شناسه خبر: 13158 منتشر شده در مورخ: 1397/1/22 ساعت: 08:55 گروه: اخبار روزنامه ایران سپید  
روزنامه چهارشنبه 22 فروردین 1397

روزنامه چهارشنبه 22 فروردین 1397

بهره مندی معلولان از تسهیلات بلیط نیم بها - طرح بانک مرکزی برای تثبیت قیمت ارز - اجازه افزایش هزینه درمان مردم را نمیدهیم - پرداخت 60 تا 70 درصد شهریه به دانشجویان تحت پوشش بهزیستی - تلویزیون در نوروز ۹۷ بیش از ۸۳ درصد مخاطب داشت - اعلام شرایط مسابقات قهرمانی کشور دوچرخه سواری نابینایان - 6 کودک گمشده افغان در تهران پیدا شدند

روزنامه «ایران سپید»

چهارشنبه 22 فروردین 1397

24 رجب 1439

11 آوریل 2018

سال بیست و دوم شماره 5826

صاحب امتیاز:

خبرگزاری جمهوری اسلامی      

مدیر مسئول: سهیل معینی

سامانه پیامکی: 3000465040

نشانی پستی: تهران- ص.پ. 158755388

تلفن: 84711371

شماره انتشارات: 5-88548892

وبسایت: www.iransepid.ir

پست الکترونیک: iransepid@icpi.ir

.........عناوین این شماره.......

بهره مندی معلولان از تسهیلات بلیط نیمبها

طرح بانک مرکزی برای تثبیت قیمت ارز 5

اجازه افزایش هزینه درمان مردم را نمیدهیم 7

پرداخت 60 تا 70 درصد شهریه به دانشجویان تحت پوشش بهزیستی 9

تلویزیون در نوروز ۹۷ بیش از ۸۳ درصد مخاطب داشت 13

اعلام شرایط مسابقات قهرمانی کشور دوچرخه سواری نابینایان 15

6 کودک گمشده افغان در تهران پیدا شدند

 

.......ویژه

* بهره مندی معلولان از تسهیلات بلیط نیمبها: در راستای تحقق قانون جامع حمایت از حقوق معلولین و انعقاد تفاهمنامه همکاری بین سازمان بهزیستی کشور و شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران, معلولان میتوانند برای استفاده از خدمات شرکت هواپیمائی جمهوری اسلامی ایران از تسهیلات بلیط نیمبها  از طریق دسترسی الکترونیکی بهره مند گردند. تفاهمنامه همکاری در راستای توسعه دولت الکترونیک و با هدف تسهیل در رائه خدمات به افراد دارای معلولیت در راستای تحقق مواد 4 و 16 قانون جامع حمایت از حقوق معلولین فی مابین شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران "هما" و سازمان بهزیستی کشور منعقد شد. زمینه های همکاری در این تفاهمنامه تبادل نظر در خصوص فراهم نمودن تسهیلات قانونی جامعه هدف سازمان در قالب نرم افزارهای مورد استفاده از سوی سازمان و شرکت هما، ایجاد ارتباط و تبادل اطلاعات بر بستر شبکه ملی اطلاعات و مبتنی بر بستر امن و فراهم شدن شرایط مربوط به استعلام فوری و الکترونیکی دو طرف به منظور دسترسی به اطلاعات معلولین و بلیطهای صادره است. بر این اساس معلولان میتوانند برای استفاده از خدمات شرکت هواپیمائی جمهوری اسلامی ایران از تسهیلات بلیط نیمبها  از طریق دسترسی الکترونیکی بهره مند گردند. انعقاد این تفاهمنامه ضمن تسریع روند خرید بلیط، فرصتی برای افراد معلول فراهم میسازد تا از تردد غیر ضروری در فضاهای شهری اجتناب نمایند. بدون شک این اقدام که حاصل تقویت ارتباط بین بخشی سازمان هواپیمایی جمهوری اسلامی و سازمان بهزیستی کشور است, گامی مؤثر در مسیر اجرای قوانین مرتبط با معلولان از جمله کنوانسیون حقوق افراد دارای معلولیت است که مقوله دسترسی آسان افراد معلول به خدمات و تلفیق اجتماعی آنان را صراحتاً مورد تأکید قرار داده است. تحقق اهداف و چشم  اندازهای حقوق شهروندی و تسهیل دسترسی افراد معلول به امکانات مورد نیاز در زندگی نیز مستلزم همسویی هرچه بیشتر سایر دستگاه های اجرایی با سازمانهای متولی آموزش و توانبخشی معلولان و حرکت مجدانه این دستگاه ها در ایفای نقشها و مسئولیتهایی است که بر اساس قوانین حمایتی از حقوق معلولان بر عهده آنها نهاده شده است. بدیهی است ماحصل تمامی این تلاشها حضور مؤثر افراد معلول در جامعه و مشارکت فعال آنان در عرصه های اجتماعی مختلف خواهد بود.

* قنبرنژاد: معافیت معلولان از پیشپرداخت یک میلیون تومانی طرح ترافیک: قنبرنژاد، مسئول صدور مجوز آرم ترافیک سازمان حمل و نقل شهرداری تهران در خصوص پرداخت هزینه یک میلیون تومانی سهمیه بگیران گفت: «سهمیه بگیران خاص اعم از خبرنگاران، بیماران خاص، معلولان و جانبازان شامل این پرداختی نخواهد شد.» ایران سپید در روزهای آینده گزارش کاملی در خصوص این طرح، تعرفه های پرداختی و معافیتهای آن درج میکند.

 

........سیاسی

* طرح بانک مرکزی برای تثبیت قیمت ارز. سیف, رئیس کل بانک مرکزی روز سه شنبه  در جلسه علنی مجلس گفت: من پیشنهادی را با حضرت آقا مطرح کردم که یورو در مبادلات ارزی جایگزین دلار شود؛ چرا که دلار نقشی در مبادلات خارجی ما ندارد و ایشان هم از این موضوع استقبال کردند.

* محمود صادقی, نماینده مردم تهران در مجلس گفت: از رأی خود به روحانی پشیمان نیستم؛ اکنون زمان همبستگی ملی در برابر زیاده خواهیهای بیگانگان و وادار ساختن آنها به انجام تعهداتشان است.

* اعضای شورای شهر تهران با ۱۵ رأی موافق و ۵ مخالف و ۱ رأی سفید، با استعفای نجفی به عنوان شهردار تهران موافقت کردند و پرونده حضور نجفی در شهرداری بسته شد. حسینی مکارم, سرپرست شهرداری تهران شد.

* چند ماه پس از حادثه تلخ برخورد کشتی نفتکش ایرانی با یک کشتی فله بر چینی که به مرگ تمام سرنشینان آن منجر شد، سازمان بنادر و دریانوردی ابراز امیدواری کرد که علل این حادثه در هفته های ابتدایی اردیبهشت ماه امسال به جمعبندی نهایی برسد. بر اساس اعلام این سازمان, سومین جلسه کمیته بررسی علل سانحه سانچی هفته اول اردیبهشت ماه در چین برگزار خواهد شد.

* بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در مراسم امضای توافقنامه ای در زمینه توسعه شهر سدروت در نزدیکی مرز نوار غزه گفت: ما اصل ساده و واضحی داریم و همواره بر آن تأکید میکنیم و آن این است که هر کس بخواهد به ما حمله کند, ما از قبل به آن حمله میکنیم. این در حالی است که بنا بر برخی گزارشها، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در اواخر ماه مارس به امارات سفر و با ولیعهد و مقامات این کشور دیدار کرده است.

* رئیس شورای عالی سیاسی یمن سال 2018 را سال موشک باران عربستان و سال قاطعیت در برابر ائتلاف متجاوز سعودی نامید.

......بهداشت و سلامت

* سخنگوی وزارت بهداشت در مورد هزینه های کمرشکن سلامت گفت: هزینه کمرشکن زمانی ایجاد میشود که خانواری ۴۰ درصد هزینه های غیر خوراکی را خرج سلامت کنند یا اگر کسی در یک سال ۲۵ درصد کل هزینه هایش را به سلامت اختصاص دهد، در آن سال دچار هزینه کمرشکن شده است؛ اما این به آن معنا نیست که فقیر شده است. بنا بر این هزینه فقرزا فرد را فقیر میکند، اما هزینه کمرشکن فرد را دچار سختی میکند. حریرچی با بیان این که طبق آمار ۹۱.۸ درصد کل افرادی که دچار هزینه های کمرشکن میشوند جزو ۲۰ درصد درآمدی پایین جامعه هستند، گفت: شش درصد از آنها در ۲۰ درصد پایینتر از متوسط قرار دارند و جمعاً ۶۰ درصد بقیه جامعه، ۲.۲ درصد نیز دچار هزینه های فقرزا میشوند. یکی از مشکلات ما در زایمان طبیعی و سزارین این است که افراد به مراکزی مراجعه میکنند که از نظر مالی در وسعشان نیست. باید توجه کرد که جلوگیری از هزینه های فقرزا وظیفه دولت، بیمه ها و وزارت بهداشت است، اما برای جلوگیری از هزینه های کمرشکن در اقشار بالا، بیشتر نیاز به تغییر رفتار وجود دارد.

دکتر حریرچی در خصوص مهمترین برنامه وزارت بهداشت در سال ۹۷ گفت: مهمترین اقدام ما حفاظت از دستاوردهای طرح تحول سلامت است و طبق گفته وزیر بهداشت, مردم مطمئن باشند تا زمانی که هستیم اجازه افزایش هزینه بهداشتی و درمانی مردم را نمیدهیم.

* طرح آگاهی دختران از رفتارهای پرخطر: مشاور وزیر بهداشت در امور زنان از اجرای طرح افزایش آگاهی دختران نوجوان درباره رفتارهای پرخطر و تشکیل تیمهایی برای شناسایی نوجوانان در معرض خطر و پرخطر خبر داد. دکتر ساره محمدی گفت: یکی از برنامه های ما افزایش آگاهی دختران نوجوان ۱۰ تا ۱۹ ساله است. در این طرح بیشتر بر آموزش دخترانی که رفتارهای پرخطر دارند یا در معرض آسیب هستند، تمرکز میکنیم. این گروه ها شناسایی میشوند و آموزشهایی از طریق افراد همسان به آنها ارائه میشود.

.......پیگیری

* پرداخت 60 تا 70 درصد شهریه به دانشجویان تحت پوشش بهزیستی: چندی است دانشجویان دارای معلولیت برای انتخاب واحدهای جدید دچار مشکل شدند و دانشگاه ها از ثبت نام آنها در ترم جدید سرباز میزنند. پیگیر این موضوع که شدیم, دریافتیم بیشتر این مشکلات برای دانشجویان دانشگاه آزاد رخ داده است و علت هم عدم پرداخت شهریه از سوی سازمان بهزیستی است. به همین جهت با مسئول شورای فرهنگی بهزیستی استان تهران به گفتگو پرداختیم. شجاع کرمی در خصوص روند ثبت اطلاعات دانشجویان تحت پوشش سازمان بهزیستی بیان میکند: «مددجویان سازمان بهزیستی با توجه به کد ملی که دارند در سامانه پیمنت سازمان ثبت میشوند و مددجویانی که میخواهند در دانشگاه ثبت نام کنند, باید مدارکشان را در سامانه ای دیگر به نام سامانه دانشجویی ثبت کنند. دانشجویان باید جهت فعال شدن نام کاربری و کلمه عبور در این سامانه دانشجویی با در دست داشتن مدارک هویتی و دانشگاهی خود به کارشناس مربوطه مراجعه نمایند.
پس از ثبت اطلاعات مقطع تحصیلی در سامانه دانشجویان توسط کارشناس، امکان ورود به سامانه برای دانشجویان مهیا میشود. دانشجویانی که در دانشگاه های به غیر از دانشگاه آزاد اسلامی مشغول تحصیل هستند باید فیش واریزی و برگه انتخاب واحدشان را به اداره بهزیستی تحویل دهند و شهریه پرداختی را دریافت نمایند, اما دانشجویان دانشگاه آزاد دیگر نیازی به این کار ندارند؛ چرا که سازمان بهزیستی با استفاده از سامانه دانشجویی هزینه تحصیل آنها را به صورت مستقیم به دانشگاه واریز میکند. بعد از جمعآوری اطلاعات دانشجویان اعتبارات آن برآورد شده و دولت با توجه به تخصیص اعتبارات, بودجه مورد نیاز را  پرداخت میکند. برای غیر دانشگاه آزاد سازمان بهزیستی بین 60 تا 70 درصد از هزینه شهریه را پرداخت میکند و دانشجویان دانشگاه آزاد با توجه به تفاهمنامه ای که منعقد شده است, تا مقطع کارشناسی ارشد رایگان تحصیل میکنند. در مقطع دکترا نیز به علت کمبود بودجه, سازمان برای دانشجویان کمک شهریه پرداخت میکند که سقف آن 4 میلیون تومان است.» وی می افزاید: «چالشی که ما اکنون با آن دست و پنجه نرم میکنیم, تأخیر در پرداختی شهریه به دانشگاه آزاد است؛ چرا که تخصیص اول باید از دولت به سازمان تعلق گیرد و بعد بهزیستی با توجه به تعداد دانشجویانش در دانشگاه های سراسر کشور آن را تقسیم و شهریه ها را پرداخت کند و این مستلزم صرف زمان بیشتری خواهد بود. در این حین برخی دانشگاه ها به خاطر دیرکرد در پرداخت شهریه مشکلاتی را برای دانشجویانشان ایجاد میکنند. اما باز هم اگر دانشگاهی از ثبت نام مددجویان در آن واحد جلوگیری کند, با نامه نگاری سعی میکنیم مشکل را تا پرداخت کامل شهریه دانشجویان حل نماییم.» در مورد آن گروه از دانشجویان هم که در شهرهای غیر از شهری که در آن پرونده دارند به تحصیل مشغول هستند باید بگویم: «شیوه نامه ای که برای این منظور پیشبینی شده است و با توجه به  اطلاعات ثبت شده در سامانه دانشجویی بهزیستی کل کشور ادارات بهزیستی هر استان باید دانشجویان آن شهر را تحت پوشش پرداخت شهریه قرار دهند. به عنوان مثال اگر مددجویی در استان تهران پرونده دارد, اما دانشگاه تبریز درس میخواند, بهزیستی تبریز باید شهریه را از بودجه این استان پرداخت کند. چرا که شهریه مطابق تعداد دانشجویان به هر شهر تخصیص پیدا میکند, نه به تعداد مددجویان آن. در حال حاضر استان تهران بیش از دو هزار و 400 نفر دانشجو دارد که به صورت مستقیم یا غیر مستقیم شهریه های آنها را پرداخت میکند.» کرمی در پایان صحبتهایش در پاسخ به سؤالی پیرامون اتمام زمان تفاهمنامه که تا پایان سال 96 منعقد شده است, میگوید: «همکاری میان این دو بخش قابل قبول بوده است و البته برای سالهای بعد هم ادامه پیدا میکند.» (جعفری)

 

.......جعبه جادو

* تلویزیون در نوروز ۹۷ بیش از ۸۳ درصد مخاطب داشت: طبق نظر سنجی مرکز تحقیقات و افکار سنجی صدا و سیما در هفته اول نوروز 97 از افراد بالای 12 سال تهران و 32 شهر دارای مرکز صدا و سیما پر مخاطبترین برنامه های نوروز 97 مشخص شدند.

در میان برنامه های تحویل سال صدا و سیما, برنامه بهار نارنج به تهیه کنندگی احسان علیخانی با 43.1 درصد مخاطب و 85.8 درصد رضایت مخاطبان در رتبه نخست قرار گرفت. ویژه برنامه تحویل سال دورهمی و یک یک در رتبه های بعدی قرار گرفتند. در میان مجریان شبکه های مختلف رسانه ملی, احسان علیخانی با جلب نظر 41 درصد از مخاطبان رسانه ملی عنوان بهترین مجری را به خود اختصاص داد. مهران مدیری برای دورهمی و علی ضیا برای یک یک عنوان دوم و سوم را از آن خود کردند. پایتخت 5 با قصه جذاب, بازیهای زیبای بازیگران و کارگردانی خوبش باز هم خوش درخشید و با 75.7 درصد مخاطب و 92.4 رضایت مخاطبان, پر بیننده ترین سریال نوروز 97 شد. سریالهای دیوار به دیوار 2، کلاه قرمزی و تعطیلات رؤیایی در رتبه های بعدی قرار گرفتند. مردان آهنین که پس از سالها به قاب جادویی باز گشته بود, با 34.4 درصد مخاطب و 83.9 رضایت مخاطبان بهترین مسابقه نوروز 97 شد. مسابقه های کودک شو و دستپخت هم عنوان دوم و سوم را به خود اختصاص دادند. در ایام نوروز کمتر کسی بود که مهمان دورهمی مهران مدیری نشده باشد. این برنامه با 65.8 درصد مخاطب و 95 درصد رضایت مخاطبان عنوان, بهترین برنامه ترکیبی نوروز 97 را به خود اختصاص داد. میزان رضایت مخاطبان رسانه ملی از این رسانه در نوروز 97 بیش از 80 درصد بوده است.

* در نظرخواهی سایت خبرآنلاین نیز، سریال «پایتخت 5» به کارگردانی سیروس مقدم با کسب بیشترین آرا در رتبه اول قرار گرفت، مجموعه «کلاه قرمزی» ساخته ایرج طهماسب با اختلافی نسبتاً زیاد در جایگاه دوم این نظرخواهی ایستاد و سریال «هیئت مدیره» جایگاه سوم را به خود اختصاص داد.

.......ورزشی

* اعلام شرایط مسابقات قهرمانی کشور دوچرخه سواری نابینایان: فدراسیون نابینایان در نظر دارد مسابقات دوچرخه سواری دو نفره نابینایان قهرمانی کشور و انتخابی تیم ملی جهت اعزام به مسابقات پارا آسیایی جاکارتا را اواخر اردیبهشت ماه برگزار کند. بر همین اساس، شرایط برگزاری این رقابتها که بیش از پنج سال است تعطیل شده بود، به شرح زیر است: مسافت مسابقه 40 کیلومتر جاده خواهد بود. هر استان میتواند حد اکثر 5 ورزشکار، یک مربی و یک سرپرست اعزام کند. جلورانها در سه سال گذشته نباید عضویت در تیم ملی، حضور در تورنمنتهای بین المللی و مسابقات قهرمانی کشور را تجربه کرده باشند. [شایان توجه آن که، مقصود از جلورانها، دوچرخه سواران بینایی است که برای کمک به رکابزنان نابینا به عنوان فرد کمکی در مسابقات شرکت میکنند. در واقع نقش آنها، نقش یک دونده بینا در مسابقات دوهای سرعت و استقامت نابینایان است.] با توجه به یک سهمیه اختصاص داده شده، نفر اول هر استان در این مسابقات به اردوی تیم ملی دعوت خواهد شد.

* جریان عکس مسی در رختکن منچستر چیست: گرچه قرار نیست هیچ گاه لیونل مسی را در لباس شیاطین سرخ ببینیم، اما نشریه آرژانتینی اله با انتشار تصویری نشان داد که یک عکس بزرگ از لیونل مسی در رختکن تیم آکادمی منچستریونایتد در زمین تمرینی این تیم نصب شده است که دلیل جالبی نیز دارد. این تصویر مربوط به استادیوم آپتون پارک، ورزشگاه قدیمی باشگاه وستهام است. در گذشته، 2 تیم آرژانتین و کرواسی در این استادیوم در دیداری دوستانه به مصاف هم رفتند که آلبی سلسته با نتیجه 2-1 پیروز شد. در این تصویر، لیونل مسی در حال تمیز کردن کتانیهای خود است و غرض از نصب چنین عکسی، این است که باشگاه یونایتد به ستارگان جوان خود آموزش دهد حتی ستاره های بزرگ نیز باید با فروتنی، وظایف خود را انجام داده و حتی کتانیهای خود را نیز تمیز کنند.

 

.......حوادث

* 6 کودک گمشده افغان در تهران پیدا شدند: شامگاه 12 فروردین دو پسر و چهار دختر 4 تا 12 ساله دو خانواده افغان، شبانه و در غیاب خانواده هایشان با خودرویی سواری به تهران آمدند. خانواده ها که یک روز بعد متوجه ناپدید شدن فرزندانشان شدند, برای یافتن آنها روانه تهران شدند. مرد افغان که نگران سرنوشت 4 فرزند خود و دو دختر برادرش بود در مسیر پایتخت ماجرا را برای راننده خودرویی که سوار آن بود تعریف کرد. راننده نیز برای کمک به این خانواده با همکارانش تماس گرفت و راننده ای را که آنها را به تهران برده بود پیدا کرد. این راننده جوان نیز مدعی شد بچه ها را در خیابان افسریه تهران پیاده کرده و خبر دیگری از آنها ندارد. به این ترتیب موضوع در دستور کار تیم تحقیق قرار گرفت. با توجه به سن کم گمشدگان و حساسیت بالای موضوع، کارگروهی از پلیس اطلاعات و آگاهی استان سمنان و فرماندهی شهرستان گرمسار تشکیل شد و تصاویر بچه ها نیز به سراسر کشور ارسال شد. در حالی که کارآگاهان اداره یازده پلیس آگاهی تهران در حال تحقیق برای یافتن بچه های گمشده بودند, ظهر یکشنبه 5 کودک به همراه پسر 12 ساله در پارک شکوفه تهران پیدا شدند. بررسیها نشان داد محمد, پسر 12 ساله این خانواده به همراه سه خواهر و برادرش و دو دختر عمویش برای تکدیگری به تهران آمده و شبها را در پارک میخوابیدند. بر اساس تحقیقات انجام شده, پسر 12 ساله، سال گذشته نیز به همراه پسر داییش به تهران آمده و سابقه تکدیگری دارد. این پسر نوجوان توسط مأموران اورژانس اجتماعی تحویل خانواده اش شده بود.

* دستگیری معتاد قاتل پس از یک سال: عصر روز 30 آبان 95 قتل پسر جوانی در داخل اتاقک کارگاه آسفالت به پلیس گزارش شد. تیم تحقیق با حضور در محل جنایت با جسد دست و پا بسته جوان 29 ساله ای به نام «کیوان» رو برو شدند. در بررسیهای مقدماتی مشخص شد قاتل یکی از کارگران کارگاه بوده که پس از جنایت متواری شده است. به این ترتیب دستور بازداشت متهم 67 ساله صادر شد. تحقیقات برای دستگیری عامل این جنایت همچنان ادامه داشت تا این که با گذشت یک سال عامل قتل در کمپ ترک اعتیاد دستگیر شد و در برابر شواهد و مدارک مجبور به اعتراف شد. این مرد در بازجویی گفت: قصدم کشتن کسی نبود. «کیوان» موادم را دزدیده بود و فقط میخواستم مواد را از او بگیرم، ولی هر بار مسخره ام میکرد. کینه اش را به دل گرفته بودم و به فکر انتقام بودم. روز حادثه او را به کانکس کشاندم و بعد از جر و بحث شدید با هم درگیر شدیم و بعد دست و پایش را بستم. در فیلمهای خارجی دیده بودم که برای اعتراف گرفتن، افراد را از سقف آویزان میکنند، من هم همین کار را کردم و در حالی که دست و پایش را از پشت سر بسته بودم او را با طناب از سقف کانکس آویزان کردم تا اعتراف کند. او گفت مواد را به دو نفر از دوستانش داده است. من هم سراغ آنها رفتم, ولی گفتند کیوان دروغ گفته است. آن لحظه از دست کیوان خیلی عصبانی شده بودم. به کانکس برگشتم و با چوب به جانش افتادم که ناگهان متوجه شدم حالش بد شده؛ ولی من ضربه کاری و کشنده ای به او نزده بودم. چون حالش بد بود با تلفن همراه خودم با اورژانس تماس گرفتم و بعد از آن جا فرار کردم. در حالی که گوشی تلفن همراهم در کانکس جا مانده بود به یکی از دوستانم گفتم که به آنجا برود و گوشی را برایم بیاورد و ببیند کیوان در چه حالی است. او برگشت و گفت کیوان تکان نمیخورد و مرده است. متهم ادامه داد: بعد از شنیدن خبر مرگ «کیوان» از این شهر به آن شهر فرار میکردم. تا این که پس از یک سال به تهران برگشتم و دو ماه قبل در طرح جمعآوری معتادان دستگیر شدم. ما را برای ترک به کمپ فشافویه منتقل کردند. پس از چند روز با تعدادی از معتادان و کارتنخوابها دوست شدم. یک شب ماجرای این جنایت را برای دوستانم تعریف کردم. راستش نمیدانستم داستانهای شبانه ام برای کارتنخوابها کار دستم میدهد و موضوع قتل کیوان به گوش پلیس میرسد.

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *