمایتی همچون سازمان بهزیستی یا کمیته امداد امام خمینی(ره) یا سازمان‌های مردم نهاد منبع مالی مشخص شود تا از طریق آن حق بیمه افراد بی‌بضاعت پرداخت شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم، اظهار کرد: اگر منابع مالی سازمان بیمه مشخص نباشد به این معنا که یا افراد یا کارفرمایان یا سازمان‌های حمایتی اقدام به پرداخت حق بیمه فرد تحت پوشش قرار گرفته نکنند، قطعا یک نوع کلاهبرداری صورت گرفته است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: قانون برنامه ششم توسعه بیمه را مکلف کرده تا بر اساس برگزاری آزمون وسع برنامه‌ریزی کرده و از محل بودجه طرح تحول سلامت، حق بیمه افراد بی‌بضاعت را پرداخت کند و حتی برگزاری این آزمون بدین معنا نیست که اگر فردیاستطاعت مالی برای پرداخت حق بیمه ندارد از دفترچه بیمه رایگان برخوردار شود بلکه باید منبع مالی پرداخت‌کننده حق بیمه این افراد مشخص شود.

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *