شناسه خبر: 13152 منتشر شده در مورخ: 1397/1/21 ساعت: 10:10 گروه: اخبار روزنامه ایران سپید  
روزنامه سه شنبه 21 فروردین 1397

روزنامه سه شنبه 21 فروردین 1397

معافیت معلولان و بیماران خاص از پیش پرداخت یک میلیون تومانی طرح ترافیک - حرکت هسته ای ما کند نشده است - پرداخت وام ۱۵ میلیونی ازدواج - تدوین سند سلامت زنان - مروری بر اتفاقات موسیقی در سال ۹۶ «بخش اول» - برگزاری اردوی پایانی تیم ملی جودوی نابینایان - سرنوشت مبهم 6 دختر و پسر افغان از گرمسار تا تهران

روزنامه «ایران سپید»

سه شنبه 21 فروردین 1397

23 رجب 1439

10 آوریل 2018

سال بیست و دوم شماره 5825

صاحب امتیاز:

خبرگزاری جمهوری اسلامی      

مدیر مسئول: سهیل معینی

سامانه پیامکی: 3000465040

نشانی پستی: تهران- ص.پ. 158755388

تلفن: 84711371

شماره انتشارات: 5-88548892

وبسایت: www.iransepid.ir

پست الکترونیک: iransepid@icpi.ir

.........عناوین این شماره.......

معافیت معلولان و بیماران خاص از پیش پرداخت یک میلیون تومانی طرح ترافیک 3

حرکت هسته ای ما کند نشده است 7

پرداخت وام ۱۵ میلیونی ازدواج 9

تدوین سند سلامت زنان 11

مروری بر اتفاقات موسیقی در سال ۹۶ «بخش اول» 13

برگزاری اردوی پایانی تیم ملی جودوی نابینایان 17

سرنوشت مبهم 6 دختر و پسر افغان از گرمسار تا تهران

.......ویژه

* معافیت معلولان و بیماران خاص از پیش پرداخت یک میلیون تومانی طرح ترافیک: علی پیرحسینلو، مشاور اجتماعی معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران گفت: معلولان و بیماران خاص نباید برای ورود به محدوده طرح ترافیک یک میلیون تومان پرداخت کنند. بنا بر مطلبی که در خبرگزاری ایلنا با عنوان "اعتراض معلولان به نحوه پرداخت عوارض طرح ترافیک" مورخ ۱۶ فروردین منتشر شد, شهرداری تهران در ابلاغیه ای افراد دارای معلولیت را موظف کرده‌است برای دریافت مجوز ورود به طرح ترافیک حساب شهروندی خود را یک میلیون تومان شارژ کنند. شهرداری تهران در واکنش به این گزارش، مسأله مورد اعتراض را رد کرد و ابلاغیه مذکور را فقط بی دقتی در ارسال نامه عنوان کرد. مشاور اجتماعی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، ضمن رد ضرورت واریز یک میلیون تومانی به حساب شهروندی توسط معلولان برای ورود به طرح ترافیک گفت: در طرح ترافیک جدید که امسال اجرا میشود، برای افراد دارای معلولیت تسهیلات ویژه ای در نظر گرفته شده است. وی ادامه داد: در مصوبات سال 96 و قبلتر، امتیاز قانونی ویژه ای برای خودروی پلاک ژ یا همان پلاک ویلچر در نظر گرفته نشده بود، اما امسال شهرداری در مصوبه شورای شهر، بندی را گنجاند که بر اساس آن وسایل نقلیه با پلاک ویلچر قانوناً از پرداخت عوارض برای ورود به طرح ترافیک معاف هستند. علاوه بر اینها، برای خودروهای پلاک شخصی معلولان و بیماران خاص هم سهمیه ای با تخفیف ۹۰ درصد در نظر گرفته شده است و هزینه یک روز تردد آنها بسته به ساعات تردد (اوج یا غیر اوج) و داشتن یا نداشتن معاینه فنی برتر، از ۱۳۴۴ تومان تا ۳۶۰۰ تومان متغیر است. پیرحسینلو با اشاره به مصوبه شورای شهر در رابطه با طرح ترافیک بیماران خاص و افراد دارای معلولیت جسمی و حرکتی، ادامه داد: برای بقیه افرادی که مجوزهای سالیانه به آنها تعلق میگیرد، حد اقل شارژ اولیه به میزان یک میلیون تومان در نظر گرفته‌شده است، اما بر اساس پیگیریهای انجام‌شده، افراد دارای معلولیت و بیماریهای خاص برای ورود به طرح, نیازی به پرداخت این مبلغ ندارند و حد اقل مبلغی که باید در حساب شهروندی آنها باشد، در حد هزینه یک روز است. وی با تأکید بر این که معلولان و بیماران خاص دغدغه ای بابت این یک میلیون تومان نداشته باشند، افزود: اساساً شیوه پرداخت طرح ترافیک در سال ۹۷ به نحوی است که خرید یکجای طرح در ابتدای سال وجود ندارد، بلکه عوارض ورود و خروج به محدوده طرح ترافیک بر حسب نحوه تردد به‌طور روزانه از حساب شهروندی کسر میشود. پیرحسینلو در رابطه با ابلاغیه ای که به انجمن ندای معلولان ایران ارسال‌شده و از آنها خواسته یک میلیون تومان به حساب شهروندی واریز کنند تا بتوانند از طرح استفاده کنند، گفت: بطور کلی در سال ۱۳۹۷ دو دسته مجوز طرح ترافیک وجود دارد؛ مجوز سالیانه و مجوز روزانه. کسانی که متقاضی مجوز سالیانه هستند و پیش از این سهمیه دریافت میکردند، باید یک میلیون تومان در حساب شهروندیشان پول باشد که به تدریج و با توجه به میزان مصرف, از اعتبار آنها کسر میشود، اما این شامل افراد دارای معلولیت و بیماران خاص نمیشود. مشاور معاون شهردار همچنین در خصوص افرادی که با اخذ مجوز روزانه وارد محدوده طرح ترافیک میشوند، گفت: این افراد هم نیاز به شارژ ابتدایی یک میلیون تومانی ندارند و فقط کافی است هر بار پیش از آن که وارد محدوده طرح شوند، به‌اندازه مصرف خود در حسابشان پول داشته باشند، اما نکته مهم این است که همه شهروندان صاحب خودرو قبل از اولین ورود باید در وبسایت به نشانی my.tehran.ir ثبت نام کنند.

* افزایش مشکلات معلولان با حذف سهمیه طرح ترافیک: حسین نحوینژاد, معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور اظهار کرد: حذف سهمیه طرح ترافیک ویژه معلولان، از مراکز مردم نهاد که با معلولان در ارتباط است و تا کنون این گونه خدمات را به آنها ارائه میداد, موجب قطع ارتباط معلولان با این مراکز شده و در نهایت به انزوای آن ها منجر می شود. به گفته نماینده انجمن جامعه معلولان، تا پیش از تصویب طرح ترافیک با جزئیات جدید، سالانه در مجموع 2 هزار سهمیه برای این افراد که در NGOهای مختلف مشغول به فعالیت بودند اختصاص میدادند که در طرح جدید این سهمیه حذف شده است. معاونت امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور تصریح کرد: برخی از معلولان با NGO های مختلف در جامعه در ارتباط هستند و خدمات مورد ارائه در این مراکز باعث فعالیت و تردد آن ها و در نتیجه جلوگیری از انزوا و گوشه گیری آنها و افزایش مشکلاتشان میشود. وی تأکید کرد: درست است که شهرداری هزینه های بسیاری را در بحث مدیریت شهری متحمل میشود و بدهی بسیاری هم دارد, اما بعید میدانم اعطای سهمیه طرح ترافیک مثل گذشته، آنچنان سنگین باشد که بگوییم حذف درآمد آن به شهرداری لطمه میزند.

........سیاسی

* حرکت هسته ای ما کند نشده است. دکتر روحانی روز دوشنبه در آیین دوازدهمین سالروز ملی فناوری هسته ای که در سالن اجلاس سران برگزار شد، روز ملی فناوری هسته ای را به اندیشمندان و دانشمندان جوان هسته ای کشور و ملت ایران تبریک گفت و اظهار داشت: دستاوردهایی که امروز رونمایی شد, پیام بسیار روشنی برای برخی دوستان که گاهی بدون دقت حرف میزنند، داشت. وی ادامه داد: بعضی فکر میکنند در دولتهای یازدهم و دوازدهم حرکت هسته ای ما کند شده است. سانتریفیوژهای ما نمیچرخد یا کُند میچرخد. رئیس شورای عالی امنیت ملی تصریح کرد: صنعت هسته ای ایران با توان و دقت بیشتر و با محاسبه دقیقتر امروز نسبت به دیروز سرعت بیشتری دارد.

* 83 دستاورد اقتدارآفرین در بخشهای مختلف صنعت هسته ای در دوازدهمین سالروز ملی فناوری هسته ای با حضور رئیس جمهوری اسلامی ایران رونمایی شد.

* وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرد: نقل قول منتشر شده در فضای مجازی درباره مسدود سازی شبکه اجتماعی تلگرام در 20 فروردین صحت ندارد و برخی شبکه های اجتماعی در شهرهای دیگر مغرضانه این مطلب را به نقل از محمدجواد آذری جهرمی, وزیر ارتباطات بازنشر میدهند.

* علی اکبر صالحی, رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: ایران همچنان به عهد و پیمان خود در توافق هسته ای استوار میماند، اما چنانچه دیگران پرده بگردانند و نوایی دیگر ساز کنند، ایران نیز بر اساس اصول سه گانه سیاست خارجی خود، تصمیمات لازم را اتخاذ میکند و از منافع خود صیانت خواهد کرد.

* در حالی که «دونالد ترامپ» با هیاهو و سخن پراکنی مشغول کارشکنی و محدود کردن شرکتهای آمریکایی و اروپایی در تعامل با ایران است، تهران و مسکو همکاریهای گسترده و بی سابقه ای را در صنعت نفت آغاز کرده اند.

........اقتصادی

* پرداخت وام ۱۵ میلیونی ازدواج: شهرزاد دانشمندی، سرپرست اداره اعتبارات بانک مرکزی پیشبینی کرد کار پرداخت تسهیلات ۱۵ میلیون تومانی ازدواج از اواخر فروردین و اوایل اردیبهشت آغاز شود. دانشمندی در این باره که چه کسانی مشمول دریافت وام ۱۵ میلیونی هستند گفت: متقاضیانی که در موعد مقرر در سامانه ازدواج ثبت نام کرده، پرونده تشکیل داده و در نوبت دریافت قرار گرفته اند, اما تسهیلات دریافت نکرده اند, مشمول دریافت هستند. وی درباره تضامین دریافت کنندگان وام ۱۵ میلیونی نیز گفت: قطعاً از درخواست کنندگان این وام تضامین بیشتری دریافت خواهد شد؛ چرا که طبق مصوبات شورای پول و اعتبار تسهیلات تا سقف ۱۰ میلیون تومان تنها به یک ضامن نیاز دارد؛ اما وامهای بیشتر از آن باید با تضامین کافی در اختیار متقاضیان قرار گیرد.

* اعمال افزایش ۲۰ درصدی پایه حقوق: با تصویب افزایش ۲۰ درصدی حد اقل دستمزد سال ۹۷ در آخرین نشست اعضای شورای عالی کار، پایه حقوق کارگران ۱۸۶ هزار تومان بیشتر شد و از ۹۳۰ هزار تومان به یک میلیون و ۱۱۶ هزار تومان رسید. علی اصلانی، عضو کانون عالی شوراهای اسلامی کار گفت: بخشنامه دستمزد هر زمان که ابلاغ شود، افزایش ۲۰ درصدی حد اقل دستمزد بدون استثناء باید از فروردین ۱۳۹۷ اجرایی شود و شرکتها و بنگاه های مشمول قانون کار باید این افزایش را لحاظ کنند.

* رجیستری گوشیهای سامسونگ تا دو هفته دیگر: حمیدرضا دهقانینیا، مدیر کل فناوری اطلاعات ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: در فاصله روزهای ۲۸ فروردین تا دوم اردیبهشت، رجیستری گوشیهای سامسونگ اجرایی خواهد شد. وی با بیان این که پیشبینیها حاکی از آن است که بیش از ۴۵ درصد بازار تلفن همراه در اختیار این برند قرار دارد، گفت: لازم است که از همین حالا اگر مردم قصد خرید گوشیهای سامسونگ را دارند به توصیه ما عمل کرده و برای مطمئن شدن از قاچاق نبودن کالا استعلام بگیرند.

........بهداشت و سلامت

* سند سلامت زنان تدوین شد: سرپرست گروه علمی سلامت زنان فرهنگستان علوم پزشکی از تدوین سند سلامت زنان و ارجاع آن به نهادهای دیگر برای اجرا خبر داد. بتول احمدی گفت: این سند برنامه ای ملی و راهنمای تمام سازمانهایی است که به صورت مستقیم یا غیر مستقیم بر سلامت جامعه تاثیرگزار هستند تا بتوان تلاشهایی منسجم و یکپارچه برای ارتقاء سلامت زنان صورت داد. شاخصهای سلامت زنان در کشور ما طی سه دهه اخیر بهبود یافته است که تا حد زیادی نتیجه تغییر وضعیت اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی زنان است. این سند در سه بخش آموزش، پژوهش و ارائه خدمات برای بازه زمانی ۹۷ تا ۱۴۰۴ در نظر گرفته شده است و در آن برنامه های مختلفی برای غربالگری بیماریها و ارتقاء سلامت در بخشهای مختلف دیده شده است.

* مصرف زیاد نوبرانه ها مضر است: یک متخصص طب ایرانی گفت: مصرف زیاد چغاله بادام موجب سستی و رخوت به ویژه در سالمندان میشود و در بیماران مبتلا به عارضه میگرن میتواند تشدید علائم را به دنبال داشته باشد. سید کاظم کاظمینی افزود: مواد غذایی نارس، مفید نیستند و خواصی که از آنها انتظار داریم، برآورده نمیشود. به طور مثال مزاج بادام رسیده به سمت گرمی است, اما چغاله خواص و طبع سردی دارد. برخی چغاله بادام را به صورت خام، شسته شده و با نمک مصرف میکنند که مضرات مصرف بیش از حد نمک را نیز در بردارد. وی، مهمترین خواص مصرف چغاله را تقویت لثه دانست و گفت: این خواص با در دهان نگه داشتن چغاله مؤثر واقع میشود. علاوه بر این, مصرف چغاله در رفع گرفتگی عضلانی مؤثر است, اما جایگزینهای بهتری نیز برای آن توصیه میشود. در افرادی که ناراحتی گوارشی, به ویژه ضعف معده یا نفخ شکم دارند، مصرف چغاله بادام توصیه نمیشود. همچنین در افراد با مزاج سرد یا مشکلات روحی نیز تنها مصرف محدود آن توصیه میشود. مصرف چغاله برای افراد سالمند و کودکان نیز باید با محدودیت انجام شود.

.......آهنگ و درنگ

* مروری بر اتفاقات موسیقی در سال ۹۶ «بخش اول»: از آنجا که ۹۶، یکی از سالهای پر فراز و فرود در موسیقی ایران به حساب میآید و اتفاقات عجیب و غریبی را در این عرصه شاهد بودیم، بد نیست طی سلسله مطالبی که از این هفته در همین ستون منتشر میشود، مروری کنیم بر این اتفاقات تا شاید نوری تابانده شود بر فضای تیره و تار این هنر پر مخاطب و نکاتی که ممکن است مورد غفلتمان واقع شده باشد هم برایمان روشن شود. این مرور را از موسیقی پاپ که پر مخاطبترین حوزه های موسیقی هم هست آغاز میکنیم و نگاهی می اندازیم به نامهایی که درخشیدن را در سال ۹۶ آغاز کردند و خوب یا بد، مطلوب یا نامطلوب، در این سال در سپهر کم عمق موسیقی پاپ این روزهای کشور، ستاره شدند. بهنام بانی یکی از خوانندگان پاپ بود که در سال ۹۶، هم اولین کنسرتش را برگزار کرد (۲۰ مرداد) و هم، در مهمترین رویداد موسیقی کشور یعنی سی و سومین جشنواره بین المللی موسیقی فجر روی صحنه رفت. این اتفاقات در حالی رخ داد که او چه پیش از برگزاری اولین کنسرتش و تا پایان ۹۶ آلبومی به بازار نفرستاد و شهرتش را مدیون انتشار تک آهنگهایش در فضای مجازی است. او در بیوگرافی اینستاگرامش تأکید کرده است تمامی فعالیتهای هنریش تحت نظر شرکت فرهنگی-هنری آوای فروهر (به مدیریت برادران حاتمپور، محمد و مجتبی) است. برنامه «دورهمی» با حضور بهنام بانی که ۲۰ بهمن ۹۶ پخش شد نشان داد تلویزیون هم برای جذب مخاطب، به علاقه مندان این خوانندگان پاپ می اندیشد. اولین آلبوم رسمی ماکان بند (امیر مقاره و رهام هادیان) با نام «دیوونه بازی» اول شهریور ۹۶ منتشر و اولین کنسرت آنها در تهران دهم آذر ۹۶ برگزار شد. آنها در سی و سومین جشنواره بین المللی موسیقی فجر هم حضور داشتند. خوانندگان قطعه مگاهیت «هر بار این درو» تحت امتیاز مؤسسه فرهنگی-هنری آوازی نو به مدیریت حسن اردستانی فعالیت میکنند و همچون بهنام بانی تجربه حضور در «دورهمی» را دارند. حمید هیراد (حمید حسینزاده) دیگر خواننده پاپ تحت امتیاز مؤسسه حسن اردستانی است که در سال ۹۶ اولین تک آهنگ مجوزدارش را منتشر کرد. او در اردیبهشت ۹۶ «مستم کن» را روانه بازار کرد و در حالی که تا کنون نه آلبومی منتشر کرده و نه کنسرت مستقلی داشته است, به صدا و سیما هم رفت. خواننده «شوخیه مگه» ۲۴ آذر مهمان «دورهمی» شد. هوروش بند (مهدی دارابی و مسعود جهانی) تحت امتیاز مؤسسه فرهنگی-هنری ققنوس به مدیریت محمدحسین توتونچیان در حالی شهریور ۹۶ نخستین کنسرت رسمیش را در تهران برگزار کرد که مسعود جهانی، تنظیم کننده و آهنگساز این گروه هنوز مجوز حضور در اجرای زنده نگرفته بود و مهدی دارابی، خواننده به تنهایی روی صحنه رفت. خواننده قطعه معروف «به کی پز میدی» هم مانند بهنام بانی، ماکان بند و حمید هیراد سابقه حضور در «دورهمی» را دارد. هوروش بند همچنین در سی و سومین جشنواره موسیقی فجر روی صحنه رفت. سینا شعبانخانی دیگر خواننده پاپ بود که در سال ۹۶ اولین کنسرت رسمیش را در تاریخ (۱۷ مرداد) برگزار و آلبوم رسمیش را پنجم اسفند منتشر کرد. او در این سال به جشنواره موسیقی فجر و برنامه «دورهمی» هم دعوت شد. خواننده قطعه «جادوی خاص» با مؤسسه فرهنگی-هنری پیام به تهیه کنندگی شاهین ترابی همکاری میکند. این خوانندگان تعدادی از حاضران در سپهر کوچک موسیقی پاپ ایران بودند که در سال ۹۶ ستاره اقبالشان درخشیدن گرفت. اقبال مخاطبان به این چهره های تازه در حد و اندازه ای بود که تلویزیون هم علیرغم تمام چارچوب بندیها و سختگیریهایش در خصوص سوپر استارهای موسیقی، تلاش کرد از قافله عقب نماند و با دعوت از این ستاره ها در برنامه های مختلف، از اعتبار این نامها برای نشاندن مخاطبان بیشتری پای برنامه های سیما بهره ببرد. در شماره بعد نگاهی خواهیم داشت به وضعیت موسیقی بانوان در سال گذشته. «ادامه دارد»

 

.......ورزشی

* برگزاری اردوی پایانی تیم ملی جودوی نابینایان: این اردو به جهت حضور در رقابتهای جام جهانی ترکیه از ۲۲ فروردین در مجموعه هرندی آغاز میشود. در این اردو هفت جودوکار حضور دارند و تمرینات خود را تا ۳۰ فروردین، زیر نظر محمدرضا یوسفزاده، سرمربی تیم ملی، انجام میدهند. محمدرضا خیر اللهزاده، احسان موسینژاد، میثم بنیطبا, رضا غلامی، فرید عساکره، امید نوری جعفری و علی عباسنژاد دعوت شدگان به اردو هستند. تیم ملی ششم اردیبهشت به جام جهانی ترکیه اعزام میشود.

* به دنبال افزایش سهمیه در پارالمپیک زمستانی ۲۰۲۲ هستیم: عیسی ساوه شمشکی, رئیس انجمن پارا اسکی گفت: کاروان ایران در پارالمپیک زمستانی ۲۰۱۸ عملکرد موفقی داشت. الهه قلیفلاح با تمرین در اردوی فشرده, عنوان یازدهم را کسب کرد. صدیقه روزبه عنوان هشتم را بدست آورد و حکم گرفت که خیلی مهم بود، چون حتی صادق کلهر که در چند دوره پارالمپیک زمستانی شرکت کرده بود جزو ۱۰ نفر اول قرار نگرفته بود. حسین سولقانی در ماده اسنوبورد فعالیت کرد و در ماده ای هفدهم شد که پیست اسکی اختصاصی این رشته را در ایران نداریم. ابو الفضل خطیبی نیز با ۱۵ سال سن، جوانترین ورزشکار حاضر در این مسابقات بود. ساوه شمشکی به تمجید رئیس ورزشهای زمستانی کمیته بین المللی پارالمپیک از ورزشکاران ایرانی اشاره کرد و ادامه داد: دیمیتری لازاروسکی با دیدن عملکرد ملی پوشان پارا اسکی ایران گفت: در پارالمپیک زمستانی ۲۰۲2، باید حد اقل ۱۰ ورزشکار ایرانی حضور داشته باشند. وی از فعال شدن انجمن پارا اسکی فدراسیون نابینایان خبر داد و گفت: وقتی مسئولان فدراسیون نابینایان حضور و عملکرد الهه قلیفلاح، ملی پوش نابینای مطلق را دیدند، تصمیم گرفتند انجمن پارا اسکی را فعال کنند. با فعالیت این فدراسیون و فدراسیون جانبازان و حمایت کمیته پارالمپیک، میتوانیم در دوره بعد پارالمپیک زمستانی حد اقل ۱۰ سهمیه کسب کنیم.

 

.......حوادث

* سرنوشت مبهم 6 دختر و پسر افغان از گرمسار تا تهران: 13 فروردین مرد افغان به پلیس گرمسار رفت و از ناپدید شدن چهار فرزند خود و 2 دختر برادرش خبر داد. با اعلام این خبر، تحقیقات برای یافتن 5 کودک و یک نوجوان آغاز شد. بررسیهای مقدماتی نشان میداد کودکان گمشده راهی تهران شده اند. با این سرنخ، مرد افغان راهی پایتخت شد و با حضور در دادسرای امور جنایی تهران, ناپدید شدن 6 کودک را گزارش کرد. او به خبرنگار «ایران» گفت: شامگاه 12 فروردین همسرم به تنهایی برای میهمانی به خانه برادرم رفته بود. من هم خانه یکی از اقوام در سمنان بودم. آن شب همسرم خانه برادرم مانده بود. دو پسر و دو دخترم به همراه دو دختر برادرم در پارک مقابل خانه مان در حال بازی بودند. همسرم هم با این تصور که آنها بعد از بازی به خانه برمیگردند، شب را در خانه برادرم مانده بود. اما صبح روز بعد با بازگشت به خانه متوجه ناپدید شدن آنها شد. همان روز پیش پلیس رفتیم و موضوع را گزارش کردیم. وقتی خانه را بررسی کردیم, متوجه شدیم 17 هزار تومان پولی که در خانه بود نیز ناپدید شده است. او ادامه داد: با این احتمال که بچه ها به تهران رفته اند، راهی تهران شدم. در بین راه ماجرا را برای راننده تعریف کردم و او نیز با چند نفر از همکارانش تماس گرفت و سر انجام راننده جوانی را که بچه هایم را به تهران برده بود پیدا کردیم. راننده به ما گفت با گرفتن 22 هزار و 500 تومان کرایه, آنها را به تهران آورده و در سه راه افسریه پیاده کرده است. من 9 فرزند دارم, اما از دوازدهم فروردین «محمد» فرزند بزرگترم که 12 سال دارد به همراه «ریحانه» 9 ساله، «سمیه» 5 ساله و «موسی» 7 ساله (بچه های خودم) و «سیده» 8 ساله و «سمیره» 4 ساله بچه های برادرم 7 روز است که ناپدید شده‌اند.

با شکایت مرد افغان جستجوی پلیس برای یافتن 6 کودک آغاز شده و ادامه دارد.

 

 

 

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *