شناسه خبر: 13139 منتشر شده در مورخ: 1397/1/19 ساعت: 10:37 گروه: بهداشت و سلامت  
دریافت وجه بیش از تعرفه، مصداق تخلف است
معاون درمان وزارت بهداشت:

دریافت وجه بیش از تعرفه، مصداق تخلف است

معاون درمان وزارت بهداشت گفت: سازمان‌های غیردولتی که از منابع عمومی دولت استفاده می‌کنند و سازمان تامین اجتماعی و نیروهای مسلح ، مکلف هستند که خدمات را با تعرفه دولتی به تمامی بیمه‌شدگان ارائه دهند.

به گزارش ایران سپید قاسم جان بابایی در ارتباط با موضوع تعرفه‌ها با استناد به ماده 8 قانون تشکیل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و بند الف ماده 72 قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه، گفت: تولیت نظام سلامت در وزارت بهداشت متمرکز است و کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی اعم از دولتی و غیر دولتی ارائه دهنده خدمات سلامت، سازمان ها و شرکت های بیمه پایه و تکمیلی موظف به تبعیت از خط مشی و سیاست های این وزارتخانه خواهند بود.


معاون درمان وزارت بهداشت با بیان این مطلب، اظهار داشت: در راستای اجرای قانون بودجه سال 97 کل کشور، سازمانها و ارگان های غیردولتی که به هر نحو از منابع عمومی دولت استفاده می کنند و نیز سایر بخش ها از جمله سازمان تامین اجتماعی و نیروهای مسلح که امکانات بیمارستانی و ارائه خدمات دارند، مکلف هستند که خدمات را با تعرفه دولتی به تمامی بیمه شدگان، ارائه دهند.

وی تصریح کرد: بر این اساس و با توجه به تکلیف قانونی یاد شده و به جهت التزام به اجرای قوانین و رعایت حقوق دریافت کنندگان خدمات تشخیصی و درمانی، افراد بیمه شده و تمامی موسسات پزشکی و مراکز درمانی تحت پوشش سازمان ها و ارگان های مذکور، ملزم به رعایت تعرفه بخش دولتی مصوب هیات وزیران همانند مراکز درمانی وابسته به دانشگاههای علوم پزشکی هستند.

معاون درمان وزارت بهداشت تاکید کرد: دریافت هرگونه وجه بیش از تعرفه مصوب هیات دولت، مصداق تخلف بوده و موارد اعلام شده به سامانه تلفنی 190 به طور جدی، مورد پیگیری قرار خواهد گرفت.
 

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *