شناسه خبر: 13081 منتشر شده در مورخ: 1396/12/20 ساعت: 10:44 گروه: ورزشی  
شطرنجبازان نابینا در جام فردوسی خوش درخشیدند

شطرنجبازان نابینا در جام فردوسی خوش درخشیدند

در این تورنمنت بین المللی که شطرنجبازان نابینا و کمبینا نیز در آن حضور داشتند، 338 شطرنجباز از 27 کشور جهان در سه جدول جداگانه و در 9 دور به روش سوئیسی به مصاف هم رفتند.

به گزارش ایران سپید علی اکبر هدهدی، رئیس انجمن شطرنج نابینایان در مصاحبه با ایران سپید گفت: در ابتدا قرار بود 15 نفر را به این مسابقات اعزام کنیم که آقای محمدرضا علیزاده و میثم مرادیان به دلایل نامعلوم در این رقابتها حضور نیافتند که بعداً انجمن به آن رسیدگی خواهد کرد. در لحظه آخر، آقای دانیال جعفریان را به لیست اضافه کردیم و 9 نفر در بخش آقایان و 5 نفر در بخش بانوان در این مسابقات حضور یافتند. هدهدی ادامه داد: مسئولان شطرنج خراسان رضوی اجازه دادند امید کریمی که ریتینگش در فیده 1941 بود، در جدول استادان شرکت کند. لازم به ذکر است، ریتینگ جدول استادان بزرگ، بین 2150 تا 2600 بود. اما امید در این مسابقات بسیار خوش درخشید و توانست نیمی از امتیازات جدول یعنی 4.5 امتیاز را به دست آورد. امید کریمی که یکی از آیندگان شطرنج نابینایان ایران است، توانست ریتینگ خود را در این مسابقات به 2050 برساند. در جدول شماره ب که 13 نفر از شطرنجبازان نابینای کشورمان در این جدول حضور داشتند، مجید باقری توانست با 7.5 امتیاز، به مقام ششم دست یابد. خانم فریبا زنده بودی نیز توانست با 6.5 امتیاز، بهترین عملکرد را در میان بانوان در جدول شماره ب داشته باشد و به نوعی در میان بانوان، عنوان نخست را به دست آورد. هدهدی در پایان بیان داشت: در اردیبهشت ماه سال آینده رقابتهای قهرمانی کشور برگزار میشود که طی اردویی در همان مسابقات، نفرات اعزامی به مسابقات پاراآسیایی جاکارتا و جهانی یونان را انتخاب خواهیم کرد. آینده شطرنج نابینایان با حضور جوانان و نوجوانانی مثل امید کریمی، امیر ربی و دانیال جعفریان بسیار درخشان است.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *