شناسه خبر: 13117 منتشر شده در مورخ: 1397/1/2 ساعت: 09:40 گروه: اجتماعی  
کشور‌هایی با بیشترین تعداد مرگ‌ و میر جاده‌ای

کشور‌هایی با بیشترین تعداد مرگ‌ و میر جاده‌ای

با افزایش جمعیت، ترافیک‌های جاده‌ای هم روزبه‌روز در حال افزایش هستند و وقتی جاده‌ها میزبان بیش از ظرفیت خود باشند، نرخ تصادفات جاده‌ای هم افزایش می‌یابد. طبق آمارها سالانه ۱.۲ میلیون نفر بر اثر تصادفات جاده‌ای جان خود را از دست می‌دهند و نمی‌شود به خاطر این حوادث تنها کارخانه‌های ماشین‌سازی را مقصر دانست. در این میان خود راننده، مناسب نبودن وضعیت جاده‌ای و نظارت ناکافی پلیس هم می‌تواند دخالت داشته باشد. سایت «کجارو» 10 کشوری را که بالاترین میزان مرگ‌ومیر را داشته‌اند معرفی کرده است.

به گزارش ایران سپید عراق

عراق رتبه‌ دهم را در این فهرست دارد. گفته می‌شود تقریبا تمام جاده‌های این کشور خطرناک هستند و در این بین بزرگراه ۸۰ از کویت به بصره، خطرناک‌ترین این جاده‌هاست، طوری که به آن بزرگراه مرگ می‌گویند. از هر ۱۰۰هزار نفر ۳۲نفر در عراق بر اثر تصادفات جاده‌ای می‌میرند.

دومینیکن

جمهوری دومینیکن را به راننده‌های بی‌دقت و بسیار بدش، جاده‌های خطرناک و بی‌توجهی به قوانین راهنمایی‌ورانندگی می‌شناسند؛ به‌گونه‌ای که سال گذشته خطرناک‌ترین کشور اعلام شد. از هر ۱۰۰هزار نفر در جمهوری دومینیکن ۳۲ نفر در اثر تصادفات جاده‌ای جان می‌بازند.

مالاوی

نام مالاوی که می‌آید، همه خیابان‌های ناجور، بدون نور کافی و بدساخت در ذهن تداعی می‌َشود. گردشگران پس از سفر به این کشور قطعا چاله‌چوله‌ها، حیوانات پرسه‌زن در جاده و وسایل نقلیه‌ رهاشده در خیابان‌ها را فراموش نخواهند کرد. وضعیت بد جاده‌ها باعث شده از هر ۱۰۰هزار نفر در این کشور، ۳۲ نفر جان خود را در اثر تصادفات جاده‌ای از دست بدهند.

کنگو

مانند مالاوی، همه کنگو را هم به وضعیت بسیار بد راه و استانداردهای پایین رانندگی می‌شناسند. هنگام رانندگی در جاده‌ها، سدهای ایجادشده از سوی ارتش هم معضل بسیار جدی دیگری است. ماشین‌دزدی نیز در این کشور بسیار اتفاق می‌افتد و از هر۱۰۰هزار نفر ۳۴ نفر جان خود را در اثر تصادف از دست می‌دهند.

ونزوئلا

وقتی گردشگران آمریکایی قصد سفر به ونزوئلا را می‌کنند، وزارت امور خارجه‌ ایالات متحده به آن‌ها آموزش‌های لازم برای رانندگی را می‌دهد. غیر از دزدی‌های فراوان جاده‌ای، جاده‌های بسیار بد این کشور عامل مرگ ۳۵ نفر از هر ۱۰۰هزار نفر است.

سوازیلند

شاید تا به‌حال نام سوازیلند را نشنیده باشید؛ کشور کوچک پادشاهی در جنوب آفریقا که جاده‌هایش وضعیت بسیار بدی دارد. چاله‌های فراوان، نور کم و رعایت نکردن مقررات از مشکلات راهنمایی‌ورانندگی این کشور هستند. در سوازیلند هیچ قانون مشخصی در این زمینه وجود ندارد و حتی افراد مست هم می‌توانند به‌راحتی پشت فرمان بنشینند. وضعیت نابه‌هنجار این کشور به مرگ ۳۶ نفر از هر ۱۰۰هزار نفر منجر می‌شود.

سودان

در سودان باید بسیار مراقب بود، زیرا مردم آن با علاقه‌ شدیدی که به سرعت دارند به تصادفات زیادی دامن می‌زنند؛ البته جاده‌های خراب با نور کم، طوفان‌های شن و دید کم عوامل دیگری در مرگ‌ومیر بالا هستند. در این کشور از هر ۱۰۰هزار نفر، ۳۶ نفر در اثر تصادفات جان خود را از دست می‌دهند.

ایران

متاسفانه کشورمان در این فهرست رتبه‌ سوم را دارد و این رتبه را مدیون رانندگی بسیار بد، کیفیت پایین خودروها و جاده‌هاست؛ البته طبق آمار مهم‌ترین علت تصادفات در ایران رانندگی بسیار شتاب‌زده‌ رانندگان است. در ایران از هر ۱۰۰هزار نفر، ۳۸ نفر در اثر تصادفات جاده‌ای می‌میرند.

تایلند

تایلند یکی از پرجمعیت‌ترین و کوچک‌ترین کشورهای آسیاست و خیابان‌هایش پر از افرادی است که خیابان را با میدان مسابقه اشتباه گرفته‌اند و جان افراد برایشان اهمیتی ندارد. جاده‌های بد هم باعث شده‌ از هر ۱۰۰هزار نفر در این کشور ۴۴ نفر بر اثر تصادف جان خود را از دست بدهند.

نامیبیا

نامیبیا در این فهرست رتبه‌ اول را دارد و جاده‌های آن برای گردشگران، به دلیل شناخت کمتر‌، خطرناک‌تر است. بیشترین نرخ تصادفات در دنیا متعلق به این کشور است و در آن از هر ۱۰۰هزار نفر، ۴۵ نفر جان خود را در تصادفات جاده‌ای از دست می‌دهند.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *