شناسه خبر: 13075 منتشر شده در مورخ: 1396/12/20 ساعت: 07:47 گروه: اخبار روزنامه ایران سپید  
روزنامه یکشنبه 20 اسفند 1396

روزنامه یکشنبه 20 اسفند 1396

دیدار جوانان با رهبر معظم انقلاب - ۳۹ درصد بازنشستگان پیش از موعد بازنشسته میشوند - توصیه های سرپرست سازمان اورژانس برای چهارشنبه سوری - بهار را صدا بزن - وادی شعر (مهرداد اوستا) - عروسک پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو رونمایی شد - برج ساز ربوده شده چگونه کشته شد

روزنامه «ایران سپید»

یکشنبه 20 اسفند 1396

22 جمادی الثانی 1439

11 مارس 2018

سال بیست و دوم شماره 5811

صاحب امتیاز:

خبرگزاری جمهوری اسلامی      

مدیر مسئول: سهیل معینی

سامانه پیامکی: 3000465040

نشانی پستی: تهران- ص.پ. 158755388

تلفن: 84711371

شماره انتشارات: 5-88548892

سایت نابینایان ایران سپید: www.iransepid.ir

پست الکترونیک: iransepid@icpi.ir

.........عناوین این شماره.......

دیدار جوانان با رهبر معظم انقلاب 2

۳۹ درصد بازنشستگان پیش از موعد بازنشسته میشوند 4

توصیه های سرپرست سازمان اورژانس برای چهارشنبه سوری 7

بهار را صدا بزن 9

وادی شعر (مهرداد اوستا) 12

عروسک پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو رونمایی شد 16

برج ساز ربوده شده چگونه کشته شد؟ 18

 

........سیاسی

* دیدار جوانان با رهبر معظم انقلاب. جمعی از نوجوانان و جوانان استان تهران و البرز که عازم اردوهای راهیان نور هستند, پیش از ظهر روز شنبه با حضرت آیت الله خامنه ای, رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار کردند.

* حضرت آیت الله خامنه ای, رهبر معظم انقلاب اسلامی به مناسبت سالروز میلاد با سعادت حضرت فاطمه‌زهرا (س) و فرا رسیدن عید نوروز با شرایط و ضوابط عفو یا تخفیف مجازات محکومانی که واجد شرایط استفاده از عفو یا تخفیف مجازات تشخیص داده میشوند، موافقت کردند.

* پروانه سلحشوری, رئیس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی گفت: این فراکسیون طرحی را تقدیم هیئت رئیسه مجلس کرده است که ازدواج دختران کمتر از 13 و پسران کمتر از 16 سال ممنوع شود و حد اقل سن ازدواج در دختران به 16 و در پسران به 18 برسد.

* ناهید پرویزپور, مدیر کل سیاسی استانداری لرستان با تأکید بر این که دولت حق انتقاد را برای همه به رسمیت شناخته است، گفت: انتقاد باید در جهت بهبود اقدامات دولت باشد و خدشه ای وارد نکند.

* احمدی, دبیر کل حزب همبستگی گفت: این حزب به مدت سه ماه مسئولیت ریاست دوره ای شورای هماهنگی اصلاحات را عهده دار شد.

* افقهی کارشناس مسائل خاور میانه حضور آمریکا در منطقه را آشوبگرایانه و برای حفظ تشنج عنوان کرد و گفت: آمریکاییها با تشدید فضای ایران هراسی به دنبال این هستند که کشورهای منطقه را به سمت ائتلاف با رژیم صهیونیستی سوق دهند.

* ناصر ابوشریف, نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران گفت: ساختار رژیم اشغالگر قدس به دلیل اشغالگری, ناهمگون و بی دوام است.

* تاکو وسترهوس, مشاور ارشد اقتصادی سفارت هلند در ایران گفت: برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) هرگز از طرف اروپا به خطر نمی افتد, زیرا اروپا در ایران سرمایه گذاری زیادی کرده است.

 

.........اجتماعی

* ۳۹ درصد بازنشستگان پیش از موعد بازنشسته میشوند: ٣٩ درصد بازنشستگان تأمین اجتماعی از نوعی مزیت برای بازنشستگی پیش از موعد استفاده کرده اند و میانگین سن برقراری بازنشستگی ٥٧ سال است. بر اساس گزارش جامع مستمری بگیران سازمان تأمین اجتماعی که به تازگی از سوی دفتر آمار و محاسبات اقتصادی و اجتماعی این سازمان ارائه شده است, ٦١ درصد بازنشستگان این سازمان را بازنشستگان عادی و ٣٩ درصد را بازنشستگان پیش از موعد تشکیل میدهند. بر اساس این آمار, میانگین سن فعلی بازنشستگان ٦٥ سال و از کار افتادگان برابر ٥٥ سال است. همچنین میانگین سن برقراری مزایای بازنشستگی معادل ٥٧ سال است. این شاخص درباره از کار افتادگان برابر ٤٤ سال و فوت شدگان برابر ٥٥ سال است. همچنین میانگین مبلغ مستمری ماهیانه بازنشستگان معادل یک میلیون و ٢٧١ هزار تومان، میانگین مستمری دریافتی از کار افتادگان معادل ٧٥٦ هزار تومان و میانگین مستمری دریافتی بازماندگان بازنشستگان و بیمه شدگان متوفی ٨٩٨ هزار تومان است. ٣٣ درصد بازنشستگان، ٨٠ درصد از کار افتادگان و ٦٠ درصد پرونده های فوتی مبلغ مستمری معادل حد اقل دستمزد دریافت مینمایند. بر اساس آمار استخراج شده تا پایان سال ٩٥؛ میانگین سابقه پرداخت حق بیمه مربوط به بازنشستگان معادل ٢٥ سال، از کار افتادگان معادل ١٠ سال و فوت شدگان معادل ١٤ سال بوده است.

* شرط افزایش مستمری مددجویان و جذب نیازمندان در سال آینده: پرویز فتاح، رئیس کمیته امداد گفت: اگر هفت هزار میلیارد تومان اعتبار کمیته امداد و سازمان بهزیستی در لایحه بودجه ۹۷ مصوب شود، علاوه بر افزایش مستمری, امکان ورود افراد نیازمند به چرخه حمایتی فراهم میشود. وی افزایش سه برابری مستمری مددجویان تحت حمایت این نهاد را موجب تحولی چشمگیر در کمک رسانی به نیازمندان در سال جاری دانست و افزود: امسال برای اشتغال ۱۴۰ هزار مددجو، دو هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار مصوب شد که تا پایان سال جاری ۸۵ درصد و تا خرداد ماه سال ۹۷ صد درصد این مبلغ جذب میشود.

* حذف کنکور هنرستانیها: زر افشان، معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش از حذف کنکور هنرجویان فنی و حرفه ای و کاردانش از سال آینده خبر داد و گفت: در سال تحصیلی ۹۷-۹۸ خروجی در سال یازدهم نخواهیم داشت و هنرستانها ۱۲ ساله خواهند شد؛ بنا بر این دانشآموزان ما بعد از پایه یازدهم به دانشگاه نمیروند, بلکه وارد پایه دوازدهم میشوند. بر این اساس باید ظرفیت دانشگاه فنی و حرفه ای و دانشگاه جامع علمی کاربردی از طریق فارغ التحصیلان سالهای قبل تکمیل شود. بر این اساس از سال ۹۸ دانشآموزان وارد دوره کاردانی پیوسته میشوند و دیگر کنکور نخواهند داشت و یک دوره آموزشی پنج ساله را به صورت پیوسته طی خواهند کرد.

......بهداشت و سلامت

* توصیه های سرپرست سازمان اورژانس برای چهارشنبه سوری: کسانی که دچار بیماریهای قلبی هستند یا خانمهای باردار از رفت و آمد غیر ضروری در شب چهارشنبه سوری خودداری کنند؛ زیرا بسیاری از عابرین نیز دچار حادثه میشوند. اگر کسی در این شب دچار آسیب شد، اگر به کارهای تخصصی فوریتهای پزشکی آشنا است، بر این اساس اقدام کند و بعد بلافاصله با اورژانس 115 تماس بگیرد. هنگام برقراری تماس, همکاران در مرکز 115 فرد را راهنمایی میکنند و بلافاصله آمبولانس در محل حاضر خواهد شد.

* برای عید ماهی قرمز نخرید: یک کارشناس بیماریهای آبزیان گفت: ماهی قرمز باید از مراکزی تهیه شود که مسقف بوده و دارای پروانه بهداشتی و لوازم شستشو و ضد عفونی باشند تا ضمن حفظ بهداشت فردی, شرایط تداوم عمر ماهیان نیز فراهم شود. فرزین حسینی افزود: مردم از خرید ماهی از فروشندگانی که ماهیها را به صورت متراکم و در شرایط نامناسب بهداشتی نگهداری میکنند, خودداری کنند. ماهیهای مریض، بی حال و دارای لکه های سفید روی پوست بدن و باله ها و ماهیهایی که نمیتوانند تعادل خود را در آب حفظ نمایند، برای خرید مناسب نیستند. وی گفت: در صورت خرید ماهی جدید، لازم است حد اقل به مدت ۲ هفته جدا از سایر ماهیها نگهداری شده و بعد از حصول اطمینان از سلامت, آن را وارد آکواریوم یا تنگ سایر ماهیها نمایید. از ظرفهای دهان گشاد برای نگهداری ماهی استفاده شود. آب ماهیها باید حد اقل هفته ای ۲ مرتبه بسته به وضعیت شفافیت آب تعویض شود و اگر از آب شرب شهری برای نگهداری استفاده میشود، برای کلرزدایی آب مورد استفاده را چند ساعت در هوای آزاد قرار دهید تا کلر موجود در آب از بین برود. وی گفت: برای جلوگیری از انتقال عوامل بیماریزای احتمالی به چشم و دهان کودکان، دستها پس از دست زدن به ماهی شسته شوند و اگر سابقه بیماری پوستی یا آلرژی دارید, برای دست زدن به ماهیها و ظروف نگهداری آنها از دستکش استفاده کنید.

 

......بهار را صدا بزن

* این هفته میخواهیم درباره سیر و سنجد صحبت کنیم و ببینیم چرا این محصول به میان دیگر اجزای سفره هفت سین راه پیدا کرده است. سیر در هفت سین نماد چیست؟ حتماً شنیده اید که میگویند: فلانی چشم و دلش سیر است. سیر برای ما بیانگر عدم تجاوز به حقوق دیگران است و به ما متذکر میشود که پایمان را از گلیم خود درازتر نکنیم. سیر نماد مناعت طبع است؛ یعنی انسان باید همواره با قناعت به جهان بنگرد. پس سیر که نشانه قناعت و یادآور امتناع از تجاوز است را بر سر سفره مینهیم تا انسانی عاقل، سالم، شاداب، قوی و قانع باشیم. سنجد را هم به این نیت در سفره هفت سین میگذارند که هر کس با خویشتن عهد کند، با آغاز سال جدید هر کاری را سنجیده انجام دهد؛ چرا که سنجد نماد سنجیده عمل کردن و نشانه گرایش به عقل است. سنجد نماد فرزانگی و زایش میوه ای است که وقتی بارور میشود, رایحه اش در فضا پراکنده میشود؛ پرورش دهنده احساسات آدمی نیز هست. با این توضیحات به سراغ چند نمونه تزیین سیر و سنجد سفره هفت سین میرویم تا ببینید که به چه صورت میتوان این گیاه نه چندان محبوب (سیر) را تزیین کرد. تزئین این دو محصول سلیقه ای است. شاید فردی بخواهد چند حبه از سیر را داخل ظروف سفره بگذارد و شاید فرد دیگر با رنگ کردن آن شکل تازه ای بدهد. اما میتوانید این ایده جدید را هم امتحان کنید: چند شاخه درخت خشک شده را بیابید, یک گلدان کوچک پلاستیکی شبیه گلدانهایی که برای کاکتوسها استفاده میشود را تهیه کنید. شاخه های خشک شده را با چسب چوب یا چسبهای فوری به هم به شکل یک درختچه بچسبانید؛ به این صورت که چند شاخه بزرگ و چند تکه کوچک باشد. ابتدا روی گلدان کوچکتان را با یک تکه اسفنج خشک پر کنید تا بتوانید شاخه اصلی را درون آن فرو کنید, بعد روی سطح کار را با مقداری خز مصنوعی بپوشانید تا اسفنج دیده نشود, بعد شاخه های کوچک را به تنه اصلی بچسبانید و با اسپری، رنگ روغن، اکرولیک یا هر چیز دیگری که رنگدار است، رنگ کنید تا تنه ای یکدست داشته باشید. در مرحله بعد شکوفه های کوچک را که میتواند طبیعی باشد هم مصنوعی, روی شاخه ها بچسبانید. زیاده روی نکنید تا شاخه ها سنگین نشوند. اگر متوجه شدید گلدان سبک است و واژگون میشود, یک سنگ صاف ته گلدان کوچک گذاشته و بعد اسفنج را روی آن قرار دهید یا با کمی شن و سنگ ریزه کف آن را سنگین کنید. در مرحله آخر میتوانید سیرها را به صورت حبه شده روی شاخه های این درختچه قرار داده و بچسبانید؛ البته میتوانید چند سنجد را هم روی آن قرار دهید تا درختچه سیر و سنجد را با هم داشته باشید. سلیقه ها مختلف است؛ میتوانید سیرها و سنجدها را به صورت خوشه انگور به یکدیگر بچسبانید و در ظروف هفت سین قرار داده و انتهای این انگور سیر نما را آویزان کنید. شکل بعدی که میتوانید به سنجدها دهید, این است که به شکل دایره وار به هم بچسبانید و در انتها با روبان روی آن را پاپیون بزنید و دور ظرف سیر قرار دهید تا ادامه نوار پاپیون روی سفره قرار گیرد. (جعفری)

......وادی شعر

* مهرداد اوستا: محمدرضا رحمانی در ۲۰ بهمن ۱۳۰۸ در خانواده ای که به شعر و ادبیات علاقه داشتند، در شهر بروجرد بدنیا آمد. پدر بزرگ مادری وی، شاعری خوش قریحه بود که در شعر, رعنا تخلص میکرد. مهرداد استعداد فراوانی برای شعرگویی داشت؛ به گونه ای که از کلاس پنجم ابتدایی با تشویق معلمان خود به سرودن شعر پرداخت. شعرهای دوران نوجوانی وی کمتر به انتشار رسیدند. علت آن، تمایل وی به قصیده سرایی بود که سنگینتر از قالب اشعار متداول آن روزگار بود. در سال ۱۳۲۰ و هنگامی که مهرداد نوجوانی دوازده ساله بود, به همراه خانواده اش به تهران آمد و دوره دبیرستان خود را در یکی از دبیرستانهای شبانه پایتخت به پایان رساند. وی تحصیلات دانشگاهی خود را از سال ۱۳۲۷ با ورود به دانشکده معقول و منقول (الهیات) دانشگاه تهران آغار کرد و ابتدا لیسانس معقول و منقول گرفت و سپس با ادامه دادن تحصیل، با مدرک فوق لیسانس در رشته فلسفه از این دانشگاه فارغ التحصیل شد. از استادان وی میتوان به بدیع الزمان فروزانفر اشاره کرد. زندگی کاری مهرداد اوستا همزمان با ورود وی به دانشگاه شروع شد. در سال ۱۳۲۷ وی به عنوان مسئول ساماندهی کتابخانه ها و مقالات و کتابهای ادبی در وزارت فرهنگ (آموزش و پرورش) مشغول به کار شد. در ادامه به عنوان دبیر در چندین دبیرستان تهران به تدریس پرداخت. نخستین اثر وی که تصحیح دیوان سلمان ساوجی بود، به‌وسیله انتشارات زوار در سال 1332 به چاپ رسید. در همان سالها بود که شعرهایی در مخالفت با رژیم پهلوی سرود و مدت هفت ماه را به عنوان زندانی سیاسی در زندان گذراند. از سال ۱۳۳۳ و هنگامی که تنها ۲۵ سال داشت به تدریس در دانشگاه (تهران) در رشته های گوناگون علوم انسانی شامل زبان فارسی، ادبیات فارسی، فلسفه، تاریخ، تاریخ هنر، تاریخ اجتماعی هنر، زیبایی شناسی، روش تحقیق در زیبایی شناسی و تاریخ موسیقی پرداخت. مهرداد اوستا به قصیده بیشتر از دیگر انواع شعر عشق میورزید و لقب بزرگترین قصیده سرای معاصر بعد از ملک الشعرای بهار را به او میدهند. او با در هم آمیختن غزل و قصیده، توانست قالب نوین غزل-قصیده را پدیدار سازد. اوستا قصیده سبک خراسانی را از حالت زمخت خود خارج کرد و به آن حالت تغزلی بخشید. آثار او «تصحیح دیوان سلمان ساوجی»، «عقل و اشراق»، «از کاروان رفته»، «پالیزبان»، «حماسه آرش»، «از امروز تا هرگز»، «اشک و سرنوشت»، «روش تحقیق در دستور زبان فارسی و شیوه نگارش»، «شراب خانگی ترس محتسب خورده»، «تیرانا»، «امام، حماسه ای دیگر» و... هستند. اوستا 17 اردیبهشت 1370 در حالی که مشغول تصحیح شعری در شورای شعر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در تالار وحدت بود, دچار عارضه قلبی شد و درگذشت و در قطعه هنرمندان بهشت زهرای تهران به خاک سپرده شد.

* گزیده ای از زیباترین اشعار مهرداد اوستا: وفا نکردی و کردم، خطا ندیدی و دیدم, شکستی و نشکستم، بریدی و نبریدم؛ اگر ز خلق ملامت، وگر ز کرده ندامت, کشیدم از تو کشیدم، شنیدم از تو شنیدم؛ وفا نکردی و کردم، خطا ندیدی و دیدم, شکستی و نشکستم، بریدی و نبریدم؛ کیم؟ شکوفه اشکی که در هوای تو هر شب, ز چشم ناله شکفتم، به روی شکوه دویدم؛ مرا نصیب غم آمد، به شادی همه عالم, چرا که از همه عالم، محبت تو گزیدم؛ چو شمع خنده نکردی، مگر به روز سیاهم, چو بخت جلوه نکردی، مگر ز موی سپیدم؛ بجز وفا و عنایت، نماند در همه عالم, ندامتی که نبردم، ملامتی که ندیدم؛ نبود از تو گریزی چنین که بار غم دل, ز دست شکوه گرفتم، بدوش ناله کشیدم؛ جوانیم به سمند شتاب میشد و از پی, چو گرد در قدم او، دویدم و نرسیدم؛ به روی بخت ز دیده، ز چهر عمر به گردون, گهی چو اشک نشستم، گهی چو رنگ پریدم؛ وفا نکردی و کردم، بسر نبردی و بردم, ثبات عهد مرا دیدی ای فروغ امیدم؟

 

.......ورزشی

* عروسک پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو رونمایی شد: عروسکهای بازیهای المپیک و پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو که توسط کودکان مدارس ابتدایی ژاپن طراحی شده است، رونمایی شدند. به گزارش روابط عمومی فدراسیون نابینایان و کم بینایان، برای انتخاب این عروسکها، ۲۰۵ هزار و ۷۵۵ کلاس از ۱۶ هزار و ۷۶۹ مدرسه در ژاپن، طرحهای خود را ارائه دادند و در نهایت طرح اصلی با ۱۰۹ هزار و ۴۱ رأی به عنوان عروسک بازیها انتخاب شد. طرح دوم ۶۱ هزار و ۴۲۳ رأی آورد و طرح دیگر با ۳۵ هزار و ۲۹۱ رأی در جایگاه سوم قرار گرفت. مراسم معرفی عروسک بازیها در حضور ۶۰۰ دانشآموز مدرسه «هویونومری گاکوئن» در توکیو برگزار شد و به صورت زنده از شبکه های ژاپنی به نمایش درآمد. عروسک پارالمپیک شخصیت خونسردی دارد که آلبالویی رنگ است و قدرت مافوق طبیعی دارد. این عروسک معمولاً آرام است؛ اگرچه در صورت نیاز بسیار قدرتمند میشود. این عروسک قدرت درونی بزرگی دارد و نیز قلبی مهربان که به طبیعت عشق میورزد. میتواند با سنگها و باد حرف بزند. این عروسک همچنین میتواند با نگاه کردن به هر چیزی آن را تکان دهد. عروسک پارالمپیک برگرفته از یک طرح سنتی شطرنجی است و رنگ آلبالویی بدنه آن برگرفته از شکوفه هاست.

* اعضای جدید هیئت رئیسه فدراسیون ورزشهای نابینایان و کم بینایان معرفی شدند: طی صدور احکام جداگانه، اعضای جدید هیئت رئیسه فدراسیون توسط وزیر ورزش و جوانان منصوب شدند. بنا به پیشنهاد محمدرضا مظلومی, رئیس فدراسیون, مهندس محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، دکتر قدمی، معاون وزیر و ریاست سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور به عنوان اعضای هیئت رئیسه فدراسیون ورزشهای نابینایان و کم بینایان منصوب شدند. همچنین دکتر سید عباس عراقچی، معاون سیاسی وزارت امور خارجه همچنان عضو هیئت رئیسه فدراسیون باقی ماند.

 

......حوادث

* برج ساز ربوده شده چگونه کشته شد؟ دو مرد جوان با طراحی سناریوی گروگان گیری، یک مرد برج ساز را ربودند تا دو میلیارد تومان از خانواده اش باج خواهی کنند, اما نقشه آنها با فرار گروگان و مرگ او طور دیگری رقم خورد. دو متهم پرونده در شعبه یکم دادگاه کیفری استان البرز، به اتهام قتل و گروگان گیری محاکمه شدند. این ماجرای مخوف، سال 93 با ناپدید شدن جوان برج ساز در خیابان تهرانپارس شروع شد. در حالی که کارآگاهان تحقیقات تخصصی را آغاز کرده بودند, افراد ناشناسی در تماس تلفنی با خانواده برج ساز جوان، از ربوده شدن وی خبر دادند و برای آزادیش دو میلیارد تومان از خانواده اش خواستند. چند روزی از این واقعه گذشته بود که مأموران پلیس کرج هنگام گشت به خودرو آدم ربایان  ظنین و در بازرسی با جسد مرد جوانی رو برو شدند.

با انتقال جسد به پزشکی قانونی مشخص شد قربانی ماجرا بر اثر شکستگی شدید ستون فقرات و کمرش جان باخته است. از سوی دیگر دو سرنشین خودرو برای بازجویی به اداره آگاهی منتقل شدند و کارآگاهان جنایی دریافتند جسد پیدا شده متعلق به مرد جوان برج سازی است که چند روز پیش توسط گروگانگیران در تهران ربوده شده و به کرج انتقال یافته بود. دو متهم پرونده در همان بازجوییهای مقدماتی به قتل برج ساز جوان اعتراف کردند. آنها پس از بازسازی صحنه گروگانگیری و تکمیل پرونده، در شعبه یکم دادگاه کیفری استان تهران پای میز محاکمه ایستادند. در ابتدای جلسه خانواده مقتول خواستار قصاص متهمان شدند. سپس دو متهم در برابر قضات قرار گرفتند و گفتند اتهام گروگانگیری را قبول دارند, اما اتهام قتل برج ساز را نپذیرفتند. آنها ادعا کردند، مرد برج ساز هنگام فرار از پنجره ساختمان، طنابی را برای این کار پیدا کرده و هنگامی که از ریسمان آویزان شده بود از طبقه سوم به پایین سقوط کرد.

در پایان جلسه محاکمه، قضات دادگاه وارد شور شدند تا حکم خود را درباره متهمان صادر کنند.

* مرد خشمگین همسر و خواهرزنش را کشت: مرد جوان که همسر و خواهرزنش را با ضربات چاقو به قتل رسانده بود، هنگام بازسازی صحنه، انگیزه اش را اختلافهای خانوادگی عنوان کرد. بازپرس شعبه دوم دادسرای عمومی و انقلاب جیرفت گفت: 14 اسفند گزارش قتل دو زن در یکی از محلات شهر جیرفت به پلیس گزارش شد. قاتل پس از جنایت، فرار کرده و چاقو را در صحنه جا گذاشته بود. اما با هوشیاری مأموران پلیس اطلاعات و امنیت عمومی شهرستان جیرفت و همکاری و مساعدت سربازان گمنام امام زمان (عج)، عامل قتل نیم ساعت پس از وقوع جرم دستگیر شد. وی افزود: قاتل در اظهارات مقدماتی به ارتکاب قتل اقرار و با قرار بازداشت موقت روانه زندان شد. پرونده نیز در دادسرای عمومی و انقلاب جیرفت در حال رسیدگی است. متهم پس از اعتراف به جنایت در حضور بازپرس پرونده، صحنه هر دو جنایت را بازسازی کرد.

 

 

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *